שינויים במחלף אלוף שדה. הוספת נתיבי פנייה ורמזור חדש.

משה12333

New member
שינויים במחלף אלוף שדה. הוספת נתיבי פנייה ורמזור חדש.

חברת נתיבי ישראל משפרת את המחלף. בכביש שעל גשר המחלף לכיוון מערב (לכיוון ת"א) היה עד לאחרונה נתיב פנייה אחד שמאלה, גם בצומת של הפונים לכביש מס' 4 לכיוון דרום וגם בצומת של הפונים לכביש מס' 4 לכיוון צפון.

מצב זה יצר פקקי תנועה גדולים ליוצאים מערבה מבית החולים שיבא, מרמת אפעל ומכפר אז"ר. לכן התבצעו שלושה שינויים במחלף:

1) בצומת של הפונים לכביש מס' 4 לכיוון דרום, הצומת של הכניסה למסוף האוטובוסים שבמחלף, סומן עוד נתיב פנייה שמאלה על חשבון הנתיב השמאלי של הנסיעה ישר. כעת יש בצומת שני נתיבי נסיעה ישר ושני נתיבי פנייה שמאלה.
הוספת נתיב הפנייה חייבה את הרחבת הכביש שלצידו של מסוף האוטובוסים וכעת הוא מכיל שני נתיבים שמתאחדים בסופו לנתיב אחד שמוביל לכביש מס' 4 לכיוון דרום.

2) בצומת של הפונים לכביש מס' 4 לכיוון צפון, סומן עוד נתיב פנייה שמאלה על חשבון הנתיב השמאלי של הנסיעה ישר. כעת יש בצומת שני נתיבי נסיעה ישר ושני נתיבי פנייה שמאלה.
הוספת נתיב הפנייה חייבה את הרחבת הכביש שמוביל ללולאת הפנייה צפונה וכעת הוא מכיל שני נתיבי כניסה ללולאה הזאת.

3) שני נתיבי הכניסה החדשים האלה בתחילת הלולאה חייבו הצבת רמזור חדש בצומת לבאים אל הלולאה מכיוון מזרח (מכיוון ת"א).
כלי הרכב שבאו מכיוון מזרח היו רגילים להיכנס לשני נתיבי הלולאה ללא רמזור. כעת, הם צריכים לעמוד ברמזור החדש כדי לא להפריע לנוסעים בשני הנתיבים החדשים שהוכנו לבאים מבית החולים שיבא, מרמת אפעל ומכפר אז"ר.


הוספת נתיבי הפנייה ביטלו את הפקקים הקבועים שהיו במקום מכיוון מערב. הרמזור החדש שהוצב אמנם מעכב את הבאים למחלף ממזרח אך לא בצורה משמעותית כי תמיד כניסתם ללולאה היתה איטית בעקבות נתיב ההשתלבות הישן משמאלם שהיה קיים לפני השינויים החדשים.
כשהוא היה נתיב אחד, אפשר היה להסתפק בתמרור של מתן זכות קדימה. כעת, כשיש שני נתיבים, חייבים רמזור בשבילם.

 

DanielOne

New member
לגבי מס' 3

אתה בטח מתכוון לבאים ממערב למזרח ולא ממזרח.
&nbsp
אגב, בהקשר אחר ידוע לך מה קורה עם התוכנית הוותיקה ללולאה לבאים מז'בוטינסקי 481 ממזרח לכיוון 4 דרום? אני זוכר שבעבר ציינת שזה הולך לקרות בקרוב. האם זה נגנז כבר?
 

משה12333

New member
זה תלוי לחלוטין בחברת נת"ע. חברת נת"ע נתקלה מתחת למחלף גהה

במפלס גבוה של מי תהום שעיכב את העבודות שלה. בשנה האחרונה, נעשו עבודות מקיפות במיקום של הלולאה המתוכננת להנמכת מי התהום אל מתחת לעומק של העבודות התת קרקעיות. בלי קשר, מי התהום שם נשאבים באופן קבוע ע"י באר של תאגיד המים של בני ברק והיה צורך לשנותה כדי להתאימה למפלס הזמני החדש.

אם אתה מכיר את העבודות של נת"ע בת"א ליד לולאת וולקובסקי, גם שם יש עבודות נרחבות להנמכת מי התהום ורואים את הצינורות הזמניים ששואבים את מי התהום בגובה רב מעל לכביש, מעל לכלי הרכב שעוברים מתחתם. ההתעסקות עם מי התהום מעכבת מאד את העבודות של נת"ע.

רק לאחר שנת"ע תסיים את כל החפירות שלה באזור מחלף גהה, חברת נתיבי ישראל תוכל לבנות את הלולאה החדשה.

בינתיים, כל סביבת המחלף נראית כמו אתר עבודה ענק של נת"ע עם שינויי נתיבי נסיעה תכופים. נת"ע מסיטה את הנתיבים ימינה ושמאלה לפי התקדמות העבודות שלה ואפילו חוסמת את הנסיעה ישר מהדרום לצפון בירידה של כביש מס' 4 לכיוון פ"ת.

 

DanielOne

New member
תודה על התשובה

אני בהחלט רואה מפעם לפעם חסימות והסטת נתיבים באזור. לפני בערך שנה חשבתי שבאמת עובדים על הלולאה - אבל בסוף התברר שמדובר בקידוח של מקורות.
&nbsp
אז בעצם על הגשר ההשתלבות תהייה בהוספת נתיב רביעי להאצה במקום השוליים?
 

shaulb123

New member
למה לא מקטינים את האי תנועה הרחב בכביש 4 באזור גבעת שמואל?

בין הנתיבים לצפון ודרום יש הפרדה מאוד רחבה ואפשר לבטל אותה ולהוסיף נתיב לכל כיוון
 

DanielOne

New member
יש בהמשך תשתית חשמל שלא מאפשרת את הוספת הנתיב

בעתיד כשתהייה מנהרת תשתיות מתחת לכביש 4 בתוואי הנוכחי זה יהיה רלוונטי
 

משה12333

New member
חברת מקורות לא קשורה לעניין. העבודות של מי התהום בוצעו ע"י

תאגיד המים מי-ברק וחברת נת"ע. הבאר לא שייכת לחברת מקורות. השטח הוא של בני ברק והבאר שייכת לתאגיד המים של בני ברק.


מחלף גהה יכלול הרבה שינויים בעתיד ולא רק את תוספת הלולאה החדשה הזאת כי הוא צריך להיות מותאם לשינויים הרבים שכביש מס' 4 מתוכנן לעבור:

1. כרגע, היוצאים ממחלף אם המושבות לכביש מס' 4 לכיוון דרום חייבים לעמוד ברמזור שבמחלף גהה.
יסומנו בשבילם שני מסלולים מופרדים שיעברו על גשר גהה, מצד ימין לשלושת נתיבי הנסיעה הקיימים כבר על הגשר לכיוון דרום. הנוסעים לא יעמדו יותר ברמזור אלא ייסעו על הגשר.
שני המסלולים האלה הם למעשה מסלולי היציאה שקיימים היום אל מחלף אם המושבות/אל ציר ז'בוטינסקי בפ"ת ובבני ברק. שני המסלולים יוסטו שמאלה ויעלו על הגשר של מחלף גהה.
ברמזור הפנייה לז'בוטינסקי יבוטלו שני נתיבי הפנייה השמאליים הקיימים, לטובת הרדיוס של הלולאה החדשה (יש כרגע ברמזור 5 נתיבים ישר ושמאלה. יישארו רק 3).

2. שני המסלולים המופרדים האלה על הגשר ישמשו גם את העולים בלולאה החדשה מכיוון פ"ת לכיוון דרום (בדיוק כמו מחלף גנות לכיוון דרום).

3. הכביש של רחוב הנשיא בגבעת שמואל מתוכנן להתארך מזרחה עד לפ"ת ומערבה עד לכביש מס' 4. בקצה המזרחי שלו הוא יתחבר בצומת מרומזר לדרך רבין בפ"ת.
בקצה המערבי שלו הוא יכלול כניסה חדשה ימינה לבאים מדרום בכביש מס' 4 / יציאה חדשה ימינה מגבעת שמואל לכביש מס' 4 לצפון.
היוצאים לכביש מס' 4 לצפון לא יוכלו להשתלב מיד בשלושת המסלולים השמאליים המהירים של כביש מס' 4, אלא רק אחרי מחלף אם המושבות ומחלף 4/491 שמצפון למחלף גהה.
הם ייאלצו לנסוע בשני מסלולים מופרדים ימניים על גשר גהה שישמשו אותם, את היוצאים במחלף גהה, את היוצאים ממחלף גהה, את היוצאים במחלף אם המושבות, את היוצאים ממחלף אם המושבות, את היוצאים במחלף 4/491 ואת היוצאים ממחלף 4/491.
ההתחברות שלהם לכביש מס' 4 לצפון תהיה מאד ארוכה ותכלול כביש ארוך חדש שייסלל מימין לכביש מס' 4 בין מחלף גהה ועד אחרי מחלף 4/491 (מאד דומה למחלפי גנות והשבעה לכיוון דרום).

4. מול רחוב הנשיא, בשוליים הימניים של כביש מס' 4 לדרום, תיפרץ כניסה חדשה לכביש שמוביל לבית החולים מעייני הישועה בבני ברק. הנוסעים יוכלו לפנות ימינה לתוך בני ברק וגם לצאת מבני ברק ימינה לכביש מס' 4 לדרום.
כמובן שכביש מס' 4 לדרום ולצפון בקטע שבין מחלף גהה למחלף בר אילן לא יוכל להישאר ברוחבו הנוכחי אלא יכלול 5 נתיבי נסיעה בסיסיים לכל כיוון במקום ה-3 שיש כרגע.
התוספת של הנתיבים תבוא על חשבון התשתיות הארציות של חשמל, דלק, תקשורת, מים וביוב שעוברות כרגע במרכז כביש מס' 4 ובשוליו. רוב התשתיות (או כולן) יאוחדו לתוך מנהרה שתיחפר בשבילן מתחת לכביש מס' 4.
מנהרת התשתיות גם תכלול בתוכה קטע תת קרקעי קצר של כניסת כלי רכב ויציאת כלי רכב לתושבי גבעת שמואל בחיבור של כביש מס' 4 לצפון עם מחלף גבעת שמואל.

 

DanielOne

New member
לפי התמונה

אני מבין שיוקם גשר נוסף בצמוד לגשר הקיים.
&nbsp
בכל מקרה כל התוכניות הללו לא לחומש הקרוב...
 

משה12333

New member
אין קשר. אם לא היו את החפירות התת-קרקעיות של הקו האדום,

חברת נתיבי ישראל כבר היתה מסמנת בשולי כביש מס' 4 שעל הגשר, נתיב השתלבות לדרום מהלולאה הזאת.

כך חברת נתיבי ישראל נוהגת בכל הכבישים בארץ. היא לא ממתינה להתממשות התכניות של הכבישים אלא מסמנת נתיבים מחדש במתכונת הנוכחית של הכבישים הקיימים.

כרגע, לא ניתן לבנות את הלולאה הזאת בגלל העבודות של נת"ע.

 
למעלה