שאלות בנוגע ללימודים לכאן

יש מכללות ויש מכללות. כך שדעתי בנושא חלוקה.
אני לא חושבת שלימודים קצרים וממוקדים, כפי שציינת, הם בהכרח מפתח להצלחה האישית של כל אחד. יש מי שפורח רק לאחר תקופה של התנסות והבשלה ויש מי שתופס דברים מהר ומעדיף את ה״תכל׳ס״ בלי לבזבז זמן. אישית, למדתי לימודי הנדסאי ואז לקחתי עוד קורס של 10 חודשים במקום אחר- שהיה נורא לא ממצה בעיניי.
כל אח ומה שמתאים לו. זה עדיין לא מדד להצלחה בעיניי.
 

Betterman

New member
קורס עיצוב גרפי

שלום,

אני מחפש המלצות לקורס לעיצוב גרפי איכותי שבסופו אני אצא אם תיק עבודות טוב. מעניין אותי במיוחד עיצוב אתרים, אפליקציות, הכנה לדפוס, פרסום-פליירים. מעבר לקורס איכותי, אני מחפש גם קורס שיהיה יחסית אינטנסיבי כדי שלא ארוך מידי (לא יותר משנה). אני מקווה שאני לא סותר את עצמי יותר מידי בדרישות. הקורס יכול להיות במרכז, אבל אם מישהו יכול להמליץ על משהו טוב ורציני בבאר שבע - זה יהיה נהדר.

תודה!
 

simi kaTan

New member
לימודי תואר ראשון בתקשורת חזותית.

אני מעוניין לעשות תואר ראשון בתקשורת חזותית ואני ממש מתחבט עם עצמי באיזה מוסד בדיוק להתחיל ללמוד? אני גר באזור המרכז וחשבתי על מכללת שנקר, מכון אבני ומנשר. הייתי שמח לשמוע חוות דעת על כל אחד משלושתם. יתרונות וחסרונות בולטים, מהי רמת החשיבות והרלוונטיות של כל אחד מהמוסדות הנל ועד כמה הלימודים בהם משמעותיים? הבנתי שיש תחת זה את תחומי הקריאטיב והאינטראקטיב אבל לא ממש הצלחתי להבין אותם... אשמח להתייחסות גם עליהם. תודה רבה!
 

ארטמיסן

New member
המלצות קורס עיצוב גרפי

היי,
אני מאוד מתעניינת בתחום עיצוב גרפי אבל לא רוצה לעשות תואר (מסיבות אלו ואחרות)
מתלבטת בין קורסים בסטודיו 6b ,מכללת קווים וג'ון ברייס (הייתי בפגישות יעוץ).
אשמח לקבל כל ביקורת שיש לכם על המקומות הללו, לא מצאתי התייחסות לכך בפורום בעבר. לא באופן ממוקד בכל אופן.

בנוסף, האם קיימת תכנית מקיפה בלימודי ערב שמתקרבת ללימודי תואר?

תודה לכל העוזרים.
 

annanovo

New member
לימודי הנדסאי תקשורת חזותית במכללת אשקלון

מישהו למד שם ויודע להגיד אם הקורס טוב וענייני?

במה עובדים כהנדסאי תקשורת חזותית? מה השכר הממוצע?

תודה
 

Dark Godess

New member
עזרה

הבן זוג מעוניין ללמוד קורס עיצוב גרפי ממוחשב והוא מתלבט בין 2 מוסדות- חשיפה מטעם האוניברסיטה הפתוחה שנמשך שנתיים פעמיים בשבוע והעלות היא 15000 שח לשנה (!) לבין אונו שם הלימודים נמשכים שנה בלימודי ערב והעלות היא 8900 לשנה. האם יש כאן מישהו שמבין מעט בתחום או למד את התחום ויודע לאיזה מהמוסדות כדאי להירשם? האם יש מוסד טוב אחר במרכז הארץ שם אפשר ללמוד גרפיקה ממוחשבת?
 

Yolo3

New member
כמה שאלות בקשר ללימוד תקש"ח בHIT

בשעה טובה משכו אותי מההמתנה לתקשורת חזותית בחולון :))
רציתי לשאול כמה שאלות..מקווה שאני לא חוזרת על שאלות שנשאלו בעבר.
הבנתי שהלימודים מאוד אינטנסיביים והלמידה עד השעות הקטנות של הלילה.
-זה נכון או שזה תלוי עד כמה הסטודנט משקיע בבית?
אני מתלבטת אם לעבור לגור בחולון או לנסוע כל יום הלוך חזור נסיעה של שעה ב2 אוטובוסים.
השיקול הוא בעיקר כספי. השאלה אם הנסיעות לא ישפיעו לרעה על הלימודים בגלל עייפות/מחסור בזמן.
-ובקשר לציוד,על איזה ציוד חוץ ממחשב אתם ממליצים ללומדים בשנה א'?
-לומדים תוכנות עיצוב בשנה א'?-אם כן, איזה?
-יש יום חופש באמצע השבוע שנה ראשונה?
-אם אין פטור מאנגלית לומדים גם בשישי?

תודה ומקווה שלא הגזמתי עם השאלות חח
 

דניאל K

New member
שנקר, מנשר ואז מכון אבני

תואר בתקשורת חזותית מקבלים רק בארבע מוסדות (בצלאל, שנקר, היט חולון וויצו חיפה), כל השאר זה תואר משולב של האונ׳ הפתוחה. במנשר גם מלמדים מרצים מעולים שחלקם מלמדים במוסדות הנ״ל ויוצאים משם סטודנטים ברמה גבוהה, אבל שכר הלימוד לא מסובסד (אם זה רלוונטי לך). בקשר לתחומים- תקשורת חזותית מורכבת ממספר תחומים ותת תחומים: טיפוגרפיה (הבנה של איך לעבוד עם טקסט, עיצוב פונטים, עימוד וכד׳), איור (ספרי ילדים, עיתונות, קומיקס וכד׳), פרסום, אינטראקטיב (עיצוב למדיה אינטראקטיבית כמו אתרי אינטרנט, אפליקציות וכד׳). לומדים גם צילום סטילס, צילום וידאו, מיתוג, אנימציה (תסתכל בקורסים שכל מוסד מציע). אני לא חושבת שזה נכון להחליט מעכשיו באיזה תחום אתה רוצה להתמקד (נגיד אינטראקטיב), בגלל שאתה עדיין לא יודע באיזה תחום אתה יותר מוכשר ומה יותר ידבר אליך. אתה צריך לבחור מוסד שייתן לך בסיס כמה שיותר רחב וידע בכמה שיותר תחומים. (לפי השאלות שלך ההיכרות שלך עם התחום חדשה, הייתי ממליצה לך ללכת לתערוכות גמר שמתקיימות ממש עכשיו לפני שהן נסגרות ולחפש באינטרנט עבודות של סטודנטים).
 

1ronitit

New member
אורך הקורס

קשה לתת לך המלצה רק על פי שעות לימוד ועלות. תעשי השוואה בין חומרי הלימוד שנלמדים בכל קורס.
סביר להניח כי בתוכנית הארוכה יותר יש יותר נושאים ויותר קורסים שזה חשוב מאוד.
אני למדתי בהאקריו עיצוב גרפי והיה מאוד חשוב לי שתהיה תוכנית עשירה בחומר ושיהיה מספיק זמן לבנות תיק עבודות.
גרפיקה זה לא נושא שמומלץ ללמוד על רגל אחת ולכן הקורסים הם לא קצרים בדרך כלל....
 

khloe

New member
תשובות

את חוזרת על השאלות אבל לא נורא..

-הלימודים אינטנסיבים מאוד- בסדר גודל של חמישה ימים בשבוע וזה עוד ללא שיעורי בית (כשב99% מהפעמים תקבלי)
במיוחד בשנה א' כשתהי בשוק מהעניינים. אני ממליצה לך לפחות סמסטר ראשון לראות איך זה ואם את רואה שיש לך זמן - תסדרי לך עבודה.
זה אפשרי אבל צריך שתהיה לך משמעת עצמית מאוד גבוהה.
-אני מציעה לעבור לגור בחולון אם זה אפשרי, נסיעות זה מתיש מן הסתם ובמיוחד שני אוטובוסים והמתנות וסחיבה של תיקיות וחומרים ועבודות שלפעמים יהיו תלת מימדיות...
חוץ מהחסרונות הידועים לעניין המרחק, יש גם יתרון מאוד מאוד מועיל לסטודנטים לעיצוב למי שגר קרוב - אם שכחת משהו או כל דבר כזה, את קופצת דקה הביתה ומביאה (מנסיון, הציל אותי בהגשות)
-אל תקני שום ציוד כרגע, זה הכי מומלץ. חוץ מהדברים הבסיסיים - קרש חיתוך, סכין, מספריים, מסקנטייפ, דבקים וכאלה - כל השאר את תדעי כבר בדישות ממה שמבקשים בקורסים לשיעורי בית. אל תקשבי לרשימות שהם נותנים כי בדכ יוצאים עם חור בכיס ללא סיבה.
גם לגבי המחשב הייתי ממתינה, אגב.
-לומדים פוטושופ ואילסוטרייטור
-לרוב זה לא קורה
-תלוי במוסד וברמת האנגלית שלך


וכן, הגזמת עם השאלות

יש קומונה למתקבלים ומנסים להתקבל - כל השאלות האלו נשאלו ונענו כל כף הרבה פעמים שאת יכולה לחרוש את כולה ואת יודעת כל דבר שיש לדעת על מה שאת הולכת לעבור. תחפרי שם - זה יעזור לך

בהצלחה
 
לא בטוחה לגבי חלק מהדברים ששאלת, אבל...

ככל הידוע לי מדובר בלימודים מאוד אינטנסיביים, הגשות ודד-ליינס שצריך לעמוד בהם, וגם לעבודה בבית יש חשיבות גדולה מאוד. לא ציינת אם בזמן הלימודים את מתכוונת לגור לבדך, עם ההורים או עם שותפים. קחי בחשבון גם הוצאות שכ״ד (במידה ויש) ומחייה מלבד הוצאות שוטפות של הלימודים ושכר לימוד... ומוציאים ה-מ-ו-ן!
אז כן- הייתי ממליצה לפחות בשנה הראשונה להתמקם באיזור שיחסית קרוב ללימודים ויקל עליך מבחינת נסיעות, ואח״כ לראות אם מתאים לך להישאר באיזור הזה.
לגבי ציוד- לא הייתי ממליצה לרוץ לרכוש ציוד או מחשב כבר עכשיו אלא להמתין טיפה ולקבל מושג כללי מה יידרש ממך ולפי זה לרכוש את מה שצריך. לגבי יתר השאלות- אולי יש חברי פורום שלומדים או למדו ב-hit וישמחו לפרט לך.

המון בהצלחה!
 

Betterman

New member
מצטרף לשאלה

ואשמח גם לנימוקים. גם ההתלבטות שלי היא בין 6B לקווים.
תודה!
 
למעלה