אחחח! איזה כיף! סופסוף להרגיש בבית!

אז זהו

שסבא שלי היה מחביא באמת את החצי, אבל ליתר בטחון שומר כמה פירורים בכיס בשביל שיהיה לו לצאת ידי חובה בלי הטובות של הגנבים. אבל הוא התעקש ואמר שמנהג הגניבה של האפיקומן לא זכור לו מתימן (ואולי סתם בעיות זיכרון?)
 
לא לא בעיות זיכרון.

גם סבא שלי אמר שלא היה בתימן מנהג כזה , כדי לא ללמד את הילדים "לגנוב"
 

שושי 13

New member
ברוכים הבאים לפורום היאמני ../images/Emo140.gif

רן פורסט ו - the ror, מקווה שתהנו כאן. רן, בקשר לשאלה ששאלת, לא כל מה שכתבת מוכר לי. אצלנו בבית היה רק את הקטע עם האפיקומן. אבי היה מחביא אותו ואחרי הסדר היה עלינו הילדים לחפש ולמצוא, מי שמצא קיבל איזושהי מתנה. אולי מישהוא אחר כאן יודע או מבין טוב יותר, גם אני אשמח לדעת על זה יותר.
 

apk

New member
רן, יא חביבי

אתה בטח יודע שכל עיר וכל מחוז בתימן יצר מנהגים שונים בקרב יהודיו, כך היה בלבוש, כך היה במאכלים, וכך גם ביתר המנהגים. אז אני מניחה שהמנהג שאותו אתה מתאר בשאלתך הראשונה רווח באחד המחוזות. אני קשורה למחוזות חיידן ושכב ומכירה משפחה שמקורה בצנעא, בכל אלה המנהג שאתה מתאר לא מוכר. אז כנראה שמקור משפחתך במקחוז אחר (מהיכן?) וכנראה שבאותו מחוז היה קיים המנהג המקסים הזה. בכל מקרה, לו היו לי התנאים המתאימים, שווה היה לאמץ את המנהג. לשאלתך השניה. זה לא נראה לי מנהג של העדה כולה או אפילו של מחוז מסוים, אלא רק מנהג של משפחה מסוימת, יתכן אפילו שסבך עצמו החליט להנהיג את המנהג הספציפי. אצלנו הכרנו את המנהג הרגיל, שרק מוצא האפיקומן מקבל מתנה, אבל סבי לא אהב אותו ובמקום הוא חילק את מתנותיו לכולם בראשית הסדר והחבאת האפיקומן ניתנה בידי אחד הנכדים הבוגרים והנכדים הצעירים חפשו רק בשביל הכבוד והצעקה "מצאתי". אבל זה מנהג פרטי של המשפחה שלנו.
 

the ror

New member
טוב, סוף סוף פתחו פורום כזה...

טוב, הצטרפתי... אני דרור.
 

יyoידה

New member
קיילי???? אחחחותי!!!

את כאן? שושי-קבלי אותה בזאפה תימנית... ככבווודדד!!
 

שושי 13

New member
את מי, את דרור? ברוכים הבאים../images/Emo140.gif

מה דרור זה גם שם של בת? מה קורה כאן? ודרור אני מקבלת אותך בזאפטה כמו שביקשה זותי apk, תגידי אפשר לקרוא לך משהו אחר? חחחחחח, מה זה הניק הזה?
 

apk

New member
שושי יקרה

וואללה, הניק הזה הוא ראשי התיבות של שמי. את רוצה לכנות אותי אחרת וביותר התאמה לפורום. את יודעת מה אולי אפתח ניק חדש שיתאים רק לפורום הזה. נראה, רק שזה מסורבל ככה, ואני עלולה לא תמיד לזכור להחליף ניקים. אנא כסלנה, אז סלחו לי אם ביתיים אשאר עם הניק הקיים. אבל אתם מוזמנים לכנותני החיידנית או השעיבית.
 

שושי 13

New member
טוב, אז אני אקרא לך "כסלנה"../images/Emo6.gif

אך כמה אני זוכרת את הכינוי הזה מאימי ז"ל. תמיד שלא היה לי חשק לעשות משהוא היתה אומרת לי - נו יא כסלנה תקומי, תזוזי כבר והיא בכלל לא היתה תימניה, למדה במשך הזמן את השפה מאבי ז"ל. אבל איך שאני זוכרת את הכינוי הזה.
 

the ror

New member
חחח, שושי, סעידה התכוונה לקיילקס...

אני בן, זאפטה או לא זאפטה...חחח
 
למעלה