סוגי רחובות

ש מים

New member
נראה שאתה ממש לא מבין מה הוא מע"ר

ועוד הרבה מושגי יסוד בתכנון.
אז על קצה המזלג, בשבילך:
המע"ר - כשמו כן הוא - מהווה מרכז עסקים ראשי (עירוני). מטבע הדברים, מרכז כזה מוקם בלב האיזור (המגורים) העירוני. כאשר העיר צומחת, סביר והגיוני שגם המרכז (במידה והוא מוצלח והעיר חווה פריחה כלכלית) ישאף לגדול ולהתעצם. גידול זה אפשרי במספר אופנים:
  1. הגדלת קיבולות/זכויות הבניה (בד"כ - לגובה). ראה מה קורה למשל במרכז ת"א או בר"ג.
  2. הרחבת שטחו ע"ח מגורים (גם זה מתרחש בערים הנ"ל) או ע"ח עסקים פחות כלכליים (ראה: "השוק הסיטונאי" בת"א, מתחם התחנה המרכזית הישנה ועוד...).
  3. יצירת מרכזים נוספים.
מה שאתה מתאר בדוגמאות שלך הוא התפתחות נורמאלית לחלוטין של הכלכלה העירונית.
אגב, אני עדיין ממתין לדוגמאות שלך מן העולם העתיק והערבי...
 

ש מים

New member
מיקום המע"ר...

אין שום חובה שהמע"ר ימוקם במרכז העיר. אבל הוא בהחלט צריך להיות ממוקם במקום מרכזי. "מקום מרכזי" יהיה המקום הנגיש ביותר. בעת העתיקה זה היה בד"כ במרכז העיר (המרכז השילטוני היה אז גם המרכז הכלכלי), היום הפיתוח הכלכלי העירוני מוטה יותר ויותר בעקבות הנגישות התחבורתית (בעיקר תח"צ). וכך אנו יכולים לראות למשל שהמע"ר של ת"א נודד מאזור מגדל שלום ואלנבי לכיוון מזרח - לנתיבי איילום ותחנות הרכבת שסביבו. להערכתי, סיום הקמת הרכבת הקלה ישנה את המגמה הזו... (ויתפתחו מרכזים רבים, בצמוד לתחנות).
 

simo341

New member
שכונת מגדלי צמרת

כפי הידוע לי לפי התוכנית המקורית -
השטח של מגדלי צמרת מול הבורסה נועד להיות במקור המשך ברור
של מע"ר משותף ( מטרופולני ) הן של תל-אביב והן של רמת-גן
ועכשיו שיש שם סתם מגדלי מגורים עבור העשירון העליון
מוקפים חומת בטון גבוהה.
זה יותר נראה כמו משהו שהוא חוסם ומפריע.
 

ש מים

New member
אני לא מכיר את הרקע ולא את התכניות

אבל - לידיעתך - היום כבר לא מתכננים zonning (בטח לא במע"ר!), אלא מתכננים אזורים "מעורבי/מגווני שימושים". שימושי המע"ר המודרני אינם עסקים ושירותים בלבד, אלא כוללים מגוון שימושים (למשל: מגורים + שירותים + עסקים + בילויים + שימושים ציבוריים), כאשר ההבדלה/אבחנה שלו מ-"סתם שכונת מגורים" הוא במינון השימושים, סוג הקשרים/אינטראקציות בין השימושים, עוצמות הבינוי/אחוזי הבניה, קישוריות תחבורתית וכד'. לכן, כפי שתוכל לראות ולהבין, אני מקווה, מע"ר אינו מגרש אחד או שניים בלבד, אלא מדובר על אזור/מתחם, שגבולותיו אינם פיזיים בהכרח, אלא בעיקר פונקציונאליים (כך שאינך יכול לראות בעין את הגבולות וכדי לדעת מה גבול המע"ר אתה צריך לראות את התב"ע או תכנית המתאר העירונית. הראיה היא בפרספקטיבה רחבה, עירונית ולעיתים אפילו מטרופולינית...)
 

simo341

New member
בקיצור - חוזרים אל הישן ו-הטוב

לכן אמרתי -
בעיר עתיקה או בעיר מזרחית אתה תראה המון תכנים מעורבבים
ויהיה לך כיף להסתובב שם -
מאשר להתקע באיזה באיזה מקום סגור עם מזגן !
מנוכר מ-העולם החיצוני.
 

simo341

New member
אם אתה יודע יותר טוב ממני אז אשמח ללמוד

אבל לא ענית לי על השאלה הקודמת -
למרות שאני הסברתי את עצמי באופן הכי ברור שאני מבין.
 

ש מים

New member
איזו מהשאלות שלך נותרה ללא תשובה?

אם כי יש לי הרגשה שאתה יותר מחפש להרצות - על דברים שאתה לא מבין בהם, תוך שאתה מבסס אמירותיך ודיעותיך על רבעי וחצאי ידיעות ושמועות וע"ס קריאה שטחית בסיפורי אגדות היסטוריות ומאמרי תיירים - מאשר להקשיב ולנסות ללמוד ולהרחיב את הידיעות שלך...
אז אם אתה באמת רוצה ללמוד ולדעת ולהבין דברים חדשים, שכח את כל מה שאתה יודע והיה כוס ריקה!
 

simo341

New member
בוא אחדד לך את הנושא ואולי הפעם תבין ..........

אני חוזר על אותה השאלה שאני שאלתי בהתחלה באופן באופן אחר -
האם תוכל לענות לי בבקשה ? ...............
אוקיי.

האם ישנו איזשהו
מספר סידורי/סדר קטלוגי/סדר היררכי
לכל סוגי הרחוב בעולם.
יש איזהשהו אירגון בינלאומי שהוא קובע סדר אורבני בעולם
לגבי " דרכים עירוניות " ?

ולמה אני שואל את זה את כנראה תוהה ..........
כי אני סקרן לדעת אם ישנו איזה
" קוד ברור " או איזה " חוקיות מסויימת "
שמישהו קבע לגבי הדברים האלה.
לא שאלתי על הגדרה מילונית.
עכשיו זה יותר מובן ?
 

simo341

New member
23 סוגי רחוב יש בעולם
תודה על התשובה

 

ש מים

New member
24. בעצם 25... 26...

ולעצם העניין: לזרוק מספרים באוויר בלי ביסוס גם אני יודע. אם אתה טוען טענה - תציג את המקורות, על מה אתה מתבסס.
ולעצם הדיון: מה היתה המטרה שלך? ידעת את התשובה והיה לך משעמם, אז החלטת לטמטם אותנו, או שפתאום עכשיו, כשקיבלת "לא", החלטת לחקור ולחפש בכוחות עצמך?
 
למעלה