אני מתחרט על כל המצוות שעשיתי אי פעם.

playtrip

New member
אני מתחרט על כל המצוות שעשיתי אי פעם.

וכולכם כאן תהיו עדים ברורים שלי בעניין זה שאני מתחרט חרטה גדולה וגמורה על כך שעשיתי מצוות ומעשים טובים, אני מצר ומצטער על כך שקיימתי אי פעם מצווה כלשהיא ועדיף היה לנפשי אם לא אני ולא אדם אחר היו מקיימים זאת.

אני מצר על כל אותן הפעמים שנתתי צדקה לעניים או עזרתי לאדם כלשהוא או קיימתי מצווה תורנית כלשהיא והיה עדיף לי אם בעולם הזה לאנשים להם נאלצתי בצר לתרום כסף ולעזור לא היה צריך לעזור כלל והם היו שלמים בגופם ומעשיהם וממונם באופן כזה שהעזרה שלי לא היתה נחוצה... אני פשוט מצר ומתחרט שהייתי טוב לאחר ושעזרתי ושקיימתי את ציווי האלוהים אם אי פעם קיימתי אותו... הייתי צריך להיות בינוני ולשבת בטל במקום לשאוף להיות טוב ולהיטיב עם האחר.

אני מצטער על הסרטונים שהעלתי לרשת ועל המוזיקה שיצרתי כדי לשמח אנשים אחרים, אני שואל את עצמי בכלל עם פעלתי משהו למען מישהו אחר ואם בכלל המעשים שלי באמת החזיקו מישהו או הועילו ושיהיה ברור היטב ואגיד זאת פעם נוספת, אני מצר ומצטער שאי פעם קיימתי את כל אותם מעשים, את כל אותן צדקות כספיות, כל מעשה חיובי שאי פעם עשיתי, אני מתחרט לגמרי.

לעזאזל עם זה שעשיתי את כל זה... רע עלי המצוות והמעשים הטובים שאי פעם שעשיתי עד מאד ולא הייתי צריך לעשותם כלל.
 

קליט

New member
וכל כך למה ?

יהי רצון שתמצא את דרכך בחיים, ושתהיה מאושר ושלו - אמן !
 

inbarush19

New member
מה קרה?

אכזבה ממשהו?
משבר? אי קבלת משהו שממש רצית?
נשמח לשמוע!

אתה שואל את עצמך האם הסרטונים שעשית הועילו ושימחו? עצם זה שכשהעלת אותם הייתה כוונתך לשמח-זה החשוב! רצית לשמח? זה כבר נחשב ששימחת,גם אם לכאורה אף אחד לא ראה אותם. ואם מישהו ראה אותם וזה נגע בו אפילו במעט? זה שכרך! אינך יודע במי סרטון שעשית נגע,נוגע או ייגע! יכול להיות שבן אדם אחר במצב קשה ופתאום נתקל בסרטון שלך והעלה לו חיוך וגרם לו לחשוב קצת אחרת על מצבו.. איזה שכר גדול זה!! ויודע מה היופי ביצירה? תחשוב על כך רגע.. כשאתה כותב שיר.. סיפור.. מעלה סרטון.. מעלה משהו לרשת.. זה הופך למשהו ציבורי ,ורבים רואים,קוראים,מתרגשים וכו'.. אתה משאיר משהו שלעולם יישאר,לא משנה מה! אתה תורם לעולם משהו שגם אחרי 120 יישאר! כתבת שיר ופרסמת אותו? גם עוד 200 שנה מישהו יוכל לשמוע אותו,להתרגש,לחייך..!! יש דברים חיוביים שאתה עושה ואף אחד לא יכול לקחת לך אותם,אלו זכויות שלך לחלוטין! אתה יודע איזה ערך זה לשמח בן אדם ולו במעט??? לעתים אתה יכול ממש להחיות בן אדם עם שיר! לתת לו מצב רוח,תקווה,אמונה...! יש אנשים שממש היו רוצים כזה כישרון,משהו שתמיד יישאר אחריהם! לא כל אחד מסוגל ליצור מוסיקה.. לא כל אחד יודע להלחין.... גם לא לכל אחד יש את הרצון לשמח אחרים-שזו מעלה בפני עצמה!

בטוח הצלחת "לגעת" במישהו עם המוסיקה, להעלות חיוך,
גם אם אף אחד לא יגיד לך..
אם למשל שמעת שיר של אייל גולן ואהבת-רצת לשלוח מכתב לאייל גולן שהוא שימח אותך?
לא בטוח.. כך לא תמיד אנשים יודעים במי הם הצליחו לגעת ובאיזה עוצמות.. אבל בטוח שהצלחת!! ואף אם כתבת והלחנת שיר רק בשביל שעוד מישהו בעוד 50 שנה יתעודד מכך-האם זה לא נפלא? אפילו בן אדם אחד שאינך מכיר יכול להתעודד ממשהו שלך!! היצירה זה עולם קסום ופלאי!! כאילו להפוך לשותף של הבורא וכשליח לעידוד בן אדם!!

וגם אם לפעמים עזרת ולא שמעת תודה- יש אנשים שהם במצב כל כך קשה שאפילו תודה הם לא מסוגלים להגיד באותו רגע..שהם מסוגרים בתוך עצמם..
יש אנשים שרוצים להודות-ולא יודעים איך.. יש כאלו שמבויישים.. חסרים מקרים?!
בורא עולם יודע מה עשית,למה,מה התכוונת,את מי עודדת,כמה חיוכים השגת, מתי עשית גם אם היה לך קשה,..
אחרי 120 רואים את הסרט של החיים... את כל הזכויות וכל הכשלונות וכל החיובי והשלילי.. פתאום אתה תוכל לראות אנשים שיעידו לטובתך והנשמה לא תזהה מי הם.. אתה הרי לא מכיר אותם.. אבל אחד ראה סרטון שלך.. אחד דיבר איתך.. אחד ראה שיר שלך.. אחד עזרת לו בכסף ברחוב בדיוק כשהוא חשב שלאף אחד לא אכפת.. כמה זכויות שנוספות בלי שתרגיש אפילו!!

בורא עולם יודע שקשה לפעמים,שנשברים,זה יכול לקרות לכל אחד..
ומכל מקום אפשר לקום ולהתחיל מהתחלה


בהצלחה!
ושיהי'ה שבוע נפלא מלא זכויות!!
 

playtrip

New member
דווקא הגיבו לי.

אבל אני חושב שהאנשים היו צריכים להיות מאושרים ועם פרנסה בלי שאצטרך לשמח אותם ולעשות משהו בעבור זה... ז"א שתמיד היה טוב בלי שזה היה התפקיד שלי לשנות.
 

playtrip

New member
אני מבטיח להמשיך לשמח ולעשות טוב.

אני מבטיח להמשיך לעשות טוב לאנשים, זה דבר שצריך לעשות, כנראה עבר עלי זמנים קשים, המצב בישראל וכל הדברים הנלווים אליו שמקשים על הציבור, חייבים לעשות טוב בלי קשר לשכר המצוות אבל צר לי שהעולם הזה בכלל נשבר וצריך לתקן אותו במקום שיהיה שלם מלכתחילה ואיש לא היה צריך את עזרתי... זה היה עדיף בשביל הבריות.
 

אופירA

New member
מנהל
ברור שהצער על שהעולם שבור הוא נורא

וכי השכינה לא שרויה בצער נורא עקב זה?
שרויה מאוד.
אז בגלל זה הקב"ה יפסיק להשפיע טוב על העולם? יפסיק לתת גשם, כי העולם לא היה צריך להיות כך?
יפסיק לעשות ניסים כי אין מי שראוי?
יוותר על עמו האהוב חס ושלום?

ברור שהיה עדיף שהדברים היו אחרת, ואף אחד לא היה צריך לעזרתו של הזולת. ולא היו "קליינטים" למצוות צדקה ולמצוות אחרות שמיטיבות עם הזולת שנמצא בצער.
אז בגלל זה נתעלם מהצער של הזולת, כי זה לא צריך להיות ככה, ואנו מעדיפים שלא יהיה כך, ונשאיר אותו שיסבול עוד יותר ללא עזרה, היות שהדברים הם כמו שאנו לא מעדיפים?

ואם חס ושלום הבן שלי פושע - ברור שהייתי רוצה שזה יהיה אחרת ושיהיה לו הרבה יותר טוב בחיים. אז אם אני רוצה שלא יהיה כך, אני צריכה להתעלם ואז זה לא יהיה כך? ואז יהיה לו יותר טוב? להיפך, עם כל הצער, חובתי לראות את המציאות בעיניים פקוחות כדי לחפש כל הזמן איך לעזור לו לחזור למוטב בדרך הטובה ביותר עבורו.

אתה לא עושה את המצוות בשביל שכרן. אתה עושה את המצוות בשביל להיות אדם טוב יותר, ונכון יותר, ואמיתי יותר, וקרוב יותר לתכלית הבריאה ולרצון הבורא.
ועל זה מאוד לא הגיוני שתתחרט. כי אם אתה רוצה שהעולם לא יזדקק לעזרה, הדרך הטובה ביותר להשפיע לכיוון הזה, היא לעשות מה שציווה הבורא, כדי שהתיקון יגיע מהר יותר. כי להיפך - העולם יהיה במצב יותר שבור ויותר גרוע ויזדקק ליותר עזרה.

העולם חולה, זקוק לסעד, לצערנו הרב. אז כשיש לך חולה בבית, אתה מטפל בו, עם כל כמה שאתה שבור וכאוב. 24 שעות אתה מטפל בו ועסוק בתקווה שהוא יבריא בסופו של דבר, גם אם הטורח לטפל בו הוא נורא ואיום.
 
היה אחד מהחכמים שאמר

אינני רוצה אלוקים שאני מבין את דרכיו והנהגותיו
כי אז הוא כמוני ואני כמוהו במושכלות
אלא דוקה אלוקים שהנהגותיו נשגבות מבינתי אותו אני רוצה לאלוקים
כלומר אתה לא מבין את אלוקים וחושב שהוא טועה אבל מסכן היה אלוקים שזקוק להסכמתך/הבנתך.
 
למעלה