דרוש מעצב גרפי ביצועיסט!

emilymishkal

New member
דרוש מעצב גרפי ביצועיסט!

דרוש מעצב גרפי ביצועיסט!
עבור חברת גיימינג בינלאומית הממוקמת בארכז הארץ דרוש מעצב גרפי ביצועיסט.
דרישות:
בוגר שנקר / בצלאל / ויצ"ו / חולון
בעל שליטה מלאה בתוכנות אדובי: פלאש פוטושופ אילוסטרייטור
הכרות עם unity - יתרון
הכרות עם XAML - יתרון
בעל עין לפרטים הקטנים
קו"ח ל: [email protected]
 

גרינגוז

New member
למה שבוגר אחד מהמוסדות הללו

ירצה עבודה של ביצועיסט. כשהוא בקלות יכול למצוא משהו יותר טוב.
 

AdamGoldstein

New member
כל הכבוד גרינגוז

למה שמישהו בכלל יעז לפרסם פה הצעות עבודה. ועוד מעניינות לחברת משחקים.

זה לא כאילו מישהו שלמד במוסדות האלה מחפש עבודה כשהם בקלות יכולים - אתה יודע מה, עזוב.
 

גרינגוז

New member
אתה

לא למדת לתואר ואתה עובד בתור ביצועיסט ככה ש... אתה יודע מה עזוב... ממילא לא תבין
 

יNOT

New member
התואר באמת כל כך נחשב במציאת מקום עבודה?...

אני סקרן, מה הזמן הממוצע שלהערכתך ייקח למי שרק סיים את לימודיו(עם תואר כמובן ולא רק כאיזה ביצועיסט) למצוא עבודה בתחום?

האם העבודה שיימצא תהיה חס ו...עבודה של ביצועיסט - או שזה זילות כבוד עבור מי שיש לו תואר?
האם העבודה שיימצא תהיה של ארטדיירקטור?
או מעצב גרפי (מקבלים משרד נפרד היום?)

האם אתה מצאת עבודה ישר לאחר סיום הלימודים וקבלת התואר? מצאת משרה כמעצב תקשורת חזותית? (המושג הזה דיי חדש לי...בזמני הוא לא היה קיים)

מה באמת הציפייה של מי שלמד לתואר, שפחות מזה פשוט לא הגיוני לחשוב על זה כאופצייה למשרה? ( גם אם זה רק משרה ראשונה)

האם יש/היה לך ניסיון בהעסקת בוגרים טריים למילוי התפקיד הנחשק של מעצב תקשורת חזותית?
 

גרינגוז

New member
תלוי ברמה שלו

אני התחלתי לעבוד לאחר סיום השנה השלישית ועם סיום התואר חיכו לי 2 הצעות עבודה בסטודיואים מובילים.
מעולם לא עבדתי כביצועיסט. אני לא חושב שהייתי מצליח להחזיק בעבודה כזו. נכון שבהתחלה לא היה הרבה "עיצוב" שלי תמיד הייתי נתון לפיקוח. אבל לא ישבתי וצרבתי תמונות וכו' - תמיד היה פן יצירתי בעבודה.

פעם מרצה אמר לנו בלימודים לחשוב מה אנחנו רוצים לעשות ולהיות ולעשות הכל כדי להשיג את זה. לא לבוא למשרד פרסום ולהגיד שנקח עבודת ביצוע אם אנחנו לא רוצים להיות ביצועיסטים כי בסוף נתקע שם.
ואחרי שראיתי את זה קורה במציאות לאנשים אני חושב שהוא צדק.

נגיד שסיימת את הלימודים ואתה רוצה לעצב ולא לא להיות ביצועיסט. הלכת על משרה של ביצועיסט בסוף בגלל סיבה כזו או אחרת ועבדת שם חצי שנה, שנה, שנתיים לא משנה. יצאת משם ורצית להתקדם למשרת עיצוב ומה יש לך להראות? את מה שעיצבת בסיום הלימודים (לפני שנתיים) ותיק עבודות של ביצוע. אתה חושב שבמצב כזה יש לך יותר סיכוי או פחות? לדעתי הרבה פחות.
וכל זה בשביל הסיכוי שאולי מדי פעם יזרקו לך עצם לעצב? חבל.

וכן יצא לי להעסיק בוגרים טריים ואני עדיין מעסיק (למרות שכיום כבר הם כבר לא טריים). בסדר אז יש שלב של כניסה לעבודה שאולי עושים טעויות וכו'. אבל אם האדם הוא יצירתי הוא יצליח בגדול ובשביל זה אני שם כדי לעזור לו להתקדם.

לגבי משרד נפרד, לא יודע מה זה משנה או קשור.

ובשורה התחתונה - זה לא זילות, אדם שרצה להיות מעצב והלך ללמוד 4 שנים לא קלות בשביל לקבל תואר רק בשביל בסוף ללכת להיות ביצועיסט מזלזל בעצמו.
 

דניאל K

New member
אם לא הייתי סטודנטית (שנה ג׳ בבצלאל)

והייתי יודעת לעומק פלאש (שלא לדבר על יוניטי וכד׳) אני הייתי מבררת על מה מדובר כי התחום מעניין אותי (אני גיימרית). אז מה אם סיימתי תואר, אני עדיין צריכה ניסיון בעולם האמיתי, לא ישר צונחים למשרת ארט דירקטור. אם הם רציניים והשכר סביר אז למה לא?
 

AdamGoldstein

New member
אתה גדול ממני בכל מובן. אבל.

הנושא הוא אחר פה. מישהו מפרסם הצעת עבודה ואתה פחות או יותר יורק לו בפרצוף. אם אני הייתי המפרסם המקורי לא הייתי טורח לפרסם בפורום הזה יותר - הופס פגעת בפורום ובמשתתפיו.

לכל באי הפורום יש עבודה? לא.

גם לכל בוגרי המוסדות שציינת אין עבודה...זה רק ניחוש מצדי, אבל נניח שלא כל בוגרי המוסדות האלה יכולים להשיג בקלות משהו יותר טוב. אז למה לכתוב דבר כזה? למה לרדת על הצעת עבודה לגיטימית?

דרך אגב בחברת משחקים קטנטנה יכול בהחלט להיות שתידרש גם לעצב וגם לבצע, דווקא נראה לי תפקיד מעניין לאללה. אבל מה אני מבין.
 

גרינגוז

New member
תודה על המחמאה אבל

הנושא הוא לא אחר. הבעיה שאולי ההצעה הזו תיפול על אותו מעצב מוכשר שסיים את הלימודים ולא מצא כרגע עבודה. הוא ילך על זה ועוד שנתיים שלוש ימצא את עצמו במצב גרוע יותר.

האם כל באי הפורום הם מעצבים עם תואר? לפי התגובות הרווחות הרוב ללא תואר.
האם כל בוגרי המוסדות באמת רוצים להיות מעצבים או עובדים בעיצוב? ברור שלא.
האם מישהו שרוצה להיות מעצב ולהשפיע על עולם העיצוב ולמד קשה ארבע שנים בשביל זה צריך להתפשר על עבודה בינונית? ברור שלא.

הייתי סטודנט לתואר בעיצוב.
עבדתי במשרדים מובילים אחרי.
פתחתי עסק משלי.
אני מעסיק אנשים.
אני מלמד.

אבל מה אני מבין.

בכלל יש לי הרגשה מהפורום הזה הרבה פעמים שלאנשים אין שאיפות או שהם שואפים נמוך וזה מטריף אותי. כמו שאתה כותב "אגב בחברת משחקים קטנטנה יכול בהחלט להיות שתידרש גם לעצב וגם לבצע". האם האפשרות שאולי מדי פעם יזרקו לך עצם שווה לוותר על החלום שלך לעצב? למה לכוון כל כך נמוך מראש? אם תכוון נמוך בסוף תגיע נמוך.
 

AdamGoldstein

New member
ראיית עולם שונה לגמרי

כנראה שהלימודים במוסד המאוד מכובד שלמדת בו מוציאים אנשים עם ראיית עולם שונה מה שאני מכיר. בתעשייה שלי אין מושג כזה, שהמעצב חשוב\שווה\מגניב יותר מהאומן. ואין מושג כזה פה, ביצועיסט. זה מושג מצד אחד מלא מוטיבציה מהצבא כזה, ומצד שני נורא מזלזל כשאנשים כמוך משתמשים בו. אני לא מכיר ביצועיסטים, אני מכיר אומנים...כן, כן, אני אומן תלת מימד, וקומפוזיטינג. לא ביצועיסט ולא בטיח...

יוצא לי פה ושם לעצב. לפעמים רחמא ליצלן, בתוכנות תלת מימד ולא באילוסטרייטור. הייתי צריך לעצב גירסא של באראד-דור למשל (הטירה הגדולה של סאורון משר הטבעות), ומגדלים ענקים של הגמדים...ובתור פרילאנסר גם, לעצב פנים של חללית לאיזה סרט מד"ב, וכ"ו וכ"ו.

ובאמת שלא הרגשתי יותר מגניב או שהתייחסו אלי אחרת. כי האתגר (גם היצירתי) בלקחת סקיצה של ארט דירקטור שלפעמים נראית כמו כלום, ולפסל לטקסטר ולהפוך אותה למפלצת\יצור\סביבה שנראית אמיתית ומשיגה תגובה רגשית מקהל, זה משהו...זה אומנות. לא ביצועיסטיות.

כנראה שאנחנו באים ממקום אחר לגמרי...בדיוק כרגע, ממש היום, אני על סף פרשת דרכים בקריירה...יש לי הצעה להיות ארט דירקטור של חברת משחקים חדשה פה במונטריאול, או לעבור לחברת אפקטים מובילה בקנ"מ עולמי. מצד אחד מציעים לי להיות ארט דירקטור בלי שמעולם עבדתי כמעצב בהגדרה, רק כי ראו למה אני מסוגל כאומן...ומצד שני, החבר'ה שעשו את הדרקון של הארי פוטר. והחיות בGOLDEN COMPASS.

וואללה בחרתי באופציה ב. אני באמת שלא יודע מה אתה עושה כי אתה לא מפרסם יותר מדי עבודות או אפילו משתמש בשם האמיתי שלך, אבל כשעזבתי את הטכניון ועתיד מזהיר בהיי טק, לא עשיתי את זה כי ראיתי פלאייר או אתר אינטרנט או פרסומת. זה היה כי ראיתי בקולנוע את שר הטבעות.

אל תנסה להתנשא. גם אני לימדתי. לו לא היו לי שתי ילדות הייתי מלמד עדיין. יש לי הזמנה פתוחה לאוניברסיטה הנחשבת ביותר במונטריאול. המשכורת שלי היא בכנות יותר משדמיינתי , ובטח שיותר משל כל חבריי מההי-טק. כשUBISOFT או BETHESDA או BLIZZARD מראים לי רפרנסים של המראה שהם רוצים, אלו רפרנסים שאנחנו עשינו בעבר. והעיקר - ילדים ואנשים בוגרים אוהבים את האומנות שלי. הם עוצרים ומצלמים ומעלים לפייסבוק ולבלוגים שלהם את היצירות שאני יצרתי. הבת שלי, בת ארבע, מתגאה מול החברים שלה שהיא פיראט, כי אבא שלה השתמש בה בשביל מודל לASSASSIN CREED הבא. מה אתה מסוגל לעשות? באמת, מה אתה מסוגל לעשות שגורם לך לחשוב אפילו על הטון שלך...ילדים יושבים ומעתיקים דברים שאתה עשית? הולכים לסרטים שאתה עבדת עליהם וחושבים שהם לא יהיו מהנדסים, לא משנה כמה ההורים שלהם לוחצים?
 

YOYaron

New member
הי אדם לדעתי הוא לא התכוון לאנשים כמוך

העבודה שלך נשמעת הרבה יותר מעניינת מביצועיסט במשרד פרסום
ביצועיסט במשרד פרסום עושה לעיתים קרובות "עבודה שחורה" מונוטונית..של לצרוב פקשוטים ולזרוק אותם ליד טקסטים..ובאופן כללי לא עושה בחירות עיצוביות (של צבעים, פונטים וכו')
 

AdamGoldstein

New member
אולי

אבל התגובה המקורית שלו לא היתה על שום משרד פרסום או משרה דומה, היא היתה על משרה לעיצוב וביצוע בחברת משחקים.
 

AdamGoldstein

New member
תשובה

זה אומר לעצב בתוכנת תלת מימד.

הראייה הקלאסית היא שעיצוב עושים בכלי דו מימדי, אבל שלושה דברים קרו בתקופה האחרונה: המחשבים נהיו מהירים יותר, התוכנות נהיו מהירות יותר, והדרישות של הקליינטים נהיו גבוהות יותר.

פעם עיצבתי נמלה שעומדת על ארבע רגליים ומשתמשת בשתים הקדמיות בתור ידים...בעפרון על נייר מדפסת בשלוש דקות, והבימאי אישר את זה...לקח לי עוד שבוע ליצור נמלה ריאליסטית בתלת...

היום יש הרבה לקוחות שהאיכות הסופית של אותה נמלה מספיקה בקושי לסקיצה...עבדנו עכשיו על פוסטר למשחק מחשב עם בערך 20 סקיצות, צ'יק-צ'ק בתלת...עם תוכניות כמו ZBRUSH ממש קל ומהיר לעשות עיצוב של דמויות שפעם בכלל לא חשבו ועשו בדו מימד או בפיסול.
 

פודיום6

New member
אוקיי אני מבין למה התבלבלתי

אתה מתכוון שאתה ממדל בתוכנת תלת מימד.
אתה לא מעצב לוגואים לחברות, אריזות, אתרים וכו'.
אתה עובד בתוכנות תלת מימד ויוצר דימויים (מקביל אולי למאייר).
השימוש במונך עיצוב הוא לא כל כך נכון ומבלבל.
זו עבודה שונה לגמרי מעבודתו של מעצב גרפי/אינטראקטיבי או ביצועיסט ושייכת לתחום אחר לחלוטין. שאומנם הוא משיק לעיצוב אבל הוא שונה.
אני בספק אם היית יכול לעצב אתר בזי-בראש.
 

AdamGoldstein

New member
חחח

מצחיק אתה, לא נורא בסוף יבינו פה אנשים שיש למדל בתוכנת תלת ויש לעצב. אני מודע לחלוטין למושג של המילה עיצוב. השבוע עבדתי על אורקים למשל, באמת כיף גדול, אבל בלי כמות מדידה של עיצוב. אני בהחלט שם קו מפריד בין לקבל תוכנית של מודל ולמדל אותו (מה שאתה מדבר עליו) ובין לעצב. הנקודה שלהרבה אנשים מתחום העיצוב קשה מאוד להבין היא שיש חיה כזו, עיצוב בתלת מימד. אתה לא מקבל עיצוב, אתה יוצר, בדיוק כמו בעפרון, בלי שום שינוי מהותי חוץ מהכלי שאתה משתמש בו.

אוי פתאום נזכרתי בחברה של אהרון סימס, הם התחילו רק מעיצוב דמויות בתלת:
http://asc-vfx.com/

אנשים אתם בפורום תקשורת חזותית אבל הרוב תקועים בMINDSET של לוגואים ואריזות...יש הרבה מדיות חדשות במאה השנה האחרונות - סרטים, פירסום ומשחקי מחשב למשל :) השימוש במובן עיצוב הוא מאוד נכון. בעיצוב דמויות לסרטים עברו לפני כמה שנים מפיסול MAQUETTES לתלת, בפרסום גם...היה איזה יתוש שעיצבתי לחברה אמריקאית שאפילו זכה לכריכה משל עצמו (יוני 2011):
http://www.postmagazine.com/Publications.aspx?pageid=3#.UZmdu7WG18G

OFF חיפשה חברה לקמפיין ובסוף זה היה אנחנו נגד FRAMESTORE ואנחנו ניצחנו, אך ורק כי הם אהבו את עיצוב היתוש שלנו יותר. עיצבתי אותו בעצמי מאפס, בלי שימוש בשום כלי חוץ מZBRUSH. הסקיצות היו בZBRUSH. תלת זה כלי, גם לעיצוב.
 

פודיום6

New member
זה פשוט עניין המושג

אני רואה ב"למדל בתוכנת תלת מימד" בעצם לעצב בתוכנת תלת מימד.
לא הייתי מודע שיש הפרדה כזו.
אני מניח שאם היית כותב בפורום תלת מימד בכלל לא הייתה עולה הנקודה הזו.
אבל כשאתה כותב בפורום תקשורת חזותית - כלומר פרום שעוסק בעיצוב גרפי/אינטראקטיבי איור וכו'. זה נשמע מוזר.
היום כל אחד הוא מעצב (מעצב פנים, מעצב אופנה, מעצב גרפי, מעצב חוויה, מעצב ממשק משתמש, מעצב תפאורה או מעצב תלת מימד). העיניין הוא פה הקונטקסט.

אין קשר לכך שהעולם מתפתח ואנשים לא "תקועים" על לוגואים ואריזות. אני לא תקוע על לוגואים ואריזות. פשוט זה הנושא של הפורום הזה. כשאתה בא ומשווה גם נתוני שכר ועבודה מתחום שלא בדיוק קשור. זה מבלבל ומטעה.

מעצב גרפי יבוא ויקח את הדמות שאתה עיצבת (או מידלת זה לא משנה מבחינתי) ימקם אותה על פוסטר עם טיפוגרפיה ובעצם יעצב את הפוסטר, זה יהיה יותר קשור (מבחינתי) לפורום הזה.

לכן לא הבנתי מה הכוונה שלך בעיצוב בתוכנות תלת מימד. אתה יוצר את האימג', לא באמת מעצב את הפוסטר או את האריזה של הקופסה. אלא מעצב את הדמות.
 

mdlv

New member
נראה לי

שהבעיה כאן היא במושגים, יש "עיצוב" שיכול להיות תחום מאוד רחב ואם ממש מתחכמים
אין מקצוע שאי אפשר להגיד שאין בו עיצוב, ויש עיצוב גרפי ותקשורת חזותית, אני לא
חושב שתחום המידול קשור כל כך, אולי באופן עקיף אבל אני לפחות לא רואה
הרבה דימיון בין שתי המקצועות.
ושיהיה ברור זה לא בא להמעיט מהערך של המקצוע צריך ים של כישרון ושעות מטורפות
על המחשב כדי להיות תלתיסט טוב, אני מכיר אישית כמה משוגעים כאלה :)
 

פודיום6

New member
זה מה שהתכוונתי

הקשר קיים אבל בקונטקסט של הדיוק הספציפי הזה והפורום בכלל הוא קצת תלוש.
 
למעלה