השאלה הנצחית: להיות מעצב ממשק או מתכנת

השאלה הנצחית: להיות מעצב ממשק או מתכנת

נתקלתי היום בכתבה הבאה- http://m.calcalist.co.il/internet/articles/0,7340,L-3613559,00.html

לפי הכתבה, יש דרישה בשוק למעצבי ממשק כאשר שכר המעצבים הולך ועולה, בעוד שיש לא מעט דרישה גם למתכנתים, כך שלמעשה קמים עוד ועוד בתי ספר שמעניקים קורסים שמשלבים בין עיצוב ממשק לתיכנות, במטרה ״לצמצם פערים חברתיים״, כפי שמצויין בכתבה.

האם אתם חושבים שמתכנת יכול לדעת לעצב ממשק בצורה טובה ויעילה, בלי הצורך ללמוד עיצוב ממשקים? כלומר- האם הניסיון שלו בתיכנות יכול לעזור לו ליצור ולהקים דברים, שאולי מעצב לא חשב עליהם?
ובכלל- האם מעצבים חייבים בהכרח לדעת תיכנות, בעולם שלנו שבו הטכנולוגיה והאינטרנט רק הולכים ומשתלטתים על הכול? לגבי השאלה הזו- אני חושבת שכן.
מה אתם אומרים?
 
תודה על הכתבה, אקרא יותר מאוחר בעיון

באופן כללי אני חושבת שכל אדם שיש לו נגיעה לתחום מסוים - טוב יהיה אם ילמד לפחות את הבסיס בתחום הזה, כדי לעבוד טוב יותר מול מי שבצד השני.
כמו שמעצב פרינט צריך לדעת לפחות בסיס של פרופילי צבע, כל מיני התאמות ודקויות של הורדה לדפוס, כך מעצב לווב צריך לדעת דברים בסיסיים שנוגעים להוצאת העיצוב לפועל - כאתר או אפליקציה חיה ומתפקדת.

לדעתי מתכנת הוא לא מעצב ממשק, חשוב שגם הוא יידע איך הדברים אמורים להיראות בקו כללי ואיך כדאי למקם אותם ולתכנן את הניווט וכו', אבל את הצד העיצובי נטו - להשאיר למעצב עצמו.
 
למעלה