שלום לכולם,קצת ייעוץ...

limalima7

New member
שלום לכולם,קצת ייעוץ...

היי לכולם,אני מתעניינת בלימודי תקשורת חזותית לפני הכל,שאלה שאולי תישמע טיפשית אבל אחת ולתמיד אני חייבת לדעת: מה ההבדל בין ההגדרות של עיצוב גרפי לבין תקשורת חזותית? (כן אני מתארת לעצמי שלעצב גרפית היא דרך להבעה חזותית,אבל מה עוד מבחינת כל מוסדות הלימוד) בכל אופן,המצב שלי הוא שתמיד אהבתי ונמשכתי לדברים חזותיים. עשיתי גם קורס צילום ואני מתעסקת עם התחום ברמה חובבנית. אבל אף פעם לא באמת למדתי לצייר או ידעתי לצייר וכן לא השתמשתי בתוכנות עיצוב. למיטב הבנתי אלו דברים טכניים שניתן ללמוד ומה שחשוב בתחום זה נטייה וראש יצרתי בעיקר (תקנו אותי אם אני טועה..) אני כרגע מתלבטת אם כדאי לעשות מכינה לעיצוב כדי להבין עם עצמי אם התחום בשבילי ואם אני רוצה להעמיק בו בלימודים של 4 שנים. או,לעשות קורס בעיצוב גרפי שהוא יותר פרקטי ואני יכולה בסופו גם לעסוק בתחום וכומבן על הדרך להבין אם יש בי רצון ללמוד מעבר. אשמח להכוונה ולייעוץ חלק מהשיקול הוא כמובן העבודה שתהליך ההרשמה החל וזה הזמן לבנות תיק עבודות אם אני רוצה להתקבל לתואר תודה רבה מראש :)
 

Yaronimus

New member
תבדקי בקומונה

1. תקשורת חזותית ועיצוב גרפי הם שמות שונים לאותו דבר, בהבדלים של כמה שנים. גם באנגלית יש graphic design ו visual communications 2. נטייה וראש יצירתי הם העיקר בתיק עבודות - לדעת לרשום כמו שצריך הם ממש לא העיקר - בעבודות שלך את צריכה להביע רעיון עמוק באופן יצירתי, להראות את הפוטנציאל שלך כאדם יצירתי. 3. עוד מידע תמצאי כאשר תחפשי מידע בתיבת החיפוש של הפורום. 4. יש קומונה בתפוז במיוחד לשאלות כאלו: http://www.tapuz.co.il/Communa/userCommunaMsges.asp?CommunaId=18494 5. ללמוד במכינה יעזור לך כי שם יתנו לך את התרגילים הדרושים לאימון היצירתיות. אבל תלמדי במכינה רק בשביל להכין תיק עבודות, אני לא חושב שיש לך מה להתלבט - רוב המתמודדים ללימודי התקשו"ח לא יודעים עד הסוף מה הם ילמדו. ללמוד במכינה ע"מ להבין אם המקצוע מתאים לך זה לא נכון כי הדגשים הם אחרים לגמרי במכינה ובלימודים מקצועיים לעיצוב גרפי. 6. לא ממליץ על פחות מ-4 שנות לימוד - לא ראיתי אף פורטפוליו שאהבתי, של מעצבים שלמדו במסלולים מקוצרים. 7. קורס פרקטי = "גרפיקה", לא עיצוב גרפי. כלומר שמכללות שמציעות קורסים פרטניים של "עיצוב גרפי" בעצם מלמדות גרפיקה והתעסקות ראשונית (במקרה הטוב) בצורה של עיצוב גרפי. גרפיקה זה מקצוע הביצוע (אפשר לומר שמעצב הוא אדריכל וגרפיקאי הוא הפועל שמניח בלוקים- שניהם נחוצים אבל שונים). בד"כ גרפיקה היא עבודה מונוטונית והרבה פחות יצירתית.
 

limalima7

New member
תודה

שאלתי גם בקומונה. אני מבינה שלימודים של 4 שנים מפתחים את החשיבה ואת היכולות כמעצב. אבל בתכלס,מי שיש לו ראש יצירתי יוכל להביע את עצמו גם אם למד גרפיקה,שתיתן לו את עוד כלים להבעה עצמית,לא?
 
למעלה