חניון "חנה וסע איילון דרום" - חניון נתיב מהיר חדש לת"א.

משה12333

New member
חניון "חנה וסע איילון דרום" - חניון נתיב מהיר חדש לת"א.

בשנת 2,021 ייפתח בחולות ראשון לציון, לצידו המערבי של מחלף מבוא איילון, חניון חנה וסע חדש בעל מס' קומות. ניהול הקמת החניון מתבצע ע"י חברת נתיבי איילון.

מחלף מבוא איילון הוא המחלף שמקשר בין נתיבי האיילון לכביש 431. המחלף מהווה את הקצה המערבי של כביש 431. המחלף כבר כולל חיבור מכל כיוון ואל כל כיוון ממתחמי החולות שבצידו המערבי ולכן הממשלה החליטה להשתמש בו כחלק מחניון נתיב מהיר לבאים מכביש האיילון לצפון ומכביש 431 למערב בדרכם לת"א.

הנוסעים לת"א יחנו את רכבם בקומות החניון וייסעו לת"א בהסעות מסודרות בנתיב מהיר שמאלי באיילון לצפון שכרגע משמש כנת"צ עם מצלמות.

החניון יכיל כ-4,000 מקומות חנייה בארבע קומות. הקומה החמישית והעליונה תשמש לחניית האוטובוסים והמוניות. איסוף ופיזור בעלי המכוניות יתבצעו בקומה העליונה.

החניון יפחית את כמות המכוניות הנוסעות בכביש מס' 4, בכביש 431 ובכביש האיילון.















 

משה12333

New member
הוספת קומה ותחנת רכבת חדשה לחניון הנתיב המהיר "שפירים".

חניון הנתיב המהיר הסמוך למחלף שפירים מהווה הצלחה אדירה. לכן, הממשלה החליטה להגדילו פי 2 ע"י הוספת קומת חנייה עליונה מעל לחניון הקיים. הקומה הנוספת תאפשר לעוד כ-2,000 מכוניות לחנות בו.

בעתיד הרחוק, הממשלה מתכננת להוסיף לו גם קומה שלישית של חנייה.

הממשלה מתכננת שכבר בשנת 2,021 הקומה השניה תיפתח באופן סופי, לאחר שבמהלך העבודות להקמתה היא תיפתח בשלבים ותאפשר חנייה בחלקים הבנויים שלה. הקומה השניה תקושר לקומת הקרקע הקיימת ע"י בניית 4 שיפועים חדשים שיאפשרו עלייה אליה וירדה ממנה.

הממשלה מתכננת גם תוספת של שני נתיבים ימניים באיילון לצפון, ממחלף קיבוץ גלויות ועד למחלף לה-גוארדיה במקום השוליים הקיימים כיום. הוספת שני הנתיבים תמנע את הפקק שהנתיב המהיר יוצר כיום כששלושת נתיבי כביש מס' 1 מצטמצמים לשניים לקראת סופו של הנתיב המהיר, בעת חיבורו לאיילון לצפון.

בהמשכו של כביש מס' 1, ממזרח לחניון, ייבנה מחלף כפר חב"ד החדש. מחלף כפר חב"ד מתוכנן לאפשר כניסה לנתב"ג מהחניון ויציאה מנתב"ג אל החניון, דרך כביש מס' 1.

בדופן שבין החניון לבין כביש מס' 1 לכיוון ת"א, תיבנה תחנת רכבת חדשה, תחנת הרכבת "שפירים". במתחם כבר עוברות מסילות רכבת, בין ת"א לכפר חב"ד. למסילות שבמתחם ייבנו שני רציפים חדשים ומבנה תחנה חדש. תחנת הרכבת תאפשר לחונים בחניון להמשיך ברכבת למחוז חפצם ולחזור לחניון ברכבת בסוף היום.

חניון "שפירים" מתוכנן להשתנות למרכז תחבורה משולב ענק.





 

lalexand

New member
האם בנייתו של מחלף כפר חב''ד לא בוטלה סופית

עקב התנגדות של מערכת הביטחון למרחק קצר מידי עד טרמינל 3?
 

משה12333

New member
כל מטרת קיומו של מחלף כפר חב"ד הוא להיות קרוב לטרמינל 3.

המחלף תוכנן להיבנות בשנת 2,004 כמחלף גישה מהירה לטרמינל 3. תושבי כפר חב"ד התנגדו אז להקמתו כי הוא מחייב הפקעת שטחים מהישוב שלהם. התושבים הפעילו לחץ על נציגיהם בכנסת ובממשלה והם הצליחו לגרום לממשלה לבטל את הקמת המחלף. במקום המחלף, הממשלה סללה כבישים ארוכים בתוך נתב"ג עצמו בין הכניסות הישנות שלו לבין טרמינל 3.

היום, יש שר תחבורה שלא נכנע ללחצים ולכן המחלף יתחיל להיבנות השנה ומתוכנן להיפתח לתנועה בשנת 2,020.

מבחינה בטחונית, הקירבה לטרמינל 3 קיימת תמיד, ללא קשר למחלף החדש, ע"י הכביש שבין המושבים זיתן וחמד. הכביש שביניהם, עובר בסמיכות לגדר של נתב"ג ליד טרמינל 3, לאחר שהוא חוצה את כביש מס' 1 בגשר מעליו. הכביש הזה הוא רגיל, ללא כל הגבלות בטחוניות והוא מקשר בין כביש מס' 40 לבין כביש מס' 412, במקביל לכביש מס' 1. הוא גם עובר בגשר גבוה מעל למסילת הרכבת שנכנסת לנתב"ג.



 

lalexand

New member
ההתנגדות של תושבי כפר חב''ד ידועה אם כי חשבתי

שהבעיה העיקרית מבחינתם זה לא הפקעת אדמות (שעבורה מקבלים פיצוי) אלא מפגעי רעש וחילול שבת. קראתי פעם שאף הייתה הצעה לסגור את המחלף בשבתות.
מבחינה הביטחונית התכוונתי לא למרחק אווירי אלא הבנתי שהגורמים הרלוונטיים דרשו אפשרות מעקב (וזמן תגובה מספיק) על כל רכב שנכנס בשערי הנתב''ג. ומכאן הנחיצות של כביש ארוך בין השער והטרמינל.
 

משה12333

New member
השיקולים הבטחוניים, ההלכתיים ושיקולי הפחתת הרעש הם שיקולים

נפוצים שבהם מתחשבת כל סלילת כביש חדש במדינת ישראל וכל בניית מחלף חדש.

התפקיד של מערכת הביטחון הישראלית הוא לא למנוע את שיגרת החיים, משיקולי ביטחון, אלא לאפשר את שיגרת החיים ע"י פתרונות ביטחוניים ייעודיים לכל איום אפשרי. מערכת הביטחון הישראלית מצטיינת בכך. הקמת המחלף היא עובדה ומערכת הביטחון תמצא בשבילו פתרונות מתאימים.

בניית המחלף החדש מתוכננת לשפר את רמת החיים של תושבי כפר חב"ד ולא להיפך:

א. המנהרה שחוצה את כביש מס' 1 מתחתיו, בין כפר חב"ד א' לכפר חב"ד ב' תורחב ותכלול שני נתיבי נסיעה, אחד לכל כיוון. היום יש רק נתיב נסיעה אחד בתוכה, שמשותף לשני כיווני הנסיעה ולכן כלי הרכב עוצרים לפני המנהרה ובודקים אם לא בא רכב בנתיב המשותף הזה מולם.

ב. במסגרת הקמת המחלף, יבוטל מפגש הכביש-מסילה בכביש שבין כפר חב"ד א' לכפר חב"ד ב', ממש בסמוך לכניסה לתחנת הרכבת. במקומו, ייבנה גשר מעל למסילה עם כביש בעל נתיב אחד לכל כיוון נסיעה. הגשר החדש הזה ייבנה מעל לתחנת הרכבת ואז הוא יחזור בצורת קשת בחזרה לכביש שבין כפר חב"ד א' לכפר חב"ד ב', לפני הכניסה למנהרה המשודרגת שלו שמתחת לכביש מס' 1.

ג. הגשר החדש הזה מעל למסילת הרכבת לא יהיה להולכי רגל ולאופניים אלא רק לכלי רכב. להולכי הרגל ולאופניים ייבנה גשרון קטן מעל למסילת הרכבת ממש במיקום הנוכחי של מפגש הכביש-מסילה בכביש שבין כפר חב"ד א' לכפר חב"ד ב'.

ד. יותקן מיגון אקוסטי נרחב וחריג בגובהו ובאורכו לטובת תושבי כפר חב"ד, לאורך כל זרועות ולולאות המחלף החדש. המיגון ימנע את מטרדי הרעש ואת החשש לחילול השבת שממנו עלולים לסבול תושבי כפר חב"ד.

ה. במסגרת העבודות, נחל שפירים ישוקם ליד כפר חב"ד. כרגע הוא מוזנח ומהווה מטרד לתושבי הישוב כי הוא גורם להפצת יתושים.


אמנם הופקעו שטחים מתושבי כפר חב"ד אבל יותר הם לא ייאלצו להסתכן בחציית המסילה הכפולה ברכב או ברגל ויותר הם לא ייאלצו לעצור עם רכביהם בכניסה למנהרה הצרה שמתחת לכביש מס' 1 שמחברת בין חלקי הישוב שלהם. הנסיעה במנהרה הזאת תהיה מהירה.
תושבי כפר חב"ד רק ירוויחו מהקמת המחלף החדש הזה.

(החיסרון המשמעותי היחיד שלהם יהיה הקמת הגשר לכלי הרכב ולהולכי הרגל בכביש הגישה למוסד הלימודי "בית רבקה" לילדות, נערות ונשים חרדיות בכפר חב"ד ב'. הגשר יוקם מעל הזרועות והלולאות החדשות של המחלף. במקום גישה למוסד עם כביש מישורי, תהיה להם גישה עם כביש שיעלה ויירד מגשר גבוה).







 

lalexand

New member
האם שער הכניסה הקיים (מחלף נתב''ג, כביש מס' 1) יישאר

לאחר השלמת הבנייה של מחלף כפר חב''ד?
כלומר האם יהיו 3 כניסות לנתב''ג במקום 2 כיום?
אם לא, זה עלול לפגוע במגיעים ממזרח/דרם מזרח: אומנם מרחק הנסיעה לא ישתנה אבל הפקק שמתחיל בבוקר מיד לאחר מחלף נתב''ג יאריך משמעותית את הזמן. ולזה יצטרף עומס מוגבר בקטע נתב''ג-כפר חב''ד של הרכבים שבמצב הקיים יוצאים בנתב''ג ולא ממשיכים מערבה.
כמובן ניתן לטעון שבמקביל יפחת עומס מזרחה אבל כידוע בכיוון הזה כמעט אף פעם אין עומס.
 

משה12333

New member
מחלף נתב"ג יישאר וחשיבותו גוברת מיום ליום כי טרמינל 3 אינו

מצליח לעמוד בעומס הטיסות הרב. טרמינל 1 משרת יותר ויותר טיסות מיום ליום ומחלף נתב"ג מקשר את כביש מס' 1 ישירות אליו.

פרט לכך, מחלף לוד ישודרג למחלף ללא רמזורים כדי לאפשר לכביש 40 החדש (עוקף התעשייה האווירית) להפוך לכביש מהיר בקטע שליד נתב"ג.

בכביש 40 החדש יהיו ארבעה מחלפים חדשים: מחלף לוד המשודרג, מחלף אל-על, מחלף התעשייה האווירית ומחלף הטייסים.











 

lalexand

New member
ז''א שאיילון צפון עד ת''א יצטמצם ל- 2 הנתיבים בלבד

בכל שעות היום ולא רק מ- 7 עד 10 בבוקר? בנוסף האם הנתיב המהיר העתידי (בתשלום) יאפשר ירידה במחלפים הקיימים כגון: יוספטל, וולפסון?
 

משה12333

New member
השאלה שלך צריכה להיות הפוכה: מתי יפרקו את הגדר של הנתיב

המהיר בכביש מס' 1 ?

היום, אין כל סיבה להשתמש בנתיב מהיר שמופרד ע"י גדר משאר הנתיבים. בכביש 6, בכביש האיילון ובכביש 531, קיימים כבר אמצעים רבים לבקרה ופיקוח על התנועה בכל נתיב ונתיב.

בקרוב, גם בכביש מס' 1 יותקנו אמצעים שכאלה במקום הגדר שעבר זמנה ולכן היא תפורק. הכבישים בארץ הופכים להיות לכבישים חכמים עם זיהוי של כל נהג בכל מכונית וזיהוי של מס' הנוסעים שהוא מסיע.


(בלי קשר לכך, יש הרבה כבישים מהירים בישראל שנוספו להם נתיבים, עם הזמן, במקום השוליים שלהם. כך יהיה גם עם כביש האיילון לצפון. בעתיד יסומן בו נתיב רביעי במקום השוליים, עם העלייה בנפח התנועה שבו).





 

lalexand

New member
קשה לאמין שבעתיד הקרוב תמצא טכנולוגיה

שמצד אחד תזהה את כל הנוכחים ברכב, כולל תינוקות, ומצד שני תפסול בעלי חיים, בובות או כל תעלול אחר. אלא אם יתבצעו בדיקות מדגמיות אנושיות עם סנקציות מתאימות.
בנוסף לא סביר שיתקינו מצלמות בקרה כל 100 מ'. אז יהיו כאלה שייכנסו ולנתיב המהיר וייצאו ממנו בין המצלמות, מבלי לשלם, כמו שגם עכשיו קורה באותו הנתיב בשעות שהוא מתפקד כנת''צ.
 

משה12333

New member
זה לא העתיד אלא העבר. היום כבר יש אמצעים יותר מתוחכמים.

הבעיה היא לא באמצעים אלא בחקיקה שמאשרת להציבם בכבישים. האמצעים משתפרים מיום ליום אך החקיקה בכנסת שאמורה לאשר אותם לשימוש ע"י משרד התחבורה היא מורכבת ומסובכת. עולם החקיקה חי בעידן הישן ולא מותאם לעידן הנוכחי שבו בכל יום יש פיתוח מדעי חדש.

זה דומה למאגר הביומטרי של מדינת ישראל שתקוע בסבך משפטי-חקיקתי ושני המקרים, ממשרד הפנים וממשרד התחבורה, תמיד מוזכרים ביחד בכל הדיונים המשפטיים שעוסקים בנושא.

 

dan1851

New member
מאיפה הבאת את המיקום של החניון?

תוכל בבקשה להפנות למקור ממנו אפשר לצפות בתצלומי המיקום?

אני מנסה למקם את זה על המפה ולא מצליח.

בנוסף האם יש כבר לדעתך תיכנון איפה בדיוק יעבור הנתיב המהיר באיילון צפון?

תודה
 
למעלה