מה לעשות במקרה של תאונת דלת עם אופניים חשמליים שעקפו מימין?

cynicoren

New member
מה לעשות במקרה של תאונת דלת עם אופניים חשמליים שעקפו מימין?

שלום,
לפני יומיים הסעתי את אשתי למקום העבודה, והכביש לידו (חד סטרי ברחוב מגורים, נתיב אחד של רכבים חונים והשני לנסיעה) היה עמוס.אשתי החליטה לרדת מהאוטו, פתחה את הדלת בלי להסתכל, ופגעה עם הדלת ברוכב אופניים חשמליים (האופניים התנגשו בצד הדלת ליתר דיוק) שניסה לעבור מימין בין הרכב שלנו לרכב חונה, כמודגם בתמונה:
http://imgur.com/F6bjhC7
הדלת שלי ספגה נזק של 900-1700 ש"ח שאצטרך לשלם בעצמי, אשתי לא נפגעה, אבל רוכב האופניים, שלפני יומיים טען שהכל בסדר אצלו, התקשר היום והסביר שהוא עדיין בריא, אבל האופניים שלו ספגו נזק של כ 550 ש"ח. כיוון שזה סכום נמוך מכדי שיהיה כדאי לתבוע את הביטוח, לטענתו גם אותו אצטרך לשלם. שאלתי היא, האם לשלם? האם הוא צודק, כיוון שייתכן שיש לו גם אשם תורם עקב זה שעקף מימין , והנזק שלי גדול משמעותית משלו?

תודה
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
הבעיה שלך קשורה לדיני נזיקין

להוריד נוסע באמצע הכביש זו עבירה חמורה, במקרה הטוב חוסר זהירות ובמקרה גרוע יותר קלות ראש.
נראה לי שכדאי שתסתדר עם רוכב האפניים בטרם יחל לחוש כאבים שאז המשטרה תהיה מעורבת
 

cynicoren

New member
שאלה נוספת

תודה על התגובה. ברור לי שאין כאן אשם אחד.
אבל מבחינת רוכב האופנים - הוא בעצם התנגש בדלת פתוחה מימין.
האם העובדה שעקף מימין ולא שמר מרחק היא לא הגורם המכריע לתאונה?
&nbsp
&nbsp
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
לדעתי לא

עקף מימין - יש בזה אשם תורם
זה שלא שמר מרחק - כשנוסעים בכביש כפי שתארת - ממי ואיזה מרחק עליו לשמור? האם עליו לעמוד בפקק כמו מכונית? דרך תנועתם של דו גלגלי בזמני הפקק היא בין המכוניות והוא בהחלט לא אמור לצפות לפתיחת דלתות של רכבים העומדים בפקק. בעוד נהגי (ונוסעי) כלי רכב בפקק אמורים לצפות למעבר דו גלגלי לצידם (גם הימני) ולכן הגורם המכריע הוא מי שפתח את הדלת בלי להסתכל קודם.
 
תאונה עם אופניים

לך כנהג , ישנה אחריות למעשי הנוסעים ברכבך. פתיחת דלת בחוסר זהירות על ידי נוסע , הינה באחריותה.אי לזאת, מבחינה פלילית/תעבורתית, יכולה הייתה המשטרה ( אם תהייה מעורבת), להגיש כנגדך כתב אישום, גם אם ישנה רשלנות תורמת על רוכב האופניים.
שונה הדבר מבחינה נזיקית, כאן בהחלט יש להטיל אחריות ורשלנות תורמת על רוכב האופניים.
בסופו של דבר יש לחלק רת האחריות ביניכם.
למידע נוסף: [URL]http://sgilad-law.co.il/%D7%AA%D7%90%D7%95%D7%A0%D7%95%D7%AA-%D7%93%D7%A8%D7%9B%D7%99%D7%9D.php[/URL]
 

cynicoren

New member
התבהרו מעט מן העובדות, לדעתי התמונה השתנתה. האם לתבוע?

מסתבר שאתי אמרה שהיא לא הסתכלה, היא התכוונה שלא הסתכלה אחורה אלא לצדדים. כמובן שמאוד כעסתי עליה שלא ידעה אותי בכך מאז התאונה, כשאני מנסה להגיע עם רוכב האופנים להסדר.
בסופו של דבר הוא התלונן במשטרה אך לאחר שמילאנו דיווח נאמר לנו שאין למשטרה עניין בזה, למרות שדיווח על פציעה (כשבוע וחצי לאחר מעשה...), וזה עניין של הביטוח.
הרוכב, לא חכם גדול, טען בשיחה האחרונה (השיחה, כמו האחרות, הוקלטה) שתיקן את האופניים ביותר מ 1000 ש"ח, והוא רוצה (רצה) שאשלם 700 ש"ח (אחרי שבשיחות קודמות העריך את הנזק ב 300 ואח"כ ב 550 ש"ח), כי 300 ש"ח אלו תיקונים שהיה צריך לעשות בעצמו עוד לפני התאונה. לא הגענו להסכמה.
פתאום הבנתי: אני הקורבן, לא הפוגע. הוא פשוט נסע מהר בין רכבים, עקף מימין, באופניים לא תקינות, ולא הספיק לבלום. מיהרתי וניסיתי להתפשר כי חשבתי שאשתי פעלה בחוסר אחריות, ולאור תגובת המשטרה אני מניח שמבט לצד ולא לאחור-מספיק.יש לי נזק בדלת שיכול להגיע ל 1700 ש"ח - חבר המתנדב במשטרה אמר לי שלאור ההתרחשויות האלו, אני אפילו יכול לתבוע לתבוע אותו על הנזק בתביעות קטנות. האם כדאי לנסות?
&nbsp
תודה
 
למעלה