סמכויות פקח עירוני

eyaltil

New member
סמכויות פקח עירוני

שלום האם פקח עירוני יכול לרשום דו"ח על חניה באדום לבן? תודה.
 

guya72

New member
סמכות

פקח יכול לרשום דוח על עבירת חנייה רק אם זה מוגדר בתור עבירה בחוקי העזר של אותה עיריה. אתה יכול לנסות לתקוף את הדוח בגין דוח לא חוקי במידה והתמרור לא אושר בוועדת תימרור (אדום-לבן מוגדר בתור תמרור ד-15) - מצריך תשלום אגרה וכו'.
 
אדום לבן

הדבר עקרונית אפשרי. בברכה עו"ד א. אורון מנהל הפורום התשובות בפורום אינ מהוות תחליף ליעוץ משפטי
 

דידי 24

New member
/tapuzforum/images/Emo207.gif

האם פקח עירוני יכול לקחת ת.ז ולרשום דוח אישי כנגד בעל רכב
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
לקחת - לא, אבל לדרוש הצגתה - כן.

מצורף קישור עם סמכויותיו (לפחות בתל אביב - יפו)
 

guya72

New member
שטויות במיץ עגבניות

חלק מהכתוב לגבי סמכות פקח עירייה נכון, וחלק לא נכון. (לאחר כתיבת החלק הבא, ראיתי כי 50% נכון, ו-50% שטויות). סמכות פקח לבצע מעצר - בוטל לפני הרבה זמן (עברו לפחות 10 שנים, אם לא יותר, מאז שבוטלה סמכות זאת). הצגת ת.ז. - הסמכות נתונה אוטומטית לראש הרשות המקומית, כאשר הוא רשאי להסמיך עובדים לצורך כך - לכן ישנה סמכות. מסירת הזמנה לדין / ברירת משפט - הסמכות קיימת. ביצוע חקירה ע"י פקח עיריה - שטות מוחלטת. אין לו סמכות לבצע חקירה, ואין לו בכלל סמכויות של קצין משטרה. זה שעיריית ת"א מפרסמת את זה, עדיין לא אומר כי בחוק ישנו היתר לפקחים לבצע פעולות אלו
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
היה משהו באוכל או במשקה?

הבחור שאל אם פקח רשאי לקחת תעודת זהות, קיבל תשובה שהסתמכה על התקנות ובנוסף קיבל קישור שכתוב בו עניין תעודת הזהות, אתה עונה שאכן יש לו סמכות לבקש הצגה (כלומר חוזר כתוכי על התשובה שקיבל)... אבל לא מסתפק בזה ושופך "שטויות במיץ עגבניות" - מה עניין שמיטה להר סיני ? (כמאמר חז"ל) .... או אולי היה משהו בצינגלה? נסה להתרכז בדיון במקום לשפוך את כל הידע שלך במקום שאינו לעניין --- קאפיש?
 

kompy

New member
אין ולא תהיה לך שליטה לכיוון התפתחות השרשור

בעת בו העלת קישור הנותן גושפנקא לאמיתות דבריך, יכול כל בעל עניין בפורום לתקוף זאת ואת המובא בקישור. לא כל המובא כצטטה מאת רשות כלשהי הינם בבחינת אורים ותןמים אשר אין לחלוק עליהם. עצם הבאת המובאה על-ידך יכולה להתפרש ככלה נכונה ולא רק ההתייחסות הרלוונטית של פותח השרשור, אי לכך נכון לתקוף והביא דברים על דיוקם וזאת ע"מ שאחרים לא יפלו בפח על חוסר נכונותם של כתבים/מאמרים ברשת.
 

be_roo

New member
צירפת קישור כאישור לדבריך

אבל הקישור מכיל כל כך הרבה דברים לא נכונים שהוא לא יכול לשמש כאסמכתא לדבר, גם אם באותה נקודה ספציפית שאתה נגעת בה הוא במקרה צודק.
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
את בטוחה?

כשאני עונה בקשר לאכיפת תקנת תעבורה מסוימת אני מביא קישור לתקנות התעבורה שזה מסמך המכיל מאות תקנות שיתכן וחלקן כבר לא בתוקף ורבות אחרות לא נאכפות - אבל אני מביא אותו כאסמכתא לתקנה בה אני דן. את הקישור הבאתי בעניין טענה מסוימת, ובטענה זאת הוא צודק (ותרשי לי לחלוק עלייך בעניין המקריות) ולשם כך הוא הובא. כך שהגדרת תשובתי כ"שטויות במיץ עגבניות" היא לכל הפחות חצופה (ובעיקר שאחרי שהוא מגדירה כך הוא מאשר את נכונותה)
 

be_roo

New member
שני מקרים שונים

לא ציטטת מתוך המסמך את הסעיך הרלוונטי בלבד, אלא הבאת את כולו. באותה מידה אם היית מצרף קובץ תקנות תעבורה שאינו מעודכן רק כדי לתת אסמכתא לתקנה ספציפית, זה היה מעיב על הרלוונטיות של הקובץ כולו ולא ניתן לראות בו אסמכתא ולדעת מה מתוכו נכון ומה לא. ההגדרה "שטויות" מתייחסת למסמך ולא לתשובתך. וניתן להבין זאת כי המשפט הראשון בהודעה מתחת לכותרת הוא המשך שלה.
 

דידי 24

New member
אני יפרט מה קרה

נהגתי במשאית וביצעתי חניה כפולה וחסמתי רכב אזרחי של פקח לכמה דקות . כששבתי הוא דרש בתוקף ת.ז רשם את הפרטים גם שלי וגם של המשאית על דף ואמר שישלח לי דוח הביתה
 

shlang

New member
חבל שלא תיארת זאת קודם,

כל מה שהפקח יכול לעשות הינו להגיש נגדך תלונה על עבירת תנועה במשטרה, הוא אינו יכול לשלוח לך דו"ח בגין עבירת חנייה מהעירייה.
 

אלבה

New member
פקח עירייה עובר קורס של שבוע

באמת נראה לך שהוא מקבל סמכויות של קצין משטרה?
 

guya72

New member
קודם כל, תודה

על הגיבוי. כפי שנענית, אכן התכוונתי לתוכן כפי שמופיע באתר של עיריית ת"א (הקישור שהבאת). ספציפית לגבי הצגת תעודה מזהה - אין ויכוח לגבי כך שיש לו סמכות. הויכוח הוא לגבי שאר הסמכויות שמופיעים באתר האינטרנט של עיריית ת"א (ליתר דיוק - לגבי 2 סמכויות שהעיריה "ניכסה" לעצמה)..
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
הויכוח הוא שלך עם עצמך בלבד

מלבדך איש בפורום לא טען דבר בעניין נכונותן של הסמכויות האחרות וכשאדם מתווכח עם עצמו עדיין נשאר מקום לתהיות שהעליתי בעניין שימוש בחמרים שונים.
 

be_roo

New member
כשאדם מבין מסמך הזוי שמכיל קמצוץ של אמת

ולא מפנים שהכלל גורם לפקפק בפרט, כנראה שיש חומרים שהוא צריך לקחת אבל לא מכיר בצורך שלו בהם. אתה תקיח שעון מקולקל שתקוע על השעה 10, תטען שהשעה 10 ותציג את השעון המקולקל כאסמכתא ותתפלא למה אנשים לועגים ללוגיקה העקומה...
 
למעלה