למצוא עבודה- מהצעד הראשון

איך להתקדם כדי למצוא עבודה כארט דיזיין?

שלום, החלום שלי זה להתעסק בארט דיזיין,-נכון להיום אני בת 30,יש לי תואר ראשון בעיצוב משנקר עיצוב תפאורה לטלוויזיה ותיאטרון,ולאחר סיום לימודי עשיתי כל מה שיכלתי בכדי ללמוד את נושא הארט דיזיין לעומק,חשוב לציין כי רק בשנה האחרונה ללימודים בתואר ראשון הבנתי שזה יותר הכיוון שלי לאחר שראיתי סטוריבורדים,ופשוט הוקסמתי!!!

מאותו רגע ועד היום עשיתי כל שביכולתי כדי להשתלב בתחום,הבעיה שכאשר אני מחפשת עבודה כל פעם מגלה שחסר לי ידע בכלי אחר ,בגלל הלימודים שעשיתי שהם מתחום אחר,ונכון להיום עשיתי כבר קורסים מצוינים בפריים ביי פריים רישום לאנימציה,הנפשה עקרונות-מעולה,ואני היום בתחילת הקורס של הארט דיזיין בפריים ביי פריים עם אבנר גלר

אני בדילמה עכשיו לאן אני צריכה להתקדם כדי להמשיך הלאה לרמה יותר גבוהה,אני בעקרון נרשמתי לקורס עיצוב משחקי מחשב שזה מאוד מושך אותי-כי יש דגש על ארט גבוה מאוד ושיווק,אבל השאלה אם לא יותר נכון לעשות השלמה לתואר בתקשורת חזותיית התמחות אומנויות המסך או איור,או תואר באנימציה-יש שיקול של גיל,בכל אופן לא ילדה, ושאלה מה יהיה אם לא אעבור את הבחינות כי מעדיפים לקחת אנשים עם ראש נקי שלא למדו,-ואז בעצם אני סתם חיכיתי שנה שבעצם כבר בספטמבר הקרוב יוכלתי להתחיל ללמוד את הקורס עיצוב משחקי מחשב-דרך אגב מהלך הקורס אתה יכול להשתלב באחת החברות כאיש ארט שזה החלום שלי-אז זה עוד נקודת זכות לקורס
אבל פשוט מאז ומתמיד החלום שלי היה ללמוד תואר תקשורת חזותית בשנקר,

בקיצור מה הייתם עושים במקומי,האם הייתם מחכים שנה עם הקורס לעיצוב משחקי מחשב ומנסים להשלים לתואר,או שממשיכים בתוכנית ועושים עכשיו קורס עיצוב משחקי מחשב,וכמובן שבמקביל לומדת ארט דיזיין עם אבנר גלר בפריים ביי פריים

מצטערת על הנוסח הארוך של השאלה-תודה על העזרה מצרפת אתר עם עבודות :http://danameiri.wordpress.com/
שיהיה סוף שבוע נעים:)
 
 

Nandn09

New member
שכר

היי,
יצא לי לא פעם לראות הצעות עבודה בדרושים של עיצוב גרפי וגם בטלפון עוד לפני שהגעתי לראיון בכלל וקיבלתי יותר מידי פרטים על המשרה, בקשה לציין ציפיות שכר,
עניין ממש מוזר ...בתחומים אחרים לא נראה לי שזה נהוג...ולא קרה לי בעבר.
איך בכלל אפשר לקבוע שכר כשלא יודעים יותר מידי פרטים על המשרה?! ושמדובר הרבה פעמים בשעות נוספות שאין לי מושג כמה הן יהיו ומתי....?!
 

מ י כ ל 0

New member
מציאת עבודה בגרפיקה

האם לדעתכם כדי למצוא היום עבודה בגרפיקה במשרה מלאה חייבים לעשות תואר ראשון? או שמספיק שיהיה תיק עבודות?
אני שואלת את זה כי היה לי דיון כזה עם כמה אנשים שכל אחד מהם אומר משהו אחר.
אז מעניין אותי דעות נוספות.

תודה רבה למי שמגיב!
 

zbono22

New member
לא הבנתי

יש לך תואר משנקר כבר? למה לעשות עוד אחד?
בשנתיים הראשונות לפחות לא יחדשו לך שום דבר, רק השנתיים האחרונות זה הפרקטיקה נטו של הנישה שתבחרי בה.
 

Siton Es

New member
מקובל ומציק

באנגליה ברוב המשרות פשוט רשום במודעה את השכר המוצע לשנה (נגיד Salary: £34,000to £38,000) +......ראיתי משרה עם שכר X, שלחתי מועמדות, סימן שמקובל עליי השכר וחסכנו את שלב המו"מ המזוייף והטיפשי הזה. למה אין את זה בארץ?....שמעסיק מפרסם מודעות עם הצעת שכר, זה פתח לעובדים קיימים בחברה להשוות משכורות ביחס למודעה. משמע שכל עניין המשכורות צריך להיות מאוד מסודר והוגן. זה לא כ"כ מתאים למנטליות הקומבינה בישראל.........

לגבי "כמה להגיד" אפשר בערך (תרשום בגוגל "ציפיות שכר" יש כל מיני כתבות עם עצות). יותר מקצועי שזה יגיע בשלב הראיון הפרונטלי. זה לא משפיע מדי על מצבך בכל מקרה (תציין טווח אם מתעקשים. מו"מ תמיד אפשר לעשות)

לגבי שעות נוספות- אין קשר. "ציפיות שכר" = שכר בסיס ברוטו (בלי שעות נוספות/נסיעות/רווחה וכו').
 
אפשרי אך לא פשוט כלל

לתיק העבודות יש משקל מאוד גדול בקבלה לעבודה, וככל שהוא טוב יותר הסיכוי שלך להתקבל לעבודה גבוה יותר, אבל כדרישה ראשונית- הרבה מעסיקים ידרשו ממך ניסיון, או תואר רלוונטי, ומעט מאוד יעסיקו אותך ללא תואר. אישית, לא למדתי לתואר ואני עובדת כפרילנסרית, כי הגעתי למסקנה שלרדוף אחרי מעסיקים לא ממש יקדם אותי... ועבודה לא חסר, בעיקר בגלל לקוחות ששמעו עלי מפה לאוזן ואנשים שממליצים עלי.
יחד עם זאת, ברור לי שלא לכל אחד מתאים לעבוד כעצמאי, לכן בהחלט עדיף ללמוד לתואר אם יש לך את האפשרות.
תחפשי קצת יותר אחורה בפורום, כבר העלו את השאלה הזו בעבר, שימי לב מה ענו חברי הפורום.
 

Nandn09

New member
Building a mystery

היי, כפי שבטח ראית בשרשור למטה, קשה לי למצוא עבודה, וסיימתי לימודי תעודה, שלצערי לא כיסו את כל מה שדורשים בשוק, אפשר לומר באופן אפסי ממש , לכן מה שלא כיסו למדתי באופן עצמאי.אבל זה לא מספיק לדעתי, ובכל זאת אני מנסה את מזלי והוספתי כמה עבודות יותר רלוונטיות, מאז שכתבתי פה . וזה עזר ואכן פנו אליי כמה מעסיקים, אבל שוב יש דממה...כי הרבה מהם דורשים נסיון של 3, 4 שנים וכל מיני דברים שעדיין אין לי שמץ כמו UX UI וכאלה....ושעות מטורפות , שני דברים בעייתים, כי אין לי ממש נסיון ואין לי את היכולת לעבוד עד שעות הלילה.
רציתי לדעת מה את מציעה כדי לצאת ממעגל האבטלה הזה? איך התחלת להיות עצמאית? האם נרשמת לאתרים של פרילנסים? האם עשית עבודות בחינם?
ועוד כמה שאת לא חייבת לענות כמובן כמו האם זה מקנה לך יציבות כלכלית? או שיש חודשים קשים? תודה
 
אז ככה...

קודם כל, לא הייתי ממליצה לצאת לעצמאות בלי לבדוק היטב את כל ההיבטים שקשורים לזה. זה נשמע אידיאלי, אבל לא לכל אחד זה מתאים. זה דורש משמעת עצמית ברמה גבוהה, שזה אומר שאם יום עבודה שלי בחוץ מתחיל ב-8:00, אז גם בבית אני קמה בערך באותה השעה, אני מתלבשת אפילו כדי להרגיש שאני הולכת לעבודה, למרות שאני נשארת בבית. זה אומר שאני לא ממש מתפתה להדליק טלויזיה או ללכת לקרוא איזה ספר כשמשהו מייאש או מתסכל אותי בפרוייקט שאני עובדת עליו, וזה דורש ממני להמציא את עצמי כל פעם מחדש כדי להביא עוד לקוחות, שזה לא פשוט.
כן נרשמתי לכל מיני אתרים של פרילנסרים ואתרים שמציעים פרסים שונים ומשונים על עיצוב לוגו או פוסטר, אבל תאמין או לא, מה שדווקא תפס בסוף זו עבודה קטנה שהתנדבתי לעשות לחברה טובה שלי שפתחה עסק. איירתי לה דמות ועיצבתי לה כרטיס ביקור. מסתבר שלקוחה אחת שלה מאוד התלהבה ושאלה אותה מי המעצבת כך שזה די עבר מפה לאוזן, ולאט לאט צברתי קהל לקוחות קטן, ומאז העבודות מגיעות. אני באמת לא חושבת שצריך לעבוד בחינם, בשביל אף אחד, גם בתחילת הדרך. היו כאלה שבהתחלה אמרו לי "תעצבי לי לוגו/ כרטיס ביקור ואתן לך קרדיט באתר שלי", או הציעו לשלם לי מחירים מגוחכים בהחלט על עיצוב לוגו, כי לטענתם "לוגו לא צריך לעלות הרבה". סירבתי יפה ואמרתי "לא, תודה" כי עם קרדיט לא הולכים למכולת, ואני מרוויחה בקלות 50 ש"ח לשעה בעבודה שלי בבנק, כך שאני לא מתכוונת להרוויח את אותו הסכום על עבודה של כמה ימים טובים על לוגו, בגלל שמישהו החליט שלוגו שווה 50 שקלים במקרה הטוב. יש לא מעט הצעות מגוחכות ומעליבות כאלו, אתה עוד תיתקל בזה... אל תסכים למכור את עצמך בזול או לעבוד בחינם. אף פעם, אלא אם מדובר בחבר/ משפחה, ואלא אם מדובר במשהו שלא הולך להיות קבוע.

לגבי יציבות כלכלית- אחרי הכול, לקוחות באים והולכים, ויש חודשים שיש בהם המון עבודה וכאלו שאין בהם מספיק פרוייקטים, לכן אני עובדת במקביל בעבודה נוספת שלא בהכרח קשורה לעיצוב גרפי (עבודה בבנק), כך שאני כן יציבה. השאיפה היא כמובן לגדול ולאט לאט לצבור קהל לקוחות גדול יותר שייתן לי בסיס לעזוב את העבודה בבנק ולהתמקד רק בעיצוב הגרפי, אבל בגלל שאני עובדת כעצמאית תקופה קצרה יחסית (כ-10 חודשים), ייקח עוד קצת זמן עד שזה יקרה. ידוע לי שזה שינוי שקורה בהדרגה ולא בבת אחת, אחרי הכול, אבל אני אופטימית.

מבחינת מעסיקים בשוק היום- הם רוצים מישהו שיהיה גם ביצועיסט, גם מתכנת, גם מבין בכל התוכנות של adobe וגם סוג של סופרמן שמוכן לעבוד בשכר מינימום. דורשים ממך ניסיון שאין לך, ומצד שני לא מוכנים להעסיק אותך בלי ניסיון רלוונטי, ולי אישית לא התאימה הגישה הזו.

אם הכוונה שלך היא להיות עצמאי, הייתי מציעה לך לגשת לפתוח תיק במס הכנסה של עוסק פטור, אח"כ לדאוג שיהיה לך חוזה לעבודה מול לקוחות. לא הייתי מציעה לעבוד ללא חוזה, מהסיבה שחוזה מכסה אותך במקרים שאתה נופל על אידיוטים שלא מוכנים לשלם.
דבר נוסף- אם אתה לא בטוח לגבי תמחור, או איך בדיוק אתה מקבל את הכסף, רצוי להתייעץ עם מנהל חשבונות ועם מישהו שעוסק בתחום, כדי לקבל קצת יותר הכוונה.
דבר אחרון- לקחת בחשבון הוצאות ולהיערך מראש: הדפסות שתצטרך בשביל סקיצות או הפרוייקט עצמו, שיתופי פעולה עם מתכנתים במידת הצורך (גם לשלם למתכנת שיעלה את העיצובים שלך לאינטרנט זה עולה כסף, במיוחד אם אתה לא עוסק ישירות בבניית אתרים אלא נטו בעיצוב), תוכנות, פונטים, שרתי איחסון במידת הצורך...

מקווה שקצת נתתי לך כיוון. אם יש שאלות נוספות, אשמח לענות.
 

Nandn09

New member
תודה!

אולי באמת יהיו לי שאלות בהמשך, אז תודה.
מה שכן רציתי לדעת אם אין בעיה עם זה שאת עובדת בבנק כשכירה ומצד שני מוציאה חשבוניות כעצמאית, כי זה משהו שאפשרי עבורי אבל לא ידעתי אם כדאי מבחינת מיסוי וכל זה...
והאם זה בכלל מגיע לסכומים כאלה שהית מקבלת כשכירה?

"יש לא מעט הצעות מגוחכות ומעליבות כאלו, אתה עוד תיתקל בזה." כן, נתקלתי כבר בהצעות של 20 ש"ח ללוגו....היתי בשוק.

"מבחינת מעסיקים בשוק היום- הם רוצים מישהו שיהיה גם ביצועיסט, גם מתכנת, גם מבין בכל התוכנות של adobe וגם סוג של סופרמן שמוכן לעבוד בשכר מינימום. " לא יכולת לתאר את זה יותר מדויק...משהו פה דפוק לגמרי.
 
לא, אין בעיה עם זה

זה קצת דורש עניינים של בירוקרטיה ותיאום מס, אבל זה אפשרי, מה שכן- בהחלט חשוב לבדוק איך זה עובד מבחינת מיסוי, ולהתייעץ עם יועץ מס כאשר אתה הולך לפתוח תיק, כי יש כאלו שבאמת יחשבו שזה לא משתלם. אם אינך עובד בעבודה נוספת- כפי שציינתי, אתה יכול לפתוח תיק עוסק פטור. אם אתה כן עובד בעבודה נוספת, יש לך אופציה לעשות תיאום מס, או לחילופין לעבוד באופן שחור בלי כל הפרוצדורה (מה שלא מומלץ.)
זה לא מגיע לסכומים שהייתי מקבלת כשכירה אבל זו השלמת הכנסה לא רעה ועוד משכורת בסה״כ. כפי שציינתי, אני עצמאית תקופה יחסית קצרה, והמטרה היא בסופו של דבר לעסוק רק בזה.
 

Nandn09

New member
שאלה נוספת על תיק העבודות

העבודות שלי הן בעיקר מהלימודים, אני מנסה כל יום לעשות משהו חדש באופן עצמאי, אבל זה בעייתי...אין לי לקוחות בינתיים אני מנסה להמציא דברים
חשבתי להכין באנרים , אבל השאלה שלי היא איזה באנרים כדאי להכין? האם אני צריכה משהו בכאילו או משהו מציאותי? למשל לקחת מותג מוכר ולעשות לו באנר? או שסתם להמציא משהו שטותי....מה דעתכם?
 
למה דווקא באנרים?

לא שזה רע, אבל זה יכול להביא אליך לקוחות מסוג מסויים, אולי פשוט עדיף לנסות לעבוד בטכניקות חדשות שעדיין לא עבדת בהן, או לנסות למתג מחדש חברות קיימות. אחד הפרוייקטים שנתנו לנו בעבר מסגרת הלימודים היה לעשות מיתוג מחדש לרכבת ישראל. בניתי להם לוגו שמורכב מתנועת ציר של שני גלגלים, והכנתי פוסטר בו רכבת רגילה נראית נוסעת על מסלול של רכבת הרים. הקונספט היה ׳הופכים כל נסיעה לחוויה׳...
אפשר לקחת כל חברה שהיא ולנסות לעשות לה אינטרפטציה משלך או להמציא חברה דמיונית ולעצב לה לוגו/ כרטיס ביקור- זה יכול להיות אחל׳ה לתיק עבודות, והלקוחות לא חייבים לדעת שלא מדובר בחברה אמיתית, כל עוד זה מביא לידי ביטוי את הכישורים שלך.
 

Nandn09

New member
למה דווקא באנרים

מעניין מה שכתבת....הכנתי היום כמה באנרים חדשים ואז נפל לי האסימון שכנראה כמו שאמרת...זה מביא לקוחות מסוג מסוים, אלא שפשוט 90% המשרות המוצעות הן עם דרישות לבאנרים , דפי נחיתה וכאלה... ולא נדבר על עיצוב ממשק משתמש שדורש עוד שנה של לימודים. אבל אולי צריך באמת לפתח את הקיים....אין לי שמץ של מושג:)))
תודה!
 
באנרים זה תחום קצת מוגבל ובעייתי לדעתי

מאחר ובבסיס הם נעשים בפלאש, וסמארטפונים למיניהם לא תומכים בפלאש (והוא גם כבד כSWF) אז מתחילים לבקש ממך גיף מונפש במשקל מגוחך (ביקשו ממני גג עד 10KB) ואת מתחילה להילחם עם אנימציה ממש מינימלית ותוצר באיכות גרועה מבחינת צבעים וכו'...

בקיצור, זה כסף לא רע בקטנה אם נופלת עלייך חברת אפליקציה כלשהי, אבל להתמקד בזה חבל לדעתי


נסי להמציא לוגו/כרטיס ביקור/חבילת מיתוג/פליירים/עיצוב אתר, זה מרשים וממלא את תיק העבודות בצורה יותר ריאלית.
בהצלחה
 

Nandn09

New member
לגמרי נכון

אני ממש חושבת שזה מבאס. לא חוויתי את זה בעבר והיה לי תמיד מקום להתמקח וזה היה גמיש...עכשיו אני לא יודעת אם אני נותנת מחיר שנמוך מידי ביחס לאחרים, או גבוה מכדי שבכלל יקבלו אותי לעבודה..לפה ולשם נראה שזה לא לטובתי אלא רק לטובת המעסיק.
ז"א האם יפסלו אותי במידה ואמרתי סכום גבוה מידי? בעיה...
הסתכלתי על השכר הממוצע בתחום דרך כל מיני אתרים, אבל אני לא בטוחה שזה עדכני ורלוונטי וזה תלוי בהרבה פרמטרים.
בכל אופן תודה על העצות, אני אשתמש בזה:)
 
הי

התואר שיש לי משנקר זה בעיצוב תפאורה ,והיום אני בכלל רואה שהכיוון שלי זה יותר הארט לאנימציה
אז לכן אני בדילמה לאן נכון ללכת ואולי שווה לי לשקול לנסות להירשם למסלול אומניות המסך בשנקר
כרגע בתקופה האחרונה אני לוקחת כל מיני קורסים להשלמות
ולפני שאני מתחייבת לעוד קורס -חשבתי אולי בכלל לי לנסות תואר
בכל אופן נרא לי אני נשארת בתוכנית המקורית-עקב אילוצי זמן כסף וגיל
תודה על העזרה-סוף שבוע נעים:)
 
למצוא עבודה- מהצעד הראשון

רוצים לשאול איך מוצאים עבודה? מחפשים עבודה וצריכים להתייעץ? התקבלתם כבר לעבודה אבל התנאים לא נראים לכם הוגנים?
דברו על זה איתנו.
 
למעלה