קשיים בזוגיות

יול 16

New member
קשיים בזוגיות

שלום רב,
אנחנו נשואים 6 שנים וכבר כמה זמן נמצאים בתקופה לא טובה, הרבה ריבים בינינו, בינו לבין המשפחה,ניתוק עם המשפחה הקרובה...רציתי לדעת מה יהיה הסוף,אם המצב ישתפר ומתי?
אני יוליה 2.4.1985 בעלי אורי 7.3.1985
מחכה לתשובה
תודה מראש
 
התעללות נפשית דו צדדית...

שלום יוליה

מאבקי כוחות הן סוג של מלחמה ומובילים אט אט להרס המערכת הזוגית. מתח רב, כעס, תסכול ועוד תחושות קשות מלוות את שני בני הזוג. כל אחד מתבצר בעמדתו, יהיה מאד קשה ליצור שינוי מהלופ הזוגי (מצב זה) לבד .
התוצאה תהיה הסלמה ופגיעה גם במערכות היחסים הסובבות אותנו אם זה משפחה קרובה וחברים.
יש זוגות שיכולים להיות במעגל נוראי זה של התעללות נפשית דו צדדית תקופה ארוכה... ואחרים מתייאשים מהמצב המתיש ומחליטים להיפרד, הליך שיגרום להסלמה קשה יותר במערכת היחסים.

שינוי מצב זה יכול להתבצע במידה ונחליט לגייס רצון מאחד והאופטימאלי הוא משני בני הזוג ליצירת שינוי...

התמודדות ופתרון עם קונפליקטים באופן פרודוקטיבי הינו באמצעות דו שיח תרבותי. באופן בו נקשיב וננסה להרגיש ולהבין את הרצונות של האחר ואופן הפתרון לדילמה המוצעת ע"י הצד השני. התפשרות של שני הצדדים תוביל לפתרון האופטימאלי.
לרוב המתח שהצטבר וכל פריזמת הרגשות הקשים אינה מאפשרת פתרון למצב זה לבד. לכן מומלץ לפנות לגורם שלישי ניטרלי (לא קרובים חבר או חברה, בני משפחה) שיאפשר תיקשורת בונה בין השניים.

פתרון ראשון מעשי למצב - המליץ לך יקרה להתפשר ואת ערב החג הבא עלינו לטובה סוכות לחגוג עם המשפחה של בעלךואז אפשר להציע את החג השני לחגוג עם בני משפחתך


שנה טובה
שנה של חיבור
ושיקום היחסים בתא המשפחתי.

 
למעלה