עוד שאלה על נושא שהוא מרתק ומסקרן אותי

ה- ישפרו סנטרים זה קניונים פתוחים בצורת רחובות מסחריים

בדרך כלל הם נמצאים בתוך אזורי תעשייה " מסביב אל רחובות "
בדיוק כמו למשל : דיזינגוף סנטר שהוא נמצא מ- 2 צדדיו של הרחוב .

ולגבי מרכזי הערים -
מרכזי העיר " הישנים " הם אינם בעלי גבולות ברורים ו-מוגדרים מראש,
לעומת " מרכזי העיר החדשים " שהם בעלי גבולות מוגדרים מראש
עם " שדרה מרכזית מסחרית " אחת שסביבה יש גם כן פעילות של
" משרדים / מבני ציבור אחרים "
 

משה12333

New member
מרכזי העיר הישנים מהווים היום מטרד כי הם תופסים סתם שטח

גדול, הרחובות שלהם צרים ובעלי כבישים חד-סיטריים שהתנועה בהם מופרעת תמיד ע"י חניית רכבים משני צידי הכביש כך שמשאיות תמיד מתקשות לעבור בהם, הם בעלי מבנים נמוכים (אפילו של קומה אחת) מסוכנים, התשתיות שבהם ישנות ומתפוררות (חשמל, מים, יסודות המבנים).

הם מקבצים אליהם חסרי בית ועובדים זרים, הם מוזנחים, מלאי אשפה, אלימות ופשע.

מרכזי העיר הפכו לשוליים ושולי העיר הפכו למרכז. יש תושבים שנולדו וגדלו בשכונות בשולי העיר ומעולם לא ביקרו במרכז העיר כי כבר כל השירותים הוצאו ממנו (בנקים, דואר, משרדי ממשלה, בתי קולנוע, מרפאות, חנויות).

אפילו משרדי העירייה כבר לא ממוקמים במרכז העיר הישן.

כדי לחצות את העיר מקצה לקצה, אין צורך יותר לעבור במרכז העיר כי לשכונות החדשות שמסביבו יש כבר כבישים עוקפים משלהם, עירוניים או אפילו בין-עירוניים עם מחלפים בכניסה לשכונות.

מרכז העיר הישן הוא מוזנח ולכן מבנה אחר מבנה נהרס בו והופך למגדל מגורים. כבר אין צורך במרכז העיר הישן, אלא בתור שטח לבניית מגדלי מגורים או מגדלי עסקים.



 
תמונה של בניינים מכוערים

הייתי כמה וכמה פעמים במרכז פתח-תיקווה.
הבניינים האלה מזעזעים.
אבל לענייננו -
כיום ישנם ערים שבהם מוקמים מרכזי עיר חדשים לצד מרכזי עיר ישנים
על " שטחים ריקים / שטחים מפונים " כגון נתניה או תל-אביב.
וזה לא ממש הבדל גדול !.
כי זה בעצם כמו : " הרחבה של הישן " באמצעות החדש
 

משה12333

New member
העיצוב של המגדלים האלה הוא חדשני- מגדלים שתלויים באוויר.

כל מגדל הוקם על עמוד ענק, כך שהמגדל "מרחף" מעל הקרקע בגובה רב, לרווחת הדיירים שגרים בו.

המגדלים הוקמו מעל לשוק העירוני של פ"ת והיה צורך להפריד בין המולת השוק ובין המולת בתי העסק הרבים שמסביבו לבין הדיירים שבמגדלים. לכן המגדלים תוכננו כך שהקומה הראשונה שלהם תהיה בגובה רב מאד מעל לקרקע.

הגובה של שני העמודים הענקיים הוא כה רב, עד שהוא אפשר לבנות מתחת למגדלים, בין שני העמודים, גינה "מרחפת" באוויר עם בריכת שחייה לדיירים.


בפרוייקט בנייה אחר בפ"ת, תכננו באופן שונה מגדלי מגורים חדשים- מעל לגג של קניון קיים.
משני צידי קניון סירקין יוקמו מגדלי ענק שצמודים לקירות שלו. הגג של קניון סירקין ייהפך לגינה "מרחפת" באוויר לרווחת דיירי שני המגדלים החדשים. כך הדיירים יזכו לגינה ענקית באזור צפוף.

יש הרבה פתרונות חדשניים היום לבניית מגדלי מגורים באזור מסחרי ישן וצפוף. בנייה של מגדלים "מרחפים" היא אחת מהם.

 
נזכרו עכשיו

קניון סירקין קיים כבר הרבה שנים.
ו- כביש 40 שהוא עובר בצמוד ( דרך ירושלים ) יהיה עכשיו
עוד יותר פקוק ממה שהוא עכשיו
 

משה12333

New member
כביש 40 לא יעבור יותר בדרך ירושלים בפ"ת. הוא מתוכנן לעבור

ממזרח לפ"ת ולעקוף את קטע הכביש שבין מחלף שערייה למחלף ירקון.

 

משה12333

New member
יש תכנית מפורטת לכביש עוקף פ"ת. הכביש יתחיל מצומת הכניסה

הדרומית לקניון סירקין, יחצה עם מחלף את הכביש שבין צומת סירקין לכפר סירקין, ימשיך מתחת לקרקע ככביש משוקע מתחת לשטח המפונה של מחנה סירקין, יחצה עם מחלף את הכביש שבין צומת גנים לראש העין, ימשיך מעל הקרקע בשדות שבין פ"ת לראש העין ואז יסתיים במחלף עם כביש 40 הקיים שבין צומת סגולה לצומת כפר הבפטיסטים.



 

ש מים

New member
לא הבנתי מה רצית להגיד

האם אתה מתכוון לחתך הרחוב או לעיצוב/אדריכלות הנוף, או לגיאומטריה?
 
התכוונתי ל- דגמים של אזור עירוני

למשל יש לך דגם של אזור מסויים שהוא נקרא: " אשכול " או " ענפים " -
שזה רחוב ראשי אחד גדול (לעיתים אף מחובר לעצמו )
שאליו מחוברים רחובות קטנים יותר.

נראה לי שזה נקרא בשפה המקצועית : Urban Morphology
כלומר : מורפולוגיה אורבנית / צורה עירונית
 
למעלה