גלידת הפרי העונתית.

תבלין2

New member
גלידת הפרי העונתית.

הקיץ שלנו מבורך בפירות רבים,אך לצערנו בגלל מזג האויר חיי המדף שלהם קצרים. כמי שאוכלת,חיה ושבעה מפירות, הנה מתכון להכנת גלידת פרי נפלאה וקלה להכנה. פרי הבננה מבשיל תוך יום או לפחות מתרכך מהר, והילדים או חלק מאתנו הבוגרים זורקים לפח. אז לא,כי יש באפשרותנו להנות לאחר שנקלפהו,נחלקו לשלשה חלקים ונקפיאהו במקפיא. אני ממליצה להקפיא בדרך זו מ'ס בננות. לאחר שקפאו לטוחנם במיקסר [מגי'מיקס]עד עשר דקות. כתזונאית ,אני מוסיפה ,לקראת סוף טחינת הבננות,את תבלין ה "חוו'יג' קפה"של התימנים,עד עשרה אגוזים [שקדים או פקאנים טריים] אצת - ים לחוסן כולל [אני ממליצה בחום על ספירולינה],מ'ס תמרים ולהנות ממעדן גלידתי איכותי. כך מיחזרנו ואפילו נהנינו מהתוצאה. בתיאבון.
 

maybesure

New member
../images/Emo94.gif

אני מקפיאה את הבננה מקולפת, במיוחד כאלו שעל גבול לאכול מיד או לזרוק - מוציאה כשקפוא ואוכל אותה כך. בלי התעסקויות מיותרות. לאחרונה שמעתי גם על רעיון להקפיא פסיפלורה ולאכול אותה קפואה. לא ניסיתי עדיין אבל את כמויות הפרי שנושרות מהשיח בחצר של אמי אני מוסיפה למיץ פירות טחון ממיטב פירות העונה: מלון, תפוח, מנגו ולפעמים גם איזו בננה קפואה..
 

תבלין2

New member
להקפיא,

זה רעיוןמוצלח למדי. נכון שאנו קצת מפספסים מערך הויטמינים ומינרלים,אבל זה,באמת זניח. המלצה שלי,בבקשה אל תערבבי את הבננה עם כל פרי. הצרופים הבריאים עם בננה הם : תמרים,תאנים,פיה,מנגו,אבוקדו ואנונה. שימי לב,שאלו פירות שמוגדרים "מתוקים-מתוקים".הבננה משתלבת רק עם הגדרה זו של טעמי הפירות. וכן,חובה לציין שמקלפים את קליפת פרי הבננה,כתבתי. אני בטוחה,שרבים מקפיאים,אך חשוב לי להציע מתכון בריאות אמיתי,בשילובים הנכונים. אני חושבת,שחווית ההקפאה היא נפלאה וכך אפשר להקפיא ענבים מפוררים.אני אוהבת להקפיא בעיקר את אלו שעם הגרעינים,כי בהם, יש חומרים נוגדי חמצון חשובים.כך ניתן להקפיא פירות יער,מנגו ועוד ועוד. הפסיפלורה,כשלעצמה היא מעדן,אז אספי המון מאמא והקפיאי את ה"תוך".גם אני עושה זאת. אגב,אמא עדיין גרה בשכונתנו מן העבר?????????????. כולי געגוע...חיבוק.
 

maybesure

New member
יודעת

מילדותם של ילדי שבננה+פירות המכילים ויטמין C = הרס הויטמין C. בכל זאת אוכלים ויטמין C בהזדמנויות אחרות. ככלל - אני לא מתה על בננות במיצים. משהו במרקם שלהן לא נעים לי, עדיפות לאכול אותן טריות או מוקפאות. ות'אמת.. הכי טעים זה פירות מהגינה - בלי ריסוסים והשבחות מסירות טעמים. לימונים לא קניתי כבר כמה שנים, ותפוזי דם אין להשיג בשווקים אבל יש אצלי בגינה
וענבי איזבלה בטעם טרופי אין להשיג בשום סופר, למרות הגרעינים אנחנו נהנים מהם ומנצלים היטב גם את העלים באביב לממולאים . וכמובן הפיטנגו שאין לקנות בשום מקום ובעונה העץ שלנו מלא (אני יושעת שזה שיח. אבל אצלנו הוא ממש עץ) השנה אנחנו חוגגים על הפסיפלורות (השיח בן שנה), ונהנים מהן מאוד. אמא שלי עדיין גרה באותו מקום
וגם אחי ואני התקרבנו אליה וגרים מרחק הליכה ממנה.
 

תבלין2

New member
כעת,משגילית

את העיקר,שבהגנת / הזנת הגוף,עלייך להתפתח ,גם,בתחום הזה. בנושא הבננות,כבר הוסבר לי ע"י מדריכים ממשרד החקלאות,כי,בפעולת ההבחלה של הבננות,מתפרק החומר שמוכנס לאשכולות ולא מותיר כל עקבות. כעת,צריך,רק "להאמין". בדיוק, כפי שאני מכינה סבונים משמן זית באיכות טובה [כבישה קרה]ושמנים אתרים,ומוסיפה סודה קאוסטית במינון מזערי ,לפי דברי אנשי המעבדה, החומר אינו קיים בזמן ולאחר פעולת היישון,כך שאין נזק לגוף...וכמובן למוצר הסופי. ואפרופו,פרי הפיטנגו,העץ הננסי המדהים,מכיל חומר מסוים הגורם לדם להיות חומצי ולכן מומלץ שלא לאכול הרבה מפרי זה ,ביום. ועוד דבר,זוכרת שצילמת אבטיחון קטנטן בערוגת הקומפוסט,מסתבר שהפרי הירוק הזה,הצהיב והפך למלון טעים ומתקתק, מה שמעיד, שגם בערוגה המפתיעה הזו יש עוד ועוד הפתעות... נצפה לעוד...
 
בדיוק נתקעתי עם אשכול ../images/Emo94.gif

קניתי לגוזלים, אבל הם לא התלהבו האשכול הבשיל ואני תלשתי שערות כי אוכל לא זורקים דחפתי אותו לפריזר נראה לי שאכין ממנו גלידה אפשר מתכון מסודר?
 

תבלין2

New member
טוב,כעי באם האשכול קופא

במקפיא,עם הקליפה,"הפשילי שרוולים" והוציאי,כי העבודה מתחילה. יש להמתין שיתחיל להפשיר מעט האשכול. להסיר הקליפה,לחתוך לשלשה חלקים כל בננה ולטחון מעל חמש דקות. מומלץ לטחון כשהפרי [הזה]קפוא,אך את מפשירה בגלל הקליפה...לכן זמן הטחינה בהתאם.אני מוסיפה לחמש בננות ממוצעות שישה תמרים וחופן אגוזים [קטן]שתבחרי וטריים. למשקיענים,אני מוסיפה מעט אבקה תבלינית המורכבת מזנגביל [חוו'ייג' קפה],כמו שמוסיפים מלח-פלפל לטעם.אצלי זה לבריאות. מוכן וטעים להפליא [טעם אישי] וכמובן ללא כל תוספת של נוזלים. והבטחה אישית...לאחר שתסתיים הקייטנה אצלי,החבילה בדרכה אליך.
 
תראי מה קיבלתי במייל

נאוה את תאהבי את זה.............. מחקר חדש: החומר המעניק את הארומה הלימונית בצמחי התבלין הורג תאים סרטניים "המחקר עשוי להסביר חלק מהסגולות הרפואיות המיוחסות לצימחי תבלין אלו" החומר המעניק את הארומה של טעם הלימון בעשבי תבלין כגון עשב לימון, לואיזה ומליסה, הקרוי ציטראל (Citral), הורג תאים סרטניים במבחנה ולא פוגע בתאים נורמליים.כך עולה ממחקר חדש של קבוצת חוקרים בפקולטה למדעי הבריאות באוניברסיטת בן גוריון, בראשותם של ד"ר רבקה אופיר ופרופסור יעקב וינשטין וד"ר נתיב דודאי מהמחלקה לצמחים ארומטיים במרכז נווה-יער. ממצאי המחקר, בו השתתפו גם הטכנאים מרגלית קרופ וטטיאנה רבינסקי, מהאוניברסיטה פורסם בימים אלה בעיתון המדעי Planta medica , העוסק בחקר צמחי מרפא וחומרים טבעיים המופקים מצמחים. החוקרים מצאו שהציטראל גורם לתאי הסרטן ל"התאבד" במנגנון הנקרא מוות תאי מתוכנן (אפופטוסיס ובאנגלית -programmed cell death). ריכוז הציטראל הדרוש להרג התאים הסרטניים הוא נמוך, ונמצא במשקה שהוסף לו גרם אחד של עשב לימון. מחקר זה עשוי להסביר חלק מהסגולות הרפואיות המיוחסות לצמחי תבלין אלו. הרפואה הקונבנציונאלית מכירה תרופות רבות שמקורם בצמחים לדוגמא תרופת האספירין והתרופה האנטי סרטנית טקסול. הרפואה העממית מייחסת לצמחים רבים, בעיקר צמחי תבלין, סגולות מרפא. לצמחי תבלין רבים בעלי ריח לימוני כמו עשב הלימון, לואיזה ומליסה מיוחסות סגולות רפואיות. החומר המצוי בצמחים אלו ומעניק את הארומה והריח הלימוני נקרא, כאמור, ציטראל . החוקרים בדקו את השפעת הציטראל על תאים סרטניים הוסיפו אותו לתאים סרטניים ותאים נורמלים שגדלו בתרבית בתוך מבחנות. החומר הוסף בריכוז הדומה לזה הנמצא בכוס תה רגיל שניתן להכינו באופן הבא: חליטת גרם אחד של עשב לימון בכוס מים חמים. נמצא שהציטראל הורג תאים סרטניים במבחנה ולא פוגע בתאים נורמליים. החוקרים בדקו את מנגנון ההרג של התאים הסרטניים. ממצאי המחקר מלמדים כי הציטראל מפעיל בתוך התא הסרטני מנגנון של הרס תאי עצמי שגורם לתא לפרק את את הכרומוזומים הנמצאים בגרעין התא ולמוות של התאים הסרטניים. "בכל תא בגופנו" מסביר פרופ' וינשטין "יש תוכנית גנטית של מות עצמי; כאשר תוכנית זו משתבשת, התאים מתחלקים ללא בקרה והופכים לתאים סרטניים. מנגנון זה מופעל בדרך כלל כאשר תא נורמלי מגלה שמערכות הבקרה שלו אינן מתפקדות כראוי כמו למשל, כאשר התא מזהה תקלה בהכפלת החומר הגנטי שנמצא בגרעין. מחקר זה עשוי, כאמור, להסביר חלק מהסגולות הרפואיות המיוחסות לצימחי תבלין אלו". לפרטים נוספים ניתן לפנות לפרופ' יעקב וינשטיין: 6477626-08. טלפון סלולרי: 3912533-052.
 

תבלין2

New member
חומר הציטראל

בעל ההריח הארומתי מוכר ברפואת הצמחים כבעל ערך בריאותי. אני ,גם,אומר לך מהיכן הכתבה. כמי,שמאד אוהבת את ה "ירוק" הבריא,ולא משנה טעמו [גם הממממר שבו]אני מעורה ומשתתפת בכנסים הרבים. בין השאר,אני מנויה למגזינים,בעלי הפנייה למחקרים ואני בהחלט חווה ומשתפת. מאמר זה מצורף לשני מוצרים שה"אחראי" להם הוא פרופ' אבירם מהטכניון.לאחר שהחל שיווק התוסף "קרדיו o.k." שלו, בחברה שאיתו newcells פותח גם משקה המורכב מהצמח החזק "שוש קרח" + צמח הלימונית. לשמחתי,רבים נהנים מהטעם של הלימונית,ושהחומר הזה ,שבה, נמצא גם ב מליסה ולואיזה. בחליטה שהצעתי לכם היה אחד מהצמחים הללו,משתי סיבות אלו : טעם וערך. כשאדאג לך...אוסיף גם צמח זה, שהרי בחורף הוא נוטה להתייבש. מעבר לכך,אני יודעת,שישראלי/ם מגדלים בשטחים נרחבים במזרח את עשב הלימונית,להפקת החומר הפעיל הזה,לשימוש מסחרי. אישית,אני ממליצה להשתמש בצמח השלם,כי כך בשילוב ,התכונות הרבות של הצמח האפקט הרבה יותר מוצלח. מן,הסתם,אני מציעה לכולם לשתות חליטה חמה או קרה [שקוררה] כמניעה,לתחזוקת הגוף - נפש ,כל הזמן... בקרוב,אשדרג את האתר שלי במחקרים אודות עלים מוכרים אחרים,כדוגמאת עלי הפפאיה,למניעה ולטיפול בסרטן באיזורים מסוימים בגוף. ...ושהנשים תשמנה לב... ואולי כדאי,שאעביר לך הקובץ??? תודה,תודה וחיבוק [עז ו...] דביק
 
למעלה