המחשב שלי איטי מאוד בעת ההדלקה של המחשב

דיברגנט חדש

Well-known member
המחשב שלי איטי מאוד בעת ההדלקה של המחשב

יש לי WIN10 שקבלתי כשקניתי את המחשב הנייד שלי.

מצרף קובץ תמונה של החלק הרלוונטי במנהל המשימות

 

SysAdmin1

New member
וכמובן שיש לזה קשר ישיר לאבטחת מידע...

וכמובן שיש לזה קשר ישיר לאבטחת מידע. ודרך הגב, לא מדובר על ניפוח זיכרון, אלה על ניצול משאב IO של הדיסק הקשיח. במלים אחרות, המערכת לא מספיקה לכתוב ולקרוא מהדיסק. אחרי מחקר מעמיק, כמעת בטוח שתגלה שהדיסק שלך הוא דיסק מכני עתיק שיש בו מנוע שמסובב את הצלוחיות, כזה שהיה לפני שנים רבות, לפני שעברו לדיסקים SSD . אם אלה יהיה המסקנות של המחקר שלך, אז כל מה שתצטרך, זה לרכוש דיסק SSD חדש, בעל נפח מספיק ולהתקין אותו במחשב. רק אל תתפלא, אם דיסק כזה יעלה יותר ממחיר המחשב שלך. כזה למשל:
https://ksp.co.il/?uin=24380&select=.1033..152..137..682..489..371.

 

SysAdmin1

New member
את הבעיה הזו באבטחת מידע מכנים בשם: התשובה בגוף השאלה...

את הבעיה הזו באבטחת מידע מכנים בשם: התשובה בגוף השאלה. צירפת צילום, ששם שחור על גבי מסך מופיעה דגם מדוייק של הדיסק הקשיח שיש לך, והוא... Toshiba MQ01ABD100 . מדובר על מוצג פרה היסטורי, שלא רק שהוא דיסק מכני, אלה שזה דיסק מכני מהישנים ביותר, במהירות סיבוב מנוע של 5400RPM , ממש LP , למי שעוד זוכר
ועם זיכרון מטמון זעום של 8MB . דיסק כזה, הייה נמכר פעם ב כ 150 ש''ח.
https://www.cnet.com/products/toshiba-mq01abd100-hard-drive-1-tb-sata-3gb-s-mq01abd100/prices/
במנהל ההתקנים, אתה יכול לראות את זה, כמה שזה לא מפתיע תחת קטגורייה של Disk Devices , כפי שזה מופיע בצילום מסך מהמחשב שלי.

 

דיברגנט חדש

Well-known member
כתוב לי שם רק ה-TOSHIBA כפי שרשמת

אופן, זה מחשב נייד בן פחות משנה וחצי של ASUS מסדרה X454L.

 

SysAdmin1

New member
אם בשאלה הקודמת ששאלת, כבר הייה כתוב דגם מדויק של הדיסק מה..

אם בשאלה הקודמת ששאלת, צירפת צילום מסך שבו הייה כתוב דגם מדויק של הדיסק, מה עוד אתה חושב שתמצא אחרי זה ? צירפתי לך בחזרה את הצילום שלך וגם הדגשתי שם את המקום המדוייק.
עם מקרים כאלה, תחום של אבטחת מידע טרם נתקל.

 

דיברגנט חדש

Well-known member
לא יודע, כי אצלך היו 2 שורות, כאשר בראשון היה גנריק ובשני

היה רשום ה-SSD של סמסונג.
&nbsp
לעומת זאת, אצלי רשום רק שורה אחת של טושיבה.
 

SysAdmin1

New member
מדובר על תעלומה של ממש והפתרון שלה טמון בזה ש...

מדובר על תעלומה של ממש בהיבט של אבטחת מידע והפתרון שלה טמון בזה שאצלי במחשב מחובר דיסק SSD של SAMSUNG , מדגם: Samsung SSD 960 PRO 512GB וגם מחובר אצלי קורא כרטיסי FLASH , שמופיעה כ: Generic- SD/MMC/MS/MSPRO USB Device .
מצד שני, אצלך במחשב מחובר דיסק מכני עתיק של TOSHIBA , שאנו כבר יודעים את הדגם שלו, את המהירות שלו ואת הנפח, הדיסק הזה, כמה שזה לא ישמע מוזר, הוא זה שמופיעה אצלך במנהל ההתקנים.
אחרי זה אפשר לסיים במה שהתחלנו את המחקר: יש לך דיסק עתיק שלא מתפקד, נדרש לרכוש דיסק חדש מתאים ולהתקין אותו, כל הסיפור הזה, מקסימום יכול לעלות שלוש אלף ש''ח, אם אתה רוכש דיסק של 1TB או כחמש אלף ש''ח, אם אתה רוכש דיסק של 2TB . כזה למשל:
http://www.zap.co.il/model.aspx?modelid=915524
 

SysAdmin1

New member
בסכום הזה אפשר לקנות מחשב חדש ועוד פעם לגלות ש...

בסכום הזה אפשר לקנות מחשב חדש ועוד פעם לגלות שמה שמכרו לנו, זה עוד מחשב ישן, כי זה מה שניתן היה לרכוש בסכום כזה. ושאם רוצים להביא אותו בכל זאת למצב שהוא יתחיל לזוז ולא לזחול, נדרש עוד סכום הזה לדיסק הקשיח ועוד סכום דומה לזיכרון RAM שמספיק לצרכים של היום ולא לצרכים של WINDOWS 3.11.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
WINDOWS 3.11 דווקא היה מאוד יציב, לא עשה בעיות

ה-95 שלאחריו, גם היה בסדר ובזמנו היה לי מאוד קשה להיפרד ממנו.
&nbsp
כמה RAM לדעתך צריך?
לי כיום יש 8GB.
 

SysAdmin1

New member
ויש לזה גם סיבה טובה, שגם היא לא קשורה לאבטחת מידע...

ויש לזה גם סיבה טובה, שגם היא לא קשורה לאבטחת מידע. מדובר על זה שהמחשב שלך... היה בקושי מתאים ל WINDOWS 3.11 ו WINDOWS 95 כבר היה בשבילו יותר מדי. בידיוק כמו שקורה לך היום.
ועכשיו לשאלה של כמה RAM צריך. בשביל להמשיך לסבול, מספיק גם 8 או 16 ג'יגה. אבל בשביל להתחיל להשתמש במערכת ההפעלה לדברים בסיסיים כמו שצריך, נדרש לפחות 32 ומאוד מומלץ 64 ג'יגה.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
אני משתמש במחשב בעיקר לאינטרנט שזה כולל את קודי בשביל לראות

סדרות וסרטים וגם TV.
 

SysAdmin1

New member
יישר כח, אבל קודי הוא זללן ידוע של משאבי מערכת כמו...

יישר כח, אבל קודי הוא זללן ידוע של משאבי מערכת כמו זיכרון RAM , מעבד, IO של הדיסק הקשיח וכו'. גם אתרי אינטרנט של היום כבר לא דומים לאותם אתרי אינטרנט שהיו בתקופה של WIN 3.11 . אם בשנת 1993 היו רובם טקסטואליים, אז היום, כל האתרים כוללים גרפיקה וגם מולטימדייה. מדובר על APPLETS מסוגים של java, activex, silverlight, flash,html5 ועוד מהסוגים רבים וטובים. ובזמן שכל היישומונים מתרוצצים לך על כל דף ודף של אינטרנט, יהיה טיפה נאיבי לחשוב שתוכל להשתמש היום באתרי אינטרנט עם המחשב שלך עם 8GB של RAM , שמתאים לאינטרנט של שנות התשעים.
מקווה שעכשיו עשיתי לך קצת סדר עם דברים שהשתנו בשניים וחצי עשורים האחרונים בתחום המיחשוב.
למרות שכל זה כלל לא הייה קשור לאבטחת מידע.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
בשנות ה-90 ה-ROM לא הגיע לזה, אז אתה מדבר על RAM


היה לי מחשב 486 והיה שלי 850M זיכרון ROM, רז אתה מדבר איתי על 8G ל-RAM
 

SysAdmin1

New member
אם כתבתי RAM , אז רוב הסיכויים שאני מדבר על RAM ....

אם כתבתי RAM , אז רוב הסיכויים שאני מדבר על RAM . לא ברור מאיפה צץ לך עכשיו הקשר ל ROM וגם לא ברור לאיפה הוא לא הגיעה בשנות ה 90, כי זיכרון ROM זה סיפור אחר לגמרי, שבציוד ביתי הוא כמעט ולא בשימוש, אלה, אם כן ומחשיבים את SSD כ ROM , כי הוא התחיל מרכיבי EAROM בשנות ב 70 והיום משתמשים בו ב NAND. אבל כדאי שאני לא אוסיף לך עוד מונחים מתחום המיחשוב, כי לפי איך שזה נראה יש לך סלט שלם של המושגים בתחום המיחשוב.

בכל מקרה, עכשיו שיש לך כבר את כל הנתונים, שדרך הגב, גם היו לפני זה, אחרי הפעם הראשונה שנתתי לך את ההסבר הממצא עוד בתחילת השירשור, כך שכל מה שנשאר לך להחליט, זה או להמשיך ולסבול ממחשב עתיק שלא מתאים כלל לתקופה הנוכחית או להחליף לו את הדיסק הקשיח ל SSD וגם לבדוק, אם כלל ניתן להרחיב לו זיכרון RAM ל 32G או ל 64G , או שיכול להיות שיש לך מחשב עד כדי כך ישן, שאפילו ולא ניתן להרחיב לו את הזיכרון לכמות הנדרשת.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
צרפתי לך מעלה (16/08/17 | 14:11) את פירטי המחשב הנייד שלי

להזכירך, הוא בערך בן שנה וחצי.

אגב, ה- EAROM לא היה בתקופתי (רק נולדתי אז), אני יותר זוכר את ה-EPROM.
 

SysAdmin1

New member
וכבר הסברתי לך עוד בתגובה הראשונה שלי שאין מה לעשות עם...

וכבר הסברתי לך עוד בתגובה הראשונה שלי שאין מה לעשות עם מחשב שמשאבים שלו לא מתאימים לעשור האחרון. הסברתי גם מה המוצרים שבשימוש של היום.
בקשר לרומים השונים, אני רואה שסלט מהמושגים ממשיך לחגוג. EPROM כלל לא קשור כאן בשום צורה, וגם זו טכנולוגייה משנות השבעים המוקדמות של האלף הקודם. מצורף צילום של רכיב EPROM .

 

SysAdmin1

New member
כמובן שהוא מחיק, רק שהוא לא קשור לאף נושא שדובר עליו כאן.


כמובן שהוא מחיק, רק שהוא לא קשור לאף נושא שדובר עליו כאן, אלה, אם כן יש לך משהוא במחשב שקשור ל EPROM שאתה חושד בו.
 
למעלה