לוקלוקו.....

לוקלוקו......./images/Emo3.gif

מירה היא אמא של אחת מיקירות הפורום
בכל עת שאנחנו פותחים שולחן בטיולים , היא שולפת מעדנים תוצרת בית שמשאירים אותי מעולפת, ועם רצון לעבור לגור לידה בעיירה הפסטורלית אי שם בשרון הצפוני. בפעם האחרונה שנפגשנו שלפה מיכל גבינת לבנה תוצרת בית טעימה חבל"ז . ללא חמרים משמרים או מאריכי מדף. גבינה טעימה מעודנת והכנתה קלי קלוטו....וזה הולך ככה- מיכל יוגורט של 400 גר' ( אני השתמשתי בכבשים של מחלבת השומרון ) , אם אתם רוצים לנסות קחו גביע קטן. ערבבו עם מעט מלח והניחו בתוך מסננת דקה מעל קערה ללילה במקרר. אפשר גם בתוך שקית מבד , או חיתול מהתקופה בה השתמשנו בחיתולי בד. בבוקר תשפכו את הנוזלים ותערבבו את הגבינה שנותרה במסננת עם כף שמן זית ומעט זעתר , מי שיכול להוסיף קלוריות יגניב כף שמנת חמוצה ויתפנן על גבינה תוצרת בית בלי מאמץ . למראה התוצאה המהירה והטעם הנפלא , התחלתי לייצר גבינות לבנה כל שבוע , אני מגוונת עם זיתים או ממרח פסטו וגם מצאתי כתבה ואתר בנושא ,נראה לי שאני הולכת ללמוד באיזה סדנה לגבן גבינות תוצרת בית . מיבשורה תני לה בשמי חיבוק אני אחזיר לך המשך יום נעים
 

maybesure

New member
../images/Emo2.gif../images/Emo9.gifאיך הפתעת אותי!!

שמחה שהתנסית, אכן אין כמו ייצור ביתי עד כמה שניתן. אני מודה שלא מסוגלת לאכול את הלבנה המסויימת הזו כיוון שהיא חמוצה לי מידי - אבל מכינה באותו תהליך בדיוק מ2 גביעי אשל. לפעמים מגניבה עוד גביע שמנת 9%. ומגוונת בטעמים כמוך. ובטח שאראה לה את ההודעה הזו, היא תשמח תודהההה על הפרגון
(אגב.. לא קוראים לה מירה. מירה היא חברתי שהתלוותה אלינו למספר טיולים)
 
סליחית../images/Emo140.gif

נהייתי מכורה לגבינה הזו......
היום קניתי יוגורט עיזים מקווה שהלבנה של מחר תהיה בלי ריח לוואי תוסיפי לורדה גם נשיקה אני אחזיר לך
 

w o m a n 10

New member
שוקולדה ../images/Emo51.gif

אני לא נראית ככה... אבל פעם פעם, כשגם עבדתי וגם גידלתי ילדים קטנים והיה לי המוןןן זמן
הכנתי ,בין היתר, גבינות בבית. לחיתול התינוקות השתמשתי אז בחיתולי בד ועליהם מין נייר מחלחל שישמור על הטוסיק של התינוק יבש עד כמה שאפשר. הייתי מנקזת את הנוזלים דרך הנייר המחלחל הזה. זוכרת את הגבינות האלה לטובה. אחחח הזכרת נישכחות. חג שמייח!
 
בשביל טוסיק של תינוק

אני מוכנה לחזור היום לחיתולי הבד ההם....
היה לי מנהג מגונה לאכול להם את הפולקסים לפני ההחתלה.....
אני צריכה לעלות לעליית הגג לחפש אולי נשארה לי איזה ירושת חיתולים ..... אני חושבת שפעם היו כדורי קלציום מהם היינו מכינות גבינה ביתית ומרסקים עם פתי בר ...נו טוב זה היה לפני עידן הגרברים והמטרנות ונראה במבט לאחור כמו שנות אור..
מחכה לתמונות שלך מהצעדה
 

maybesure

New member
../images/Emo80.gifאחחח..חלב אמיתי../images/Emo80.gif

ישר מחליבה! אין אין על הטעם!!! (טוב.. מורתח קצת) מאז הצבא לא טעמתי. בשירותי הצבאי שירת איתי חייל מאחד הקיבוצים בסביבת הבסיס. כל ערב היה דואג להביא לי בקבוק של ליטר וחצי (!) חלב טרי טרי. מעורר געגועים.
באמת שאלה: אתה קונה חלב בסופר או שותה טרי מהרפת? חג שמח!
 

maybesure

New member
../images/Emo6.gif../images/Emo6.gif../images/Emo6.gif

חה חה חה... ידעתי שהשאלה הזאת תבוא. הוא באמת היה חמוד אבל היה לי אז חבר ובאמת שלא היה לי זמן וכוח לשניים
 
למעלה