ציר ז'בוטינסקי החדש של פ"ת: בנייה לגובה עצום לעסקים

משה12333

New member
ציר ז'בוטינסקי החדש של פ"ת: בנייה לגובה עצום לעסקים

ולמגורים.

ציר ז'בוטינסקי בפ"ת משנה את פניו במהירות. המתחמים שלצידו צומחים לגבהים עצומים (ולעומקים עצומים לחניות תת קרקעיות):

1. כיכר הברון רוטשילד – בתחילת רחוב ז'בוטינסקי, הכיכר משנה את פניה. מאחורי אנדרטת שער הברון, מוקם מגדל מגורים יוקרתי ענק.
בתחתית המגדל יהיה מרכז מסחרי חדש שישמש כהמשך טבעי לרחבה הציבורית של גן שער הברון שקיים מסביב לאנדרטה. האנדרטה מהווה את אחד מסמלי העיר וכעת היא תעמוד בחזיתו של המרכז המסחרי החדש.
דיירי הקומות התחתונות של המגדל לא יסבלו מהמולת הכיכר כי הקומות שלהם הם בגובה רב מעל למרכז המסחרי. לדיירים יהיו 3 מעליות מהירות לחניונים התת קרקעיים שלהם מתחת למגדל.

2. מגדלי הברון- מתחם ענק ברח' ז'בוטינסקי 6-10 שיכלול 2 מגדלי מגורים חדשים. במתחם קיימים 3 בתים ישנים מימי המושבה. הבתים ינוסרו ויועתקו לחזית המגדלים כדי לשמש כעדות לתולדות אם המושבות ולתרומתו של הברון רוטשילד להקמתה. הבתים לשיקום הם: בית הופמן, בית המאירי ובית מנדלשטם. הריצוף, הגגות, המרפסות וקורות העץ של שלושת הבתים ישוחזרו בדיוק רב כפי שהם היו בנויים בתקופת הברון רוטשילד.

3. רמת ורבר החדשה – רמת ורבר היא שכונת מגורים ותיקה ששוכנת לאורך ציר ז'בוטינסקי בפ"ת, מול שכ' נווה גן. היא כוללת מתחמים רבים של בתי רכבת ישנים, כבישים צרים ומצוקת חנייה. בלב השכונה נמצאים פארק יד לבנים, קריית המוזיאונים וגן החיות.
כל מתחמי בנייני הרכבת שבשכונה מיועדים להיהרס לטובת מתחמי מגדלים עם חניות תת קרקעיות ועם כבישים רחבים מסביבם.
לאורך ציר ז'בוטינסקי יוקמו בשכונה המתחדשת עשרות מגדלי מגורים. הכביש של רחוב צה"ל מתוכנן להתרחב ולהתחבר לציר ז'בוטינסקי כדי לאפשר כניסה/יציאה חדשה לשכונה.
ייבנה גם צומת מרומזר חדש בציר ז'בוטינסקי ליד הגשר להולכי הרגל הקיים שבין השכונה לשכונת נווה גן. הצומת יאפשר לתושבי השכונה המתחדשת פנייה מכל כיוון ואל כל כיוון בציר ז'בוטינסקי.

4. קריית מטלון החדשה (רמת סיב) – אזור התעסוקה ששוכן לאורך ציר ז'בוטינסקי צומח לגבהים דמיוניים.
מפעלי התעשייה הכבדה של אוסם ושל יכין נהרסו לפני כעשור ושימשו מאז כמתחמים זמניים של עסקים פרטיים של השכרת/מכירת רכבים ושל רשת להפצת ספרים.
כעת המתחמים נבנים מחדש כמתחמים של מגדלי עסקים שחריגים בגובהם. במתחם אוסם נבנים 4 מגדלי ענק ובמתחם יכין נבנים 2 מגדלי ענק.
בין שני המתחמים עוברת דרך רבין ומתחברת לציר ז'בוטינסקי. הצומת של ההתחברות הזאת מתוכנן להיות מוחלף ע"י הפרדה מפלסית שתאפשר נסיעה ללא עצירה בין אזורי התעסוקה של קריית אריה וקריית מטלון שנמצאים משני צדדיו של ציר ז'בוטינסקי.

ציר ז'בוטינסקי החדש של פ"ת מדגים בצורה טובה את השינוי באופי הבנייה בישראל ואת תרבות המגדלים החדשה שכבשה את הארץ, בגלל המחסור החמור בשטח.
המחסור בשטח בישראל מחייב בנייה לגובה ולעמק, כשרק רשויות התעופה מגבילות את גובה המגדלים ורק מפלס מי התהום מגביל את עומק מפלסי החניות התת קרקעיות.
גם בית החולים בילינסון נבנה כרגע מחדש לגובה כדי להפכו לבית חולים של מגדלים לצד ציר ז'בוטינסקי.











 

משה12333

New member
ציר ז'בוטינסקי בפ"ת התאפיין עד עתה בבנייה נמוכה לעסקים

ולמגורים.

הבנייה לעסקים בקריית מגדל החדשה, במתחם מרכבים החדש ובמתחם קופסאות-פח החדש נחשבת להצלחה אדירה ברמה ארצית אך היא בגובה נמוך. מצב זה לא היה יכול להימשך בשל הביקוש הרב להקמת עוד ועוד עסקים חדשים לאורכו של הציר בפ"ת.
הסנונית הראשונה שסימלה את השינוי באופי הבנייה היתה ההקמה של מגדל בית המלון מעל לקניון הגדול. המגדל החדש משתמש במפלסי החנייה הרבים של הקניון לאורחיו.
הבא בתור לגבוה היה בית החולים בילינסון שצומח כרגע לגובה רב. אחריו באו מתחם אוסם ומתחם יכין שנבנים כרגע לגובה חריג.

מבחינת מגורים, לאורך הציר, מצפונו ומדרומו, יש מתחמי-ענק של בנייני רכבת ישנים ומתפוררים. לא רק שבנייני הרכבת לא ערוכים לרעידת אדמה ואין בהם ממ"ד, אלא שגם הבזבזנות בשטח אצלם היא נוראית. מעט דירות קטנות מאד תופסות שטח עצום. הכבישים שבמתחמים אלה הם צרים ועם מעט מקומות חנייה. בנייני הרכבת נבנו בחופזה וללא תכנון בעת העליות ההמוניות בשנות ה-50.
כל מתחמי בנייני הרכבת חייבים להיהרס. זמנם עבר. במקומם, ייבנו מגדלים שיכילו דירות גדולות, עם ממ"ד לכל דירה, עם מחסן לכל דירה, עם חניות תת קרקעיות לכל דירה, עם מרפסת שמש לכל דירה, עם כבישים רחבים מסביבם, עם מעליות מהירות, עם חיבורי כביש חדשים לצירים הראשיים שמסביבם. כל דייר במתחמי בנייני הרכבת יקבל בחינם דירה חדשה במגדלי המגורים שתשדרג את איכות חייו לאין שיעור.

אין ברירה אחרת. זה לא קורה רק בציר ז'בוטינסקי בפ"ת אלא בכל מקום בארץ.



 
למעלה