קוראת לכם לדיון.

קוראת לכם לדיון.

אז לאחרונה שמתי לב לתופעה של אתרים שמציעים מחירים מגוחכים לעבודות עיצוב- לוגואים ב-50 שקלים, ו"חבילות" שמציעות עיצוב לוגו, ניירת, ומספר סקיצות במחירים נמוכים מאוד (בים 150-300 ש"ח), לדעתי מדובר במחירים שאפילו מזלזלים במקצוע... ומרתיח אותי שיש מי שקורא לעצמו 'מעצב', לוקח מחירים כאלו והורס לכל יתר חבריו למקצוע. הלקוחות הרי לא מצליחים תמיד להבין שאיכות לא נמדדת במחיר, ושמעצב שלמד והשקיע X שנים בלימודי עיצוב ממש לא ירשה לעצמו לרדת לרמת מחירים כזו, שהיא נמוכה ומזלזלת.
אז תגידו... יצא לכם להיתקל בהצעות מעליבות כאלו מצד לקוחות? איך אתם מתמודדים עם לקוח שלא מבין את ההבדל בין היצע לביקוש ולא יודע מה המחיר המקובל בשוק? האם אתם נוהגים לתת הנחה משמעותית ללקוחות חוזרים, או שבכלל נראה לכם שכל ההנחות וההטבות האלו רק גורמים ללקוחות יותר לזלזל ולא להבין את מהות המקצוע?
אשמח לשמוע מה דעתכם.
 
כן זה מאוד מעצבן

וגם אני התרגזתי על זה מאוד בפעמים הראשונות שראיתי את זה, אבל לא מזמן זה הועלה כדיון באחת מקבוצות העיצוב בפייסבוק ואמרו שם דברים נכונים - יש כמה סוגי קהל, לחלקם לא מתאים לוגו מעוצב שהושקעו המון שעות עבודה ויש לו מסר וערך מוסף והמון חשיבה מאחוריו...

וואלה יש אנשים שמספיק להם פונט אריאל ואיזה פרח מעוך ליד והם שמחים עם זה. אז שישלמו 50 ש"ח וחסל.
הם כנראה לא הציבור שצריך מעצב גרפי במלוא המובן.

מצד שני יש הרבה אנשים איכותיים שמאוד מתפלאים כשאני נוקבת במחיר מסוים (ואני לא מתמחרת יקר בכלל, אני רק בתחילת דרכי...) ואני שמה לב שפשוט נושא העיצוב הגרפי בארץ מאוד לא מפותח ולא מקובל כ'מקצוע' בפני עצמו, ממש חושבים שאנחנו סתם מציירים משהו במחשב חצי שעה וזהו..... מאוד מקומם ומתסכל.

הנה תמונה משעשעת אבל נכונה שנתקלתי בה
 
התמונה הרגה אותי


לדעתי לא משנה איזה מחיר תתני ללקוחות, אפילו שאת בתחילת דרכך, עדיין זה ייראה להם יקר כי הם רגילים לחשוב שעיצוב גרפי זה משהו שאין טעם להשקיע בו או שלא מצדיק את ההשקעה, וזה אכן מרגיז. אין ספק שבחו"ל עיצוב גרפי נתפס כמקצוע יותר "נחשב". אפילו בסרטים ההוליוודיים הגיבורים תמיד עובדים כמעצבים/ או בחברות פרסום או אופנה.
 

korpeta

New member
אנחנו ציירים קודם כל.

אולי זה יעביר את המסר לכל מי שלא בירר.
והמחיר בהתאם.
או שלא.
 

mom40

New member
קשה לתפוס את זה

מבחינת השקעה וחשיבה, גם אם אתה אדם זריז, אם כי יצירתיות בכלל לא נמדדת בזמן,
לעשות לוגו רציני איכותי עם בריף ראוי, מקורות השראה, מחקר, במחיר כזה, מבחינת שעות עבודה זה במחיר של 2 ש"ח לשעה....
בן משפחה שלי אומר: פעם המוכשרים היו הולכים לעבוד במקצועות האלה, היום התוכנות "כאילו" מחליפות את היכולת לרשום, העבודה עם מה שנקרא "ידיים טובות"
הכל נעשה אינסטנט ומהיר -
שמעתי ממשהי שעובדת עם מעצבים והיא מתחום כותבי תוכן, " גם הבת שלי בת 12 ועושה דברים נורא יפים בפוטושופ, לא צריך מעצב" נו?
 
למעלה