רוכבי האופניים החשמליים לא חוששים מקנס: "שוטרים לא שמים לב"

דיברגנט חדש

Well-known member
רוכבי האופניים החשמליים לא חוששים מקנס: "שוטרים לא שמים לב"

11 בני אדם נהרגו ב-2016 בתאונות בהן היו מעורבים אופניים חשמליים ועוד מאות נפצעו. בשבוע שעבר הוגדלו הקנסות, אבל זה לא מרתיע את הנערים שרוכבים על האופניים: "אוטובוס? זה צפוף ועושה כאב ראש". אב לילדה שנפצעה: "כל פעם שהיא רואה אופניים חשמליים היא קופאת"
 

גבע אבי

New member
שוטרים (לפחות אני) בהחלט שמים לב

רשמתי כבר דוחות על תמרור 302, אור אדום ברמזור, הרכבה של נוסע מעל גיל 8, נסיעה על מדרכה, נסיעה על מעבר חציה, נסיעה של נער פחות מבן 16.
כמובן שיש עוד רבים מספור שהלכו ברגל הבייתה לאחר שרוקנו אוויר בצמיגים (לאחר שודאתי שהם גרים קרוב מספיק).

אבל, זו טיפה בים.
הפתרון צריך להיות חינוך,חינוך, הסברה, הדרכה, תשתיות ואכיפה קשוחה
 

גבע אבי

New member
לא מסכים אתך.

לדעתי זה התמהיל הנכון ל"קמפיין" שכזה.
אם אתה בגיל המתאים אתה בוודאי זוכר את איסור קטיפת פרחי בר.
היה חינוך, הסברה ורק אח"כ אכיפה וזה עובד עד היום.
 

dino_din

New member
יש המון "חינוך"

כבר מהגן ילדים היום מקבלים שיעורים על זהירות בדרכים ובבית ספר מכיתה א.
יש קמפיינים בטלויזיה וברדיו ("ילד על גיל 9 לא חוצה לבד", חבישת קסדה, זהירות במעברי חציה, אי שימוש בנייד ושליחת מסרונים בנהיגה), יש שלטי חוצות, יש כתבות בטלויזיה על הנושא (בשבועיים האחרונים דיברו לא מעט על נסיעה על המדרכה, על דוחות שנותנים בתל אביב לרוכבי אופניים) וכו'.

אני לא רואה שום שינוי בנושא. להיפך, כמות רוכבי האופניים (בעיקר החשמליים למינהם, ואני כולל בזה גם קורקינטים ודומיהם) בשכונה שלי גדלה בצורה ניכרת. נוסעים על המדרכה ועל הכביש בצורה פרועה וחסרת כל אחריות. מזגזגים בין נתיבים, נוסעים באלכסון, חותכים רכבים, עולים על המדרכה בפראות ומגדילים לעשות כשצורחים קללות עסיסיות כשנהגים מעיזים לצפור להם.

אם נראה לך שאתה יכול לחנך כאלה ילדים להפסיק להשתולל על הכביש רק על ידי חינוך ובלי ענישה מרתיעה, כנראה שאתה יותר אופטימי ממני.

אגב, יכול לספר שהשבוע, בפעם הראשונה בחיי הייתי קרוב מרחק סנטימטרים מלחוות פגישה עם צעירים כאלה כאשר תחנת אוטובוס על המדרכה הסתירה לי את המשך המדרכה (השכונה בשיפוצים ולפעמים צריך להצמד לאחד הצדדים לעבור) וכהצצתי לפני שאני עובר אותה חלפו שני רוכבים, אחד אחרי השני כשכל אחד מרכיב מישהו, במהירות מטורפת ממש מול הפנים. אם לא הייתי מעט את השנייה הזו, זה היה נגמר מאוד כואב.
 
נערים הרוכבים על אופניים חשמליים

זה באמת לא חשוב אם מדובר באופניים מכניים או חשמליים. כל עוד לא יהיו שבילים לכלי רכב אילו והבחירה של הנערים הללו תהייה בין לרכב על הכלים בכבישים המסוכנים עם סיכוי רב להפגע או לרכב על המדרכה ולסכן אחרים, הם ככל הנראה יבחרו בחיים.
כיום הם נמצאים במצב בלתי אפשרי וכל עוד לא תהייה מהפכה בתשתיות, אם שנראה הולכי רגל נפעים מאפניים על מדרכות או רועבי אופניים נפגעים מכלי רכב בכבישים
 

גבע אבי

New member
במטוטא, כבודו הולך ליד הנעליים שלו


אתה באמת מתרץ את פורעי החוק האלה שאין להם טיפת שכל בראש שהם יודעים שהם עוברים על החוק ברכיבה על מדרכה ואין להם טיפת יושרה לעצור ולסייע לאדם שנפגע על ידם?!
אכן, רק 95% מעורכי הדין מטציאים שם רע למקצוע (לכאורה כמובן)
ומה תגיד על אלה שרוכבים על אופניים חשמליים "משופצרים" באופן לא חוקי עם מצערת והם בני פחות מגיל 16?
מה תגיד לאלה שלא מצייתים לתמרורים ורמזורים, תוך שהם נוסעים עם נייד ביד ושתי אוזניות?
 
למעלה