נעילת תיקיה בווינדוס 7

חבובציק

New member
נעילת תיקיה בווינדוס 7

האם אפשרי לנועל תיקיה מסוימת במחשב, כך שרק למי שיש סיסמא יוכל לפתוח את התקיה ולראות\להשתמש בתוכן שבתוך התקיה?
האם אפשרי גם לגרום לתקיה להיות נסתרת ושאנשים אחרים לא ידעו שהיא קיימת במחשב?
 

SysAdmin1

New member
כמובן שכן..

שלב ראשון יוצרים משתמש חדש עם סיסמא ובהרשאות של התיקייה שעלייה רוצים להגן מגדירים שרק המשתמש הנדרש יכול לראות אותה. שלב שני מגדירים את התיקייה כנסתרת, את המשתמשים הרגילים מגדירים כמשתמשים עם הרשאות רגילות ( כך שלא יוכלו לשנות הצגת קבצים ניסתרים ) ובהגדרות מדיניות של המחשב מגדירים מדיניות שלא נותנת למשתמשים רגילים להציג קבצים מוסתרים.
 

Y. Welis

New member
או להוריד תוכנה כמו folder lock ולנעול עם סיסמה.

&nbsp
אחת הבעיות הגדולות של MS שהם החילו כללים של שרתים, על תחנות עבודה, וכך סיבכו ללא צורך את המערכת.
&nbsp
כמובן שאנשי IT יעדיפו את השיטה הרגילה (כמו שהם מעדיפים POWERSHELL על כל תוכנה גרפית), אבל לרוע המזל רוב המשתמשים אינם אנשי IT.
 

SysAdmin1

New member
הבעיה היא אחרת לגמרי...

הבעיה היא אחרת לגמרי. וכמובן ש Microsoft לא החילו שום כללים של שרתים על תחנות עבודה, מה שהם עשו, זה נתנו כלים פשוטים ביותר למשתמש הסופי שיכול להגדיר כמעט כל דבר שנידרש ושקשור לאבטחת מידע או לפרטיות שלו ולמניעת גישה מצד הגורמים הזדוניים. והבעיה היא שכל הכלים האלה לניהול הרשאות ומשתמשים ב Windows שקיימים עוד מ Windows 95 , וגם קיבלו שדרוג עצום כבר ב Windows 2000 , ובכל גרסה של Windows שיצאה לאחר מכן התווספו להם אפשרויות מתקדמות חדשות, ושלאחר כל זה עוד קיימים עד היום ( יותר מעשרים שנה לאחר מכן ) עוד משתמשים שרק בגלל שהם מתעצלים ללמוד סוף סוף איך מפעילים את האפשרויות הכי פשוטות הגלומות בתוכנה שמותקנת על רוב המחשבים, ומעדיפים לחפש כל מיני תוכנות עזר מפוקפקות שברגע האמת יקרסו ויקברו תחתן את כל החומר של אותם המשתמשים. ובדיוק מנקודה הזו נולדים מעשיות על זה שאין מספיק אבטחה או פרטיות במערכות הפעלה של Microsoft .
הדבר דומה למקרה שמכרו למשתמש מנעול וסט מפתחות לנעול את הדלת והוא במקום לשים את המנעול על הדלת, שם אותו בכיס, ולאחר מכן מספר שהמנעול המדובר לא שווה.

וכמובן לא מזיז להם שלצורך העבודה עם הכלים האלה המובנים ב Windows אין צורך בידע בתכנות, בהסמכה, באישור חתימה או בייפוי כוח של Microsoft או בעבודה בשורת פקודה הנוראה והמאיימת בכלל או ב PowerShell בפרט ושכל מה שנדרש זה לעבור בין מספר קטן של מסכים ולהקליק על מספר נקודות במסך עם העכבר שעל כל אחת ואחת מהן כתוב בפרוש מה היא מייצגת.
ורק, אם כבר רוצים לבצע מספר פעולות אוטומטיות מוגדרות מראש על מחשבים של המשתמשים שלא מסוגלים לבצע את זה בעצמם בצורה גרפית, אז ורק אז משתמשים ב PowerShell ובעוד מספר דברים מפחידים בשביל לבנות קובץ תרחיש, כך שכל מה שאותו המשתמש יצטרך להתמודד אתו, זה להקליק על הקובץ המוכן מבלי לדעת מה בעצם מתבצע בפועל מאחורי הקלעים.
ודרך הגב רמת ההרשאות וגמישות מבחינת אבטחת מידע שמובנית ב Windows לא קיימת בשום תוכנות עזר למיניהן.



 

Y. Welis

New member
מתעצלים... ככה עובדת קידמה. למה שתתעצל להחליף הילוכים?

חברות הרכב היו שמחות שלא להשקיע בגיר אוטומטי.
&nbsp
הטיעון בעד מאמץ אינו מחזיק מים - הקידמה עובדת על ההנחה שאף אחד לא רוצה להתאמץ.
ועוד יותר מכך הטיעון בעד סיבוך בעייתי - ואני מפנה (כמו בעבר) אל מאמרו של ריי אוזי, לשעבר הארכיטקט של MS, שקבע שתוכנה מסובכת היא תוכנה גרועה.
&nbsp
העניין פשוט - המשמש הביתי לא זקוק להרשאות הללו. ראוי היה להסתיר אותן (כמו שהחליטו להסתיר החל מ-95' סיומות קבצים בחלונות. אה, אבל זה לא מועיל... אז למה? כדי להראות כמו מקינטוש...), ולצרף אשף פשוט להגדרת הרשאות (יש כזה עצמאי לפיירוול של 7 ומעלה - שפתאום נהיה שימושי).
&nbsp
לכן יש חברות שזיהו את הבעיה וסיפקו פיתרון. MS מאז ומתמיד כשלו לזהות דברים כאלה. אם היו, לא היו גוגל או פייסבוק (או כרום ופיירפוקס).
&nbsp
תמיד יתקיים מתח בין המתכנתים למשתמשים הרגילים, ותמיד יהיה צורך במתווך (מנהל המוצר לרוב, או אחראי השיווק) שיסביר למתכנתים ששורת פקודה לא מעניינת משתמשים, וכן שיותר מדי אפשרויות רק יבלבלו את הקונים.
&nbsp
כאשר המתווכים האלה טובים במקצועם, אתה רואה תוכנות מוצלחות. כאשר הם גרועים - אתה רואה תוצאות כאלה.
&nbsp
לכן ניתן לסכם: מה שלא מועיל למשתמש - לא נחוץ.
 

SysAdmin1

New member
אם כבר האלגוריות מעולם הרכב, אז מדובר כאן על...

אם כבר האלגוריות מעולם הרכב, אז מדובר כאן על "נהגים" שלא רק שלא מסוגלים להעביר הילוכים, אפילו עד לרמה של להעביר מהילוך קדמי עד להילוך אחורי, אלה גם רוצים שמישהו יסובב להם את ההגה בזמן הנהיגה שלהם. ואם לא די בכך הם גם לא השכילו ללמוד את המשמעות של התמרורים וכללי תנועה ( מה שמכונה תיאוריה ) . וכל פעם שהם גורמים לתאונה, הם ממשיכים לספר לכולם שכל הסימנים הלא מובנים בצידי הכבישים עם המספרים, צבעים וצורות משונות גורמים להם להתבלבל ושכל זה סתם מסבך את הנהג. בנוסף לזה כשכל פעם מחדש הם נתקעים במרכז הכביש, כי נגמר להם הדלק, על השאלה של המחלץ, למה הם לא ראו שהמחוג של הדלק עומד על אפס, הם מסבירים לו בגאווה שהם לא מכונאים מוסמכים בשביל להבין בכל המחוגים, צגים עם שנתות, מנורות וציורים שנמצאות על לוח מחוונים. כמובן שלנהגים כאלה הפתרון היחידי הוא להחליף את מושב של הנהג עם המושב של הנוסע בתחבורה ציבורית. וכמובן שיש חברות ( כמו Apple למשל ) שיודעות לנצל את "הנהגים" האלה ומציעים את הכרטיס רב קו באוטובוסים שלהם ל"נהגים" מהסוג המדובר, ועוד במחיר, שבאותו מחיר כבר אפשר הייה לרכוש את כל האוטובוס, כמובן שהמסיעים האלה מספרים שהאוטובוסים שלהם הכי חדשניים, ייחודיים, מודרניים ומדליקים ושלנוסעים שלהם אין צורך להתאמץ כלל. ורק אחרי שהנוסעים האלה רכשו את הדיל המפתה, הם מתחילים לשים לב שהאוטובוס בכל נסיעה נעצר במקום אחר ובדרך כלל לא במקום שבו שהם היו צריכים לרדת וגם אחרי שהם המתינו במשך שעות לאוטובוס החדשני שלהם והוא לא מגיעה, ואז כמובן מספרים להם שהאוטובוס הזה עד כדי כך חדשני, שהחברה מחליטה מחדש בכל יום מה יהיה המסלול שלו באותו היום וגם שזה כמובן לטובת הנוסעים ולשיפור החווית השימוש שלהם, כפי שהם מכנים את זה : fun and experience . ואחרי כל זה יש עוד משתמשים שמשוכנעים שזה ממש מצוין, כי כך יוצא להם ללכת כל יום כמה קילומטרים ברגל מהמקום שהאוטובוס עצר להם עד ליעדם וזה טוב לבריאות ובכלל שמדובר על חדשנות שלא נגמרת .
 

Y. Welis

New member
אמרת אפל - ר' סמרטפונים, שלמרות שיקרים כמו PC, נמכרים יותר

מהם כבר 3-4 שנים, שבהן מכירות ה-PC בירידה.
&nbsp
הסיבה - פחות עבודה למשתמש; פחות תקלות ותחזוקה. מימשק אחיד שלא מתחלף מדי כמה שנים בלי סיבה ברורה (למה לחסל את 'התחל'?).
&nbsp
מסתבר שניתן אחרת, וזה אפילו יותר מצליח (ואגב מכוניות - קרוב היום שבו לא יהיו עוד פרטיות אלא רק מושכרות-ציבוריות או אוטונומיות).
&nbsp
למי שרוצה - יש תמיד לינוקס, הגטו שישאר תמיד בידי חובבי ההגדרות ושורת הפקודה.
 

SysAdmin1

New member
אמרתי אפל, אמרת סמרטפונים שלהם, ובתזמון מושלם...

אמרתי אפל, אמרת סמרטפונים שלהם, ובתזמון מושלם, רק השבוע פנו עליי כבר יותר מעשרה בעלי תפקידים בכירים מחברות שונות, שבעבר ייעצתי להם להתרחק כמו מאש מהמוצרים של אפל בכלל ומהאיפונים בפרט ואז הם לא חשבו שזה מספיק מהותי, אבל היום אחרי שהמכשירים שלהם נהפכו ללבנה אחרי העדכון המפורסם וכל הנתונים שלהם שהיו במכשירים המדוברים אבדו כליל, הם בשלב הראשון החליטו לאסור כמדיניות בארגונים שלהם לרכוש כל מוצר או תוכנה שקשורה בדרך כלשהיא לחברה הנלוזה המדוברת ובשלב השני לשקול הליכים משפתיים נגד החברה שחיבלה להם במכשיר ששימש אותם ככלי מרכזי לתקשורת ארגונית.
הפעם כבר לא מדובר בתופעות שכיחות של אפל של שיווק מוצר שלא מתפקד, כמו שהייה נהוג עד כה, למשל איפונים שלא קולטים באזורים שקיימת בהם קליטה תקינה: [URL]http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2366358,00.asp[/URL]
[URL]http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2365650,00.asp[/URL]
ותגובה של אפל שהמשתמשים לא מחזיקים נכון את המכשיר, הפעם מדובר על זה שאפל חיבלה במזיד במכשירים שהיו כבר בשימוש בידי לקוחות.
וזה הנושא החם כרגע בכל העולם:
[URL]http://www.theguardian.com/money/2016/feb/05/error-53-apple-iphone-software-update-handset-worthless-third-party-repair[/URL]
וגם התביעה משפטית נגד אפל הפעם תהייה רחבת היכף:
[URL]http://www.theguardian.com/business/2016/feb/08/apple-under-pressure-lawyers-error-53-codes[/URL]

 

Y. Welis

New member
אלה בעיות מינוריות בלבד

* גיבוי לענן הוא כמעט מנדטורי ב-IOS. כל מי שלא עושה כן - מחפש צרות (או גוגל דרייב לאנדרואיד). אצלי כל המכשר מגובה מדי יום (אני בכלל לא יודע מתי - רק שהוא מגובה), והתמונות ל-ONE DRIVE (שעדיין שומרים לי זכות ולא חיסלו לי את ה-40 ג'יגה).
&nbsp
* בעיית האנטנה היתה לפני 5 ומשהו שנים. היתה.
&nbsp
* שגיאה 53 קשורה בהחלפת רכיב מפתח מבחינה אבטחתית במכשיר - קורא טביעות האצבע:
הוא חייב לעבור 'צימוד' עם המערכת כדי לשמור על רמת האבטחה הנדרשת (בעיקרון *כל* החומר שלך במכשיר מוצפן, כברירת מחדל. דבר שלא קיים באף שירות ענן וכמובן לא ב-PC. האופציה קיימת אאל"ט רק בגירסאות אנטרפרייז של חלונות 7 ומעלה).
&nbsp
כך שהחלפתו ברכיב לא מאושר, תביא לבעיות.
&nbsp
לסיכום: אנשי ה-PC לא רגילים למגבלות, ל'גן סגור' ועוד דברים שיש לאפל. אבל כמו שכל קומוניסט יודע - יש יתרונות לשילטון כזה, לעומת רוסיה של היום... היתרונות הם שימוש לאורך שנים (אייפון 3S עדיין עובדים ברובם, גם אחרי 5 שנים), אמינות ובטיחות (אנטי וירוס? חוסמי פירסומות? פרטיות?) ומכשיר שעובד כאשר צריך.
&nbsp
בהניתן כל זה, אני מוכן לוותר על כמה חרויות...
 

SysAdmin1

New member
אם חבלה במזיד, עד כדי השבתה של המוצר...

אם חבלה במזיד על ידי היצרן, עד כדי השבתה מלאה בכוונה תחילה של המוצר שנמצע אצל הלקוח הסופי תוך כדי איבוד נתונים קריטיים של הלקוח, כגולת הכותרת בתוספת להיסטוריה ומסורת של שנים רבות של מוצרים שלא מתפקדים והיצרן שמספר שצריך להשתמש במוצר עם יד אחת מושטת קדימה, תוך כדי עמידת ראש ולו מוכן לקחת אחריות על המוצר, בתובפת של חורי האבטחה מערכתיים הפעורים במוצרי החברה שמתגלים חדשות לבקרים בחברה המדוברת, לדוגמא רק אחד מהם:
[URL]http://www.reuters.com/article/us-apple-china-malware-idUSKCN0RK0ZB20150921[/URL]
בתוספת של התנהלות עבריינית של החברה, למשל רק אחד מהאפיזודות של המקרים שעלו לכותורות של העלמת מס כדוגמא:
[URL]http://www.patentlyapple.com/patently-apple/2015/09/apple-could-face-a-fine-up-to-19-billion-for-tax-avoidance.html[/URL]
אלה הן בעיות מינורית, אז בחברה מהסוג הזה, כבר שום דבר לא יוכל להיחשב כבעייה מז'ורית.
 
למעלה