תביעת ביטוח, שווי רכב ואי התאמה בין השמאי לחברת הביטוח

enigma88

New member
תביעת ביטוח, שווי רכב ואי התאמה בין השמאי לחברת הביטוח

שלום, נשמח לעזרה...
עברנו תאונת דרכים בתחילת שבוע, רכב פגע בנו מאחור במהירות גבוהה עקב סטיה לנתיב שלנו. הפוגעים הודו באשמה. אנו לא מעוניינים להפעיל את הביטוח שלנו אלא לתבוע את הביטוח של הפוגעים (חברה אחרת משלנו). בחרנו שמאי מתוך רשימה שקיבלנו מהחברה שלנו.
הערכת השמאי: 42% נזק, 23% ירידת ערך. כנראה "אובדן להלכה" (למרות שזה לא מצוין בחוות הדעת עדיין, אין עוד דוח סופי ורשמי) ולכן הוא מציע למכור את הרכב. שווי הרכב (לאחר הפחתות) 74k, מחיר מכירה של שארית הרכב 35k, ואת ההפרש לדברי השמאי אנו תובעים מחברת הביטוח על נזק+חלק מירידת הערך כך שבשורה תחתונה אנו אמורים לקבל את שווי הרכב.
בחברת הביטוח שלנו, שמגישה עבורנו את התביעה, נאמר לנו שמאחר והרכב אינו לתיקון- לא ניתן לתבוע על ירידת ערך אלא רק על הנזק. זה יוצר מצב שבין המכירה+תביעה על נזק (וזה בהנחה שנקבל את מלוא את התביעה....) יש הפרש של 5000 ש"ח. אנחנו אמורים לספוג הפסד כי עשו לנו תאונה?
מה לעשות במצב כזה? הסכמה למכירה אומרת מראש שאנו מפסידים כמה אלפי שקלים! לתבוע בתביעות קטנות בהמשך?
אנחנו צריכים להחליט במהרה מה לעשות עם הרכב אחרת המוסך יפנה אותו לכביש...
תודה מראש על העזרה
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
לא שייך לפורום אבל אנסה להשיב

1. אם הפוגע הודה באשמה אל תספרו זאת לחברת הביטוח שלו מאחר ולפי ההסכם ביניהם אסור לו להודות באשמה.
2. הבעיה - 42% נזק אינו אבדן מלא, בהתאם לחוק מותר לתקן ולהעלות על הכביש, לא בטוח שהביטוח של השני יסכים לתחשיב שלכם, בנוסף מי אמר שתמצאו קונה לשאריות ב 35 אלף (בנוסף - אם תפעלו כך אתם אחראים תמורת בצע כסף להעלאת "פצצה מתקתקת" לכביש.
3. נראה לי שהאפשרות הנוחה יותר היא לפנות לביטוח שלכם שיחליט אם לתקן (קיימת אפשרות שאם תאמרו לו שבכוונתכם לתקן ישלח שמאי נוסף שיקבע שזה אבדן מלא) ולאחר מכן לתבוע הפסדיכם מהפוגע והביטוח שלו (כולל השתתפות עצמית שלכם והפסד הנחת העדר תביעות אם יש) בעיקר משום שביטוח של הפוגע יערים עלייכם קשיים רבים ובנוסף ישלם רק לאחר זמן רב.
 

enigma88

New member
תודה על התשובה. הבהרות נוספות.

התכוונת שהשאלות שלי לא קשורות לפורום? תוכל להמליץ על פורום אחר?
אענה בהתאם לתשובות שלך:
1. הפוגע הודה וכבר למחרת התאונה חברת הביטוח שלו יצרה איתנו קשר להציע תיקון במוסכים שלהם. סירבנו בנימוס ונפנה אליהם דרך חברת הביטוח שלנו.
2. דברי השמאי שהרכב אינו אובדן מלא אלא להלכה, והוא זה שמצא ותיווך את מכירת השרידים בסכום של 35k. אנחנו לא קשורים למכירה מלבד העובדה שאנחנו צריכים להסכים אליה.
3. מאחר ואנחנו לא מפעילים את הפוליסה שלנו אלא תובעים צד ג', לביטוח שלנו אין שום מעורבות בענין מלבד הגשת התביעה בשמנו. הבעיה שהתעוררה היא מחלוקת בין השמאי שאומר שיש לתבוע עבור ההפרש בין סכום מכירת השרידים לבין שווי הרכב לפי המחירון, ואילו חברת הביטוח שלנו טוענת שיש לתבוע רק עבור הנזק. ביניהם יש הפרש של כמה אלפי שקלים. מי צודק?
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
זה שייך לביטוח, חפש פורום בנושא זה.

1. זה שהודה בפני חברת הביטוח שלו זה בסדר, טוב עשית שסרבת להצעת חברת הביטוח שלו, עלייך לבחור בעצמך מי (ואם) יתקן
2. הסיפור של "אבדן מלא להלכה" עושה לי חררה, מבחינה חוקית זה בסדר, מבחינתך - זה הפיצוי הכי טוב - אבל מה שנעשה בהמשך הוא תיקון (בעיקר קוסמטי) של הרכב באיזה מוסך בכפר ערבי, העלאתו לכביש ומכירתו לקונה תמים, דבר שמהווה פצצה מתקתקת שיכולה להביא קרבנות בנפש, השאלה אם אתה יכול לשאת זאת על מצפונך.
3. - השאלה איך מחשבים מה הנזק שלך
א. השמאי צודק כי אם אתה מוכר את השרידים נזקך הוא ההפרש בין הסכום שקיבלת למחיר המחירון (לכך יש להוסיף הוצאות נוספות שלך - הפסד עבודה אם היה, עלות השמאי, גרר אם היה, טלפונים ונסיעות לצורך התיקון, יש להניח שהביטוח של השני ישתדל לקצץ בתשלום כך שיכולה להתווסף עלות עורך דין, וכמובן שזה עלול להימשך כמה שנים ואין לדעת מה שופט יפסוק.
ב. אם אתה מתקן - הביטוח צודק - כי אז הנזק שלך הוא עלות התיקון פלוס (היות ולאחר תיקון כזה מאד תתקשה, אם בכלל תוכל, למכור את הרכב) ירידת ערך, כלומר המחיר בין מחיר המחירון למחיר שתוכל לקבל עבור הרכב לאחר התיקון.
-
אולי תוכל להציע לביטוח של השני שיקח את הרכב, ישלם לך מחיר מחירון ויעשה בו מה שרוצה (זה די דומה למה שהשמאי הציע רק מקל על מצפונך.
-
למען גילוי מאות - לפני קרוב ל 5 שנים לרכבי היתה תאונה ששמאי של הביטוח קבע כ 50% נזק, כלומר אבדן מלא להלכה והציע לי הצעה דומה להצעת השמאי שלך., הודעתי לו שאיני מסכים ואם זה לא אבדן למעשה אני דורש שיתקנו את הרכב ויביאוהו למצב כזה שהשמאי יאשר שהוא תקין ובטיחותי לחלוטין. הביטוח הבין שאיני מוכן לקומבינות, שלח שוב את השמאי שקבע הפעם שהנזק 73% כלומר אבדן מלא למעשה, לקח את השרידים ושילם לי מחיר מחירון מלא.
 
למעלה