צרופי מקרים, כאמצעי שכנוע בפרסום

korpeta

New member
צרופי מקרים, כאמצעי שכנוע בפרסום

בשבועות הקרובים יש בדעתי להרחיב על הנושא הזה, שמהווה את הבסיס לעבודה שלי כמעצב וקופירייטר.

יש צרופי מקרים "קטנים" שהם שכיחים ויש צרופי מקרים נדירים שאפשר לקרוא להם ניסים.
מה שמשותף לכולם הוא שהם מגרים את המחשבה, מה היא הסיבה לנוכחותם.

וניתן לחשוב גם הפוך, כלומר, לחשוב על סיבה, ולמצוא לה צרוף מקרים כהוכחה.
לסיבה אני קורא - קונספט
לצרוף המקרים אני קורא - עיצוב

באותה הזדמנות, אני רוצה לחנוך את האתר החדש שלי, שיש בו כמעט אך ורק עבודות כאלו.
בהמשך אביא דוגמאות מהאתר כדי להסביר עוד את הנושא המרתק הזה.

יום טוב לכולכם.
 

גרינגוז

New member
אז אתה בעצם אומר שעבודות עיצוב

נעשות במקרה? כצירוך מקרים? שלפעמים יש רעיון מאחוריו ולפעמים לא?

ושתי הערות קטנות לגבי האתר (זו לא ביקורת כי אני יודע שכזו לא ביקשת)
עמוד מודעות לא עובד, מוביל ללינק ריק.
ומצד שמאל של המסך כתוב ״דפדוף״ אבל החץ של הדפדוף מופיע בצד השני.
 

קוֹבּ

New member
אני מקווה שלא תתייחס בזלזול למה שאגיד

אבל באמת שלא הבנתי מה אתה אומר.
ואתה לא חייב להסביר כמובן. אבל אם חשוב לך להעביר איזשהו מסר או ידע הלאה, אז אשמח להסבר.
לא הבנתי כלום.
שיתפתי את חברי המעצבים וגם הם לא הבינו אז אני מסיק שהבעיה לא רק בי.
 

korpeta

New member
לא מזלזל ח"ו

תבדוק את הדוגמא
ותשאל אותי שאלות ספציפיות
ואני אענה
 

korpeta

New member
דוגמא ראשונה :

הקונספט הוא, ש - huggies הוא חיתול שמתקשר ל-
קבלה, תמיכה, אהדה, וקרבה.

העיצוב - החיתול המולבש מזכיר את האות ח'
שהיא האות הראשונה במילה חיבוק
שהמילה הזאת דומה לתרגום לעברית של - huggies
שמופיע ע"ג החיתול.
 

קוֹבּ

New member
אוקיי. עכשיו הבנתי למה אתה מתכוון.

אבל אתה בעצם תמללת בצורה ממש מסובכת מצב של קונספט גרוע וראשוני.
אין בזה שום דבר שקשור לעיצוב, וטיפוגרפיה שעשויה מרגליים של תינוק עם חיתול היא במקרה הטוב הזויה.
 

korpeta

New member
...ככה -

כאן אני מציג שיטה.
אפשר להתחיל מכל קונספט שתבחר...
זה לא מסובך כי אם "גבוה" ולכן ההשפעה חלה גם בתת מודע!
לגבי הקשר לעיצוב אין לי תשובה. בעיני זה עיצוב כי זה חזותי ומתקשר.
הזויה? -הטיפוגרפיה משרתת את המטרה.
מטרתנו היא להשפיע על הקהל.

אוסיף עוד דוגמא להמחשה.
 

קוֹבּ

New member
זה לא גבוה, להפך. זה נמוך.

ומיושן.

אין צורך לצרף דוגמה להמחשה, הבנתי היטב אחרי הדוגמה הראשונה.
אתה מוזמן להעלות מה שתרצה אם זה עושה לך טוב. אני שם לב שזה לא ממש משנה מה יגידו לך על הרעיונות שלך, תמיד יהיה לך הסבר חדש או דרך להאיר את הביקורת כאילו זו בכלל היתה כוונתך והיא בכלל חיובית.
אוקיי.
אני מאמין שאתה נהנה וזה כנראה הערך היחידי של הדברים שאתה מציג.
 

קוֹבּ

New member
אני פשוט ממש מבולבל, אני חייב להודות.

אני לא כועס כי ברור ששום דבר שאתה עושה הוא לא בכוונה רעה. אולי אני מתוסכל, זה נכון.
 

גרינגוז

New member
מה שאתה מתאר זה לא קונספט

קבלה, תמיכה, אהדה וקרבה אלו מספר מושגים מופשטים שבמקרה הטוב יכולים להתקשר כערכים למותג האגיס. אבל במציאות אין להם שום קשר להאגיס או לחיתולים.
אני מודה שבד״כ אני לא מבין מה אתה מנסה להגיד ואת הכוונה שלך. דווקא זה מה שמסקרן אותי בך כל כך.
אני לא מבין מה ניסית להראות בחיתול הזה ומה בכלל הרעיון שהוביל אותך לזה. האם זאת הייתה המקריות עליה דיברת? אני מקווה לקבל תשובה. אבל לאור ההכירות הקצרה שיש לי איתך אני חושש שתשאיר אותי באפלה.
 

korpeta

New member
דוגמא נוספת -

הקונספט הוא - זיהום אויר ממית אותנו!

העיצוב -
העננים בשמיים דומים לזיהום אויר
והם דומים גם ל "מעבר לעולם הבא"
שזה זהה למוות.
כלומר זיהום אויר - ואתה מת.
 

פודיום6

New member
סליחה אבל העבודות שצירפת לא מתקשרות

לא ברור מה הרעיון שאתה מנסה להעביר, למה הוא תורם ומה המטרה של העבודה.
גם לאחר שקוראים את ההסברים שלך.

מעבר לזה גם לי הפריעה העובדה שאתה מייחס עיצוב טוב ליד המקרה.
מוזר ועצוב לי לשמוע טענה כזו דווקא מצד מי שאמור להיות מעצב עובד בתחום.
 

korpeta

New member
יש לך כמה שאלות יחד...

לפני שמגיעים למסקנה שהעבודות לא מתקשרות,
יש לי תשובות לשאלות, הנה :

הרעיון שאני מעביר הוא שזיהום אויר ממית.
והוא נולד אחרי ששמתי לב לאדישות של האנשים,
שחיים יום יום בלי לחשוב מה הם נושמים...
והרעיון הזה בא לפרוץ את חומת האדישות הזאת.
זאת תשובה כוללת גם לתרומה ולמטרת העבודה.

בנוגע לייחוס עיצוב טוב ליד המקרה - זאת שאלה מצוינת!
פעם חשבתי בדיוק כמוך, דהיינו, לא לסמוך על המזל,
ושיניתי את דעתי, כיוון ששמתי לב עם הזמן,
שעיצובים מוצלחים מופיעים לי בזה אחר זה, פעם אחר פעם.
ולכן כן אפשרי לסמוך על המזל!
והעצה להצליח בזה היא להיות רגוע, מאושר וחופשי.
 

פודיום6

New member
תודה שענית

עם זאת אני עדיין מוצא את זה מוזר שאתה טוען שהעבודה שלך נעשית באופן מקרי. כנראה שזאת הסיבה שרוב האנשים פה לא מבינים אותה. לפי דעתי המזל הפעם אכזב אותך. אולי יהיה לך יותר מזל בפעם הבאה.

שאלה נוספת, האם גם ככה אתה פועל עם לקוחות. מסביר להם את הבחירות שלקחת בתור מקריות ממוזלת? ואם לא היה לך מזל הפעם? איך תתקן את העבודה שנוצרה במקרה?
עם כל הכבוד זה לא עיצוב וממש לא תקשורת.
 

korpeta

New member
...ככה-

מה זה אומר שהעבודה נעשית באופן מקרי.
קודם כל יש קונספט, כידוע, שנובע מהבריף, שיש בו יתרון כלשהו של המוצר,
והקונספט אינו רק משפט, אלא תפיסה של הדבר,
כמו שצייר מצייר את התפיסה שלו את המודל,
ואז אני ממחיש את התפיסה כאלמנט גרפי, איור, משפט, ויז'ואל כלשהו...
ושואל מה הקשר למוצר?
והשאלה הזאת חיונית מאין כמותה! -כי התשובה תסגור מעגל.
והתשובה היא צרוף מקרים שמייחד את המוצר סופית,
וייתכן שלא כולם ירגישו את מה שנוצר עד סופו,
כי לא כולם שואלים את השאלה הזאת במודע,
אבל בתת מודע - ללא כל ספק.
והתוצאה הסופית תהיה מודעה, נאמר, שמשדרת את התפישה הקשורה למוצר,
ולשם כך אני מוסיף את הקשר הזה ויזואלית או מילולית במודעה.

לגבי איך אני מתנהל עם לקוחות-
זה עניין בפני עצמו שיש בכוונתי להעלות לפורום,
כנושא בפני עצמו, ואכמ"ל.
וארמוז רק שאני לעולם לא אומר ללקוח את הכל.

אין לשאול מה יקרה עם לא יהיה לי מזל?
ובטח לא - איך אני אתקן את העבודה שנוצרה במקרה,
כי השאלות האלה נובעות מחוסר בטחון.
הבה נהיה אופטימיים.
 
אני מאוד אוהבת מודעות כאלו שגורמות לך לחשוב.

לא רואים כאן הרבה מעבר לשמיים עם עננים, ובכל זאת זה אומר כ"כ הרבה. עבודה מעולה לדעתי.
 
למעלה