זיהום רעש - כשלי תכנון!

משה12333

New member
רגע, אז מי שהולך לקנות בשוק כי שם הירקות והפירות הכי זולים,

יכול להתלונן על הרעש הרב שיש שם בגלל התנועה הסואנת של הקונים?

אולי הוא פשוט יכול ללכת לחנויות שבהן המחיר יקר יותר והקנייה יותר נעימה ושקטה בהן?

או שאולי הוא יכול לשלם על משלוח של ירקות ופירות לביתו מהחנויות האלה?


לקוחות התחבורה הציבורית במדינת ישראל משלמים מחיר אפסי בכל נסיעה ועבור המחיר האפסי הזה הם דורשים תנאים של נסיעה ברכב פרטי.

כל מי שרוצה נסיעה נעימה ושקטה, שיקנה לעצמו מכונית פרטית או שיזמין לעצמו מונית.

התחבורה הציבורית לא נועדה להיות שקטה. היא נועדה להיות זולה כדי שכל תושבי המדינה שאין להם יכולת כלכלית מספקת כדי להחזיק מכונית פרטית יוכלו להגיע למקום עבודתם/למקום לימודיהם.

והיא אכן זולה מאד (מסובסדת ע"י מיסי הדלק שהממשלה מטילה על בעלי המכוניות הפרטיות).

 

אבישי ק

New member
יש הבדל תהומי בין מטרד רעש למשהו שמשפיע על הבריאות

הכוונה לא הייתה על מחירי התחבורה הזולים.
אז נניח האוטובוס יהיה טיפה רועש זה לא נורא (למי שזוכר את האוטובוסים משנות השמונים) אבל כשהרעש מתחיל כבר להשפיע על הבריאות זה כבר סיפור אחר וכאן צריך לעשות משהו.
הפתרונות לא צריכים להיות יקרים אבל יכולים לתת מענה לבעיה.
לא מזמן הייתי בכפר ביאליק קרוב לעוקף קריות, רק כשהרמתי את הראש מהילדים קלטתי שאני ליד כביש רועש. הקיר אקוסטי בלע את רוב הרעש ככה שלא שמתי לב שהכביש שם. אני לא אומר שהיה שקט של הרים בשוויץ אבל לא הרעש שמצפים מכביש מהיר ועמוס.

 

ש מים

New member
דמגוגיה זולה ועלובה

אני מסיק שלדעתך על העניים למות ביסורים ובגיל צעיר - בגלל שהם עניים ו/או אנשי מעמד הביניים ובני האצולה צריכים להינות ממערכת בריאות וחינוך משובחות יותר. לא ככה משה?
 

משה12333

New member
אז בוא נחלק לכל העניים שוברי נסיעה ממשלתיים במוניות כדי

שייסעו בנסיעות שקטות ולא המוניות.

בוא גם נחלק להם שוברי שכר לימוד ממשלתיים במכללות הכי יקרות בארץ (או בחו"ל) וגם ניתן להם שירותי רפואה בבתי החולים הפרטיים. הכל על חשבון הממשלה.

נכון?

היו משטרים שחשבו כמוך והמשטרים האלה שלטו בעבר על פני רוב שטח כדוה"א.

אתה יודע מה קרה להם? כולם התמוטטו כלכלית וכל תושביהם סבלו מרעב כבד כתוצאה מכך.

ברר אצל עולים ותיקים מבריה"מ לשעבר על תנאי החיים שהם חוו שם אז. ברר גם אצל קיבוצניקים ותיקים והם יסבירו לך למה הקיבוץ שלהם קרס כלכלית.

אתה מנסה לפעול בניגוד לטבע האדם, בדיוק כמו המשטר הקומוניסטי או המשטר הקיבוצי בעבר בארץ.

אם אתה רוצה לתת הזדמנות שווה לכולם, זה לא אומר שאתה צריך בכח לקחת מכולם ולמנוע כך מכולם את האפשרות להצטיין.

אל תשכח שהמצטיין מושך אחריו למעלה אין-ספור בינוניים והם מושכים אחריהם למעלה אין-ספור עניים.

אל תחסום את המצטיין בשם אידיאולוגיה נפסדת.

 
כולם סובלים מהרעש

1. הבנתי מהכתבה, שהנושא הוא נושא טכנולוגי וחייבים לפתור/להקל את הבעיה באמצעים טכנולוגיים. אקוסטיקה מתאימה ושימוש ב"דלקים" שאינם יוצרי זיהום ו/או מבנה הרכב.
2. ללא כל קשר לנושא - אכן יש לסייע למי שקשה לו, בשכר לימוד ובשרותי רפואה
3. המשטרים שנפלו ( הקומוניסטיים ) - ייתכן ונפלו בגלל שלא פעלו על פי התורה הקומוניסטית. אבל גם השיטות שמנגד ( הקפיטליזם ) איננה גן עדן עבור מרבית אזרחי העולם.
4. באשר לקיבוצים, מבלי להכנס לפרטים, הם סבלו מניהול גרוע, שלא צפה אל העתיד והקפיץ את מרביתם "מעל הפופיק". העובדה שהמעטים שנהגו אחרת, משגשגים עד לעצם היום הזה.
5. חייבים לתת לכולם הזדמנות שווה - אין כל קשר בכך לחסימת המצטיינים.
6. הדבר היחיד שאני מסכים אתך הוא, שהמצטיין וגם המשקיע "מושך" אחריו אחרים ומעלה את רמת החיים של כלל האוכלוסיה אם הוא מתייחס בצורה קולגיאלית ולא חזירית, כנהוג במקומותנו.
 

משה12333

New member
הבעיה היא לא הרעש. הבעיה היא חוסר ההפנמה ביחס

לתפקידה של התחבורה הציבורית ב-2017, חוסר ההפנמה ביחס לעלותה העצומה לקופת המדינה וחוסר ההפנמה ביחס למקורות המימון שלה.

הנוסעים בתחבורה הציבורית משלמים מחיר אפסי עבורה ועבור מחיר זה הם דורשים תנאים של מכונית פרטית (בלי רעש, בלי צפיפות, בלי לחכות הרבה זמן בתחנה).

הם גם דורשים לגרוע מכלי הרכב האחרים נתיבים כדי שיוכלו לנסוע במהירות. בפ"ת הם הגזימו ודרשו, ללא בושה, מראש העיר הנוכחי להעלות שורות של מכוניות שחונות בשולי הכביש אל המדרכה כדי שיהיה נתיב פנוי לאוטובוסים.

כולם צריכים לסבול בשביל המשתמשים בתחבורה הציבורית שמספרם הוא זעום יחסית למשתמשים האחרים של הכביש ושעלות נסיעתם ממומנת ע"י מיסי הדלק שמשלמים בעלי המכוניות הפרטיות.

כך בדיוק פעלה השיטה הקומוניסטית/הקיבוצית/ההסתדרותית. בשם האידיאולוגיה שבמסגרתה "כולם שווים", כל טכנאי ברשות השידור ההסתדרותית קיבל תנאים של עורך-חדשות בכיר עם מוניות צמודות עבורו, עם משכורת דמיונית עבורו, עם הגנה מוחלטת מפני פיטורין.

כל המצטיינים ברשות השידור הבינו שאין להם כל סיכוי לממש שם את הצטיינותם בגלל הוועד של הטכנאים וכולם ברחו מהמוסד הזה לערוצים מתחרים.

לממשלה נמאס לכסות את העלות העצומה שלו והיא סגרה אותו. כך גם תע"ש. כך גם הקיבוצים. כך גם אין ספור חברות ומפעלים ממשלתיים מסואבים שקרסו, הופרטו ונמכרו למגזר הפרטי.

אתה תראה שגם צה"ל יעבור את המהפיכה הזאת כשללוחמים יימאס מתנאי השירות העלובים שלהם בגלל המחיר העצום של היחידות העורפיות למשרד הביטחון.

בקשר לתחבורה הציבורית, גדל לו במדינת ישראל ובעולם דור של סטודנטים שהפך את התחבורה הציבורית לאידיאולוגיה שגורסת שדרך החיים הנכונה והראויה ב-2017 היא לזנוח את המכונית הפרטית ולעבור לתחבורה הציבורית.

בשם האידיאולוגיה הזאת, הם מבקשים לעצמם זכויות-יתר ותמיכה ממשלתית ללא הגבלה.

כי מגיע להם. כי הם חיים לפי האידיאולוגיה הנכונה שלפיה ראוי לחיות.

 
אתה יוצר תערובת של הכל בכל

1. הנוסעים בתחבורה הציבורית זכאים לקבל שירות טוב ואמין (בלי רעש, בלי צפיפות, בלי לחכות הרבה זמן בתחנה )
2. הנסיעה חייבת להיות רציפה במסלולים מיוחדים - אליהם ניתן לצרף גם מכוניות פרטיות עם 4 נוסעים לפחות.
3. הגודש בכבישים עצום ורק תחבורה ציבורית מעולה עשויה למנוע גודש זה. מה שיוריד את העלויות, את תאונות הדרכים ואת בזבוז שעות העבודה והעצבנות הנרכשת של נהגי הרכב הפרטי.
4. נכון שבתנאים דהיום בו מתנהגים אל הנוסעים בתחבורה ציבורית כאל תת-אדם, אין מרבים להשתמש בה - אבל אפשר גם אחרת. ראה ערים גדולות בעולם - ומהי מדינת ישראל כולה אם לא עיר בינונית.
5. מכאן והלאה אתה תוקף "כל מה שזז". אתה מעלה את הליקויים הקיימים בגופים ציבוריים - בהם מנסים לטפל שנים ללא הצלחה מרובה.
אני מאחל לממשלה שתצליח להכניס סדר בכל הגופים הללו. בינתיים לא כל מה שהופרט יצא מוצלח.
 

משה12333

New member
תתפלא, אבל הרוב המוחלט של האוטובוסים במדינת ישראל נוסעים

ריקים או עם מעט נוסעים.

במדינת ישראל, האוטובוס לא מחכה בתחנה המרכזית שלו עד שהוא יתמלא בנוסעים אלא נוסע בשעות קבועות לפי לוח זמנים מתוכנן מראש.

רק בשעות הבוקר ואחה"צ, כשהעובדים נוסעים לעבודה או בחזרה לביתם, האוטובוסים מלאים. בשאר שעות היממה, משרד התחבורה מחייב את האוטובוסים לנסוע ריקים.

מי משלם על הפעלת האוטובוסים הריקים האלה? קומץ הנוסעים שנמצאים בהם?

נוסעי הרכב הפרטי משלמים עבורם.

אתה צריך להבין את שיעור העלות של התחבורה הציבורית לעומת התועלת שיש בה.

מחירי הרכב הולכים ויורדים בכל העולם והשימוש בהם גובר מיום ליום כחלק מהחיים המודרניים. רכב-חברה נחשב היום למושג המוני ולא למושג יוקרתי. הכבישים נסללים היום במהירות-שיא וגם המחלפים נבנים מהיום למחר.

לעומת זאת, מחירה של התחבורה הציבורית למשלם המיסים מאמיר מיום ליום ואחוז המשתמשים בה קטן מיום ליום.

עתידה של התחבורה הציבורית, בכל העולם, מוטל בספק.

 

אבישי ק

New member
וכמה מכוניות עם נוסע יחיד נוסעים בשעות העומס?

זה כמו עשרות אוטובוסים ריקים.
הבעיה של התחבורה הציבורית היא הרמה שלה.
הרכבת הקלה בירושלים והמטרונית בחיפה הראו שברגע שמשפרים את השרות אנשים עוברים לתחבורה הציבורית.(רק שיקנו אוטובוסים פחות מרעישים למטרונית)
המחיר של התחבורה הציבורית נמוך מההוצאות וזה נכון. מטרת התחבורה ציבורית היא לא להכניס רווח. המטרה של התחבורה הציבורית היא לקשר את המרכזים העיסקיים עם הישובים והשכונות וגם כדי לאפשר ניידות של התושבים מה שמגדיל ומחזק את הכלכלה.
התוצר לוואי הוא שיפור בזיהום מכיוון שהמכוניות הפרטיות שורפות דלק ומזהמות יותר מכל אמצעי תחבורה ציבורית.
 

משה12333

New member
מטרת התחבורה הציבורית היא לנסוע בחינם על-חשבון הממשלה.

מטרתה היא לחסוך כסף לאזרחים על-חשבון תקציב המדינה.

החיסכון הזה בכסף, עבור כל נוסע ונוסע, הוא בסופו של דבר יקר מאד לאזרחים כי הוא בא על-חשבון שירותים ממשלתיים אחרים.

לעניים באמת (החרדים), התחבורה הציבורית מהווה דרך חיים כי רק להם אין אפשרות לרכוש ולממן תחזוקה של מכונית פרטית למשפחתם.

כל שאר הנימוקים בעד התחבורה הציבורית הם לא נכונים כי האחוז של מס' הנוסעים בה לעומת מס' הנוסעים בכלל כלי הרכב הוא ממש אפסי.

 

אבישי ק

New member
ברגע שהתחבורה ציבורית היא יעילה ועובדת 24/7

אז כמות הנוסעים עולה.
גם אדם כמוני שנוסע יחסית מעט בתחבורה ציבורית אעלה למטרונית או לרכבת כי מדובר בתחבורה מסודרת שניתן, יחסית לאוטובוסים, לסמוך עליה.
בשנה שעברה יצא לי לנסוע לא מעט למקומות שהייתי נוסע בעבר עם הרכב. לתדהמתי פגשתי באותה הזדמנות עוד חברים שעלו על המטרונית לאותה מטרה במקום לנסוע עם הרכב.
אני מדבר על משחקים בסמי עופר בחיפה שהמטרונית שם הייתה מאד יעילה חבל שרכבת ישראל לא מוסיפה בתום המשחק פרוורית.
וארועים בעיר התחתית ובמושבה שבמקום לנסוע ברכב נסעתי עם המטרונית בצורה חלקה ונוחה.
 
למעלה