שימור המורשת האורבנית

שימור המורשת האורבנית

האם בנוסף על " מבנים " המוכרזים לשימור , לא הגיע הזמן להכריז על :
" דרכים היסטוריות / רחובות היסטוריים "
בתור דרכי מורשת לשימור וגם תיעוד ? .............

אשמח לשמוע כאן תגובות גם על הנושא הזה.
 
לגבי השימור העירוני

האם " המועצה לשימור אתרי מורשת " דואגת להכריז גם על דרך כלשהי בתור משהו היסטורי ? ..................... תיקח למשל את אירגון אונסק"ו שהוא כבר הכריז על המון דרכים היסטוריות בתור דרכי מורשת היסטורית. כמו למשל : " דרך המשי העתיקה ". כל " מרכז פריז " זה כמו מוזיאון אחד גדול. מה רע בזה ? ...... יש היום כבר דיונים אקדמאיים בארץ לגבי הנושא הזה של " דרכים היסטוריות " ........... לגבי " רחובות " זה התחיל לפני 10 שנים ועדיין בחיתולים. נפוליאון אמר פעם : " עם שהוא לא שומר על העבר שלו - גם לא יהיה לו עתיד ". למשל : " מידרחוב נחלת בנימין " בתל-אביב מיועד כולו לשימור.
 
היסטוריה אורבנית

כל הרחובות הראשיים בערים הגדולות הם " רחובות היסטוריים " שהם הוקמו על גבי : " דרכים עתיקות " .
אם רוצים לשמור על אסתטיקה עירונית צריך לשמר קטע של דרך/אזור מסויים - כי לשמר סתם איזה בניין זה כמו לשמר איזה פסל בשדרה.
בהרבה מדינות בעולם יש אפילו " כמה אירגוני שימור וגם תיעוד היסטורי של אזורים אורבניים " ........... ולנו יש רק את " המועצה לשימור אתרים ".
 
חייבת להיות התחדשות

אי אפשר להשאר עם "שביל חמורים" בתוך העיר.
ישנם מקומות שמשמרים רק את ה"פאסאדות" של המבנים ו/או מעתיקים אותם במרוכז לאתרי שימור ו/או בונים מיניאטורות המשמרות את העבר.
 
נכון - אבל להשאיר משהו שהוא יזכיר את זה

אם ל-יפו יש רחובות עם מראה מזרחי -
אז לא טוב להרוס או לבנות באופן כזה שהוא יקנה לה
מראה מערבי כמו תל-אביב .

לצערנו היום הורסים את המראה המזרחי של יפו
בשביל לתת לה מראה מערבי .
 

רשר

Well-known member
מנהל
שדרות שאול המלך בת"א היה שביל חמורים בין הפרדסים ונשאר,

 
תרשו לי בבקשה לחדד את הדיון


אני מתכוון למשל אל דרכים היסטוריות בעלות חשיבות -
ולא סתם שבילים או או כבישים .

כמו למשל : " הדרך ההיסטורית יפו-ירושלים " =
שהיא מתחילה בסמוך אל כיכר השעון של יפו ומשם ממשיכה דרך
רחוב עולי ציון , דרך בן-צבי (דרך ירושלים) , דרך השבעה ,
אחר כך הדרך ממשיכה בתור כביש 44 דרך השפלה ודרך
כביש 1 עד שהיא ממשיכה בתור רחוב יפו ( ירושלים ) אל שער יפו .

כל התוואי הבנוי וגם הלא-בנוי צריך להיות מיועד לשימור .
הרי לא מדובר כאן על סתם שביל חמורים/גמלים שהפך אל רחוב.
לפעמים גם " סתם שביל " יכול להפוך אל רחוב בעל חשיבות כלשהי.
ישנם גם " דרכים עתיקות " שהיום הם חסרות חשיבות ובעבר היו בעלות חשיבות.
 

zammy

New member
תכנית שימור נותנת את הפתרון

בתכנית בנין עיר לשימור ניתן לכלול אלמנטים שאינם מבנים.
 
למעלה