מתלבטים לגבי מכינה או לימודים?

זקוקה לעצות :)

שלום לכולם,
אני שוקלת ללמוד עיצוב תקשורת חזותית במכון הטכנולוגי hit בחולון.
האם מעשהו פה למד שם? או מכיר מישהו שכרגע לומד שם? או לומד שם בעצמו? חח
אשמח לשמוע מה דעתכם על המכללה ומה ידוע לכם עליה.
בנוסף אשמח לשמוע אם למישהו יש ידע או עבר את המכינה שלהם? שגם אותה אני כנראה אעשה לקראת מבחני הקבלה..
האם יש פה מישהו שכבר עוסק בתחום וסיים את לימודיו ויכול לספר לי קצת על העיסוק שלו?
בקיצור אשמח לקרוא על כל מה שעולה בדעתכם להוסיף לי על המקצוע והמקום לימודים, תחפרו תחפרו לי אני זקוקה למידע:)
תודה מראש והמשך יום נפלא לכולם!
 

סיסי6

New member
מישהו למד בסטודיו 6B?

ויכול להמליץ? אני בהתלבטות אם להירשם לשם
 
מכינה לעיצוב?

מישהו פה עשה מכינה בhit מכון טכנולוגי חולון, ויכול להמליץ אי לספר?
תודה רבה :)
 
אני. נרשמתי לשם במטרה להשלים דברים

שהיו חסרים לי מלימודים קודמים, ולמען האמת לא הייתי ממליצה. אמנם יש להם שתי מרצות מעולות ומאוד מקצועיות לטעמי, שנהניתי ללמוד אצלן, אבל זה מתגמד לעומת יתר הדברים השליליים... אשמח לפרט יותר במסרים.
 

Shiranash10

New member
עשיתי

לא ממליצה כלל.
אם המטרה שלך לעבור מכינה מהסוג הזה היא הכנת תיק עבודות ללימודי תואר בתחום, זה לא המקום המתאים.
את לא מקבלת שם יותר מדי הכוונה מהם , הכל מסתכם במשפטים כמו - פשוט תהיי את בעבודות. וכן, לרובם זה לא מספיק ברור.

במהלך השיעורים נלמדים נושאים שונים, נעשית עבודה בכיתה ועבודת בית. בשיעור שלאחר מכן מוצגות העבודות בכיתה ושאר הסטודנטים נותנים ביקורת (שבד"כ מסתכמת ביפה/לא יפה, אהבתי/לא אהבתי) למרות שרוב הסיכויים אין להם הרבה ידע בתחום, דבר שנראה מגוחך בעיני. לאחר מכן המורה (סטודנטית שבדיוק סיימה ללמוד שם) מעבירה ביקורת שנשמעת מעבודה לעבודה אותו דבר.

כמו שאפשר להבין לא אהבתי את המכינה, ועזבתי אחרי 10 שיעורים (מתוך 20) כספי הוחזר באופן יחסי. (ואני לא היחידה.)
לא ממליצה!

היום מסיימת לימודי תעודה ב6B ואני יכולה לומר לך שאני מרוצה מאוד מהניסיון העשיר של המרצים, מצורת הלימוד, התנהלות ורמת השיעורים. ואם לא לימודי תעודה שם, אז לפחות ממליצה על המכינה של 6B . מעולה ורצינית.

בהצלחה!
 
ייעוץ קניית תוכנות ללימודים

שלום,מקווה שהגעתי למקום הנכון
אני הולכת כנראה להירשם לקורס עיצוב משחקי מחשב ?
נכון להיום חסר לי התוכנה אילוסטרייטור
אני מתכננת שכבר לאחר, כמה חודשים ראשונים של הקורס ,אחרי שאלמד שם את הידע החסר לי,אוכל
להתחיל לחפש עבודה במשרה מלאה-יש לי כבר תואר בעיצוב
פשוט לצערי חסר לי ידע באילוסטרייטור מה שמונע ממני למצוא עבודה היום

היות ואני רוצה גם לעשות פרוייקטים עצמאים בעתיד
אני שוקלת אם שווה לי לרכוש את החבילה של אדוב
משהוא יודע איך הכי כדי-כי אני לא מוגדרת כסטודנטית- היות והקורס הוא שנה בלבד

תודה
 
נדמה לי שאין את האפשרות כרגע לרכוש את התוכנות

אלא רק להשתמש בשירות הענן שאדובי מציעים. בכל אופן, השאלה היא למה לרכוש חבילה שלמה כשיש לך צורך רק בתוכנה אחת? לא חבל על הכסף?
בכל מקרה, אדובי איפשרו לרכוש את התוכנות במסגרת מחיר לסטודנטים רק למי שנמצא במסלול של שנתיים ומעלה. הם לא כ"כ גמישים בעניין הזה, אבל אני מכירה מישהי שהתעקשה ופנתה אישית ליבואן הרשמי וקיבלה אישור לרכוש במחיר של סטודנט. כך שקצת תושייה וחוצפה ישראלית לא תזיק, ואולי שווה לנסות בכל זאת... אם לא, אז להשתמש בשירות שהם מציעים במחיר מלא, כי אין ברירה אחרת.
 
שאלה

הי... נתקלתי בפורום הזה וחשבתי שאולי אולי תוכלו לעזור לי בהתלבטות בנוגע לעולם העיצוב ותקשורת החזותית.

סיימתי תואר ראשון במדעי הרוח והחברה. תואר מפוזר שאין ממש מה לעשות איתו. כרגע אני בהתלבטויות להיכנס לעולם העיצוב. יש לי המון נסיון בציור ובצילום (לקחתי מספר קורסי) אבל אין לי ממש נסיון על המחשב ואין ספק שאני צריכה ללמוד הרבה...

בעיקרון אני רוצה להיכנס לעיצוב גרפי, אין לי תיק עבודות ואין לי ידע נרחב בתוכנות הנדרשות.

יש לי את האפשרויות הבאות: או תואר ראשון (שוב :() שבשביל זה אני צריכה מכינה או משהו שיעזור לי להכין תיק עבודות... - ואני סוג של מנסה להתחמק מהאופציה הזאת...
או לימודי תואר שני- שהבנתי שיש תואר שני בעיצוב בHIT שנשמע ממש טוב..
או לימודי תעודה

בכל מקרה את השנה הבאה אני אקדיש לצבירת נסיון(כמה שיותר ) ואני עדיין רוצה לנסות ללמוד לבד ולהכין תיק עבודות
אבל המצב שלי די בעייתי, אם אני הולכת לכיוון תואר ראשון, זה נורא שוחק גם נפשית וגם כספית- עם כמה שאני רוצה את זה... זה פשוט... לא. מעבר דירה יחד עם שכל+מחייה בימינו ל3 שנים נוספות זאת החלטה לא פשוטה.
אם אני הולכת לתואר שני- בגלל שהתואר הראשון שלי אפילו לא בכיוון, זה לא די מוזר ? במציאת עבודה למשל... הסיכויים לקבל עבודה כשיש לי תואר שני ביד ובקושי נסיון די פועל לרעתי.
בנוגע לתעודה- פשוט מקבלים תעודה, השאלה אם מוצאים עם תעודה עבודה בתחום, איך זה נחשב בתחום? או שעדיף תואר?

אתם בטוח מבינים יותר ממני אני אשמח להכוונה, המלצות.. כל דבר.

עדיין לא דיברתי או התייעצתי עם שום מוסד כלשהו כמובן התהליך שאני עוברת עכשיו הוא מאוד התחלתי, אני פשוט רוצה לדעת לאיזה כיוון כדאי ללכת.
 
בואי נעשה סדר בדברים


בשביל תואר שני בעיצוב, צריך, אם איני טועה, תואר ראשון בעיצוב. זה בדיוק כמו שמישהו יסיים תואר ראשון בארכיאולוגיה וירצה ללכת ללמוד תואר שני במשפטים...
הבנתי שכן יש לך רקע באומנות וצילום, וזה כמובן יתרון במידה ותחליטי ללמוד עיצוב גרפי, כי זה יקל עליך בהרבה מאוד דברים, אבל אין צורך בהכרח לדעת תוכנות, בוודאי לא לפני שהתחלת ללמוד בפועל. מה כן חשוב שיהיה לך? רצון ושאיפה לעבוד בתחום, וזיקה לתחום העיצוב כמובן, וזיקה לעיצוב כן אפשר לראות בעבודות שתכיני.
אם את לא לגמרי סגורה על זה, ולמרות שיש היום אפשרות למלגות וסיוע, תואר ראשון זו לא האופציה היחידה. יש גם מסלולים של לימודי תעודה ויש קורסים קצרים (שאותם צריך לקחת טיפה בערבון מוגבל כי כבר כבר אפשר ללמוד בקורס קצר?).
בנוסף, אם סיימת תואר במדעי הרוח והחברה, נדמה לי שלאוניברסיטה הפתוחה יש תוכנית השלמה לתואר של תקשורת ומדעי הרוח, ואז זה נותן לך קורסים בודדים שקשורים לתחום העיצוב ותולדות האומנות, אבל לדעתי זה מסלול שהוא פחות מקיף מהסיבה שהדגש הוא על מדעי הרוח וקצת פחות על הפן העיצובי. שווה לך לברר מול האוניברסיטה הפתוחה, שם יוכלו לתת לך מידע מדוייק יותר.

לגבי תעודה- הדעות חלוקות לגבי זה. יש מי שיגיד לך שאין כמו 4 שנים בשנקר/ בצלאל כדי להשתפשף, ויש מי שיגיד לך שעדיף להשקיע את הזמן בתוכנית ממוקדת שתקדם אותך מקצועית בזמן יחסית קצר. כפי שכתבת- המשמעות של תואר היא התחייבות לאורך זמן והשקעה כספית לא מעטה. בכל אופן, למרות שבמרבית המקומות מבקשים בוגרים של מוסד מוכר, מעסיקים לרוב לא מבקשים תעודה ולא דורשים לראות אותה, כך שלטעמי כל עוד את מרגישה שתוכנית הלימודים מקנה לך ידע וכלים וכל עוד את מעצבת מוכשרת, נקודת הפתיחה שלך תהיה טובה בלי שום קשר למקום בו למדת.

מקווה שעזרתי קצת. שיהיה המון בהצלחה!
 
אוקיי

אז כדי לעשות תואר שני בעיצוב התואר הראשון שלך יכול להיות גם מפילוסופיה.. כמובן שיש העדפות לקבל בוגרי תואר ראשון מתחום העיצוב אבל דרוש תואר ראשון מכל מוסד אקדמאי ומממוצע מעל 85.

*במסגרת התואר לקחתי קורס שנתי של תולדות האומנות אבל לא נראה לי שזה יעזור לי במשהו..

אין בי כל כך רצון לקחת קורס מזורז, תעודה נשמעת לי האופציה הכי סבירה לאין לי בעיה להשקיע בזה עוד שנתיים.

השאלה- למי שעובד ומכיר את שוק העבודה... האם באמת מעסיקים אנשים עם תעודה? (תכלס, האם זה מספיק? ) והניסיון והתיק הוא מה שקובע או שבאמת יש רצון מובהק בוגרי לבוגרי תואר ראשון בעיצוב?

יש פה מישהו שעשה תעודה ועובד בתחום יוכל לייעץ לי?

תודה על התשובה..:)
 
יכול להיות שאני טועה לגבי תנאי הקבלה,

לכן מומלץ לבדוק זאת מול המוסדות הרלוונטיים. אני למדתי לימודי תעודה של שנתיים+ שנה של פרוייקט גמר ואז השלמתי קורסים בודדים במכללה אחרת. כרגע אני עובדת כפרילנסרית, מבחירה שלי. אם הכוונה שלך להיות בסופו של דבר עובדת שכירה, אז כן- הרבה מעסיקים לא טורחים להעיף מבט בתיק העבודות שלך אם אין לך תואר משנקר/ בצלאל (ולטעמי האישית זו אפליה די מעצבנת, כי מעצבים מעולים צומחים גם במקומות אחרים, כמו מנשר, ויצ"ו חיפה, מכון אבני ודומיהם), אלא אם כן מדובר במשהו יוצא דופן ואלא אם כן יש לך מספיק מרפקים ויוזמה לדחוף את עצמך קדימה ולייחצן את עצמך. גם קשרים תמיד עוזרים כמובן.
 
וגם

וגם- מישהו פה עשה תואר שני בעיצוב?
בנוסף לעובדה כי התואר הראשון לא קשור הרבה חברים שלי מתקשים למצוא עבודה אחרי שקפצו על תואר שני בגלל שהם "אובר קווליפייד"....

צריך לחשוב על זה...אוף...
 
וגם... סתם כי זה מצחיק

מי שלמד ארכיאולוגיה עם ממוצע מספיק טוב יכול גם ללמוד תואר שני בכלכלה... זה כל הקטע בתואר שני
 

דניאל K

New member
אם הייתי במקומך

בכל מקרה לא הייתי הולכת על תואר שני בעיצוב- אם את כבר הולכת על תואר, עדיף לך תואר ראשון כי אין לך את הידע הבסיסי וצורת החשיבה של מעצבת.
תחשבי על זה שישבו איתך בכיתה אנשים מנוסים שלעומתם את תהי ברמה של סטודנט שעדיין לא התחיל שנה א' לתואר ראשון בעיצוב... (אין לך ידע טכני בתכנות- שזה החלק הכי קל ומהיר ללמידה, חשיבה על קונספט, עמידה בבריף, הבנה בטיפוגרפיה, העברת מסר, איור וכד').
בתור מי שלומדת לתואר, לטעמי שנתיים זה זמן מועט מדי - גם אחרי ארבע שנים אני מרגישה שיש עוד המון מה ללמוד... אבל זה תלוי באמת אם את מוכנה להשקיע בתואר (כולל תהליך הקבלה) מבחינת זמן, כסף, לחץ וחוסר חיים (אבל עדיין זה שווה כל שנייה של סבל ;).
 

דונגל

New member
בארץ אין כל כך קשר

בין התואר השני בעיצוב לתואר ראשון ולעיצוב גרפי בכלל.
בדרך כלל מדובר בתארים כלליים יותר של ״ניהול עיצוב״ או תיאוריה שכוללים בתוכם גם תחומים אחרים מעולם העיצוב או בכלל לא.
הלימודים הם לא במתכונת המוכרת של לימודי תואר ראשון בעיצוב (יותר תיאוריה) ולכן לניסיון של חברייך לכיתה לא בהרכח יהיה יתרון.
אם את רוצה תואר בעיצוב גרפי פרופר הפיתרון היחיד עדיין נשאר רק חו״ל ושם מן הסתם כן תצטרכי תואר ראשון בעיצוב כדי לנסות להתקבל.

אם רוצה ללמוד עיצוב בכדי לעבוד בזה. כדאי לך אולי ללכת על תואר ראשון (אם כי תנאי הקבלה יהיו קשים יותר). אם את הולכת על תואר שני יותר בשביל התעודה והבונוסים שהיא נותנת (כמו תוספת לשכר וכו׳) אז כדאי לך ללכת על תואר שני כמובן.

לגבי מסלול של שנתיים נראה לי כיום מנשר הם הבחירה הטובה ביותר. יצאו משם כמה בוגרים מצויינים.
ואם ארבע שנים שווה לשאוף לבצלאל. אין מה לעשות הם עדיין הטובים ביותר.
 
למעלה