עדיין לא הבנתי מה נסגר לגבי תחנה מרכזית בתל אביב

לזה בדיוק התכוונתי

הרי בהתחלה רצו לחבר את תחנת רכבת - ההגנה עם תחנה מרכזית
בגשר של הולכי רגל שזה היה רחוק מידיי,
אז לפחות תחנת תל אביב דרום לשעבר היא יותר קרובה לפיצול של 2 המסילות.
אלא אם ימצאו איזה פיתרון יותר טוב,
בינתיים עד שהם לא יפנו את תחנה מרכזית אז כולם ימשיכו לסבול
 

משה12333

New member
זאת הבעיה של כל הקטע הדרומי של מסילת האיילון ולא רק של

תחנת צומת חולון. אין לקטע הדרומי חיבור ישיר למסילה של כביש מס' 1 אלא רק ע"י "פניית פרסה" באמצעות תחנת ההגנה.

הסיבה לכך היא זהה לסיבה של הכשלים שהוזכרו בקשר לכבישים של מחלף קיבוץ גלויות. הקטע הדרומי של האיילון והמסילה שלו נבנו כ-30 שנה לאחר האיילון המקורי ומסילותיו שתוכננו לשמש כהמשך ישיר של כביש מס' 1 ומסילותיו.

אי אפשר לשנות זאת. זה אולי הכשל היחיד של מיקום התחנה המרכזית המתוכננת אבל יתרונותיה הרבים מאפילים עליו.

(הזכרת גם את תחנת רכבת דרום אבל המסילות שלה הן אך ורק לכיוון ירושלים. לה יש בעיה הפוכה: אין אצלה את מסילות האיילון הדרומי כי המסילות האלה עוברות הרחק ממערב לה, מחוץ לתוואי תעלת האיילון. רק מתחנת ההגנה ומצפון לה יש גישה לכל כיווני המסילות).

 
עדיין לא הבנתי מה נסגר לגבי תחנה מרכזית בתל אביב

הרי " צומת חולון " זה כבר מחוץ לתל אביב וקצת רחוק,
אז למה לא על יד " מחלף קיבוץ גלויות " שזה 2 מטר מהתחנה הקיימת ,
וגם אז אפשר להרוס את תחנת רכבת תל אביב דרום
ולהקים אחת חדשה בימקומה שהיא גם יכולה להתחבר אליה ..........
 
אתה מדבר על הבעיה ולא על הפיתרון

אם משרד התחבורה חושב להפוך את צומת חולון למרכז התחבורתי של תל אביב אז שיועיל נא בבקשה לקשר את " מסילת ירושלים " ביחד עם " מסילת הדרום " .
ואפשר לעשות דבר
 

משה12333

New member
("שיואיל נא" ולא כפי שכתבת בטעות). אין פיתרון לכך. זה מצב

נתון שיש להשלים איתו.

הממשלה ועיריית ת"א כרגע מקדמות את הקמתה של התחנה המרכזית החדשה במיקום של מחלף חולון ואת הריסתה של התחנה המרכזית הנוכחית.

זאת התכנית הכי טובה שהן מצאו, מבחינה תחבורתית ומבחינת השיקום של שכונת נווה שאנן שמתוכננת להיהפך לשכונה של מגדלי עסקים ומגורים.

 
אפשר להקים " מחלף מסילות "

לעשות " משולש מסילתי " שבו הרכבת יכולה לעבור אל מסילה אחרת,
כמו המסילות שהם מקיפות את השטח של הדרייב-אין לשעבר
 

משה12333

New member
אם רוצים, אפשר. משרד התחבורה לא רוצה. משרד התחבורה רוצה

לחבר את תחנות הקטע הדרומי של האיילון למסילת 431, ליד תחנת משה דיין בראשון לציון ודרכה יתבצע החיבור לירושלים/מודיעין/נתב"ג/לוד.

למשרד התחבורה יש שיקולים כוללים שלוקחים בחשבון את העומס הנוכחי ואת העומס הצפוי על מסילות כביש מס' 1.

משרד התחבורה מנהל ומתכנן את הרשת של המסילות בכל הארץ ולכן השיקולים שלו הם שיקולים ארציים רחבים ולא עירוניים פרטניים.



 
אוקיי עכשיו הבנתי.

מסילת מודיעין- ראשון לציון תוקם אחרי שיוקם " כביש עוקף רמלה " ? ,
או שאין שום קשר לזה ................
 

משה12333

New member
לא צריך לחכות למסילת 431 (ממודיעין לראשון-לציון). מתחנת

הראשונים יש מסילה פעילה אל לוד. תחנת הראשונים היא תחנה ותיקה.

לבסוף, כשתושלם מסילת 431 וגם שתי הקשתות שיחברו בינה לבין המסילה החדשה לירושלים, ייסעו מתחנת הראשונים ישירות למודיעין ולירושלים ללא העיקוף דרך לוד.

המסילה החדשה לירושלים תשמש בעיקר לקו הרכבת המהיר מת"א לבירה. היא גם תשמש לקוים מתחנות מודיעין לירושלים (קשת מזרחית) ומתחנות ראשון לציון לירושלים (קשת מערבית). שתי הקשתות המסילתיות ייבנו משני עבריו של מחלף ענבה שבכביש מס' 1.

 
מסילת רכבת אל קריית-ספר

לפני 20 שנה דיברו על מסילה נוספת אל ירושלים מ-מודיעין דרך גבעת-זאב
שהיא הייתה אמורה לעבור בתוך מינהרות בתוך שטחי יהודה ו-שומרון.

דבר שני - מדוע לא חושבים " להמשיך את מסילת מודיעין צפונה "
אל מודיעין עילית

ועוד דבר נוסף - מה לגבי הכביש המקביל אל 443
שהיה מתוכנן לפני 20 שנה שהיה אמור לעבור בין היישוב " לפיד "
לבין " חשמונאים " שהיה אמור לעבור בתוך הוואדי ולהתחבר במחלף
אל כביש 446
 

משה12333

New member
הזכרת שני פרוייקטים ישראליים שתוכננו בשטחי הפלסטינים ובוטלו

לאחר האינתיפאדה השניה.

הפרוייקטים תוכננו ע"י הממשלה בשנות ה-80, הוקפאו לאחר האינתיפאדה הראשונה ובוטלו לאחר הקמת גדר ההפרדה באינתיפאדה השניה.

שני הפרוייקטים הם:
1. כביש 45 - תוכנן ככביש מהיר בעל שלושה נתיבים לכל כיוון, מצפון לכביש 443, עם מחלפים ומנהרות.

2. מסילת M. תוכננה מנתב"ג לירושלים, דרך מודיעין עילית וגבעת זאב.


היום, כביש 443 בין מודיעין לירושלים נמצא בשטח פלסטיני ולכן נבנו בשני קצות הקטע הזה עמדות מחסום צה"ליות. כל מכונית שיוצאת מהשטח הפלסטיני, אל מודיעין או אל ירושלים, נבדקת כדי למנוע פיגועים בשטח ישראל.





 

משה12333

New member
השטח הוא של תל אביב והמיקום הוא מעולה כי הוא שטח ריק בשולי

העיר שלא מפריע לאף אחד. לכן הוא משמש היום כמגרש חנייה למשאיות פינוי האשפה של עיריית תל אביב.

השטח צמוד לתחנת הרכבת צומת חולון ומתוכננת בו גם תחנה של הקו הירוק של הרכבת הקלה מחולון לת"א.

השטח גם נמצא במפגש של שני צירים ראשיים: האיילון וכביש 44.

המיקום מאד מזכיר את המיקום המוצלח של המסוף ליד תחנת הרכבת ת"א מרכז שגם יכלול תחנה של הרכבת הקלה. גם שם המיקום נמצא במפגש של שני צירים ראשיים: האיילון וציר ז'בוטינסקי.

מכל הבחינות, המיקום החדש הוא מעולה: שילוב של אוטובוסים, רכבת ורכבת קלה במפגש של צירים עירוניים ובין-עירוניים ראשיים, ללא הפרעה לתושבי העיר.

אין מיקום יותר טוב מזה. בצירים הראשיים אפילו כבר יש נת"צים מוכנים.

 
למעלה