תכנית פינוי-בינוי מפרץ חיפה

ש מים

New member
תכנית פינוי-בינוי מפרץ חיפה

כתבה מצויינת! (וכן, משרד יעקב וטלי יער הוא פשוט טוב!)
 

nitro11

New member
עצוב מה שקרה לחיפה.

פעם, בשנות העשרים והשלושים, חשבו שהיא תהיה
המטרופולין הראשי של ישראל, היום אם מישהו יאמר דבר כזה
יחשבו שיש דליפה של חומ"ס מבז"ן.
התכנית מאוד מעודדת אבל האזורים האלו הם ברובם
האזורים הפרבריים של המטרופולין.
המרכז של מטרופולין חיפה זה אזור הנמל, תחנת הכוח ועוד כמה מתקנים שם.
אבל אזורים אלו לא מתפנים בזמן הקרוב.
 

ש מים

New member
אתה מסתכל אחורה...

  1. "עצוב" - נכון, אם מסתכלים על העבר (עיקר "התקופה העצובה", לדעתי היא מאמצע שנות ה-90 ועד לתחילת הקדנציה של יונה יהב כראש עיר). לדעתי יונה יהב הכניס רוח שינוי ענקית בעיר, רוח שנמצאת רק בתחילת הדרך, אבל עדות לכך ניתן לראות בכל מה שמתרחש בתחתית הכרמל - הדר, המושבה הגרמנית ואזור רחוב הנמל. נראה לי שמחליפתו תחזק את המגמה, שלמעשה פירושה הוא שינוי הבסיס הכלכלי של העיר ושינוי המוקד החברתי-תרבותי. אגב, הבעיה היום היא שיונה פעל להורדת הבסיס העירוני למורדות הכרמל ובכך נפגעה מאוד העירוניות של הכרמל. האתגר היום - של קליש - הוא למעשה לבנות מוקד עירוני נוסף ועצמאי גם בראש הכרמל. אתגר מאוד לא פשוט...
  2. מדבריך נראה שאתה מתייחס לקריות כגוש/עיר אחרת ולא כך הדבר. הקריות הן חלק בלתי נפרד מחיפה. דבר שיחוזק ע"י התכנית החדשה (ומין הראוי שתוקם סוף סוף רשות אחת! בדוואי לכל הקריות ביחד...). מכיוון שכך, התכנית החדשה נמצאת ממש בלב המטרופולין.
 

nitro11

New member
מקבל גם מטרופולין חיפה-קריות.

אם כי יש חור שחור בין הקריות לחיפה, התכנית הזאת פותרת אותו חלקית.
אבל בו זמנית מעמיקים את הפער בין חיפה לקריות,
בונים את נמל המפרץ ומרחיבים את שדה התעופה,
ובאותו זמן יש תכנון לנמל תעופה בינלאומי ברמת דוד.
כל אחד מושך לכיוון אחר.

כתבת לגבי המוקד העירוני על הכרמל,
כבודו במקומו מונח ואני מקווה שהוא ישגשג,
אבל הוא אינו מהווה מוקד ארצי ובספק אפילו מוקד לקריות.
למטרופולין חיפה-קריות יש (או היה) פוטנציאל להיות הרבה יותר
גדול מהיותו כרגע, הן באוכלוסייה והן בכלכלה,
אך, לדעתי, בכדי לממש אותו יש לפנות את כל השטחים
בין חיפה לקריות, מערבית לכביש 4.
 

ש מים

New member
לאאאא

שדה התעופה (הבינ"ל) שמקדמת קליש-רותם בחיפה יבוא במקום זה המקודם ברמת דוד.
המוקד העירוני על הכרמל לא אמור להיות "מוקד ארצי", אלא מוקד עירוני-מקומי. לדעתי יש צורך במוקד כזה לאור המבנה (הטופוגרפיה) של העיר חיפה, והוא חייב לקום כדי למנוע יצירת "חור שחור" וקריסה חברתית-כלכלית של הכרמל.
 

nitro11

New member
אתה וקליש תוכלו להטיס שם עפיפונים


 

ש מים

New member
לא אם קליש ורמ"י יצליחו לכופף את חח"י

ואז ניתן יהיה להאריך את המסלול...
 

nitro11

New member
ואת רת"א

בנוסף לכך שדה משלים בחיפה
יבטל את התכנית שהבאת בכתבה.
 
יש במסמך של רתא אי דיוקים

רכס בכרמל שנמצא מדרום למסלול המתוכן, ופסגותיו לא לא עוברות את 1300 רגל והמרחק הוא של 10 ק"מ מהמסלול. אין שם שום מגבלה..
לא לוקחים בחשבון שבעמק יש ערפל לפחות בשליש מהלילות, דבר שיביא לביטול טיסות נרחב עד שעות הבוקר המאוחרות אם יקום שם שדה..
מדוע נדרש אורך מסלול של 3300 מטר למטוסי 737 או 320?? הם נוחתים ב2 ק"מ בקלות בשאר העולם.. 3300 מטר זה למטוסים רחבי גוף..
נראה שגם רתא משנה את הנתונים בשביל שלא יקום בחיפה שדה חליפי..
 

אבישי ק

New member
אז זהו שלא, היום הקריות הם גוש נפרד מחיפה

זה קרה בתקופת מצנע שהעיר חיפה ירדה מחשיבותה ובקריות צצו תחליפים לכל מה שהיה פעם בחיפה.
היום הקריות הן עצמאיות לחלוטין ומתפקדות כגוש אחד.
יש 2 ערים חזקות, מוצקין וביאליק, וקריית ים, חיים(חיפה) ואתא עובדות בשיתוף פעולה.
זה נשמע כאילו יש פה חזקים וחלשים אבל זה לא כך, לא שאין אגו אבל הרשויות משתפות פעולה פחות או יותר עם יצירת מרכזי עסקים חדשים תח"צ וכו...
זה לא מבטל את חיפה כעיר הגדולה.
 

ש מים

New member
כן, מצנע... הרעה החולה שעברה על חיפה...


לפחות המדינה ניצלה.
 

ש מים

New member
חקלאות ימית...

אני ממש לא מבין בזה הרבה, אבל קצת מביט סביב - בעיקר על "החקלאות היבשתית" וכל היבטי החיים "היבשתיים" שלנו, וגם לי נראה שחובה עלינו להתחיל לחפש אפיקי מזון ימיים (מה שנקרא "חקלאות ימית"). יחד עם זאת, אני יודע שהדבר ממש לא פשוט כ"כ. יש כמה בעיות בנושא:
  1. מחלות (כן. בהחלט! מחלות של דגים ויצורי ים. אני לא יודע הרבה בנושא, אבל זה קיים).
  2. זיהום הים - כתוצאה ממעשי ידי האדם.
  3. זיהום וישינוי אקולוגי של המרחב הימי (והחופים) כתוצאה מהחקלאות הימית.
  4. סכנות לחקלאות הימית (ע"ע המדוזות החדשות החודרות למרחב הים התיכון).
אבל אני בטוח שניתן יהיה להתגבר על הדברים הללו - בעזרת מימון ומחקרים.
בעשר לעליית מפלס מי הים: נו, שויין... יש תחזיות שמדברות על הצפת חצי ממדינת ישראל. אז מה נעשה? נבנה רק ביו"ש?? ויש תחזיות על היפרדות השבר הסורי-אפריקאי, אז מה נעשה? נברח מהבקעה ומאילת?? אני אומר: בינתיים אנחנו פה, אז נחייה עם מה שיש ונתמודד עם כל צרה בשעתה (ברור שיש לחשוב ולבחון את הדברים ומשמעויותיהם, אבל אין לנו את הפריבילגיה לוותר על בניה ושטחים בגלל תחזיות לעוד 10,000 שנה...
 

סבוןחדש

New member
לא ראיתי תחזיות על הצפת חצי מדינת ישראל

יותר על מה יקרה אם מי הים יעלו במטר אחד או שלושה. ששני אלה יותר סבירים. קשה לחזות מה יקרה.
בכל הקשור לתכנון צריך לעבוד עם מגוון הדברים השונים.
למשל, שהכניסו את התקן לרעידות אדמה בסוף שנות השבעים.
עכשיו ידוע שמי הים יכסו חלק מהשטח שבין קיבוץ יגור לשפר הקישון והצפות מעבר לזה. לכן, צריך להערך לזה.
זה דומה מאוד לזה שהגעתון עולה על גדותיו מדי שנה.
 
למעלה