אחחח! איזה כיף! סופסוף להרגיש בבית!

שושי 13

New member
אהוואה יאמאן - גם אני חושבת כך ../images/Emo140.gif

ברוכים הבאים לחלק הכי אסלי בפרדס - הפורום היאמני.
 

יyoידה

New member
אחחח! איזה כיף! סופסוף להרגיש בבית!

אז מה איתכם אחי בני תימן?
 
../images/Emo50.gifלפורום תרבות תימן../images/Emo140.gif

שלום למנהלת שושי וגולשיה,חייכתי כשקראתי פה מיהו תימני כמו למשל סקעת זה או אחר,לא ניראה לי שיש ממש פה תימני(ה) ,, ההגדרה תימני זה מי שנולד בתימן,בסדר בסדר,, הבנתי למה התכוונתם מוצא תימני,הגאווה הלאומית ימניייייייי(ת) אין כמו שירים שזה הנושא החביבי עליי ביותר,,טיפ טיפה פולקלור על חלוצי הזמר תימני ישראלי,אז בואו ניתן להם את הכבוד הראוי , לא לפי הסדר, שושנה דמארי(שכתבתם כבר) שלמה דחייאני(דוכני) אהרון עמרם גילה באשרי, שרה תימנית אמיתית,, אם שכחתי,,,אתם מוזמנים להוסיף עוד, הזמר התימני החביבי עליי ביותר,,הואאאאאאאא אבנר גדסי,
 

שושי 13

New member
ברוכה הבאה, שוש לפורום האסלי בתפוז

לי יש רק עוד יוד אחד קטן לשם. האמת היא שגם אני לא ממש יודעת בקשר לזמרים האלה מי באמת ומי לא תימני. אולי לא שמת לב אבל ישנה כבר רשימה ארוכה ארוכה עם כל הזמרים שמכירים כאן החברה. את מוזמנת להביא מידי פעם אישזהו סיפור על אחד מהשמרים שאת מכירה, או סתם אפשר לדבר כל פעם על זמר אחר. יהיה נחמד אם תתחילי - תבחרי איזה זמר, למשל אבנר גדסי וספרי לנו קצת עליו. זה רעיון לא רע, מה את אומרת??
 
למנהלת שושי..

אני מציע כידי שהפורום יהיה מעניין תכניסי אליו היסטוריה קצרה מאוד על תימנים שמתו כמו הרב שלום שבזי זצ``ל,על זמרים שמתו וכ``ו.וע``י זה א.לפורום הזה יכנס שירשורים יהודי תימן..וכ``ו(ולא פורום בלא תועלת). ב.האנשים שמאיתנו או הצעירים שמאיתנו יסכילו במנהגי אבותיהם..העיקר הוא:שהפורום הזה יהיה תועלתי.ובהצלחה לצוות.
 
עמנואל../images/Emo6.gifנשבעת לך שרציתי ראשית

כל לכתוב על שבזי, אבל לפי רוח הפורום חשבתי לי שזה לא יעניין פה איש וקצת צדקתי לא ריאיתי התעניינות לסיפתח שכתבתי היום לראשונה,מסכימה עם הצעתך, שבות שולם,,,,,,,,,
 
../images/Emo51.gifשושי,קראתי הכל לפני שנכנסתי ל

לפורום,קיימת הרבה בורות במורשת תימן ואני מנסה להכניס קצת סדר בבלגן,אכתוב לאט לאט,
 
אאל"ט לא הזכרתם את שרה לוי-תנאי

ברשימות האמנים. לכבוד זה, אני רוצה להציג בפנכם את התקליטור החדש שהוציאה העמותה למורשת הזמר העברי: שרה לוי-תנאי - אל גינת אגוז. כנסו לקישור לקריאת הביוגרפיה שלה ולעשייתה הענקית למען שימור תרבות תימן. לכבוד התקליטור התקיים בחנוכה ערב השקה בתיאטרון המחול 'ענבל' (אותו ייסדה שרה לוי- תנאי) בהשתתפות ה'ימנים' הבאים: ראומה נחום-עבאס אופירה גלוסקא איתמר כהן יזהר כהן אנוש (בנה של לאה אברהם שלדאבוננו היתה משופעת) עדנה גורן (עדנה עדאני במקור) דודו אלהרר (לא יודעת. ימני?) שירלי צפרי גאולה נוני על העיבודים ונהול התזמורת - חיים חדד. מקוה שלא שכחתי אף אחד. לא נצפו ג'חנונים ומלאווח אבל תימנים אמיתיים צהלו לאורך הערב בהמוניהם!
 
דודו אלהרר בודאות מרוקאי

ועדנה גורן
ילדה את בנה הבכור, אלון, ביחד עם אמי שילדה אותי - אותו היום ואותו בי"ח, אסף הרופא
 
בוקר בוקר לשישי למניין

שישי בשבת שבו היו הלוויים אומרים בבית המקדש אדוני מלך גאות לבש לבש אדוני עוז התאזר אף תיכון תבל בל תימוט: נכון כיסאך מאז מעולם אתה: נשאו נהרות אדוני. נשאו נהרות קולם ישאו נהרות דכים: מקולות מים רבים אדירים משברי ים אדיר במרום אדוני: עדותיך נאמנו מאוד לביתך נאווה קודש אדוני לאורך ימים:
 
שאלה לגבי סדר פסח

1) שמעתי על מנהג שלא חזיתי בו שנוהגים להלביש ילד בבגדי מסע ושהוא נכנס הביתה ומשחק משחק כאילו עכשיו הגיע ביציאת מצריים. מישהו יודע לספר על זה? 2) מנהג גניבת האפיקומן היה זר לסבא שלי. הוא החביא אפיקומן כאילוץ כי הוא השלים עם מנהג הארץ, אבל הוא החביא רק חלק מהאפיקומן וחלק היה שומר בשביל לצאת ידי חובה אם המחיר היה גבוה מדי בעד החזרת האפיקומן. האם זה המצאה פרטית שלו או שזה משהו יותר עמוק?
 

the ror

New member
ממה שאני יודע...

אצלינו כל סדר יש מישהו שעושה את ההצגה הזו שכאילו הגיע ממצרים...זה נחמד, מצחיק, מעורר את הילדים, ונותן להם הזדמנות לשאול אותו ולספר על יציאת מצרים...אצלינו דוקא אחד המבוגרים בד"כ עושה את זה. 2) עד כמה שידוע לי, את האפיקומן חוצים כבר יחסית בהתחלה ואכן מחביאים רק חצי. כי לחצי השני יש שימוש אחר שאני לא זוכר כרגע. אצלינו הילד שמצא בד"כ יודע שהוא יקבל מתנה על זה שמצא אבל זה לא אומר שהוא יקבל כל מה שיבקש ככה שאין אצלינו בעיה של מחיר גבוהה מדי ככה שאני לא יודע מה העניין אם מה שסבך עושה...
 
למעלה