כחלון. אם למישהו היה ספק...

משה12333

New member
לא ניתן ע"י צעדים כלכליים ממשלתיים להתנגד לטבע האדם. אם

רוב אזרחי המדינה רוצים לגור במרכז, לא ניתן לגרום להם לעזוב לפריפריה. הם יגורו במרכז אפילו בחדר אצל הוריהם ואפילו יגורו כך כזוג עם תינוקות.

אם רוב אזרחי המדינה רוצים לנסוע במכונית פרטית, לא ניתן לגרום להם לוותר עליה לטובת אופנוע, קטנוע או תחבורה ציבורית. הם ישלמו מיסים ואגרות בשיעור עצום על קניית המכונית ועל הדלק בשבילה ולא ינטשו אותה.

הקשר שהכתבה מציגה בין צעדים כלכליים של הממשלה לטובת או לרעת בעלי האופנועים והקטנועים לבין נטישת המכוניות הפרטיות או רכישת יתר של מכוניות פרטיות הוא קשר שלא קיים במציאות.

ב-2018, מכונית פרטית היא חלק בלתי נפרד מחייו של כל אזרח מערבי בעולם.

אף אזרח לא ינטוש את המכונית הפרטית לטובת אופנוע או קטנוע, גם אם יוזילו מאד את מחיריהם.

ולהיפך, אף רוכב קטנוע או אופנוע לא ינטוש אותם לטובת המכונית הפרטית בגלל אגרות מומצאות חדשות שהממשלה מטילה עליו.

בכלל, לרבים מרוכבי הקטנועים לא אכפת מהאגרות האלה כי הקטנועים שייכים לעסק (עסקי שליחויות, עסקים זעירים, פיקוח עירוני ומשטרה).

 

סבוןחדש

New member
ברוב המכריע של ההודעות שלך

אני מבין את הנקודות שלך.
הפעם לא.
גם כץ הוא אסון לתכנון (האורבני והתחבורתי) בישראל. אבל, לא מספיקה הכתבה הזו להוכיח זאת.
 

ש מים

New member
מה לא הבנת כאן?

לא הבנת שבפעולתו - בפגיעה בדו-גלגלי - מעלה חכלון את נפח התחבורה על הכבישים? שבהחלטתו (ולא בזו בלבד, אבל כאן הטמטום פשוט משתולל בעירום ברחוב הראשי) הוא מגלים ומעצים את בעיות התחבורה של מדינת ישראל בכלל ושל גושדאנס בפרט?
במקום להגדיל את כמות הרכבים בעלי "טביעת גלגל גבוהה" - יש להגדיל את הרכבים בעלי טביעת גלגל נמוכה. שמישהו יסביר לפופוליסט שעלה לגדולה ובהזדמנות זו הורס את המדינה!
וכן, כץ גרוע לא פחות.
 

25306yosef

New member
שניהם פופוליסטיים ושניהם גרועים ביותר.

הוא הצליח להגיע לראשות משרד האוצר רק בגלל הפופוליזם שלו והיכולת שלו לשכנע אנשים.

והשני שיושב בראשות משרד התחבורה גרוע לא פחות ממנו. שניהם פופוליסטיים ופועלים מתוך שיקולים אישיים זרים ופסולים.
 

ש מים

New member
נכון. כמו רוב השרים ופקידי הממשלה "הבכירים".

עיקרון "הפירמידה הטימטומית": כל מטומטם שעולה למעלה לוקח מטומטם גדול יותר שישב מתחתיו...
 

משה12333

New member
האחד הגיע למשרד האוצר לאחר שהקים מפלגה חדשה שזכתה להצלחה

בבחירות האחרונות בעקבות המפיכה שהוא יזם בשוק הטלפונים הסלולריים כשהוא כיהן בתפקיד שר התקשורת (מהפיכה שגם אתה נהנה ממנה).

השני יושב בראשות משרד התחבורה כבר עשור.

שניהם מובילים מהפיכות שלא היו כדוגמתן מקום המדינה בתשתיות הדיור והתחבורה.

שניהם אנשי עשייה מהמעלה הראשונה שפועלים מתוך שיקולים ציבוריים רחבים לטובת כלל אזרחי ישראל.

בכל מקום בארץ, אתה רואה את העשייה של שניהם.

(שר האוצר התנה את הצטרפותו לממשלה הנוכחית במעבר של מינהל התכנון ממשרד הפנים אל המשרד שלו. רק הצעד הזה מלמד אותך על אופיו של האיש ועל כוונותיו. הוא גם דרש וקיבל מראש הממשלה את תיקי הבינוי והשיכון והגנת הסביבה למפלגתו כדי לממש את התכנונים שלו).

 

רשר

Well-known member
מנהל
לא יזם אלא נגרר אחרי OECD כשכל החברות הורידו מחיר זמן אויר

אם היה משאיר את המחיר כפי שהיה הממשלה היתה נופלת,
או שכולם היו עוברים לסלולרי מהשטחים,
משרדי הממשלה וחברות עם הרבה לקוחות כבר אז שילמו כמה שנים 9.99 שקלים לחודש על כל קו ללא הגבלת שיחות,
 

משה12333

New member
האם אתה סבור ששר תקשורת אחר היה מצליח לבצע את כל המהפכות

שהוא ביצע בזמן קצר בעת כהונתו במשרד התקשורת?

האם זכור לך מההיסטוריה של מדינת ישראל, שר תקשורת שביצע כל כך הרבה מהפכות לטובת האזרח ולרעת גופי הענק במשק שסבלו מהפסדי עתק כתוצאה מהן?

אתה לוקח כמובן מאליו את המצב הנוכחי בשוק התקשורת בישראל מבלי להבין את המצב שהיה קיים בישראל לפני שהוא נכנס למשרד התקשורת, מצב שבו גופי הענק במשק שלטו בשוק וקבעו בעצמם מחירים, כללים, הגבלות, קנסות לרעת הצרכנים הפרטיים.

זה בדיוק היה גם מצב התחבורה בישראל, הציבורית והפרטית, לפני ששר התחבורה נכנס לתפקידו לפני כעשור.

התחבורה הציבורית נשלטה ע"י גופי ענק עם כח בלתי מוגבל שפעלו לטובתם ונגד הנוסעים. גופי הענק קבעו את היקף השירות לנוסעים, את מחירו, את תדירותו, את סוג הציוד, את אזורי ההפעלה ואת תנאי ההפעלה של הקווים שלהם.

בעולם התקשורת ובעולם התחבורה הציבורית של ישראל, הצרכן הפרטי היה בתחתית שרשרת המזון ותמנוני הענק של חברות התקשורת וחברות התחבורה הציבורית שלחו את זרועותיהם לכל עבר בכנסת ובממשלה כדי להבטיח את המשך כוחם. אף שר לא העז להתעמת איתם.

מצב זה פסק כשנכנסו למשרד התקשורת ולמשרד התחבורה 2 שרים עם חזון ועם תחושת שליחות ואחריות ציבורית.

כעת, הצרכן הפרטי הוא בראש שרשרת המזון ותמנוני הענק נהפכו לרכיכות שתלויות בחוות הדעת שלו להמשך קיומם.

 

רשר

Well-known member
מנהל
הגוף הענק ששולט בתחבורה ובתקשורת,,, נקרא "ממשלה"

אתה כותב על אתה תופעה כאילו היא מנותקת מהמציאות
לא שר אחד מכריע החלטות בסדר גודל כזה בלי ראש ממשלה ותמיכה ציבורית, לכן התשובה ברורה - כל שר שיקבל גיבוי יבצע אותו הדבר ואין כאן כל זלזול בשניהם אלא נסיון להדגיש שזו לא החלטה בודדת תלושה מנסיבות שקשורה רק ל"אומץ אישי מיוחד לאיש מיוחד" ואתה מאשר זאת ע"י דוגמה מ"כץ"
בדוק מתי תוכננו הכבישים של כץ ולמה בוצעו סוף סוף עכשיו ולא מייד עם התכנון (עלית רמת החיים והמיסוי),
 

משה12333

New member
שר התחבורה ושר האוצר הנוכחיים לא צריכים גיבוי מראש הממשלה.

הם מנהלים מדיניות משל עצמם.

ראש הממשלה צריך גיבוי מהם כי הוא תלוי בהם לחלוטין להמשך כהונתו בתפקיד.

שר התחבורה שולט במרכז הליכוד ושר האוצר שולט ברוב שיש למפלגות הקואליציה בכנסת. כל אחד מהם יכול להדיח את ראש הממשלה מכיסאו ברגע שהוא ירצה.

הכח הציבורי הרב ששניהם צברו הוא בזכות הישגיהם חסרי התקדים במשרדים שהם עומדים/עמדו בראשם וראש הממשלה חושש מאד מכח ציבורי זה.

לראש הממשלה יש סמכות מדינית-בטחונית עליונה בממשלה ובציבור. לשר האוצר יש סמכות תכנונית וביצועית עליונה בנושאי הדיור. לשר התחבורה יש סמכות תכנונית וביצועית עליונה בנושאי התחבורה בארץ. שני השרים יוזמים תכניות בעצמם ומוציאים אותם לפועל בעצמם.

זהו מבנה האישיות שלהם, מבנה אישיות שאת תוצאותיו רואים בשטח בכל יום, בכל מקום במדינה.

(אמנם חלק מתכניות הדיור של שר האוצר וחלק מתכניות התחבורה של שר התחבורה אכן תוכנן לפני כניסתם לתפקיד. בין לתכנן ובין להוציא לפועל יש הבדל גדול. גם בין להוציא לפועל ובין להוציא לפועל בהצלחה יתרה עם משך זמן ביצוע שובר שיאים, יש הבדל גדול. כנראה ששני השרים יודעים לשחרר תכניות שהיו תקועות ולוודא שהן תתבצענה במהירות).

 

משה12333

New member
איזה ליכוד? המפלגות מתו בישראל. האזרחים מצביעים לאישים

ולא למפלגות. רואים זאת הכי טוב בבחירות הקרובות, בחודש הבא, לרשויות המקומיות.

בעבר, כל מועמד היה נציג מפלגה מסויימת בכנסת. היום, כל מועמד הוא עצמאי והוא ממציא לעצמו סיעה חדשה למועצת העיר.

כך גם בבחירות הכלליות. כל מתמודד בעל כח ציבורי מקים לעצמו מפלגה חדשה והוא מחפש סתם אנשים שימלאו אותה כי אין לה שום תפקיד פרט להצבעות בכנסת שיתמכו בו וברעיונותיו.

אין יותר אידיאולגיה. יש רק בחירה אישית במועמד כזה או אחר.

(דרך אגב, שר האוצר הוא לא מהליכוד).

 

אבישי ק

New member
אישית מפחידים אותי האופנועים וקטנועים.

כחלון עשה כמה דברים טובים אבל יש הרבה שצריך לשפר.
הבעיה של הדו גלגלים לא התחילה היום ואני עדיין לא מבין מי בעל האינטרס שכל הזמן עושה את זה ולמה.
 

ש מים

New member
"מי בעל האינטרס"?

נו באמת...
רשימה חלקית, מהאצבע:
  1. קודם כל המדינה - שמרוויחה הרבה יותר על כלי רכב מאפשר על דו-גלגלי (יותר חלפים, יותר דלק, יותר מיסים).
  2. היבואנים. מאותן סיבות.
  3. כל תחום התשתיות והנדל"ן (תחשוב כמה השקה מבוצעת ונדרשת בכל נושא המחלפים למשל, הכבישים העצומים, החניונים ועוד... יש מגזר עצום במדינה שחי על כספים אלו!).
 
למעלה