תשתיות הגז

RonaSasson

New member
תשתיות הגז

בישראל מצאנו גז טבעי כבר ואנחנו אפילו מוכרים אותו לאירופה ומצרים. קראתי כמה כתבות על יוסי אבו, מנכ"ל חברת דלק קידוחים ונראה כי ישראל בדרכה ללהפוך למעצמת אנרגיה עולמית. אם חושבים על זה, מקורות האנרגיה הקיימים בעולם היום יגמרו בסופו של דבר והעולם יצטרך למצוא ולהשתמש במקורות אנרגיה חלופיים. נראה כי ישראל מתכננת גם את תשתיות העתיד ואנחנו נהיה מדינה למופת שתשמש דוגמא לעולם. מי היה מאמין?!
 

משה12333

New member
מהפיכת הגז הטבעי בישראל הביאה למהפיכה אדירה בייצור החשמל

במשק, כשתחנות הכח הגדולות מוסבות להפעלה בגז טבעי במקום בפחם.

בנוסף לכך, מתוכננות כעת בארץ עשרות תחנות כח פרטיות שמונעות בגז הטבעי. תחנות הכח יספקו חשמל זול למשק הישראלי במקביל לתחנות הכח של חברת החשמל.

התחנות החדשות של הגז הטבעי יכולות לקום בכל מקום בארץ ואינן תלויות במיקום של חוף הים התיכון כפי שתלויות כל תחנות הכח הגדולות של חברת החשמל, בגלל הצורך בקירור ע"י מי הים.

חברת נתיבי הגז הטבעי לישראל הממשלתית (נתג"ז) פורסת לאורך ולרוחב הארץ צינורות ענק שמזרימים את הגז מהמאגרים התת-ימיים לכל מקום בארץ.


מהפיכת הגז הטבעי ומהפיכת ייצור החשמל הן עוד נדבך במהפיכת התשתיות האדירה שישראל עוברת בעשור האחרון.

 

Jasmine851

New member
אנחנו כבר על הגל

וזה עוד לפני שמאגר לוויתן החל להזרים גז (צפוי עד סוף השנה). האסדה הספציפית הזאת אמורה לספק גז שלבד עשוי לספק את צרכי המשק הישראלי, ועוד אקסטרות לייצוא למדינות שכנות
 

ערןל1

Active member
הנפט לא יגמר כ"כ מהר

כבר עכשיו צריך לעבור לאנרגיות חלופיות. לצערי אין שום דבר שיגרום לזה לקרות.
 

משה12333

New member
זיהום האוויר גורם לזה לקרות. זיהום האוויר גורם לאפקט החממה

שפוגע באנושות ע"י התמעטות המשקעים, התפשטות המדבריות ועלייה בטמפ'.

לכן האנושות כבר 30 שנה מנסה, ע"י השקעות עתק ממשלתיות ופרטיות, לקדם את מיזם הרכב החשמלי.

למרות כל השקעות העתק, האנושות לא הצליחה לפתח רכב חשמלי להמונים שיחליף את רכבי הבנזין והסולר.

האנושות כעת משנה כיוון ועוברת לייצור של כלי רכב שאמנם מונעים בבנזין ובסולר, אך יותר יעילים מבעבר ולכן יותר חסכניים בדלק. הרכבים גם לא מזהמים כבעבר בזכות מערכות סינון חדשות שהם כוללים.

השימוש הנרחב בנפט ימשיך, כנראה, במאות השנים הבאות אך הזיהום ממנו יפחת בהדרגה.

 

ערןל1

Active member
כמות הפד"ח נשמרת

אני לא חושב שהורידו את כמות הפד"ח לליטר דלק.

לכן אם "השימוש הנרחב בנפט ימשיך" אפקט החממה שאתה מתאר ימשיך וכמו כן הבעיה הגיאופוליטית (המון יצרניות נפט לא אוהבות אותנו משום מה).
 

משה12333

New member
כמות הפחמן הדו-חמצני תרד כי כמויות הדלק שנשרפות תרדנה.

אפשר לראות זאת בצורה הטובה ביותר בתעופה. היום, מטוסי ענק הם חסכוניים יותר בדלק לעומת הדור הקודם של אותם המטוסים. לא רק שיש להם שני מנועים ולא ארבעה כבעבר, אלא שהמטוסים גם בנויים מחומרים יותר קלים שמביאים לחיסכון בדלק.

בתעשיית הרכב, כל מנוע היום נשלט ע"י מחשב זעיר שמבטיח נצילות מירבית של הדלק. אין את בזבוז הדלק של העבר ע"מ להשיג תוצאות זהות לתוצאות הנוכחיות.

אם האנושות מחליטה על יעד מסויים, היא תעמוד בו. האנושות הצליחה לטפל בחור באוזון ע"י הפסקת השימוש בגזים שגרמו לו.

בכלל, כל מכשיר חשמלי היום שכולל מנוע (מקרר, מזגן, מכונת כביסה) הוא יותר חסכוני בצריכת האנרגיה שלו מהדור הקודם כי הרכיבים החשמליים שהיו בעבר במנוע הוחלפו ע"י רכיבים אלקטרוניים שאינם מתחממים ולכן לא גורמים לאיבוד אנרגיה סתם. הרכיבים האלקטרוניים הם גם מאד מדוייקים ונשלטים ע"י מחשב זעיר.

לגבי מאגרי הנפט, בעבר באמת חשבו שניתן לשאוב נפט רק ביבשה או בסמוך לחוף הים. באותה התקופה, הנפט הערבי שלט בעולם כי בנסיכויות המפרץ הנפט לבד פורץ מהאדמה מבלי לבצע קידוח אפילו. מאגרי הנפט שם מגיעים עד לפני הקרקע.

היום, ניתן לשאוב נפט ממאגרים בלב הים. האנושות גילתה מאגרים אין-סופיים של נפט מתחת לקרקעיות האוקיינוסים ואין היום כל מגבלה שמונעת את השאיבה מהם. אין מגבלה למרחק מהחוף, אין מגבלה לעומק המים ואין מגבלה לעומק הקידוח בקרקעית האוקיינוס.

לכן, כוחו של הנפט הערבי יורד בהתמדה מיום ליום. המערב שואב לבד נפט מהאוקיינוסים שלחופו.

 

ערןל1

Active member
אז למה צריכת הנפט רק עולה?

נתחיל עם מה שאנחנו מסכימים:
1) יש אפקט חממה והוא נגרם מהפד"ח.
2)זיהום האויר (לדעתי לא כולל פד"ח) יירד.
3) כמות הנפט הנדרשת פר פעולה יורדת.
4) רכבים חשמליים זה לא הפתרון שיפתור את הבעיה.
4) נפט הולך להיות מקור אנרגיה עיקרי עוד מאות שנים.



לעומת זאת אני לא מסכים שכמות הנפט הנצרכת הולכת לרדת. קודם כל מאקסטרפולציה על ההווה (ופה אני מסייג שייתכן שתצוץ המצאה שלא חשבתי עליה) ובאופן יותר פרטני רואים שהעולם מתפתח וזה מצריך עוד נפט.

לגבי הנפט של ארצות מתקדמות זה דבר טוב אבל עדיין ה"רעים" עדיין מצליחים למכור המון נפט.

החור באוזון לא דרש שינויים התנהגותיים משמעותיים. עדיין יכולת לקרר פשוט המכשיר קצת השתנה.
 

משה12333

New member
כמות הנפט המופק עולה אך הקצב של העלייה הזאת יורד בהתמדה

ויגיע לרמה מאוזנת שבה הפחמן הדו חמצני הנפלט מהשימוש בנפט לא יגרום לאפקט החממה יותר.

בכל העולם, הגז הטבעי מחליף לאחרונה את הנפט והפחם כמקור חשוב לאנרגיה. הגז הטבעי פולט פחות פחמן דו חמצני משניהם.

יש היום מאמצים קדחתניים כלל עולמיים בנושא הייעור כשמדינות במערב ובמזרח אפילו מצליחות ביחד לנטוע מס' דמיוני שמתקרב למיליארד עצים חדשים (העצים סופגים את הפחמן הדו-חמצני).

האנושות לבסוף תבטל את אפקט החממה.

 

ai21

New member
צריכת הנפט עולה - בעולם השלישי

אנשים שעד היום התניידו רק באופנים או ברגל - מתעשרים ועוברים לרכבים.
אבל בעולם המערבי - היא יורדת,
כי הק"מ לליטר יורד.
&nbsp
טכנולוגיות היברידיות מציבות יעד מרשים לירידה - כבר היום הפוטנציאל הוא 40 ק"מ לליטר.
ומה שמגביל את המעבר - זה בעיקר עלויות הסוללות והיכולת להגדיל את קצב ייצורן (עלות המנועים והגנרטורים החשמליים גבוהה כיום, אבל תרד ככל שהמנועים ימכרו יותר).
&nbsp
אפקט החממה וזיהום האוויר - הוא בעיה בעיקר מתחבורה בערים (אפקט חממה עירוני מעלה טמפרטורות ב2-3 מעלות, ומעלה את הזיהום בעיר).
ולאדם שעיקר נסיעותיו הן פנים-עירוניות, יותר-ויותר ישתלם לנסוע ברכב היברידי או חשמלי - מה שיפחית זיהום משמעותית.
&nbsp
אם יתבצע מעבר כזה לרכב היברידי-הנטען לנסיעות קצרות,
תחנות כוח המרוחקות מהעיר - יפחיתו את הזיהום ואפקט החממה בתוך העיר, אפילו אם מדובר בתחנות פחמיות, ולכן ההתמקדות בפחם זו אשלייה,
הסיבה העיקרית למעבר לגז טבעי - היא שהגז הטבעי זול יותר.
וזה גם מה שהורג את תחנות הכח הגרעיניות.
&nbsp
גם ההתמקדות ב"חיסול הנפט" הוא אשלייה:
מכיוון שהנפט הוא מקור אנרגיה יעיל לנסיעה בין-עירונית - הוא כנראה ימשיך להיות בשימוש זמן רב מאוד.
אבל רוב הזיהום, אפקט החממה, והנסיעות - הן בתוך הערים, ולכן גם אם המעבר יהיה חלקי - צריכת הנפט תפחת משמעותית.
תחשוב על מצב שבו צריכת דלק עירונית תפחת מ10 ק"מ לליטר ל0,
וצריכה בין-עירונית תפחת מ15 ק"מ לליטר - ל40 ק"מ לליטר.
&nbsp
למעשה,
הנקודה בה משתלם יותר לרכוש רכב היברידי מאשר רכב רגיל היא כבר לא עתידנית,
אלא עניין לעשור הקרוב.
 

zvir1

New member
קשקוש בלבוש. אתה לא מודע למה שקורה עם רכבים חשמליים

כנס לגוגל
 

משה12333

New member
לא רק אתה רצית שמיזם הרכב החשמלי יצליח. כלל האנושות רצתה.

לכן כל ממשלי המדינות העשירות במערב השקיעו בכך תקציבי עתק, לכן המגזר הפרטי השקיע בכך תקציבי עתק, לכן המוחות ההנדסיים הטובים בעולם גויסו למשימה מהאקדמיה ומהתעשייה, לכן יצרניות רכבי הבנזין והסולר ניסו בעצמן להיכנס לתחום הזה.

כגודל ההשקעה, כך גודל הכישלון. 30 שנים של השקעה וכישלון מוחלט.

מסתבר שלא ניתן לפתח רכב חשמלי להמונים.

(רעיון הסוללה נכשל. הסוללה יקרה, כבדה, לא מספקת טווח נסיעה סביר, טעינתה אורכת זמן רב ויעילותה פוחתת בצורה חדה לאחר מס' חודשי שימוש בה. האנושות כעת חושבת על כבישים מחושמלים במקומה).

 

zvir1

New member
כנראה שאתה חי ביקום מקביל יחד עם המכוניות מימן וכבישי חשמל

עיין ערך טסלה 3 , יונדאי קונא EV , קיה נירו EV ...וחפש קצת בדוקטור גוגל על קצב התפתחות הסוללות.
 

משה12333

New member
אתה לא צריך לחפש בנרות סימני הצלחה למכונית החשמלית כי לא

תמצא. אין כאלה.

אתה יכול להבין לבד שרעיון הסוללה נכשל.

הסוללה אינה מאפשרת לפתח רכבים חשמליים להמונים. מחירה החריג מונע קנייה המונית של רכבי חשמל, טווח הנסיעה שהיא מציעה הוא קטן מידי, זמן הטעינה שלה הוא ארוך מידי, היא מוצר מתכלה שיעילותו פוחתת עם השימוש בו, בעת הפעלת מזגן או בעת נסיעה עם מס' נוסעים או בעת נסיעה בעליות או בעת נסיעה עם מטען כבד, טווח הנסיעה שהיא מציעה הופך להיות אפסי.
ניסו להגדיל את טווח הנסיעה ע"י הגדלת הסוללה אבל אז מחירה גדל עוד יותר ומשקלה העצום חייב פיתוח של רכבי יוקרה גדולים שיוכלו לשאת אותה בהצלחה. גם זמן הטעינה שלה התארך בהתאם לתוספת הגודל שלה.

לכן האנושות מנסה כיוונים אחרים בתחום החשמל כמו הכיוון של כבישים מחושמלים. יש היום ניסויים בעולם במסלולים מחושמלים בכבישים ראשיים. אולי הם יצליחו ואולי לא.

(רכבי המימן שהזכרת הם כמו רכבי הסוללה החשמלית מבחינת מחירם. הם מאד יקרים ולכן הם נחשבים כרכבי יוקרה. הם לא רכבים להמונים כמו רכבי הבנזין והסולר).

 

zvir1

New member
אתה עדיין ביקום מקביל .

הגידול של שימוש ברכב חשמלי הוא אקספוננציאלי . כרגע עדיין 2% אבל קצב גידול של הכפלה כל שנה.
 

משה12333

New member
המדד היחיד להצלחה הוא הצלחה. הצלחה אינה זקוקה למליצי יושר,

לסטטיסטיקות תומכות, לליקוט דוגמאות מפה ומשם.

יש הרבה המצאות טכנולוגיות מוצלחות בעשור האחרון ששינו את חיינו. כולנו משתמשים בהן בכל רגע.

המכונית החשמלית אינה אחת מהן. המכונית החשמלית היא ניסוי שנכשל.

בתולדות האנושות, זה אולי הניסוי הטכנולוגי שהיחס השלילי בין ההשקעה הכספית בו לרווח ממנו הוא הקיצוני ביותר. האנושות באמת ניסתה בכל כוחה לפתח רכב חשמלי להמונים מתוך מטרה שרכבי הבנזין והסולר ייעלמו מהעולם.


(דרך אגב, יש גם טעות מתמטית בתגובתך. קצב גידול של הכפלה הוא לא גידול מעריכי אלא גידול לינארי).

 

zvir1

New member
אין פה אנושות אלא התכנסות של טכנולוגיות ידידי

גם אם הגידול לא יהיה מעריכי אלא לינארי זה שינוי דרמטי של טכנולוגיות הגדול בתחבורה מאז מאה שנים. זה לא יקרה.
זה קורה
אתה מסרב לראות .
אתה כמו נוקיה, קודאק ...ועוד .
 

משה12333

New member
לא נכון. השינוי הטכנולוגי הגדול ביותר בתחבורה הוא רעיון

המכונית האוטונומית. בוודאות, בעוד כ-30 שנה לא יהיו יותר נהגים (ולא טייסים ולא אסטרונאוטים). כל כלי הרכב בעולם ביבשה, באוויר או בים, יישלטו ע"י מחשבי ניווט או מרחוק.

הדברים האלה קיימים כבר היום כחלק מהשגרה: תוכנות ניווט, כבישים חכמים, צמתים מרומזרים חכמים, מטוסים ללא טייס, טייס אוטומטי, מכוניות אוטונומיות למחצה, חיישני קירבה/סטייה מסביב למכוניות, מצלמות זעירות מסביב למכוניות, חלליות לא מאויישות (לישראל יש אחת כזאת שתטוס לירח), סירות וצוללות לא מאויישות.

אם אתה מחפש המצאה שמתפתחת בקצב מעריכי אז יש לך את המחשב. בכל יום הוא נהיה יותר ויותר חזק ויותר ויותר קטן. קח לדוגמא את מחשבי הסמארטפונים. המחשב הזעיר בסמארטפון כל הזמן משתפר וכל הזמן קטן בגודלו. בכל חודש אתה קונה סמארטפון עם מחשב פנימי יותר חזק ויותר קטן מהמחשב בסמארטפון שיצא בחודש שקדם לו. זה שינוי דמיוני שאכן קורה במציאות. גם מהירות התקשורת, כמות הנתונים שלה ואמינותה מתפתחת בקצב דמיוני.

האם אתה באמת לא רואה מהו העתיד של התחבורה האנושית? העתיד הזה נמצא כבר כעת מסביבך בכל מקום. האם אתה באמת לא רואה מהו הצעד הבא של תוכנת הניווט ווייז?


(הזכרת את קודאק ונוקיה מבלי לדעת שהן חברות-על טכנולוגיות שמפתחות, בין השאר, סמארטפונים. תדמית זה דבר אחד ומציאות זה דבר אחר).

 

zvir1

New member
ואתה חושב שכל נושא המכונית החכמה יהיה עם מנוע שריפה פנימית

או השטות של המימן (שהוא סהכ חשמלי) ...
&nbsp
 
למעלה