סיור פארק נחל גרר והביתרונות

פייטוש

New member
הסרוטים שנותרו לנו במדינה

הסרוטים שנותרו לנו במדינה כאשר היינו צעירים נהגנו לשיר בשינוי את השיר: לא שרתי לך ארצי כי לא היה לי זמן, האמת כיום אני מאמין שזה באמת מה קרה לנו ,בחיי היום והרדיפה אחר הנהנתנות והכסף באמת שאין לנו זמן לחזון ההתיישבות הציוני לשמירת ערכים וכמובן לשמירה על הקרקע שאנו חיים עלייה. השבוע החלטתי לבקר בשמורה אנושית של חומת המגן האחרונה שלנו לפני שפיסת האדמה האחרונה שלנו תעלם לנו במפתיע מתחת לרגלינו ,ביקרתי בחוות בודדים בנגב הצפון מערבי של המדינה. חוות בודדים אלו , מוחזקות בידי אנשים סרוטים באמת , המאמינים בחזונם ובערך עליון של שמירה על אדמות המדינה ויואיל כל חבר כנסת או שר לבקר בחלקים ממדינתנו ואולי יבין שהחוק להגנת המולדת ראוי שישמר בידיהם של הסרוטים במקומות שכוחי אל אלו, שאנו שלחמנו לכבשם, מבקשים שיישארו גם לנכדינו תחת דגל ישראל . נותרו בודדים שבייננו , על מנת לשמר ולהגן על ערכי הטבע הנפלאים האלו, אנשים אלו חיים ונאחזים באדמה כפי שאבותינו אחזו בה , והנה פקידי הברון ייזכר לטוב היושבים במשרדיהם הממוזגים ואינם מבינים דבר או חצי דבר בנושא . חסרים להם מנעמי החיים כי אינם זקוקים לזאת ,אוויר צלול ירוק טבע או צהוב זה מה שהם צריכים וכמובן מעט פרנסה וכמובן ריצה קבועה אחת לשנה לחידוש הרישיון ממנהל מקרקעי ישראל וכמובן דוד עשיר מאמריקה שיתמוך בהם למחייתם כי הרי אסור בתכלית האיסור להתפרנס מפיסת החול המדברי או מהקור המקפיא בגליל. מה האובך בעיני נבחריינו שאולי שכחו שאנו בוחרים בהם מדי ארבע שנים , אשר עומד ומפריע בעסקנותם לצעירים אלו לשמור על רכושנו, כן הרכוש של כל אזרח במדינה , שאין לו זמן לשיר ולשמור שטחים שמרחקם קילומטר מתל אביב.
 

פייטוש

New member
חוות לילך ודןדן

חוות לילך ודןדן ממוקמת בהמשך חוות נעמא בהמשך כביש עפר דרך חוות נעמא כ 300 מטר . החווה הוקמה בידי רקדנית לשעבר בלהקת בת שבע ובעלה דןדן בוליטין וארבעת ילדיהם טיילים ,חוקרי טבע צמחייה ובעלי חיים וסרוטים לנושא ברחבי העולם . אורכן של החוות כחמישה קילומטר בביתרונות נחל פטיש עד מפגשו עם נחל גרר המקראי היופי הוא שבסיור בטבע בערוץ הנחל שלא תפגשו אף אחד מלבדכם אתם ואוושת הטבע ומפגש אינטימי עם חיות בר שונות הגרות באזור וכמובן השרקרקים וחורי הקינון בביתרונות של אדמת הלס וכמובן שרידי חפירת בורות למציאת מים בערוצים. במדרון הגבעה השלטת הוקמו כלובי בית החולים לחיות בר בתמיכת קרן פורד לחיות בר אוסף החיות כולל: חתולי ביצות,תוכים רבים,צבים,תנים,שועלים ארץ ישראלים ושועלי פנס זעירים עם אוזניים ענקיות וזנב מרהיב ,חסידה,זאבים,למורים,להקת צבי ארץ ישראלי,עדר ארנבות ותרנגולות מזנים נדירים,קרקלים, רקונים,דלקים ועוד. חיות אלו נאספו מחיסול פינות חיי בארץ,חיות שרשות הטבע והגנים מעבירה,חיות בר שנמצאו פגועות ועזובות בשטח ,חיות בר מוגנות שנתפסו והוחזקו בידי אנשים פרטיים שלא כחוק. למרות הדלות באמצעים מקבלים החיות טיפול ופינוק וההתייחסות אליהם כחלק מהמשפחה המורחבת ,חלק מהחיות לאחר שלמדו לאכול ולעוף או שהבריאו מקבלות אישור של השלטונות לשחרור מחודש לטבע. במקום מוקמת סככה לאירוח יומי ולסדנאות וזולה לבילוי הממוקמים על גבעה צמודה המשקיפה על רחבי האזור אלו יפתחו בחודשים הקרובים . ניתן לערוך סדנאות וגיבוש ,לשמוע הרצאות על מחקרים וסיפורים מהסיורים וההרפתקאות שעשו בני הזוג ברחבי העולם,פילי הבר בנמיביה,חוויות מחקר על שבטים אינדיאנים ,לצפות בחפצים ודברים שנאספו לאורך השנים ברחבי העולם כמו שיני פילים,שיני היפופוטם,עורות של חיות שיובשו לתצוגות וכמובן את הלימונדה והכיבוד שמוכן לכל אורח.
 

פייטוש

New member
חוות נעמא לצאן וגבינות

חוות נעמא לצאן וגבינות חוות משנה חוות דן דן ולילך המשמשת בית חולים לחיות בר וגידולי צמחי מרפא וקקטוסים. כניסה ללא תשלום, סיור לקבוצות בתאום ובתשלום. החווה באזור נחל גרר כתובת אופקים איך מגיעים בנסיעה בכביש מדרום קבוץ יד מרדכי , עוברים על פני צומת תדהר כחצי קילומטר ופונים בשילוט לכוון החווה נסיעה על דרך עפר כבושה בינות לפרדסים ,שטחי מרעה ושדות חיטה ושעורה ,נסיעה של 10 דקות בערך מתאים לכל סוגי הרכב. טלפון לתאום חוות נעמא , 054-4765803, 08-6776102 טלפון לתאום חוות דןדן ולילך 08-9934154 נייד 054-8181389 הביקור בתאום מידע שמה של החווה ניתנה לה מאיסוף ראשי התיבות של שמות ילדי משפחת בוקי אדירי לשם אחד את חווה נעמא הקימו לפני 35 שנים ואת חוות המשנה הקימו לפני 11 שנה. חוות נעמא בחוות הצאן מגדלים עדר לחלב, לאחר החליבה נוטלים חלב זה ומכינים ממנו גבינות מסוגים שונים הכוללים גבינות קשות ורכות, או יוגורטים ומוצרי חלב שונים, העדר בכל יום יוצא לרעות במרעה טבעי, כמו כן בחווה מספר פרות וסוסים. לילדים ניתנת האפשרות להניק גדיים בבקבוקי חלב,לעסוק בפעילות יצירתית וחוויתית ,פינת ליטוף,אפיית פיתות,ניתן להזמין ארוחות בסגנון של פעם הכוללות לחמים ,ירקות וגבינות, ניתן לרכוש את תוצרת החווה ולרכוש יינות ומוצרים יצור עצמאי של חוות סמוכות. ניתן לקבל הדרכה וסיור בדיר ,במכון החליבה ללוות את תהליך יצור הגבינות ואף לצפות במרתף האחסנה של ככרות הגבינות, לסיום ניתן לשבת לטעום וללגום משקאות אל מול הנוף. כיום הוקם מפעל חדש המצויד בחדרי קירור וחנות והמיועד לשרת את קהל המבקרים, מכלאות מיוחדות מאכלסות את הגדיים הצעירים ,מראה חמוד , והנוף המדברי מיוחד.
 
אני א-מ-ו-מ-ה בשוק ובהלם יחדיו !../images/Emo12.gif

בדיוק שחתבת את השרשור ערכתי כמה שיחות טלפון בנסיון לאתר את דן דן בולוטין לצורך הזמנתו לפרוייקט שאני עורכת בנושא בעלי חיים וילדים . והנה הגעת עם הטלפון והפרטים.......אני פשוט לא מאמינה איזה צרוף מקרים!!!!!!!!! ברכה על ראשך פייטוש ותודה על הכתבה
אכן החוות הללו הן הציונות הישראלית במיטיבה ומבחינתי עדיפות על כל ההתנחלויות הקיקיניות בשטחים שמעבר לקו הירוק.
אין כמוך אין
 

kdr

New member
גם לי היה קטע דומה בשבוע שעבר

במסגרת פרוייקט שאני מנהל בבית ספר, נפלט לי בטעות ששירתתי בהנדסה. מנהל בית הספר סיפר שכנראה החלפנו כסא בחדר האוכל, הוא עזב את הבסיס כשאני הגעתי. זה עלה לו בהצטרפות לכנס משרתי הבסיס, אנחנו מחפשים בנרות שמות וטלפונים והוא הופיע משומקום כזה.
 

kdr

New member
לפי הסרטים בנשיונל גאוגרפיק

עכשיו "נהרס" עוד מפעל כי משרד הבריאות דרש מקררים וציוד סטרילי. לא יעזור להם (למשרד הבריאות) הגבינות שמיוצרות בצורה שסבתא שלי וקודמיה אכלו הן הכי טעימות (ובריאות). הראו לפני כשנה סרט על מפעל לעישון דגים שפעל מעל 200 שנה. תא העישון מעולם לא נוקה והארומה הייתה ייחודית. בא משרד הבריאות באותה מדינה ודרש תא עישון מנירוסטה או סגירת המפעל. חבל.
 
שלום רב לך ../images/Emo24.gif

מסרנו לאירוסים ד"ש בשמך ....
השרוטים במדינה הם לא אנשי החוות הבודדות , השרוטים יושבים בקריית הממשלה בעיר שחוברה לה יחדיו ( באמצעות גז מדמיע , בהפגנות ובנישול תושבים) והם סוחטים בשם הישיבה בגועליציה 90 מליון
עבור הזזת חדר מיון , בגלל שנמצאו שם כמה עצמות מתים , שברור לכולם כולל לרבנות שהם לא של יהודים. ראב'ק ...תשעים מליון.....תחשבו מה אפשר היה לעשות בכסף הזה.............על הבוקר עלה לי לחץ הדם!
 

kdr

New member
זה מה שהם מעדיפים

במקום למיין זיתים - ל... מיתים. אני לא מתכוון לפתוח כאן את מגוון דיעותי, רק אהרהר בבנוסטלגיה איך גרתי בואדי סאליב וכולם חיו ביחד באושר.
 

פייטוש

New member
סיור פארק נחל גרר והביתרונות

פארק נחל גרר והביתרונות הפארק נקרא גם פארק שרשרת והוקם לרווחת האזור והמושב. הכניסה חופשית הפארק ממוקם ששה קילומטר מדרום לצומת בית הגדי,על כביש מספר 25. איך להגיע כאשר נוסעים מהעיר נתיבות לכוון העיר באר שבע על כביש 25 ממול למושב בית הגדי יורדים מהכביש לדרך עפר משולטת, או לבאים מצומת גילת כדי לפנות למושב תדהר יש להמשיך ולבצע פניית פרסה בהמשך בתחנת הדלק,לפנות בחזרה לכוון באר שבע כלומר שמאלה ולאחר מרחק קצר של כמאתים מטר לפנות לדרך העפר המובילה לכניסה לפארק. מידע הפארק ממוקם על אפיק נחל גרר הוא מחולק לפארק גרר העליון והחלק התחתון ,נחל גרר הוא יובל מרכזי של נחל הבשור,על פי המסורת עדרי הצאן של אברהם אבינו רעו את צאנם במקום,והשקו את הצאן במים הנובעים ממעיינות מים מליחים ,המים משמשים עד היום להשקיית צאן של רועים בדואים וחיות בר הדרות בפארק כולל בעלי כנף,קיימים במקום שרידי בורות מים שנחפרו על פי הסברות עוד בימים קדומים. כיוון שבפארק זרמו מים שימש האזור לגידול תבואות ושימש מעיין חיץ בין המדבר למקום ישוב ,האזור בכללותו נקרא ארץ הרועים,כאשר ממשיכים מערבה כארבעה קילומטר במורד הנחל ויוצאים מהשטח המיוער בשמורה התחתונה מגיעים לאזור בתרונות מיוחד. מים אלו לשתייה מתאימים לבעלי חיים אך לא לאנשים,המים לערוץ נחל גרר מגיעים גם ממימי השטפונות ונביעות תת קרקעיות,התופעה הגיאולוגית המדהימה במקום היא העלמותם של המים מעל פני הקרקע בתקופת חודש יוני וחזרתם בסביבות חודש אוקטובר,מים אלו נאספים במאגרים תת קרקעיים ומנוצלים בידי הקנים בקרקעית ערוץ הנחל ומשמשים אותם לגדילה של כעשרה סנטימטר ליום בעונה,לאחר שהקנים מפסיקים לגדול בהפסיקם לצרוך את המים, המים חוזרים לזרום באפיק הנחל. מאחר ובתקופת הגשמים שטפונות חורצים את אדמת הלס במקום ומבתרים את פני הקרקע ,הקימה הקרן הקיימת טרסות בלימה הנקרא מגלשי מים, לאורך הביתרונות אשר גורמים לנזק מופחת ולשימור מצב קיים לזרימת המים בבחינת סכרים קטניםדיפון זה שומר ומשמר את אדמת הלס מפני סחף,בפארק צומחים עצים שגדלו במקום ועצים שניטעו בידי הקרן הקיימת כמו עצי אקליפטוס,חרוב,אשל ושיטה וכמובן המלוח והאטד, בעונת החורף מכסה הכלנית שטחים בשמורה. ניתן לעבור בדרכי העפר של השמורה ולחוות חוויה של הרפתקנות בטיול בסבך,בפארק פינות לבילוי ,מגרשי משחק לילדים,בעלי חיים מגיעים לעת ערב לרוות את צמאונם. מושב שרשרת שהפארק נקרא גם בשמו ,היה אחד מ 11 הישובים שקמו בשנת 1949 ואוכלס בידי ניצולי שואה ,אז שמו היה תקומה,תושביו החזיקו זמן מועט בנקודה ועוברים לנקודה יותר מערבית, בשנת 1951 בעת העלייה הגדולה של תושבי מרוקו אוכלס המקום שוב וזכה לשמו שרשרת על שם ה שר שרת שהיה שר בממשלת ישראל ופעל להתיישבות המקום מחדש.
 
למעלה