זן חדש של פוליטיקאים נולד: לא דואג לעתיד ומשאיר אחריו חורבן

matrix200200

Active member
אני אגיד לך את זה בצורה וללא התקפות אישיות.

מדע עושים בכתבי עת מדעיים.
מדע לא עושים בכתבות בדהמרקר, הארץ, גארדיאן, או ניו יורק טיימס.
אתה רוצה התייחסות רצינית?
תביא לי כתבה עם peer review.
לא מבטיח שאסכים, אבל לפחות אתייחס ברצינות.
הקשר בין כתבה הנ"ל (שממנה התחיל הדיון) לבין המדע הוא כמו קשר בין סיפורים על חייזרים ירוקים על מאדים לאסטרונומיה.
 
מסכים בהחלט להתייחסותך בהקשר לחשיבות השימוש במים מושבים

השבת מים "מיצרת" מים בעלי מליחות גבוהה יותר מאשר המים במקור. השבת מים שמקורם בהתפלה "תייצר" מים באיכות גבוהה ומתאימה לשימושים רבים בחקלאות ובתעשיה.
לדעתי על פי הגישה שהמזהם ישלם, הצרכן שהוא ה"בור" לסילוק המים, אינו צריך להיות שותף לתשלום. השימוש במים ממקור מותפל, מחייב את החקלאי במיוחד, בתוספת "מלחים" שהוצאו במהלך ההתפלה. כפי שנאמר אין טוב בלי מעט רע.
בכלל החקלאים הם הגוף הראשון הסובל מהבצורות ומקצוב המים. אין כל הגבלה על שמוש במים למגזר האזרחי/ביתי. כאשר הקיצוצים במים לחקלאות מאפשרים זאת.
 

ש מים

New member
גם אני די מסכים איתך


אבל - כפי ששנינו מסכימים - החקלאי עדיין חייב מים ונהנה גם מן המים המושבים, לכן - למעו "הצדק החלוקתי" ולמען הנראות - אני סבור שיש לחייבו בתשלום (ואפילו סמלי). נכון שהמעבר לשימוש במים מושבים מחייב שינוי של המערכות הקיימות. את זה יש להטיל על המזהמים ולא על המשתמשים. אבל במקרה של מערכות חדשות (כלומר, אזורי השקייה חדשים) אני חושב שכמו בכל מקרה של הנחת תשתית לשימוש צרכן כלכלי, יש לחייב את המשתמש.
 

matrix200200

Active member
ובחזרה לנושא שממנו התחיל השרשור על ממשלות ומה המשימה שלהן

https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5444735,00.html
הנה דוגמא לממשלה, שבמקום להתעסק בדת המטופשת הזאת של הירוקים ופועלת בצורה רציונלית על מנת לפתור אתגרים שעומדים בפניה (ולא משנה כרגע מה הסיבה לאתגרים האלה, התחממות גלובאלית, שינוי טבעי, או סתם בעיות שנובעות מריבוי אוכלוסייה ותשתית ירודה).
הפתרון הוא כמובן לא המנטרות המטופשות של הפרופסור הנכבד והדת העלובה שלו, אלה טכנולוגיות מתקדמות ופניה ליכולות של המדע האמיתי (ולא יללות על אנשים "רעים" ועל טבע "נהדר" זה לא מדע, זה אפילו לא מדע בדיוני).
כדאי לפרופסור הנכבד ללמוד מהממשלה הברזילאית החדשה בעניין הזה, אולי עוד ילמד דבר או שניים
 

ש מים

New member


דן תודה. כל מה שכתבת נכון, אבל אם רוצים להביא פירוט מלא ומדוייק לפרץ שריפות ומניעתן, אז חובה להביא את עניין סוגי הצומח (ובעיקר העצים). והדבר נכון במיוחד לארצנו, בה קיימת תופעה נפוצה של נטיעת "עצים נוכריים". בארץ העצה המקומית דווקא עמידה מאוד לשריפות (והדבר נכון במיוחד לגבי החרובים, שיש להם "מנגנון טבעי של כיבוי שריפות יער"
).
אני חייב לציין שכל נושא היערנות ובמיוחד שריפות היער והדרכים להתמודדות עימן הוא נושא התמחות מיוחדת (שאין לי). אחת המומחיות הגדולות בארץ היא ד"ר נעמה טסלר (ךמען הגילוי הנאות: חברה טובה שלי. אבל לא פעילה בפורומים החברתיים).
 

nitro11

New member
אפשר לקרוא את כל הכתבה בלי להירשם

כותבים את הכותרת בחיפוש של גוגל
ונכנסים משם.
 
למעלה