מהנעשה בכביש

Cobe Anan

New member
אם חוק זה חוק,

אני מוכן לשלם דרך קבע דו"חות בגובה חצי מהמשכורת שלי בגין עבירות על תקנות אזוטריות שלא ידעתי על קיומן, אם מהצד השני של הכדור יורדו מהכביש ויישלחו למאסר נהגים פרועים ומסוכנים. עד אז, לומר "חוק זה חוק" בפורום, אבלבפועל למשוך בכתפיים כשאזרחים פונים למשטרה ומתלוננים על עבירות מסוכנות - טוב, בגלל שגם אני רק אורח שקפץ לביקור אני אמנע מהמשך המשפט.
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
מה לעשות, לי יש פריבלגיות ....

אני מתנדב, התחלתי בזה כדי לעזור במניעת תאונות דרכים ולא כדי להעשיר את משרד האוצר, כמתנדב אני חפשי להפעיל הרבה יותר שיקול דעת משוטר (ואגב - גם טרם פגשתי שוטר שנותן דו"ח לנהג שלוקח אפניים על מנשא אחורי ללא משולש לבן-אדום עליהן), לשם כך מעסיקים אותי - לתרום מהנסיון הרב שצברתי בחיי, אני גם לא אתן דו"ח הכרוך בשלילת פרנסה לאדם שזו מעידה חד פעמית לגביו (למשל נהג אוטובוס בעל גליון נקי שלקח 3 נוסעים מעל המותר או מורה לנהיגה עם 30 שנות וותק ועבירה אחת בלבד שאחזה טלפון בזמן שיעור - הם יקבלו אזהרה בלבד למרות שלפי התקנות יש לתת להם הזמנה לדין שבעקבותיה שלילת רשיון ואבדן הפרנסה) השוטרים הם אכן משרתי החוק ושליחיו אך תפקידם העיקרי הוא למנוע ולטפל ולא להעניש.
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
מהנעשה בכביש

היום בשעות הצהריים נסע נהג בכביש 4 לצפון בסביבת מחלף השבעה, יש במקום אי תנועה ארוך מאד (תמרור ד-14) המפריד בין ההמשך צפונה לכיוון גהה לירידה למזרח ומערב לכיוון יפו, תל אביב וירושלים. הנהג "חתך" על אי התנועה בערך באמצעו, כשעוכב אמר בתחילה שהוא נוסע להרצליה (כלומר היה צריך לרדת לכיוון כביש 1 מערבה, שינה גירסתו ל "חשבתי שיש פנצ'ר בגלגל אז ירדתי ימינה", שינה בשנית ל"עברתי על הקו המקווקוו". (לאחר ששוחרר המשיך לכיוון יפו) העונש - 250 שקל קנס + 8 נקודות + משפט בעוד 3 חדשים
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
כי מי שנדפק פעם אחת נדפק תמיד

או בגירסה אחרת - מאניאק נשאר מאניאק ומי שמזלזל בחוק לא מסתפק בעבירה אחת. כשנתפס - נבדק הרשיון, לבחור היה רשיון זמני שפקע ב ב 9/2009, שפוקע רשיון זמני הוא אינו נחשב כלל ותאריך הפקיעה נספר מיום פקיעת הרשיון הקבוע שזה היה שנה קודם לכן, מי שבוהג למעלה משנה לאחר שפקע רשיונו נשפט גם על נהיגה ללא ביטוח. אז מה היה לנו? עבירה על תמרור ד-14 = 250 ש"ח, נהיגה ללא ביטוח = הזמנה לדין, נהיגה ללא רשיון תקף מעל 6 חדשים = הזמנה לדין + 8 נקודות ---- פסק דין צפוי - פסילה בפועל + פסילה על תנאי + קנס כספי.
 

סהר דוד

New member
כמה שזה נכון..

מנסיוני- ברוב המקרים שנעצר נהג על ביצוע עבירה בפני שוטר- תוך כדי הבדיקה מסתבר שהוא נושא על גבו קופת שרצים. בשבת האחרונה, בכביש 6 ,נסענו בניידת מאחורי רכב פרטי קטן שנשא זוג אפניים במנשא תקני על תא המטען שלו, אך לא הצמיד לוחית זהוי מאחורי האופניים. עצרנו אותו בצורה בטוחה בשול ימין, ביקשתי ממנו להציג רשיונות -נהיגה ורכב. הנהג טען "שכחתי את הארנק בבית". (תירוץ שאני שומע בערך 4 פעמים בכל משמרת..) משהבין שהוא עלול להיות מעוכב לצורך זהוי, פתאום הוא "מצא" את תעודת הזהוי שלו בתא הכפפות. בדיקה במסוף המשטרה גילתה כי הבחור לא חידש רשיון נהיגה מאז 2004 , הרכב שהוא נוסע בו רשום ע"ש גרושתו, ולא עבר מבחן רשוי מאז 2007. ה"שלל" שהוא זכה באותה שבת- עבירה על אי הצגת לוחית זהוי ברורה מאחור, נהיגה ללא רשיון נהיגה בתוקף\ נהיגה ללא בטוח, נהיגה ברכב ללא אישור רשוי, כמובן שהרכב הורד מהכביש והמשיך דרכו בגרירה, והנהג במונית. 10 דקות מאוחר יותר, נוסע לפנינו רכב אמריקאי גדול וישן שצינור המפלט שלו פולט ענן עשן שחור. תוך כדי נסיעה, ועוד לפני שעצרנו אותו, בדקנו פרטי הרכב במחשב- כמובן שהוא נוסע ללא בדיקת רשוי (3 שנים..) הנהג, משנעצר, דוקא הציג רשיון נהיגה -אבל מהדגם הישן שיצא משימוש ב 2008, נמצא כי הוא נפסל לנהיגה למשך שנה ע"י בית משפט לפני שנה וחצי...
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
הממממ.... מעניין

המנשאים "התקניים" האלה הם בניגוד לתקנות ללא משולש זוהר אחריהם (מותר לקחת מטען שבולט פחות ממטר עם משולש אזהרה עליו) אבל זה לא נאכף (לדעתי בצדק), מעבר לזה - מרבית האפניים שמושאות על מנשא כזה גלגליהן בולטים לצדדים, דבר האסור על פי חוק ובנוסף מהווה סכנה. במקרים רבים אני דורש מנהג כזה לפרק את הגלגל הקדמי ורק לאחר מכן להמשיך בנסיעה, ללא דו"ח כמובן .... מה לעשות, יש לי פינה חמה בלב לרוכבי אפניים.
 

egonn

New member
נאה דורש..

אבל למה לא לתקוע לו גם דו"ח על סיכון נהגים אחרים. אי ידיעה אינה פותרת , כידוע , אבל תופעת האופנים שחורגים ממתאר הרכב היא אופינית לישראלים שמ ז ל ז ל י ם באחרים. רק פגיעה בכיס תלמד ותקרין על אחרים.
 
אז היה עוד

אוקיי, לא דיברת על כל מה שאתה מדבר פה, רציתי להבין איך הגעת גם למשפט. אני שמח שבמקרה זה תפסת אדם שמזלזל בחוק ועובר בצורה בוטה עבירות ולא אדם שהתבלבל בדרך בטעות, כי העבירה שתיארת אופיינית לנהגים שמתבלבלים בדרך עקב שילוט לקוי ולא מספק במחלפים, בעיית תשתית ידועה בכבישי הארץ. בקשר לפס"ד שצפית תרשה לי להוסיף משהו שאולי גם חשבת עליו וזה אם יקח עו"ד טוב שיוכיח שהנהיגה ללא רשיון טכנית בלבד אני לא צופה פסילה בפועל.
 

IgalR

New member
אז מה היה לנו

אזרח שהתבלבל במחלף וסעיף הזוי שקשור לאופן חישוב פקיעת רשיון עם השלכה לא פחות הזויה על ביטוח חובה שכנראה שולם כחוק ומנאייק שמתעלק על אזרח בחיטוט וחירטוט של הסעיף ההזוי עם פרשות פסיכולוגית הזויה לא פחות
 

eyals05

New member
אז מה יהיה לנו בעתיד?

נהג שהתבלבל בנתיב יכנס ברכבו של IgalR עקב הסטייה מהנתיב. שני הנהגים יפצעו וישלחו לבית החולים. השוטר המאנייק כהגדרתו,יגיע על מנת לטפל באירוע אך מכיוון שלנהג האשם אין רשיון בתוקף חברת הביטוח שלו לא תשלם ליגאל והוא יאלץ לפנות לבית המשפט בתביעה אישית כנגד הנהג הפוגע שכתוצאה מההוצאות שנגרמו בעקבות התאונה, הוא יפשוט את הרגל ויגאל לא יקבל שקל וישאר עם צלקות כל החיים. כמובן שאני לא מאחל לך את זה אבל זה עלול לקרות. לא מאחל לך לפגוש נהג שכזה על הכביש. ולפותח השרשור - עבודה יפה.
 

IgalR

New member
אבל הוא לא סטה מהנתיב

שהרי היה מקבל דוח על סטיה מנתיב . נהפוך הוא הנהג השתהה במעבר מנתיב לנתיב ועל זה קיבל את הדוח. אני מניח שהוא גם לא חתך אף אחד ואפילו לא קיצור פקק או תור של נהגים אחרים כי בטוח שהשוטר האמיץ היה גובה ממנו סכום גבוה הרבה יותר מ250 שח. אני מודה שלא ידעתי שבמידה ורשיון זמני פג מחשבים את זמן התפוגה מאז פג הרשיון הקבוע אני מניח שלא רבים יודעים זאת יתרה מכך זה נשמע כמו איזה בעיה טכנית שלא הצליחו לפתור בכל אופן הנהג נסע עם תעודת ביטוח בתוקף ואם יורשה לי להמר שהתעודה והרכב הם בבעלות הנהג ואם אכן זה המצב גם המרכיב הפסיכולוגי של זלזול בחוק לא קיים כאן.
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
למה אתה בונה תאוריה, הרי לא היית ולא ראית

1. נהג שנוסע בנתיב לחיפה וחותך לנתיב ליפו (ומשקר שנוסע להרצליה כדי לתרץ טעות ואח"כ משקר שיש פנצ'ר כדי לתרץ סטיה מנתיב) למעשה חותך 4 נתיבים ומסכן את התנועה. 2. לעיתים רחוקות מאד נהג מקבל יותר מדו"ח אחד גם אם עבר 5 עבירות תנועה וזה היה אחד המקרים, מה לעשות השוטר לא רואה את תפקידו כגביית כסף מנהגים אלא בהגברת הבטחון בכביש ובמקרה כזה קנס של 250 משפיע בדיוק כמו קנס של 1000. 3. הרשיון הזמני ניתן כדי שהנהג יוכל בזמן הזה להסדיר את ענייניו (שבדרך כלל הם קנסות על עבירות קודמות שלא שילם) ולא כדי להאריך את תקופת הרשיון הקבוע ולכן אם לא ניצל את זמן הרשיון הזמני למטרה שניתן הרשיון הזה כאילו שלא היה כי באופן מעשי באותו זמן לא היה לו רשיון ולא היה זכאי לרשיון. 4. הפסדת בהימור, הרכב היה בבעלות חברה ולא בבעלות הנהג. 5. המרכיב של זלזול בחוק התבטא בכמה דברים א. אי תשלום קנסות קודמים. ב. נהיגה תוך סיכון משתמשי דרך וציפצוף על החוק והתקנות. ג. חוסר תשומת לב לתנועה שמסביבו שאפילו לא הבחין בניידת עם צ'קלקה דולקת (כנראה שהיה עסוק בשיחת טלפון שהורו לו לאן לנסוע כדי לחלק תמרוקים ברשת שיווק מסוימת) ד. אי הקפדה על חידוש רשיון הנהיגה במשך כשנה וחצי. ה. שקרים לשוטר הממונה על אכיפת החוק.
 

IgalR

New member
אם ביצע עבירה כלשהיא כשחתך 4 נתיבים

היה צריך לקבל דוח בהתאם. אני לא חושב ששיחרור הנהג לדרכו ללא ביטוח ורשיון בתוקף תורם להגברת הבטחון בכביש הדבר היחיד שזה תורם זה גביה מוגברת בדמות קנס שיקבל בבית המשפט או עוד נקודה בגרף במצגת שכותרתה הגברת האכיפה.
 

creth11

New member
יגאל שוב רוצה לקבוע את החוק ??

הוסבר לך כבר שהענישה ניקבעה ע"י המחוקק העונש שרשאי השוטר לתת על נהיגה ללא רישיון בתוקף מעל חצי שנה הינו זימון לבימ"ש וזהו. כך עשה ולכן פעל נכון ולפי החוק נסביר לך שנית בשפה פשוטה - השוטר אינו קובע את העונש, לא את גובה הקנס ולא סוג העונש (קנס או זימון בימ"ש) זה ניקבע ע"י המחוקקים בתקנות מובן ? ברור ? השוטר דבר ראשון מתעד את העבירה לפי סעיף האישום המתאים ורושם את עדותו כעד ראיה לעבירה. מובן ? ברור ? פשוט ? יש עבירות שקבע המחוקק ! לא השוטר ! קנס בעבורן ואת גובהו המדוייק וזה נירשם בתקנות ברור ? השוטר חייב לרשום בדיוק את סעיף האישום ומיכך יוצא העונש שניקבע ע"י המחוקק פשוט ? ברור ? גם מיספר הנקודות ניקבע לכל סעיף לפי החלטת המחוקק, מרגע שנירשם סעיף האישום ניקבעו הנקודות והעונש שוב לפי הגדרת המחוקק. המחוקק גם קבע באיזה סעיפי אישום מותר לקצין מישטרה (קצין בילבד) לקחת רישיון נהיגה וגם קבע לכמה זמן לא פחות ולא יותר ללא שיקול דעת הקצין אם החליט ליטול רישיון תקופת הזמן ניקבעה ע"י המחוקק. אם הבנת עד כאן? מרגע שנירשם זימון לנהג על סעיף נהיגה ללא רישיון תקף מעל חצי שנה המחוקק קבע שהעונש יגזר בבימ"ש והנהג ימשיך בדרכו עד גזר הדין בעוד XXX חודשים מובן ? פשוט? ברור ? לא תמיד ולא בכל דבר אשם השוטר ולא כל פעולה של השוטר מרגע שלבש מדים היא לא תקינה
 

creth11

New member
בנוסף מעבר בין נתיבים הינה פעולת נהיגה חוקית

השאלה היא נעשית אותה פעולה? למשל מתן סימן ע"י איתות? הפרעה לתנועה אשר להוכחת הפרעה כזו יש לתעד סטיה מנתיב של הרכב שהופרע או אורות בלימה שלו. ועוד עבירות אפשריות הנעשות בזמן המעבר
 

IgalR

New member
נראה לי שטעית ורצית להסביר לברזילי

שמעבר נתיבים זו פעולה חוקית. ואת העונש הנהג יקבל בבית משפט כך שאין מה לחרטט על הגברת בטחון הציבור . ואני בטוח שרצית להסביר לאייל שהשוטר הוא חסר אונים כי כמו שכתבת אינו קובע את העונש מספר נקודות וכו... ולכן הנהג המשיך לסוע לכיוון ללא ביטוח כך שהתרחיש שלו יכול להתמשש. הנה קבל רעיון. השוטר יכול להציע לנהג להתקשר למישהו אחר שיבוא ינהג במקומו ובתמורה לא לתת לו דוח בנושא הרשיון. מה לדעת היה קורה ? והאם זה היה מגביר את בטחון הציבור יותר מהזימון לבית משפט?
 

creth11

New member
הרעיון שלך שוב נובע מחוסר היכרות עם המערכת

למה שיביא נהג מחליף ? מי מחייב אותו ? לא החוק ולשוטר אין גיבוי לידרוש מנהג להיתעכב בדרכו ןלהביא נהג מחליף. במיקרה תלונת אזרח אני בטוח שלא אתה תסביר למה השוטר נקט בפעולה לא חוקית של עיכוב שלא לצורך וללא עילה חוקית. וכעת נניח שהשוטר הציע הצעה חברית לא לירשום דוח בניגוד לחוק (שוטר עבריין בכוונת תחילה) ונניח שהגיע נהג מחליף, ומה הישגתה ? נהג שממשיך לנהוג ללא רישיון בתוקף ואולי ללא ביטוח כי לא טופל נכון ולא נענש. כי מה ימנע מאותו נהג להמשיך בדרכו הנלוזה ? לרוב הוא נטול רישיון לא מתוך בחירה פרטית ולכן לרוב לא יסע לדואר הקרוב ישלם ויקבל רישיון בתוקף. בקיצור אתה מניח שאי ידיעתך את החוק ואת מערכת החוק הינה יתרון ומימלא השוטרים הם עבריינים ושקרנים ולכן למה שלא יעצמו עיניים בפני עבירות הנהגים ויניחו להם לנהוג למשל ללא רישיון בתוקף כי כרגע ליגאל זה נוח ואילו כאשר תקרה תאונה ליגאל ולא יהיה מי שישלם לו כי הביטוח לא תקף מחוסר רישיון אז שוב המשטרה אשמה שנתנה לנהג כזה לנהוג. הבנת את הנקודה ?
 

IgalR

New member
אף אחד לא מחייב ואף אחד לא מעכב.

ההצעה היא : "רוצה לקבל דוח עכשיו כי מגיע לך לפי החוק ותמשיך לדרכך ותסתדר במשפט שיהיה בעוד שנה" "רוצה להתקשר לחבר כדי שינהג במקומך כדי שאתה לא תנהג ללא ביטוח כי החוק לא מאפשר לי להוריד אותך מהכביש ." מה השגת : אם יבחר בדוח שהרי לשיטתך הכל בסדר ולפי הנהלים הרווחנו נתון סטיסטי מדיד על פעולת המשטרה וענישה שתתרחש במקרה הטוב בעוד שנה . אם יבחר להתקשר לחבר שיציל אותו או למישהו אחר הרי הרווחנו בטחון לציבור וכו...
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
אתה הזוי לחלוטין

אותו נהג לא נפסל מלנהוג, לו היו רוצים לפסול אותו אז משרד הרישוי היה שולח לו הודעת פסילה, אז אם משרד הרישוי מתיר לו לנהוג וגם שופט או מחוקק לא פסל אותו - אז אתה רוצה ששוטר יפסול אותו? - השוטר יתן לו דו"ח הוא יבוא לפני שופט, אם השופט ירצה הוא יפסול אותו ואז ככהשוטר ימצא אותו נוהג בפסילה הוא יובל לאחר כבוד לחדר מעצר, במקרים מסוימים אפילו אזוק וכשיועמד לדין התובע עשוי לבקש גם מאסר בפועל מה לעשות, אנחנו דמוקרטיה ובדמוקרטיה מותר לעיתים לצפצף על החוק (וגם על השוטר) ואשר להצעה שלך (עם כל הכבוד לא רק שהיא מטומטמת אלא גם רעה ומסוכנת) להציע לו להביא נהג חלופי --- בוא נחשוב מה יקרה אם הוא יקבלה ---- נהג צריך לבוא עם הסעה כי לא יוכל לנהוג בשתי מכוניות, כלומר עד שיגיע (צריך להתקשר, לצאת מהעבודה או מהמיטה, למצוא הסעה, אולי לארגן ביביסיטר לילדים) יעברו כמה שעות, כל אותו זמן השוטר יצטרך "לבלות" עם הנהג, כלומר למשך כחצי יום הושבת שוטר, הושבתה ניידת, אין מי שיטפל בתאונות, שישמור על נהגים שנתקעו בדרך, שיפנה צירים - האפשרות האחרת - להכפיל את מספר שוטרי התנועה והניידות, כלומר לעשו זאת ע"ח תקציבי החינוך, הרווחה, הבטחון וכיו"ב או להעלות את המיסים. בקיצור - נסה פעם לחשוב במקום לנפנף בידיים לכל הכיוונים כך שאולי במקרה תפגע במשהו.
 
למעלה