עבודה סימנריונית במהלך התואר למערכות מידע

nicoladu

New member
עבודה סימנריונית במהלך התואר למערכות מידע

הי חברים,

אני עושה עבודה סימנריונית במהלך התואר למערכות מידע על טכנולגיית RFID והשפעתה על רמת ביטחון הצרכן לקנייה מחו"ל.
אשמח אם תקדישו 2 דקות לענות על שאלון ממש קצר שעשיתי .
תודה מראש לכל המישיבים.

https://docs.google.com/forms/d/11-1YxWb8UzLWg_pdrqJs5mW5WcgiwdiEAkDIJT7p6mU/edit
 

SysAdmin1

New member
מספר הבהרות בנושא...

דבר ראשון, לשאלות או לשאלון שצירפת כאן אין קשר, אפילו הקלוש ביותר לנושא שבו עוסק הפורום המדובר ( אבטחת מידע ) .
ודבר שלא פחות חשוב, השאלות בשאלון, לא רלוונטיות כלל לנושא של הסימינריון שלך, בגלל שלקוח שמזמין מוצרים דרך רשת לא יודע ולא יכול לדעת באיזו צורה חברת שילוח שמספקת לו את המוצר מבצעת זיהוי של החבילות במיתקנים הלוגיסטיים שלה. כל מה שהלקוח מסוגל לעשות, זה להיכנס לאזור התפעולי של אתר החברה ולהקליד את מס' מעקב של המשלוח לצורך קבלת מיקום נוכחי של החבילה, והלקוח לא יודע ולא יכול לדעת האם הזיהוי של החבילות מתבצע באמצעות בר קוד, QR קוד, NFC , RFID או צורת OCR כל שהיא.
מומלץ בחום בהתחלה ללמוד ולהבין את מהות הטכנולוגייה ואת היישומים שלה וכבר אחרי זה לנסות לשאול שאלות רלונטיות במקומות רלונטיים, רק כך אפשר יהיה להתקדם בלימודים.
 

uzi2

Active member
מצטרף לביקורת של SysAdmin1, ורוצה להוסיף

לקוח קצה לא יכול להשתמש ב- RFID כדי לעקוב אחר מוצר אונליין. רק גישה פיסית למוצר מאפשרת זיהוי כזה. האם חברות השילוח משתמשות בזה? לדעתי זה לא יעיל, יחסית לברקודים למיניהם - רק אם גם רוצים למנוע גניבות נאיביות
 

SysAdmin1

New member
התופעה, שקשורה לשאלה המקורית, היא...

התופעה, שקשורה לשאלה המקורית, היא שבעשור האחרון, לא רק שהסטודנטים של התארים האקדמים בכלל ושל מדאי המחשב בפרט לא רוכשים כל ידע אמיתי, אלה מה שהם מקבלים תמורת התשלום שלהם, זה דייסה חסרת כל שימוש של מושגים מטעים, שמונעת מהם בהמשך אפשרות כלשהי של הבנת הדברים הכי פשוטים בתחום של מערכות מידע או IT . התופעה שאני נתקל בה יותר ויותר היא, שלא רק שהסטודנטים מוזנים רק בדייסה הזו, אלה שגם המרצים שלהם לא ראו ולא מכירים שום דבר חוץ מהדייסה המדוברת. מצב זה משפיע לרעה על כל המשק וכל החברות בו סובלות מזה, עד כדי כך, שהיום כבר לא קיים כל ערך ממשי להשכלה אקדמית או לתארים. המצב הגיעה עד כדי כך, שיש היום כבר מקומות עבודה, שמתייחסים לתארים אקדמיים, כמו להרגלים מגונים.
 

uzi2

Active member
האמת היא שתחום מערכות המידע כפי שנלמד למשל ב....

אקדמית תל אביב יפו, יותר בכיוון של תחום ה"תעשייה וניהול" שזה רב תחומי. עיקר ההתמקדות שלהם היא בהבנת הצרכים של הלקוח מבחינת מערכות מידע, ותפירת פתרון. הם לפיכך לומדים קצת מזה וקצת מזה, וכדי באמת להיות טובים בתחום דרוש הרבה יותר - דווקא מהכיוון של ניתוח מערכות - פחות בצדדים הטכניים שלפעמים עדיף להשאיר לחברות תוכנה. הניסוח שאלת החקר אינו טפשי, אולם שאלות המשנה ממש מפספסות את העיקר.

שימוש ב-RFID במקרים מסוימים עשוי להביא צמצום במצב שבו דברים הולכים לאיבוד באופן זמני, (אני מניח שלא הולכים לאיבוד לגמרי) כיוון שיש פחות יד אדם (ברקוד מחייב מישהו שיפגיש את קורא הברקוד עם החבילה. מערכת מבוססת RFID עם עשוייה נכון עשויה אולי להביא לצמצום תקלות, אבל צריך באמת לעשות חקר כדאיות.

אבל המשתמש הממוצע - מדוע שיהיה אכפת לו אם משתמשים ב- RFID או לא?

הוא ממילא לא מבין בזה. הוא יסתכל על מבחן התוצאה: אצל חברת שילוח אחת החבילות מגיעות בזמן, ושום דבר לא הולך לאיבוד, ואצל אחרת יש תקלות. זה מה שהוא אמור להבין. כל השאר, אמור מהנדס מערכות המידע לעשות עבור חברת שילוח ספציפית, אבל בוודאי שלא דרך סקר שוק.
 

SysAdmin1

New member
בשונה מהתכנים שכלולים בסילבוסים של רוב המוסדות להשכלה גבוהה

בשונה מהתכנים שכלולים בסילבוסים של רוב המוסדות להשכלה גבוהה, ניסיון שלי כמנמ''ר במשך יותר מחמש עשרה שנה מלמד, שמי שצריך לקבל החלטות בתחום IT , בנוסף לידע של ניהול אנשים, זמן, תקציבים, משאבים וכו', חייב לדעת גם את החלק הטכני עד לפרטי פרטים של כל המערכות הרלוונטיות שקיימות בשוק, כולל היתרונות שלהן, מגבלות שלהן ותחזיות לשנים הקרובות של פיתוח של כל אחת מהטכנולוגיות או מערכות. אחרת כל אינטגרטור, כל מוכרן או כל PreSale יוכל למכור לו כל סיפור, אפילו ההזוי והמופרך ביותר. גם לכל מי שעוסק במערכות מידע חייבת להיות יכולת אוטודידקטית מפותחת ביותר ויכולות של הצלבת מקורות מחקר, לצורך זיהוי וסינון של טכנולוגיות שיווק פסולות למשל או זיהוי של ניגודי אינטרסים שונים שמביאיים לחוסר אובייקטיביות של כותבי המאמרים השונים למשל.

ולנושא המקורי, לצורך הבנה של יתרונות או חסרונות של RFID מול שאר הטכנולוגיות הקיימות בשוק, חייבים להבין בצורה מדוייקת את כל ההיבטים, יכולות, יתרונות וההשלכות של כל אחת מהטכנולוגיות הרלוונטיות.
למשל שימוש ב RFID נותן לאגף לוגיסטיקה את האפשרויות של אינונטוריזצייה בזמן אמת ומיקום מדוייק של כל הפריטים הנמצאים ועוברים במתקנים הלוגיסטיים. אותן האפשרויות ניתן להשיג גם בשימוש ב qr codes למשל, אבל בניגוד ל RFID , לצורך השימוש ב qr codes חייבים בקשר עין עם הפריט הנדגם, דבר שלא נדרש ב RFID ונותן ל RFID אפשרות לזהות פריטים רבים שמאוחסנים במארז משותף, מבלי לפתוח את המארז ולרוקן ממנו את כל הפריטים הנסרקים.
כל זה בשילוב עם הכוונה באמצעות טכנולוגייה של מציאות רבודה שבשימוש במספר הולך וגודל של מהערכות, נותן אפשרות לאנשי לוגיסטיקה למצואה את הפריט הנדרש במהירות וביעילות.
הבעייה שבהקשר לנושא של הסקר המקורי, כל זה לא רלוונטי ולא יכול להיות ידוע כלל למשתמש הקצה וגם ממש לא צריך לשנות לו ודבר שיותר גרוע, כל הפרטים הטכניים האלה, או שיקולים מערכתיים, זה סינית מסורתית לבוגרי התארים השונים של מדעי המחשב.
 

uzi2

Active member
מה שכתבתי בהתחלה היה כללי

לא ספציפי. ברור שכאשר אתה צריך לקבל החלטות שקשורות לטכנולוגיה מסוימת אתה חייב להכיר אותה. ההכרות אמורה היתה לבוא לסטודנטים בשלב העבודה על הפרוייקט שלהם, לא בהכרח לפני. אי אפשר להכשיר סטודט להכיר את כל הטכנולוגיות. גם אם אינו יודע מה זה RFID, הוא אמור להיות מסוגל ללמוד מהר מה שצריך לדעת מבלי לבזבז זמן על ידע מיותר. כמובן שזה פרוייקט של סטודנטים. לא עבודה של בוגרים.

אני לא בא לסנגר את האקדמיה, ולא לקטול אותה, אבל מלכתחילה היא לא נועדה לתת הכשרות נקודתיות, אלא להכשיר את הבוגר לשאול את השאלות הנכונות ולקבוע סדר פעולות לשם קבלת התשובות. עד כמה היא עושה את זה - אין לי מושג.

ספציפית ל- RFID, אריזות שמכילות המון חבילות, צריך לקחת בחשבון שלא יהיה מיסוך של RFID, אם מדביקים על כל חבילה בנפרד. זה לא משהו שיש לו תשובה פשוטה.
 
למעלה