שאלה על ירושלים

שאלה על ירושלים

האם מתוכננן איזה כביש שהוא יחבר את "פסגת זאב" עם "רמות" במקום כל הסיבובים אל כביש בגין ?

והאם מתוכנן כביש שהוא יחבר את "הר חומה" עם "תלפיות" ? .
 

משה12333

New member
בתקופת השר כץ, לא שואלים "האם מתוכנן" אלא שואלים "היכן

מתוכנן".

בכל מקום בארץ מתוכננים כרגע כבישים חדשים וכמובן שגם בירושלים.

(מתוכננים גם קווי רק"ל חדשים בירושלים).











 
בדיוק רציתי לשאול אותך גם לגבי בית-שמש

האם יהיה בקרוב כביש דו-סטרי מבית שמש אל ירושלים שהוא יתחבר אל כביש 1
 

משה12333

New member
גם כביש וגם מסילת רק"ל. כביש 375 מתוכנן להתבטל מהצומת עם

כביש 38 (צומת האלה) ועד לצור הדסה. הוא מתוכנן להיהפך לכביש 39.

כביש 39 החדש ייסלל ככביש רחב וישר עם שני נתיבי נסיעה לכל כיוון. מצור הדסה ועד לירושלים הכביש יעבור במנהרות ארוכות ובגשרים ארוכים.

בכביש יהיו מחלפים חדשים:

1. מחלף האלה במקום צומת האלה עם כביש 38.
2. מחלף עדולם עם כביש הגישה המזרחי לבית שמש.
3. מחלף עם כביש 386 ליד צור הדסה.
4. מחלף עם כביש 3877 בירושלים.


הקטע של כביש 375 שלא יתבטל, מצור הדסה ועד לכביש 60, מתוכנן להתרחב לשני נתיבים לכל כיוון וגם כביש 60 מתרחב כרגע ונבנה ככביש עם שני נתיבים לכל כיוון.

כביש 16 החדש מתוכנן לחבר בין כביש 50 לכביש 1, ממחלף גבעת מרדכי למחלף מוצא.

קו הרק"ל החדש מבית שמש לירושלים מתוכנן לעבור בתוואי של כביש 39 החדש.





 
הלוואי באמת שיהיו כבישי גישה נוספים אל ירושלים ולא רק כביש 1

שמסתכלים על המפה של ירושלים
ורואים איך הכביש הזה עובר מתחת לשכונת הר נוף
אז זה נראה הרבה יותר " מכוער " אם זה היה מעל האדמה
 

משה12333

New member
ירושלים הרים סביב לה. בעת העתיקה, ההרים היו יתרון והיום

ההרים הם חיסרון.

המיקום של ירושלים בעת העתיקה נבחר מתוך כוונה שהגישה אליה תהיה קשה ומוגבלת. כך הגנו בעבר על מרכזי שלטון בכל העולם.

היום, ההרים של ירושלים מציבים אתגר עצום בפני התכנון של קווי התחבורה לבירה (וקווי המים, החשמל והתקשורת).

התכנון של כביש מס' 1 החדש ושל קו הרכבת החשמלי המהיר, משער הגיא לירושלים, על גשריהם ומנהרותיהם מדגים זאת היטב.

(וגם התכנון של קו המים החמישי לבירה).

 
יתרון או חיסרון - ש-מסתכלים על מפת הכבישים זה נוראי


אז מילא שיש רכבת שיש לה בעייה לעלות גבוהה,
אבל שזה מדובר על כביש שהוא עובר מתחת לשכונת מגורים,
לא עדיף להקים גשרים גבוהים או חומות אקוסטיות .............
 

משה12333

New member
(כשמסתכלים, גבוה, כשמדובר). אם תבחן את חיפה, המצב שלה זהה

לירושלים. מנהרות הכרמל ומנהרת הכרמלית משמשים כקווי תחבורה חשובים בעיר. גם מנהרת יוקנעם נחצבה בהר הכרמל ותשמש את כביש 6.

זה הפיתרון הטוב ביותר שהמתכננים מצאו כדי להתמודד עם פני השטח ההרריים והסלעיים.

 
למעלה