ניקוי ראש בפינה מקסימה ויום חופש אמיתי

פייטוש

New member
ניקוי ראש בפינה מקסימה ויום חופש אמיתי

עשו לעצמכם טובה ולזוגיות ,עיזובו הכל וצאו לניקוי ראש, במעין של מנזר יוחנן במדבר בפאתי מושב אבן ספיר. שווה לקום בבוקר מוקדם לבקר במקום עם טרמוס קפה או תה לנשנש עוגיה אחת או שתיים ליהנות מנוף מעין סטף וחוות הכבשים של זלצר על צלע ההר ממול , ופשוט להתרגע בנוף טיפוסי של הרי יהודה וליהנות מרוגע ושלווה , הדלק פחות מהספה אצל הפסיכולוג. טיולון כזה שמתחיל שם וממשיך בירידה מכוון בית החולים הדסה לכוון מעיין סטף טבילה במים העכורים, ביקור בחוות הצאן של זלצר לחטוף גבינות וסיום במסעדת חומוס באבו גואש אצל סמי אבו שוקרי המקורי,שלאחר ביקור במקום עם בטן מלאה אפשר לסיים ביקור קט בשתי הכנסיות בכפר או להמשיך לפונדק אלוויס בתחנת הדלק בכניסה לקבוץ וליהנות מגלידה טובה והנה עבר יום רגוע על כוחותינו. אגב כאשר אתם במסעדת החומוס אבו שוקרי המקורית לא במרכז הכפר ,אלא ליד המשטרה הישנה במעלה הכפר בדרך לקבוץ נווה אילן ,תלחשו באוזן של סמי או בנו פאדי שאתם חברים של אבו ליחייה (שפרושו בעל הזקן ) ותראו איזה פינוק ענק מקבלים בכסף קטן . זאת לא פרסומת זאת ידידות רבת שנים ,אנו מכירים יותר מ 55 שנה מאז שניטש מאבק בין ילדי הקבוץ לילדי אבו גואש ,מי יקטוף את הצנוברים בחורשה על ההר בין קריית ענבים לכפר אבו גואש בכל שנה בצעירותנו.
 
אבו ליחייה גם אתה מעריץ של אבו שוקרי.../images/Emo198.gif

לפני למעלה משנה ערכו חברי הפורום טיול לאיזור ירושלים והסביבה , חממת הסחלבים שבמעלה החמישה, הר אדר, וכו' ספור הטיול מצוי או בטאגליינס או במאמרי הפורום.את ארוחת הבוקר אכלנו אצלו בדיוק כשגמר לשפץ את המקום החדש בעקבות שריפתו של הקודם בידי חתנו כנראה . אכן קבלנו יחס נפלא והאוכל היה מעולה. האיש שלי אוהב לקנות ממנו שמן זית, אבו שוקרי טוען שהוא מייבא אותו מבית ג'אלה, ואכן טעמו מיוחד. פייטוש, אתה חייב לספר לי באיזה עונה ואיפוא אתה מלקט צנוברים......זה תחום שמעולם לא עסקתי בו, ואני חובבת צנוברים מושבעת!
 

פייטוש

New member
עונת הצנוברים אוטו טו

באזור ירושלים טונות של אצטרובלי פיניונסים ,העונה ממש קרובה נהוג לצלות על אש את האצטרובלים שלא נפתחו והם נפתחים ואז אוספים את הגלעינים שנדרש לפצחם על מנת להגיע לזהב. ניתן גם לאסוף את האצטרובלים לשם אותם על יריעה שחורה והשמש עושה את העבודה כדאי לרכוש קוף למלכת הקטיף,אחרת יש לחכות לסתיו שאז נושרים האצטרובלים כאשר הם פתוחים ולמרגלות העצים אוספים את הגלעינים שבהם הזהב.
 

ה דרומי

New member
האם אתה מעכיר טוב טוב את ההסטוריה של הישוב?

יש לי כמה שאלות לא פתורות אחרי ביקור בישוב ומסביבו וזה אחרי שבנו שם את הקירות לפיתוח של הישוב היתי אז שם חיפשתי דברים ספציפים ולא מצאתי אותם. בנט אמרו לי תחפש אחד ששמו נדמה לי נפתלי רז?. לא חיפשתי אותו בסוף. ומאז נשארולי כמה דברים לא פתורים.
 

פייטוש

New member
מעט מידע

לפני כמה חודשים כתבתי על הנקודה אולי זה יעזור ואם אוכל לעזור אנסה פרק עלום, הקשור להקמת הישוב ,שלפני קבוץ נווה אילן ,נמצא בכניסה לקבוץ במגרש חניה קטן ,חונים ,חוצים את הכביש,ומטפסים בשביל קצר, עד שמגיעים לשלט המשלט הנעלם נווה אילן,שלט העץ מספר את סיפור ההתיישבות וההגנה על המקום. מטפסים במדרגות לפסגה והמשלט יתגלה לעינינו,המשלט קבוץ. בן גוריון הבחין, כי כאשר תקום המדינה, ייווצר חלל ברצף הטריטוריאלי להגנת הדרך לירושלים ומיקומו של המשלט, נועד למלא את החלל, ברצף הישובים היהודים, שהיו מוקפים כפרים ערביים,תפקידם הנוסף של הישובים, היה להגן על הכביש העולה לירושלים. בשנת 1946 נרכשו שטחי האדמה , של המשלט על ידי הקקל, מידי תושבי אבו גואש, ואז עלו 31 מתיישבים, על הגבעה, אשר שמה היה חרבת הרוחות,חירבת אל הווא, והחלו לבצרה,בחפירת תעלות הגנה בבונקרים באדמה הסלעית, על חרבת הרוחות ,עמד בית של אפנדי אמיד מוסלמי, המבנה שימש את החלוצים כמעון,חדר אוכל ומחסן,ליד המבנה הייתה באר ולידה סליק נשק חבוי,בתקופת המלחמה נפלו ארבע מן המגינים ,לאחר המלחמה חילוקי דעות וחוסר הסיוע של הסוכנות גרמו לנטישת המקום ובשנת 1953 ננטש המקום סופית.לכן הוא נעלם מההיסטוריה,כי כיצד ננטש ישוב עברי. למרגלות הגבעה הוקם בשנת 1971 גרעין התיישבות כפרית של עולים מאמריקה,במרכזו מרכז תיירות ונופש,וכיום מונה הישוב כמה מאות מתיישבים.
 

ה דרומי

New member
תודה אבל זה אני כבר מכיר

היתי שם וגם היה משהו שביקש שאחרי מותו לשים לוח שיש עם שמו בין עמת השמירה\חדר המגורים לזוג\ות הצעיר\ים לבין כיון בית האפנדי. מה שאני חיפשתי וחרשתי ולצערי לא מצאתי זה מה שנקרא קברים יחודנים{של יהודים} יש מצב שקבר אחד העבירו לבית העלמין{זה קבר שהיה בסביבת הישוב עכשיו שפיתחו את הישוב העבירו אותו לבית העלמין} מה שאני מחפש זה את הקבר היחודני של אשה אחת {זקנה} וכנראה לידה גם של ילד } בקיצור אני עוזר למשהו לחפש קברים יחודנים בארץ .וגם את אותם שליד נוה אילן.}
 
למעלה