האם הנומרלוגיה נחקרה מדעית אי פעם?

dgilad

New member
האם הנומרלוגיה נחקרה מדעית אי פעם?

האם זה באמת עובד? אני מחפש מחקרים מדעיים שבדקו זאת, לכל מי שמבין בעניין - אשמח אם תשלחו לי לינקים. הבהרה - מחקר מדעי הוא כזה שהתפרסם בכתב עת מקצועי, נערך באופן מבוקר, נותח באמצעים סטטיסטיים ראויים, וכו'. תודה!
 
נומרולוגיה ומדע לא הולכים יד ביד

אני לא מכירה מחקרים מקצועיים בתחום חוץ ממחקרים אישיים . בברכה,קרן
 

dgilad

New member
טוב, תודה

כי את האסטרולוגיה דוקא חקרו הרבה. לא שהתגלה שיש לה תוקף כלשהו, אבל חקרו הרבה. נתקלתי בזה: http://www.matchrix.co.il/AboutUs.aspx אנסה לברר עוד פרטים שם. מכירה אותם במקרה?
 
עם כל הכבוד , לא הייתי קוראת לזה מחקרים

מדעיים , ואין באתר הזה שום ממצאים גלויים באופן מדעי . מדע ונומרולוגיה או כל תורה אחרת לא יכולה לבוא לידי ביטוי במדע. גם לא אסטרולוגיה
 

dgilad

New member
באתר עצמו לא, אבל

אתקשר, אולי יש להם משהו שהם מסתירים... אבל שאלה אחרת - באיזה אופן נומרולוגיה כן יכולה לבוא לידי ביטוי? אם אין לה תוקף מדעי, זה אומר שאין לה תוקף במציאות, לא? כלומר, זה אולי יעוץ מועיל ללקוח, מבחינת תובנות והרגשה טובה, אבל אי אפשר לדעת כלום מהמספרים לגבי המציאות החיצונית, זה מה שאת אומרת?
 
בוא נתחיל בכך שאני לא ממש מבינה למה אתה קורא

מידע ועובדות מדעיות . הנומרולוגיה מבחינתי היא מדע ומידע מדויק , ואני לא נותנת יעוץ בשביל הרגשה טובה . אני גם לא מבינה את ההתייחסות שלך לגבי מציאות חיצונית ...ובטח שאם יש כזו חיצונית אז יש גם פנימית ? אתה מוזמן להיכנס לאתר שלי ולקרוא מאמרים על הנושא . ומה שאני אומרת או שהתכוונתי לומר הוא : שהנומרולוגיה היא כלי אבחון מדויק , בהתאם למצבים ולחוויות שהנשמה בחרה לחוות במציאות וביקום הנוכחי . הנומרולוגיה משקפת את כל זה ואף יותר . אתה חיפשת מאמרים מדעיים בנושא ואני כתבתי לך שלא קיים דבר כזה בעיניי . לכלכ נומרולוג יש את המידע שלו בו הוא רואה את הנתונים ואת המשמעויות שבאות לידי ביטוי באופן מעשי . לבוא ולקרוא לכך מדעי ? לא נראה לי . בברכה,קרן
 

dgilad

New member
אנסה להסביר

אם למשל את טוענת שאפשר בעזרת נומרולוגיה להעריך מה המקצוע של האדם, או מה תכונות האופי שלו, בלי לפגוש אותו בכלל, רק על פי המספרים הרללונטיים, אז זו טענה שניתן לבדוק במחקר. אם את טוענת שלנומרלוגיה יש יכולת חיזוי עתיד כלשהי, אפילו נטיות, אז זו טענה שניתן לבדוק במחקר. את אומרת מצד אחד - "הנומרולוגיה מבחינתי היא מדע ומידע מדויק" ומצד שני "לבוא ולקרוא לכך מדעי ? לא נראה לי". אז אני עכשיו מבולבל. אולי כדי לחדד את הדיון, תני לי כמה דוגמאות לדברים שאת כנומורלוגית יכולה לדעת על אדם, מבלי לשוחח איתו (כי אז כבר קשה להפריד בין מה למדת ממנו תוך כדי השיחה). זה לא חייב להיות ידע ב-100% מדויק. מספיק שתגידי לי שבסיכוי טוב את יכולה לדעת א' ולא ב'.
 
אוקיי :

דרך הנומרולוגיה ניתן לדעת ,לקלוע וגם לדייק בחיזוי מצבי גורל שעתידים להתרחש בחיי האדם . אבחון מצבי גורל שהאדם חווה בחיים יותר מעניין אותי מאבחון כישורים או אופי וגם את זה ניתן לראות ובעצם ניתן לראות הכל . אין 100% דיוק = זה שמור לבורא עולם , אך 90% דיוק זה מעולה עבורי . אנחנו כנראה לא מדברים באותה השפה או שלא מבינים אחד את השני ... אתה מחפש את ההגיון ואת המדעיות בתחום הנומרולוגיה ? האם היא מדעית ? סכמטית ? נחקרה וכן האלה ? כי זה מה שאני הבנתי שאתה מחפש אתה יכול לערוך חיפוש כאן בארכיון של תפוז על מצבים בהם קלעתי בהריונות , מציאת עבודות , זוגיות ועוד מלא דוגמאות . אני לא חושבת שכאן זה המקום שאתן לך דוגמאות למצבים שידעתי לאבחן מכל תחומי החיים . בברכה,קרן
 

dgilad

New member
או קיי, אנחנו מתקדמים

אז את טוענת שאת מסוגלת לדייק באופן שעולה על מקריות, לגבי אירועים שיחולו (או חלו כבר?) בחייו של אדם, על סמך המספרים הרלוונטיים בלבד (מבלי להכיר אותו הכוונה). אני לא מחפש את ההגיון בנומרולוגיה (האמת שאני לא מאמין שאמצא הגיון כזה), אלא מנסה להתמקד בשאלה - האם היא עובדת. אני לא מצפה שאת תתני לי דוגמאות אישיות, ויותר מזה - זה לא יאמר לי דבר. לא משנה כמה מקרים תתארי בפני, לא אוכל לדעת כלום מכך. למה? אם לומר זאת הכי בקיצור ובפשטנות - מכיוון שאין לי מושג בכמה פעמים לא צדקת. אתן לך משל קטן שיסביר את העניין: נניח אני מתיימר לנבא על איזה צד ייפול המטבע. בכל פעם אחרי הניבוי שלי מטילים מטבע ורושמים אם צדקתי או לא. מה צפוי לקרות? כמובן – אחרי מספר הטלות רב אני אמור לצאת צודק בכמחצית מהמקרים. אי אפשר לדעת אם ניחנתי ביכולת חיזוי או לא, אלא אם בודקים את כל החיזויים שלי מול כל התוצאות. כי אם למשל בצעתי זאת 1000 פעמים, מי שרוצה להדגים את יכולתי לנבא יצטט את 500 הפעמים בהם צדקתי, ומי שרוצה להוכיח את כשלוני לנבא יצטט את 500 הפעמים בהם נכשלתי. רק תמונה מלאה של הדברים, והגדרות ברורות להצלחה/ כישלון יכולות ללמד משהו על הכח הנבואי שלי. זה ברמה הכי פשוטה. כאן זה קל למדוד, כי קל להגדיר מה זה הצלחה. ככל שהטענות מעורפלות יותר, קשה יותר להגדיר. האם "למצוא זוגיות בקרוב" זה משהו מוגדר היטב? מה זה בקרוב? מה זה "זוגיות"? וכו, ברור שכדי לבדוק חיזויים כאלה צריך להגדיר טוב טוב על מה מדברים. אבל אם מגדירים את זה, אפשר לעשות ניסוי. ותוצאות הניסוי יראו באופן ברור האם החיזוי הוא יותר טוב מניחוש או לא. האם עד כאן אני ברור?
 
אתה בהחלט ברור עד כאן

אבל ....אני לא מחפשת לערוך נסיונות כאלו ו/או אחרים . אני יודעת את מה שאני יודעת ואינני מחפשת דרכים להצדיק או לבחון את הידע שזורם דרכי או את הידע שנמצא בנומרולוגיה .
 

dgilad

New member
הבנתי. בסדר. איש באמונתו יחיה.

וכמו שאת מתארת את זה, נומרולוגיה היא מערכת אמונה בלבד. אלא אם בודקים אותה ורואים שיש בה משהו מעבר לאמונה. אבל אם העוסקים בתחום מסרבים בתוקף לבחון אותה, לעולם לא נדע אם יש בה משהו מעבר לאמונה (החשד הכבד שלי אומר שלא, אבל כאמור, בכמה ניסויים פשוטים אפשר להכריע את הנושא). כל עוד זה המצב, מן הראוי היה להכריז על תחום זה כעל דת / אמונה, ולא על "ידע". אין משמעות לידע שלא נבדק מעולם. (נסיון אישי והתרשמות אישית אינם בדיקה. הם חסרי ערך לחלוטין. כל מי שמכיר קצת את תחום ההונאה העצמית בפסיכולוגיה קוגניטיבית מבין זאת באופן חד). אני למשל "יודע" שמפלצת הספגטי היא זו שבראה את העולם. אני מניח שאת מבינה עד כמה חסר משמעות ה"ידע" הזה שלי. (כמובן שנומרולוגיה אינה ניצבת לבדה במחלקה הזו של תחומי "ידע" שלא נבדקו מעולם מול המציאות. נראה לי שהגענו למבוי סתום, אז, נפרד כידידים. תודה בכל אופן, גלעד
 
למעלה