מהירות מותרת במחבר (רמפה)

מהירות מותרת במחבר (רמפה)

האם מישהו יודע מה המהירות המירבית המותרת במחבר (רמפה) שהוא קטע כביש חד סטרי אשר נכנס או יוצא מכביש שמותר לנסוע בו עד 90 קמ"ש כאשר הקטע הזה מתחבר בצידו השני בצומת לכביש עם הגדרת מהירות שונה?
בתקנות מוגדר שמותר לנסוע עד 90 קמש ב-"דרך שאינה עירונית עם שטח הפרדה בנוי". האם גם כביש חד סטרי שנכנס אל דרך כזו ואין עליו שום תמרור, או כביש חד סטרי שיוצא ממנו ואין עליו שום תמרור מותר לנסוע 90 קמ"ש או שהמהירות היא רק 80 כי זו סתם דרך בין עירונית?
[הכוונה למשל ליציאה מכביש במחלף או כניסה במחלף]
אשמח להבהרה מלומדת בעניין הזה.
 

be_roo

New member
המהירות המותרת בכל כביש שלא מוצב בו תמרור מוגדרת

לפי סוג הכביש (עירוני/בינעירוני עם/בלי גדר הפרדה).
&nbsp
בכביש שמחבר בין סוגי דרכים שונות תכול ברירת המחדל עד לשינוי הגדרת הכביש. ברגע שעברת את התמרור שמשנה את הגדרת הדרך (כניסה לדרך מהירה, כניסה לדרך עירונית, קצה דרך עירונית וכו'), משתנה הגדרת הכביש והמהירות המותרת בהתאם.
 

גבע אבי

New member
בנוסף לדברי קודמתי

תמיד צריך לנהוג במהירות המתאימה לתנאי הדרך.
אם רדיוס הכביש מחייב האטה (בחלק מהכבישים ראיתי תמרורי 426 בהתאם) גם אם אין הנחיה מפורשת
 
אמנם כך

גם אני חושב כך. המשמעות היא שאם יש כביש חד סטרי שהתחיל נניח מחוץ לעיר בכיכר והוא משתלב בקצהו לתוך כביש אחר עם הפרדה בנויה, אזי מותר לנסוע בו 80, ורק כאשר הוא הופך לנתיב אחד מתוך הנתיבים של הכביש שהשתלב בתוכו, אז מותר 90.
זה אומר שההגדרה של כביש עם הפרדה מחייבת שיהיה כביש בשני הכיוונים ואילו כביש חד סטרי לא מתיר נסיעה על 90 בו אפילו אם יש בו 2 נתיבים לאותו כיוון.
(וברור שצריך להאט לפי תנאי הדרך ומזג האוויר).
 

be_roo

New member
לא ברור לי על מה אתה מדבר

אין כל הגדרה של מהירות מותרת שמתייחסת למספר הנתיבים בכביש.
&nbsp
שוב, ללא תמרור המהירות מוגדרת לפי סוג הדרך. ברגע שמוצב תמרור שמשנה את סוג הדרך, אחרי שעברת את התמרור מהירות ברירת המחדל המותרת משתנה בהתאם לסוג הדרך החדש.
שטח הפרדה מעצם הגדרתו מפריד בין שני כווני נסיעה, לכן אינו רלוונטי בדרך שבה יש כיוון נסיעה אחד.
 
דוגמאות להבהרה

כשהזכרתי כביש חד סטרי עם 2 נתיבים התכוונתי נניח למצב שקיים בכביש כגון זה:
https://www.google.co.il/maps/@31.9...4!1sQEthqASkzkBErgAZk8wlGQ!2e0!7i13312!8i6656
זהו כביש שמהלכו מקביל לכביש 431, ומותר לנסוע בו 70 (כי יש תמרור 70 לאחר שהוא מתיישר) ואילו בכביש 431 שלידו מותר לנסוע 100. במקרה כגון זה, כל עוד הכביש החד סטרי שהנמא מימין לכביש 431 לא משתלב לתוך כביש 431, מותר לנסוע בו רק 70 כי הוא כביש נפרד מכביש 431.
דוגמה נוספת:
https://www.google.co.il/maps/@32.6...4!1s3Dqyym_weuV3hrQlTjYVsQ!2e0!7i13312!8i6656
זה מחבר (רמפה) שמתחיל בכיכר הנמצאת על כביש 672 במחלף אליקים. מי שמגיע מכיוון כביש 672 ונכנס לרמפה הזו מותר לו לנסוע 80 משום שזה כביש בין עירוני ולא היה שום תמרור אחר, ואין זה משנה שרואים מצד שמאל מעקה הפרדה (כי זו הפרדה מכביש 70 באותו הכיוון ולא כביש בכיוון ההפוך), ורק כאשר הרמפה הזו משתלבת לתוך כביש 70 מותר לנסוע 90 כי כביש 70 הוא כביש דו כיווני עם הפרדה.
 

אלעד.

New member
אם יש שטח הפרדה בנוי בדרך שאינה עירונית

ואין תמרור של מהירות מיוחדת - מותר לנהוג במהירות של עד 90 קמ"ש. זה לא משנה אם הדרך היא חד סטרית, דו סטרית, תלת סטרית. בשתי הדוגמאות שהבאת - אם אין תמרור מהירות מיוחדת והדרך היא אינה דרך עירונית - 90 קמ"ש היא המהירות המותרת. זה לא משנה למה יש שם שטח הפרדה בנוי. וזה כולל גם גדר חיה. וגם סימון של אי תנועה צבוע בלבד בגובה אפס (תמרור 815). די בכך שהדרך מחולקת - ולמספרי הדרכים אין כל משקל.
 
אז יש כאן בעיה

אם כך, כביש חד סטרי אשר מתפתל בהרים מחוץ לעיר, אם אין בו תמרור כלשהו, אז מותר לנסוע בו 90 קמ"ש רק בגלל שבצד שמאל של הכביש יש גדר כלשהי.
זהו כמובן אבסורד.
לכן המסקנה היא שכביש חד סטרי שנמצא מחוץ לעיר מותר לנסוע בו רק עד 80.
 

be_roo

New member
על פי לשון החוק היבשה, נכון.

התקנות מגדירות: "שטח הפרדה בנוי" - שטח הפרדה המחלק את הדרך לאורכה באמצעות התקן מוגבה מעל הכביש כגון אבן שפה מוגבהת, מעקה בטיחות או צמחיה;
&nbsp
מכאן שכל חלוקה, גם בין נתיבים לאותו כיוון נחשבת שטח הפרדה, ומותר לנסוע בדוגמאות שהעלת 90.
&nbsp
בכביש הררי מפותל, הויכוח בין 80 ל-90 לא ממש משנה.
&nbsp
&nbsp
 

be_roo

New member
תיקון עם תוספות:

התקנות מגדירות: "שטח הפרדה בנוי" - שטח הפרדה המחלק את הדרך לאורכה באמצעות התקן מוגבה מעל הכביש כגון אבן שפה מוגבהת, מעקה בטיחות או צמחיה;
&nbsp
מכאן שכל חלוקה, גם בין נתיבים לאותו כיוון נחשבת שטח הפרדה.
מן הסתם הכוונה היתה להתיר מהירות גובה יותר כי אין סכנה של תאונה חזיתית בין כיווני הנסיעה, מה שלא רלוונטי בדוגמאות שהבאת. כך שגם לפי לשון החוק וגם לפי כוונת המחוקק, אין סיבה שלא יהיה מותר לנסוע 90 בדוגמאות שהבאת.
&nbsp
&nbsp
בכביש הררי מפותל, הויכוח בין 80 ל-90 לא ממש משנה.
&nbsp
ואם יש במקרה דרך חד סטרית בינעירונית, אז לפי החוק היבש מותר לנסוע בה 80, אבל זו התפלפלות על עניין די פעוט.
&nbsp
&nbsp
 
ההגדרה בחוקי התעבורה לא מספיק טובה

כפי שנאמר הכוונה של המחוקק הייתה שלמרות שמותר רק 80 קמ"ש בכביש בין עירוני הרי אם זהו כביש עם הפרדה אז מותר 90. לדעתי הכוונה להפרדה בין כיווני נסיעה, כי מול עיני המחוקק עמדו כנראה כבישים בין עירוניים כגון כביש 2, כביש 4 וכו' ולא איזה כביש חד סטרי שעובר בין ההרים ויש לו במקרה מעקה בנוי בצד שמאל.
זו הייתה כוונתי בשאלה המקורית, וזה אינו עניין שולי כי יש הרבה מאד "רמפות" (מחברים בעברית) שהן בעצם כבישים חד סטריים שמשתלבים לתוך כביש בין עירוני, והמהירות עליהן הרבה פעמים היא לא 90 קמ"ש כאשר הכביש אליו הן משתלבות הוא 90 קמ"ש. הטענה שלי היא שהמהירות ברמפות היא לא 90 אפילו אם יש חומה מצד שמאל.
הרמפה שמשתלבת לתוך כביש 431 (בדוגמה שנתתי לעיל) יש בה תמרור שמותר עד 70 קמ"ש. בהמשך פתאום מופיע מעקה בטון מצד שמאל של הכביש. האם מרגע שהופיע מעקה בטון אז מותר פתאום לנסוע שם 90 קמ"ש והגבלת 70 קמ"ש מתבטלת? לי זה נראה שגוי לחלוטין. לדעתי כל העניין של היתר לנסוע 90 מדבר רק על כביש בעל 2 כיווני נסיעה עם הפרדה, והמחוקק פשוט לא טרח לציין את זה.

ועוד דבר קטן: כאשר הכניסו את התקנה הזו שמותר 90 כאשר יש הפרדה, הורידו את כל התמרורים של 90 שהיו בכבישים דו כיווניים. כלומר כוונת החוק הייתה לטפל רק בכבישים הללו שהוסרו מהם תמרורי 90 ולא להתיר 90 בכל כביש חד סטרי.
 

be_roo

New member
אתה מפספס לגמרי: אם יש תמרור מהירות כל הדיון מיותר

ברגע שיש תמרור זה לא משנה אם יש אין מעקה, באיזה כביש ומה מזג האויר, התמרור קובע.
 
הבעיה כשאין תמרור

נכון אני מסכים, אבל כאשר אין תמרור אז בכביש בין עירוני יש אי בהירות לגבי המצב של כביש חד סטרי (כשאין כיוון נגדי). לא הגיוני שכל כביש חד סטרי בין עירוני מותר בו 90 קמ"ש רק בגלל שיש מצד שמאל שלו מעקה בטיחות או גדר חיה.
 

גבע אבי

New member
למה לא הגיוני?

כשהמחוקק רוצה להגביל את משתמשי הדרך בשל סיבה זו או אחרת הוא מציב הוראות (תמרורים/שילוט וכו') לאותו קטע שעליו חלה ההגבלה.בהעדר הגבלה, המצב חוזר לבסיס שהוא הוראות התקנה.
במילים אחרות: קטע כביש בינעירוני שיש בו הפרדה, החוק מתיר נסיעה במהירות 90 קמ"ש. לצורך העניין, כל כביש נחשב לחד סיטרי.
יש קטע כביש בכביש 40 דרומה באיזור שמורת פורה (קרית גת) ששני המסלולים מופרדים כ 200 מ' זה מזה. כנל כביש 25 מזרחה
אז מה השאלה?

דוגמא לשם ההבהרה:
פניית פרסה מותרת כל עוד אין הגבלה ברורה בתקנה ו/או בתמרור
 
דוגמה להבהרה

ראו למשל כאן:
https://www.google.co.il/maps/@32.6...4!1slcXTKC3ifziMF3p5cFhDwg!2e0!7i13312!8i6656
היציאה ימינה מהכיכר זה כביש בין עירוני, אז לעניות דעתי מותר עד 80 קמ"ש. אני מקווה שעד כאן אין חילוקי דעות.
כ- 30 מטר לאחר מכן בהמשך אותו כביש יש פתאום מעקה כביש מצידו השמאלי. האם מאותה נקודה פתאום מותר לנסוע 90 קמ"ש בגלל המעקה?
https://www.google.co.il/maps/@32.6...4!1skwHrulMEN_YSIE5r2GA-LA!2e0!7i13312!8i6656
 
למעלה