לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
82708,270 עוקבים אודות עסקים

פורום תכנון עירוני וסביבתי

ברוכים הבאים לפורום תכנון עירוני, אזורי ותשתיות.
 
הפורום מאגד בתוכו מספר תחומים מרתקים הקשורים לפיתוח
ותכנון של ערים ואזורים וכן מתחומי הנדל"ן השונים (בדגש על התכנון), הוא עשוי לקרוץ לאנשים מתחום התכנון, ההנדסה, הבינוי והתשתיות, או כמובן לגולשים המתעניינים בתחומים
אלו.
 
תחת המטרייה של "תכנון עירוני, אזורי ותשתיות" נעסוק במגוון רחב של
נושאים, ביניהם: פתכנון ופיתוח פיזי, כלכלי וחברתי של ערים או אזורים;  
פיתוח תחבורתי; מרכז מול פריפריה; אוכלוסייה ומגורים;  פרויקטי
תשתיות עירוניים וארציים; תכניות מתאר; תשתית תיירות;  עיצוב
עירוני; שימושי קרקע;  וכל נושא נוסף שתמצאו לנכון לעסוק בו.
כמו-כן הפורום מסוגל לענות ולהתמודד עם סוגיות בנושא קניין במקרקעין, בדגש על רשות (מינהל) מקרקעי ישראל.
 
אני סבור שהתחום בו אנו עוסקים חשוב ביותר, מעצם העובדה שהוא
נוגע לכולנו, בצורה כזו או אחרת, בכל תחומי החיים, ויותר מזה - הוא
יקבע את פניה הפיזיים והחברתיים של ישראל בעתיד.
 
אני מזמין אתכם להשתתף בפורום באופן פעיל ולתרום לנו מהידע,
הדעות והמחשבות שלכם בנושא.
 
בברכה,
ש.
גאוגרף-מתכנן (M.A)
 
(ועם הרבה רגשי תודה והוקרה לקודמי בתפקיד מנהל הפורום: אלון גרינברג
מתכנן ערים ואזורים)

הנהלת הפורום:

אודות הפורום תכנון עירוני וסביבתי

ברוכים הבאים לפורום תכנון עירוני, אזורי ותשתיות.
 
הפורום מאגד בתוכו מספר תחומים מרתקים הקשורים לפיתוח
ותכנון של ערים ואזורים וכן מתחומי הנדל"ן השונים (בדגש על התכנון), הוא עשוי לקרוץ לאנשים מתחום התכנון, ההנדסה, הבינוי והתשתיות, או כמובן לגולשים המתעניינים בתחומים
אלו.
 
תחת המטרייה של "תכנון עירוני, אזורי ותשתיות" נעסוק במגוון רחב של
נושאים, ביניהם: פתכנון ופיתוח פיזי, כלכלי וחברתי של ערים או אזורים;  
פיתוח תחבורתי; מרכז מול פריפריה; אוכלוסייה ומגורים;  פרויקטי
תשתיות עירוניים וארציים; תכניות מתאר; תשתית תיירות;  עיצוב
עירוני; שימושי קרקע;  וכל נושא נוסף שתמצאו לנכון לעסוק בו.
כמו-כן הפורום מסוגל לענות ולהתמודד עם סוגיות בנושא קניין במקרקעין, בדגש על רשות (מינהל) מקרקעי ישראל.
 
אני סבור שהתחום בו אנו עוסקים חשוב ביותר, מעצם העובדה שהוא
נוגע לכולנו, בצורה כזו או אחרת, בכל תחומי החיים, ויותר מזה - הוא
יקבע את פניה הפיזיים והחברתיים של ישראל בעתיד.
 
אני מזמין אתכם להשתתף בפורום באופן פעיל ולתרום לנו מהידע,
הדעות והמחשבות שלכם בנושא.
 
בברכה,
ש.
גאוגרף-מתכנן (M.A)
 
(ועם הרבה רגשי תודה והוקרה לקודמי בתפקיד מנהל הפורום: אלון גרינברג
מתכנן ערים ואזורים)
x
הודעה מהנהלת הפורום
0
המשך >>

לצפיה ב-'הארכת מסלול שדה התעופה בחיפה'
הארכת מסלול שדה התעופה בחיפה
<< ההודעה הנוכחית
21/10/2018 | 14:50
45
330
אולי בסוף השכל וההגיון וינצח... כי הנה פעמי המשיח/השכל!
מעט טפיחה עצמית על השכם: את הרעיון הזה ניסיתי לקדם לפני מספר שנים והתשובה שקיבלתי היתה: "אי-אפשר, כי קיימת התנגשות עם צרכי הצבא". אני שמח שהצליחו להתגבר על הבעיה.
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'ההסכם שחתמו עליו שר האוצר ושר הביטחון אפשר את הארכת המסלול. '
ההסכם שחתמו עליו שר האוצר ושר הביטחון אפשר את הארכת המסלול.
23/10/2018 | 02:11
3
128
משרד הביטחון ויתר על מתקנים רבים בחיפה ובת"א תמורת כסף רב ממכירת הקרקעות שלהם.
 
בת"א, מוזיאון צה"ל יפונה כדי לאפשר את התכנית של נווה צדק החדשה. בחיפה, יפונו מתקנים רבים כדי לאפשר את הגדלת שדה התעופה ואת השינויים הרבים הצפויים בנמל חיפה שחלק ממנו ייפתח לציבור כמתחם בילוי על הים.
 
 
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'"ההתנגשות" עליה רמזתי לא היתה על רקע כלכלי'
"ההתנגשות" עליה רמזתי לא היתה על רקע כלכלי
23/10/2018 | 11:16
2
41
לצפיה ב-'אתה חושב בטעות שהמסלול יוארך לתוך הים, כפי שהצעת. המסלול '
אתה חושב בטעות שהמסלול יוארך לתוך הים, כפי שהצעת. המסלול
25/10/2018 | 09:02
1
104
יוארך רק ב-300 מ' ויסתיים במרחק של מאות מטרים לפני החוף.
 
בין סוף המסלול לבין קו החוף מוקמת רצועת תשתיות ענפה לנמל המפרץ החדש שנבנה בימים אלה בתוך הים.
 
שדה התעופה בחיפה לא ישמש כשדה תעופה בי"ל גדול אלא כשדה תעופה קטן עם מגבלות רבות לשעות וימי הטיסה ועם טיסות בי"ל אך ורק ליעדים קרובים באגן הים התיכון, בעיקר בחודשי הקיץ.
 
שדה התעופה "גליל" המתוכנן להיבנות במקום בסיס רמת-דוד שליד עפולה ישמש כשדה תעופה בי"ל ענק, כמו נתב"ג, עם טיסות לכל העולם סביב השעון.
 
העתיד של שדה התעופה בחיפה הוא ברור: הוא ייסגר בסופו של דבר וכל פעילותו תועבר לשדה התעופה "גליל".
 
זה בדיוק המקרה של שדה דב ושל נתב"ג (או של אילת ו"רמון").
 
 
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'האם השדה בחיפה יהיה בר-קיימא בעתיד,'
האם השדה בחיפה יהיה בר-קיימא בעתיד,
23/10/2018 | 18:44
31
137
עם בניית השדה ברמת דוד,
השדה בחיפה יהיה בנחיתות למול השדה ברמת דוד.
השדה ברמת דוד יהיה מחובר יותר טוב לערים
בצפון, יהיה פתוח במשך רוב היום
וכנראה מבוקש יותר בקרב חברות התעופה.
לשדה בחיפה תהיינה טיסות ליוון, קפריסין וטורקיה,
מגוון יעדים דל ביותר.
האם לא היה עדיף לסגור את השדה
ולהשתמש בשטח למען שימושים אחרים?
אולי היה ניתן להשתמש בשטח זה בשביל הנמל הנבנה
בימים אלה, וכך להקטין את שטח הנמל בים
המהווה מפגע נופי משמעותי.

 
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'שאלות מעניינות'
שאלות מעניינות
24/10/2018 | 07:30
30
86
אבל...
  1. לא ידוע לי על החלטה לפתח/לפתוח את רמת-דוד לנמל תעופה אזרחי (תכלעס, ככל הידוע לי, הממשלה עדיין לא נסוגה מההחלטה (האווילית לדעתי) להקים נמל-תעופה בעמק יזרעאל/עפולה).
  2. עפ"י המאמר שהבאתי, נמל התעופה של חיפה ייועד ל-"טיסות קצרות" לאירופה בעיקר. אני מניח שהכוונה היא להקל/להפחית עומסים (ובהכרח - גם פחות שטח) מהנמל החדש שייבנה בהמשך. לאור מצוקות הקרקע בארץ - כל חיסכון הוא חיוני ומבורך.
  3. אני לא מכיר את התכנון המפורט והבינוי של נמל התעופה בחיפה/הארכת המסלול, אבל מה שאני הצעתי בזמנו (לפני למעלה מ-13 שנים!) היה "עירוב שימושים": לצד מסלול המטוסים המוארך ייבנה גם מזח. במידה וזו התכנית, אני לא רואה פגיעה/מניעה בפיתוח הנמל.
  4. יחד עם זאת - ואני לא יודע למה אתה מתכוון כשאתה טוען שהנמל המורחב יהיה "מפגע משמעותי" - חלק מ"פרוייקט הנמל" הינו הפיכתו לחזית מסחרית ותיירותית לעיר חיפה. כלומר - חיבור המושבה הגרמנית ובת-גלים לנמל מסחרי (והבעייה היא דגון בעיני, לא הנמל...).
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'התכוונתי לנמל המפרץ הנבנה בימים אלו.'
התכוונתי לנמל המפרץ הנבנה בימים אלו.
24/10/2018 | 18:06
25
97
אפשר לראות בתמונה את הנמל הנבנה
ואת שדה התעופה.
כיום מבוצע תכנון מפורט לשדה תעופה ברמת דוד
וכן לשדה בנבטים, אני חושב שהתכנון יסתיים באפריל 2019.
אחד משני אלו ייבחר כשדה הבא,
זה כנראה יהיה רמת דוד, נבטים אינו אופציה
ריאלית עקב מגבלות אוויריות וקרקעיות.
 
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'ברור ששדה התעופה בחיפה יפונה בסופו של דבר ופעילותו תועבר '
ברור ששדה התעופה בחיפה יפונה בסופו של דבר ופעילותו תועבר
25/10/2018 | 09:04
3
102
ל"גליל", אבל השטח שיתפנה בחיפה הוא יקר מידי בשביל להשתמש בו כעורף לנמל המפרץ. לכן לוקחים מהים שטחים ולא מהיבשה. 
 
במקום השדה המפונה ייבנו פרוייקטים של דיור/דיור יוקרתי/עסקים שיניבו לממשלה כסף רב ממכירת הקרקע המבוקשת.
 
הבנייה לתוך הים מקובלת מאד בעולם ועד עתה לא השתמשו בה בישראל כי לא היה בכך צורך. כעת יש בישראל מצוקת קרקעות גדולה לאורך הים והפתרון המתבקש הוא כיבוש הים.
 
נמל המפרץ בחיפה ונמל הדרום באשדוד, הנבנים כרגע, כובשים שטחים עצומים בתוך הים כי אין לישראל ברירה אחרת. המגמה הזאת צפויה להתרחב בישראל.
 
 
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'לא יבנו דיור בשדה בחיפה'
לא יבנו דיור בשדה בחיפה
25/10/2018 | 19:04
2
51
כל האזור מוקף בתשתיות ארציות,
לא יבנו שום שכונות יוקרה ועסקים.
 
אני חושב שהסיבה לבניית הנמל בים היא הנדסית
ולא מחסור קרקע על החוף, גם הנמלים הקודמים
נבנו עמוק לתוך הים.
אני חושב ששטח השדה שייך לרש"ת
והיא לא תתרום שטח לנמל.
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'בוודאות יבנו שם למגורים ולעסקים. זה גורלו של כל שדה תעופה '
בוודאות יבנו שם למגורים ולעסקים. זה גורלו של כל שדה תעופה
26/10/2018 | 02:29
50
קטן שנסגר כי מטוסיו עוברים לשדה ענק חדש סמוך.
 
תשתיות ארציות רק מושכות אליהן בנייה ולא מרחיקות אותה. מסילת ברזל וכביש ראשי מהווים מוקד משיכה ולא דחייה. יש לך את הדוגמאות של האיילון או של כביש 6 ששינו את מפת המדינה.
 
הרי סלילת הכבישים החדשים ובניית מסילות הברזל החדשות בכל המדינה הם השיטה של הממשלה לביטול הפריפריה. לכל אזרח במדינה יהיה כביש ראשי או מסילת רכבת שתגיע למקום מגוריו.
 
(המתכונת החדשה של נמל המפרץ ושל נמל הדרום עם משטחי הבטון העצומים בלב הים, במרחק רב מהחוף, כדי שישמשו לאגירת המכולות באה לחסוך שטח מהיבשה.
עד עתה, בנו בישראל עד ללב הים רק מבני מזח צרים או שוברי גלים צרים. כל המכולות נערמו ביבשה. אבל היום אין יותר שטח לכך.
 
הבנייה לתוך הים באה לחסוך בשטח והיא מקובלת בכל העולם).
 
 
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'פינוי מחנות ותשתיות'
פינוי מחנות ותשתיות
30/10/2018 | 01:09
22
שיקול מכריע ביעוד הקרקע העתידי הנו כלכלי. שיקול זה גובר ברוב המקרים על השיקול התכנוני הרחב. כאשר מפנים תשתית מסויימת נלקחים בחשבון מספר פרמטרים. למשל:
  1. עלות הפינוי (הריסת הקיים ופינוי הפסולת).
  2. עלות הכשרת הקרקע לבינוי חדש (וכאן יש לקחת בחשבון את שימושי הקרקע הקודמים. במקרים של שימושים תעשייתיים ובסיסי צה"ל, יש לקחת בחשבון שיידרש טיהור הקרקע, דבר שעלול להיות מאוד יקר).
  3. עלות הקמת המפעל/הבסיס השימוש מחדש, במקומו החדש.
בשל כל הגורמים הללו ובשל הבדלי הרנטה הכלכלית בין היעודים והשימושים, השונים, הסבירות הגדולה ביותר היא להקמת מגורים על השטח המתפנה. במידה ושימוש זה לא יתאפשר, מסיבות תכנוניות שונות, אני מאמין שהפינוי לא יתבצע (אלא אם יימצא לכך תקציב מיוחד, שיגיע בשל צורך חיוני בעצם הפינוי).
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'איפה "המפגע הנופי" עליו אתה מדבר?'
איפה "המפגע הנופי" עליו אתה מדבר?
25/10/2018 | 09:14
20
47
איפה אתה רואה את קיומו?
חוץ מזה, לפי התצא (ולפי ההיגיון), נראה שהארכת המסלול משתלבת עם תכניות הנמל. לא? איפה אתה רואה התנגשות בין התכניות?
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'הוא מתייחס לכיבוש הים כאל מפגע נופי (המסלול לא יוארך לתוך '
הוא מתייחס לכיבוש הים כאל מפגע נופי (המסלול לא יוארך לתוך
25/10/2018 | 09:24
1
62
הים ולכן אין שום התנגשות עם הקמת נמל המפרץ החדש).
 
 
 
 
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'כנראה "מפגע נופי" הוא סובייקטיבי.'
כנראה "מפגע נופי" הוא סובייקטיבי.
25/10/2018 | 18:47
17
46
זו דעתי, אבל אני לא גר באזור.
במסמך של רת"א כתוב שכדי
להפוך את שדה חיפה לשדה בינ"ל משלים
נדרש לבטל את נמל המפרץ ועוד תשתיות,
וגם אז כנראה אין היתכנות לכך.
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'אההה... כלומר אין שום מפגע.'
אההה... כלומר אין שום מפגע.
25/10/2018 | 19:10
16
38
קל להפריח שמועות וסיסמאות. קשה להזים שמועה לא מבוססת. חבל שזורעים מהומות שלא לצורך. הפרחת אמירות/הפחדות ללא בסיס פוגעות במאבק הסביבתי. אם אתה טוען טענה (ואני לא שולל אותה...) אנא הראה לנו על מה אתה מתבסס.
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'יש לך בעיה בהבנת הנקרא?'
יש לך בעיה בהבנת הנקרא?
25/10/2018 | 20:23
15
24
שמועות, סיסמאות, איפה כתבתי את זה?
קרא עוד פעם את דבריי והבן.
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'זו דעתי, אבל אני לא גר באזור.'
זו דעתי, אבל אני לא גר באזור.
25/10/2018 | 20:37
14
27
זה נימוק שאמור לשכנע?? (בעיקר את מי שלא מכיר את האזור והתכניות)
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'הייתי שם וראיתי את זה במו עיניי.'
הייתי שם וראיתי את זה במו עיניי.
25/10/2018 | 20:47
13
34
אתה כותב שהקמת שדה בעמק יזרעאל היא
איוולת בלי לדעת שרובו יהיה על בסיס קיים.
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'שדה התעופה "גליל" גם ישפר את איכות חייהם של תושבי העמק כי'
שדה התעופה "גליל" גם ישפר את איכות חייהם של תושבי העמק כי
26/10/2018 | 02:31
55
לא יהיו יותר מטוסי קרב שם.
 
מטוסי הקרב גורמים לרעש נוראי ובלתי נסבל לכל סביבות הבסיס.
 
מטוסי נוסעים גורמים לרעש יחסית נמוך ולמשל, כל הערים הצמודות לנתב"ג או הישובים הקטנים שצמודים אליו לא סובלים מהם באופן ניכר למרות שמס' שכונות מגורים נמצאות ממש בקירבה מוגזמת למסלולי השדה שמשמשים את מטוסי הנוסעים והמטען הגדולים בעולם.
 
המיקום של נתב"ג מלמד שאין כל ממש בחשש של תושבי העמק למפגעי רעש חריגים אצלם.
 
אם מוסיפים לכך את הסילוק של מטוסי הקרב משמי העמק, התושבים רק מרוויחים מהקמת השדה הבי"ל החדש.
 
(ולא הזכרתי את מס' העובדים העצום שיידרשו כדי להפעיל אותו, עובדים שיגיעו מישובי העמק. השדה החדש רק יביא ברכה לעמק).
 
 
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'מה קיים? מנחת מגידו??? '
מה קיים? מנחת מגידו???
27/10/2018 | 16:05
11
34
כמו לקחת מריצה וללכת איתה למירוץ פורמולה 1, בטענה שזה "כלי רכב".
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'אתה לא איתנו, השדה המדובר הוא ברמת דוד.'
אתה לא איתנו, השדה המדובר הוא ברמת דוד.
27/10/2018 | 17:31
10
29
רוב המתקנים שיבנו בשביל השדה
יהיו בתוך שטח הבסיס.
אם ייבנה מסלול נוסף רובו יהיה
על חשבון שטחים חקלאיים.
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'וואלה לא '
וואלה לא
28/10/2018 | 07:21
9
40
כנראה שאני לא מעודכן ...
החלופה האחרונה שעליה אני יודע דיברה על מנחת מגידו. אתה אומר שהיא ירדה מהפרק? והיום מדברים על רמת דוד??
אם ככה, אז זה הרבה פחות "העורף של חיפה" (ויותר "העורף של נצרת", שזה רעיון מעניין ואני לא לגמרי בטוח שהוא רעיון גרוע...).
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'לרוב אני מסכים איתך הפעם תרשה לי לחלוק '
לרוב אני מסכים איתך הפעם תרשה לי לחלוק
05/11/2018 | 09:07
8
19
העיר חיפה היא עיר מרכזית בצפון הארץ והמטרופולין של חיפה קריות הולך ומתרחב וממזג לתוכו גם את כל האזור עד נהריה ועד עפולה.
זה לא נכון לראות את האזור כיחידות נפרדות.
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'יש עוד צדדים למטבע...'
יש עוד צדדים למטבע...
05/11/2018 | 10:02
7
76
ככל שאני יודע יש למדינה/ממשלה כוונות לבסס את נצרת (בדגש על נצרת, ולא "נצרת עילית", ששמעתי שיש כוונות לשנות את שמה. ובשכל!) כמטרופולין נוסף, כמטרופולין הערבי הראשון במדינה. יש לי משום-מה תחושבה שזה אחד השיקולים המסתתרים בהעדפת רמת-דוד... אבל "ימים יגידו"  (או מישהו שבקיא יותר ממני במתרחש בחדרי-החדרים של מינהל התכנון)
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'איך שהו זה תמיד תלוי בפוליטיקה.'
איך שהו זה תמיד תלוי בפוליטיקה.
05/11/2018 | 10:47
8
לצפיה ב-'תכנון ופוליטיקה הם שני צדדים של אותו מטבע'
תכנון ופוליטיקה הם שני צדדים של אותו מטבע
05/11/2018 | 14:47
12
אין תכנון ללא פוליטיקה, אין "תכנון לא פוליטי. מי שטוען אחרת הוא או או שאינו מבין מה הוא תכנון ערים ואזורים, או שהוא בור, או טיפש.
אבל נראה לי שאחת הבעיות היא שאנשים משתמשים המון במונח "פוליטיקה" בלי להבין מה הוא אומר. אז למען התזכורת, פוליטיקה היא: מדיניות (פּוֹלִיטִיקָה), היא תחום הפעילות האנושית העוסק בכוחות הפועלים בחברה או במדינה, בשימוש הנעשה בהם ובחלוקתם.
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'אולי ירדו מה"גליל" ויעלו ל "נצרת" כשם לשדה התעופה'
אולי ירדו מה"גליל" ויעלו ל "נצרת" כשם לשדה התעופה
07/11/2018 | 01:28
4
15
לפחות יהיה קידום לתירות (אם החרדים לא יתנגדו ויפילו על כך ממשלה),
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'וואלה... רעיון מעולה!!'
וואלה... רעיון מעולה!!
07/11/2018 | 13:29
3
12
אני מציע שתעביר את ההצעה למשרד התיירות ולמשרד התחבורה.
במשרד התיירות, אני חושב שכדאי להתחיל במינהל פיתוח תשתיות והשקעות ו/או עם המנכ"ל.
 
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'אני לא בנוי לזה - לכן אם בא לך קח קרדיט ותנסה'
אני לא בנוי לזה - לכן אם בא לך קח קרדיט ותנסה
07/11/2018 | 15:50
2
6
לצפיה ב-'חבל'
חבל
07/11/2018 | 20:53
1
8
אנסה להעלות את הרעיון בפורומים מתאימים, אבל לצערי האנרגיה שלי מוגבלת 
אבל הרעיון שלך מבריק, בעיני!
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'תירות השיא של יהודים ונצרות זולה 1/2M נגמרה'
תירות השיא של יהודים ונצרות זולה 1/2M נגמרה
07/11/2018 | 21:04
13
כדי להוסיף צריך פיתוי
ראה "לורד" בצרפת
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'בנוגע להחלטה להקמת נמל התעופה בעמק יזרעאל'
בנוגע להחלטה להקמת נמל התעופה בעמק יזרעאל
25/10/2018 | 10:16
3
66
עמק יזרעאל, אני מתייחס לאזור עד עפולה, הופך להיות העורף של העיר חיפה כמו שאזור השרון ואזור ראשון רחובות וכו.. הם של תל אביב.
האזור כבר עובר תהליך של מעבר מאזור חקלאי לאזור יותר אורבני.
הקמת נמל תעופה על בסיס הקיים עם המזדרונות של המראה ונחיתה שכבר קיימים היום ימשיך את התהליך שקורה בכל מקרה וישמש עוגן כלכלי מעולה לאזור.
במקום התפתחות של אזור אורבני ממוצע מינוס האזור יוכל להתפתח כמרכז כלכלי ולוגיסטי. כמות החברות שיקומו שם העוסקים בשילוח, השכרת רכבים, מלונות ועוד שירותים תומכים יכולים לקדם את האזור משמעותית.
 
 
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'זו נקודת מבט בעייתית'
זו נקודת מבט בעייתית
25/10/2018 | 14:20
2
45
שמתעלמת לחלוטין מכמה היבטים חשובים וחיוניים:
 
  1. ככל שעולה הצפיפות (נשפות ליחידת שטח) וגובר הכירסום בשאריות השטחים הפתוחים, כן עולה ערכם הכלכלי (של השטחים הפתוחים).
  2. אתה מתייחס למעשה למצב של "עיר-מדינה" (אגב, תחזית לה שותפים מתכננים רבים בארץ...). תחזית זו עלולה אמנם להתממש בטווח כל שהוא (לדעתי אי-אפשר לחזות אותו, בשל סיבות רבות, שרובן אינן בשליטתנו). ואם נאמץ עכשיו את התחזית הזו, עלינו לאמץ את כל כללי התכנון, כולל הקצאת שטחים פתוחי/ירוקים, החיוניים לתפקוד אנושי ועירוני בריא. ייעוד שטח לנמל תעופה, שלא במסגרת ראיה ותכנון כולל, לכל מרחב התכנון ("עיר-מדינה", כאמור) הנו דבר שלא יעשה(!) ועלול לגרום לנזקים בלתי ניתנים לתיקון.
  3. בהמשך לסעיף הקודם: בכל תכנון, גם כזה המתייחס ל-"עיר-מדינה", יש להביא בחשבון מגוון של פעילויות כלכליות. גם בתחזית העירונית ביותר, אי-אפשר לוותר על קיום חקלאות. יש להתייחס להיבט זה במסגרת כל תכנון כולל.
המסקנה העולה מן הנ"ל היא שאסור קבוע מסמרות/להחליט על הקמת שדה-תעופה חדש ללא בחינת ההשלכות הכלליות, שאותן יש לבצע רק במסגרת תכנית מתאר ארצית חדשה.
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'בסקר אתרים התייחסו להיבט התכנון.'
בסקר אתרים התייחסו להיבט התכנון.
25/10/2018 | 21:03
1
46
נקרא התאמה למדיניות תכנון.
ציון אדום קיבל שטח שאינו מיועד בתכניות לשדה תעופה ואין שדה תעופה בפועל.
ציון צהוב קיבל שטח שבו קיים שדה תעופה בפועל אך אינו מעוגן בתכנית מאושרת.
ציון ירוק קיבל שטח מאושר בתכנית מפורטת לשדה תעופה או מיועד לשדה תעופה בתכנית מתאר ארצית או מחוזית.
 
אני לא מסכים עם דעתו של אבישי,
עמק יזרעאל אינו העורף של חיפה אלא יותר
מטרופולין בפני עצמו.
אני לא חושב שהאזור יהפוך למרכז לוגיסטי
עקב כך שהשדה אינו מתוכנן לשמש טיסות מטען.
 
 
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'אני די מסכים איתך לעניין "העורף של חיפה"'
אני די מסכים איתך לעניין "העורף של חיפה"
27/10/2018 | 16:04
31
מעניין איך סומן מנחת מגידו (עליו מתוכנן לקום נמל התעופה המדובר בעמק). בכל מקרה, לקחת "מנחתון" מסכן ולעשות אותו "נמל תעופה בין-לאומי" זהה במקרה זה לייעוד "שטח אדום" לנמל תעופה. 
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'זה ממש לא הגיון, הקריות הופכות ליותר ויותר צפופות'
זה ממש לא הגיון, הקריות הופכות ליותר ויותר צפופות
25/10/2018 | 10:04
5
53
לבנות עכשיו שדה תעופה באזור יהיה טעות גדולה.
לפני 10 שנים זה היה רעיון לא רע אבל עכשיו כבר מאוחר מדי.
שדה תעופה ברמת דויד הוא הרעיון הכי ישים כרגע.
האזור כבר לא חקלאי כמו בעבר ויש רכבת ישירה לחיפה.
אין צורך "לתקוע" שדה תעופה בלב אזור צפוף במיוחד כשהוא נהיה יותר ויותר צפוף.
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'ייבוש שטח ים'
ייבוש שטח ים
25/10/2018 | 14:26
4
45
אני לא רואה שום מניעה בהרחבת/הקמת שדה-תעופה או מנחת על הים/ע"י ייבוש שטח ימי. זה דבר שקיים ומתפקד היטב בכל העולם, באזורים צפופים לא פחות מן הקריות של חיפה. וזה עדיף בהרבה עפ"י "נגיסת" שטחי יבשה ושטחים חקלאיים פתוחים, ההולכים ונעלמים במדינה. בכלל, צריך להתחיל לפעול להעתקת תשתיות לתחום מרחבים חדשים ולא מנוצלים (תת"ק והמרחב הימי למשל).
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'מבחינה מטאורולוגית שחשובה מאוד! חיפה עדיף ללא שום ספק'
מבחינה מטאורולוגית שחשובה מאוד! חיפה עדיף ללא שום ספק
26/10/2018 | 22:06
3
56
מפרץ חיפה, מסיבות שלא כאן המקום לפרט, יוצר מיקרו אקלים מצויין לטיסות.
לעומתו, בעמק ישנם אירועי ערפל נרחבים (של פחות מ100 מטר CAT3c למי שמבין), מתחילת הלילה ועד שעות הבוקר המאוחרות..
המשמעות היא ששדה חלופי בעמק יהיה סגור!!! לטיסות לפחות בשליש!! מהלילות..
פשוט איוולת..
אגב בנתבג יש בממוצע לילה אחד של "סגירה" בשנה! לרוב של עד 3 שעות..
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-''
27/10/2018 | 16:08
30
אני לא מבין באקלים (והסליחה עם פרופ' אריה ביתן, ד"ר עודד פרוצ'טר, ד"ר עירית סהרוני וחבריהם), אבל יודע על אירועי הערפל הכבדים באזור כביש הסרגל/עמק יזרעאל.
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'גם מבחינת פני השטח וגם מבחינת מזג האוויר, אין מקום אחר'
גם מבחינת פני השטח וגם מבחינת מזג האוויר, אין מקום אחר
30/10/2018 | 01:14
1
61
בצפון הארץ שניתן להקים בו נמל תעופה בי"ל ענק, פרט לעמק יזרעאל.
 
במפרץ חיפה אין מספיק מקום פנוי לכך (גם המיקום לחוף הים הוא מאד בעייתי מבחינת מזג האוויר).
 
לכן בסיס הטיסה הצבאי הצפוני ביותר של מדינת ישראל נמצא בעמק יזרעאל והבסיס הזה ייהרס לטובת הקמת נמל תעופה בי"ל חדש בשטח שלו ובשטח שמסביבו (רמת דוד).
 
פני השטח הבעייתיים של צפון הארץ מקשים מאוד על בניית התשתיות בו ומייקרים את הקמתן. הקמת המסילה לכרמיאל והקמת החלק הצפוני של כביש 6 היו מאוד מסובכים, עם מנהרות וגשרים, בגלל פני השטח ההרריים.
 
לעומתם, עמק יזרעאל הוא שטח מישורי ענק וריק. הקמת המסילה החדשה שבו היתה יחסית פשוטה וכך גם סלילת הכבישים החדשים שבו. הבנייה המהירה של נמל התעופה הבי"ל בערבה מלמדת שניתן לבנות מאפס בקלות ובמהירות תשתיות ענק שכאלה בשטח מישורי.
 
אם תוסיף למיקום של רמת דוד עוד מס' גורמים תומכים כגון: קיבוצים ומושבים שישמחו להיפטר מהשטחים החקלאיים שלהם שמניבים להם רק הפסדים כספיים (הם בכוונה מתנגדים להקמת נמל התעופה כדי להגדיל את גובה הפיצויים שהם יקבלו), כביש ארצי ומסילה ארצית שכבר מגיעים לקירבת נמל התעופה, אזור שמשווע למקורות תעסוקה, אזור שמשווע להכרה לאומית ובי"ל, אזור שמשווע לשינוי תודעתי לגביו, תבין שהמיקום של רמת דוד הוא מיקום מנצח.
 
וגם, נתב"ג כבר קורס בגלל העומס שיש עליו. אין לישראל ברירה אחרת אלא להקים כבר את "גליל".
 
 
(בעוד מס' שנים, ערפל לא יהווה בעיה למטוסים או למכוניות כי פשוט לא יהיו טייסים או נהגים. כבר כעת, למטוסים ולמכוניות יש את האפשרות לטוס/להמריא/לנחות/לנסוע ללא התערבות טייס או נהג אנושי בתוכם. היכולת הזאת משתפרת מיום ליום ואין בכלל ספק שהיא תשתלט על כל כלי תחבורה שקיים בעולם בים, באוויר, ביבשה, בחלל, מתחת לים ומתחת ליבשה).
 
 
 
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'יש כמה טעויות'
יש כמה טעויות
02/11/2018 | 10:12
34
דווקא יש מקומות אחרים בצפון הארץ בהם ניתן להקים את השדה.
בקעת בית נטופה וזבולון (צפונית לכביש 79),
אתרים אלו עברו בדיקה אוירית.
בנוסף לכך האדמה בעמק יזרעאל היא בעייתית
ובניית מסלול בתנאי השטח היא מסובכת,
בסקר אתרים ישנו תבחין "ביסוס מסלול בתנאי השטח"
רמת דוד קיבל ציון אדום וכך גם נבטים.
חיל האוויר לא יפנה את הבסיס, גם לא בעתיד הרחוק,
מדובר בבסיס היחיד בצפון,תהיה בקרת אוויר משותפת.
בכל מקרה אני מסכים איתך, רמת דוד הוא המיקום האופטימלי.
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'קאליש "מתכננת מחדש" (את שדה התעופה של חיפה)?'
קאליש "מתכננת מחדש" (את שדה התעופה של חיפה)?
01/11/2018 | 10:38
2
50
התכניות של עינת קאליש (שימו לב, חיפאים: היא מדברת על "הארכת שדה התעופה". לדבריכם זו תכנית שכבר בתהליכי אישור, לא?)
 
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'הייתי לוקח את התוכניות שלה בערבון מוגבל'
הייתי לוקח את התוכניות שלה בערבון מוגבל
04/11/2018 | 14:12
1
32
היא לא נראית כמישהי שתזיז משהו
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'ימים יגידו...'
ימים יגידו...
04/11/2018 | 15:11
16

הודעות אחרונות

17:31 | 09.11.19 אורחים בפורום
18:16 | 01.11.19 שימרית סגל
08:29 | 31.10.19 ש מים
13:54 | 14.10.19 גילביון
16:40 | 03.09.19 ש מים
14:05 | 04.08.19 טיולוג
09:43 | 01.08.19 ש מים
14:09 | 31.07.19 ש מים
00:12 | 31.07.19 ש מים
13:01 | 25.07.19 ש מים
21:23 | 24.07.19 simo341

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ