שרשור השבת ב"העולם החרדי" - פרשת משפטים

lאביחיl

New member
אני מאוד נמשך לדת......

בצבא ישלי אפשרות.. וזמן חופשי.. בבית אין.. בבית זה עולם אחר.. זה בעיה.. קחי דוגמא, היו שלחו אותי להשפט אצל הרסר בסיס.. ואחרי זה הרסר בסיס תפס אותי עוד משו שבכיף היה צריך להביא לי עלזה ריתוק טוב.. אבל הדבר היחיד שקיבלתי זה צעקות:) אז הבאתי לעצמי עונש חינוכי.. נכנסתי ב6 וחצי לבית כנסת בבית, סגרתי את הדלת.. ואמרתי לעצמי שבתור עונש עלזה שקראו לי ניסים, אני נשאר בבית כנסת שעתיים.. שעתיים זה המון.. אז עכשיו אני לומד תורה.. בבית? כשאני יוצא מהבסיס אני בקושי רואה את הבית.. עבודה יציאות, טיולים.. בילויים. ועוד... לכן אני הפכפך כזה.. אבל אני שואף להיות ככה גם בבית.. לאט לאט:) וכל מילה טובה שלכם פה.. גורמת לי חשק ללמוד עוד ועוד.. אשריכם.. מצטער על החפירה.. נ.ב. בידיך עוון ביטול תורה של כ5 דקות עקב הודעה זו;)
 
וואלה....

ביטול תורה? היכן מצית? אני בטוחה שמי שקרא ת5 דקות שלך התחזק.. תראו מזה בנאדם עם רצון לעשות נחת רוח לבורא, אף על פי שיש מלא ניסיונות וקשיים.. באמת כל הכבוד מעריכה את זה לאין שיעור הכי רצינית שיש
 

lאביחיl

New member
תורה ציוה לנו משה מורשה קהילת יעקב

אל תקרי ``מורשה`` אלא מאורסה, חמדמוד.. זה עוזר לסיפור שלכל דבר יש בן/ת זוג.. אפילו לעצים יש.. ואז באה התורה ואמרה שאינלה בן זוגגג... ואז ה` שידך לה אותנו.. כמו שנאמר ``תורה ציוה לנו משה, מורשה (קרי, מאורסה) קהילת יעקב`` חזק.. (מדברי הרב יגן זצ``ל, ומנחת הכהן)
 

lאביחיl

New member
ועוד משו חמוד, לא קשור לפ``ש

``ויעש אברהם משתה גדול ביום הגמל את יצחק`` (בראשית כא - ח). . ``הגמל`` ה`+ג`=8.. `מל`.. הבנתם? בוא נקרא את זה שוב ``ויעש אברהם משתה גדול ביום הג(8)מל את יצחק`` ביום השמיני מל אותו ועשה משתה ורמוז בפסוק... ועוד משו בעניין.. ``ויחד יתרו``, מה חד?? אלא לקח חרב חדה והעביר על בשרו.. מל את ערלתו.. . . . . .
 
../images/Emo41.gifשרשור השבת ב"העולם החרדי" - פרשת משפטים../images/Emo127.gif

החידושים. המאמרים. הסיפורים. המתכונים. עלוני פרשת השבוע, ועוד.. מוזמנים להנות ולהגיב..
 
פרשת משפטים.. סיום השובבי"ם בעצם

''כי תראה חמור שנאך רובץ תחת משאו... עזב תעזב עמו'' (כג – ה) כאשר מסייעים לשונא המצוה גדולה יותר, לפי שבכך מדכאים גם את יצר השנאה. אף על פי שאין הכוונה כאן לשונא אישי, שהרי אסור סתם כך לשנוא אדם מישראל, אלא הכוונה כאן לאדם שראה בחברו דבר עבירה, שאז מצוה לשנוא אותו – בכל זאת עלולה כל שנאה של מצוה ליהפך במשך הזמן לשנאה אישית. שכן אם אני שונא אדם – אם כי לשם מצוה – מתחיל גם הלה לשנוא אותי, משום ''כמים הפנים לפנים כן לב האדם לאדם'', ושנאתו של הלה כלפי הרי איננה עוד לשם מצוה, כי אם שנאה פשוטה, אישית. ואם כן נהפכת גם שנאתי כלפיו לאישית והמצוה נשמטת והולכת. לפיכך אמרה התורה, שיש להושיט עזרה לשונא שכזה שהיותו נתון במצוקה, כדי לשמור בכך על תחומה של השנאה, שלא תהפך השנאה לשם מצוה לשנאה אישית, פשוטה וגסה... מתוך מעיינה של תורה שבת שלום ומבורך או שבת שלום ומבורכת?
 
זה יהיה מופע פריצות ופרגיות.....

בלה בלה.רק בנהריה אצל רבי דוד אבוחצירא היה הפרדה השאר לא יודע.
 
למעלה