עובדי מתחם ירקונים חסמו הבוקר את הכניסה לתחנת הרכבת סגולה

משה12333

New member
עובדי מתחם ירקונים חסמו הבוקר את הכניסה לתחנת הרכבת סגולה

למכוניות בין השעות 7 ל-8 בבוקר.

בחודש הבא המתחם ייסגר וכל העובדים שלו יפוטרו.

העובדים מפגינים נגד פיטוריהם הקרובים.

ראש עיריית פ"ת לשעבר, גיורא לב ומהנדסת העיר לשעבר, מדלן אונגיל, התירו בשנת 1998 לקבוצה של אנשי עסקים להקים מתחם מסחרי על הקרקע החקלאית שבמקום.

בית המשפט קבע חד-משמעית שגיורא לב ושמדלן אונגיל עברו על חוק התכנון והבנייה. במסגרת עיסקת טיעון, שניהם הודו בעבירה של מתן היתרי בנייה לא חוקיים ובית המשפט, בתמורה להודאתם, נמנע מהרשעתם.

באשר לאנשי העסקים, בית המשפט הרשיע את כולם בעבירה על חוק התכנון והבנייה והטיל עליהם קנסות אדירים, חסרי תקדים, בסך מיליוני שקלים כעונש.

בשל חומרת העבירות, הדרגים הבכירים ביותר במשרד המשפטים ניהלו את המהלך לסגירת המתחם ומנעו בכח מגורמים שונים ומשונים להכשיר את עבירות הבנייה שבמקום.

עבירות הבנייה שם חמורות במיוחד כי הם מנעו, במשך כ-20 שנה, את הקמתו של פארק הירקון של פ"ת. ראש העיר לשעבר ומהנדסת העיר לשעבר פגעו בכל תושבי עירם כשהם מנעו מהם פארק עירוני לטובת קומץ של אנשי עסקים שהתעשרו מאד מהמתחם הלא חוקי הזה.

המתחם ייסגר ב-1.9.2017 וייהרס ב-1.6.2018. כביש הגישה לתחנת הרכבת סגולה והחניות הסמוכות לה יישארו כפי שהם היום, לפי הוראת המשנה ליועץ המשפטי לממשלה.

אם העובדים המפוטרים או בעלי המתחם ינסו לחסום/להרוס את כביש הגישה או את החניות, הם ייעצרו מיד.





 

משה12333

New member
בדיוק להיפך. היא לא בסכנת סגירה. היא היתה בסכנת סגירה עד

לפני כ-5 שנים כי היא הוקמה מלכתחילה באופן מהיר כתחנה זמנית עד להקמת התחנה הקבועה בין בית העלמין סגולה לבין שכ' אם המושבות.

בינתיים, הוקמה תחנה אחרת בקריית אריה ותושבי שכ' אם המושבות מתנגדים להקמת התחנה החדשה ליד ביתם (בשלוחת מסילה משוקעת חדשה שתתפצל דרומה, לתוך פ"ת, ממסילת הירקון).

תחנת הרכבת סגולה נשארה פעילה באופן זמני עד שמשרד התחבורה החליט לאחרונה לקבע את מעמדה ולשדרג אותה למרכז תחבורתי משולב שיכלול כבישי גישה מכל כיוון אליה. כסנונית ראשונה לשינוי, שר התחבורה הורה להקים עבורה גשרון מעבר חדש להולכי רגל מכביש מס' 40.

למרות שתחנת הרכבת סגולה הפכה לתחנה קבועה, משרד התחבורה אינו מוכן לוותר לתושבי שכ' אם המושבות והוא מתעקש על הקמת תחנת הרכבת החדשה בקצה המזרחי של שכונתם.

כל סביבת תחנת הרכבת סגולה תשתנה בקרוב כי פינוי המתחם המסחרי הלא חוקי הוא רק הצעד הראשון בהקמתו של פארק הירקון של פ"ת.

גם כך, כבישי הגישה לתחנה הזאת לא היו ראויים למעבר כלי רכב כי הם היו צרים, מסוכנים, עם בורות ועם הצפות בחורף.

כעת, לאחר הפינוי, ייסללו כבישים חדשים במסגרת הקמת המרכז התחבורתי המשולב החדש והקמת פארק הירקון של פ"ת.

בעת העבודות, עיריית פ"ת תקצה לרכבים החונים שטחי חנייה זמניים שהיא תכשיר בשבילם.









 

manomer

New member
האם מתוכנן חיבור בין תחנת הרכבת לבין אזור התעשיה סגולה?

אזור התעשיה סגולה שנמצא מדרום לתנת הרכבת רחוק ממנה להערכתי לא יותר מ-700 מטרים שאפשר בקלות לסלול בהם שביל הליכה/רכיבה. האם מתוכן משהו כזה?
 

משה12333

New member
זה כבר לא קשור לעיריית פ"ת למרות שהשטח הוא בתחומה. המדינה

תפקיע שטחים לכבישים חדשים ע"מ לאפשר גישה מצפון ומדרום (כבישים אמיתיים, לא כבישי בדיחה כמו שיש כעת ליד התחנה) לתחנת הרכבת סגולה שתיהרס ותיבנה מחדש כמתחם תחבורה משולב עם גישה אליו משני צידי מסילת הרכבת.

משרד התחבורה התחייב לכך בתמורה להסכמת ראש עיריית פ"ת לבניית מתחם סירקין.

בעבר, היתה מחשבה להפוך את תחנת הרכבת סגולה לתחנה הראשונה של הקו הסגול של הרכבת הקלה. הרכבת הקלה תוכננה לצאת מתחנת הרכבת סגולה לכיוון דרום אל תוך אזור התעשייה סגולה.

כדי לאפשר זאת, המדינה היתה מפקיעה שטחים פרטיים בתוואי המסילה, שטחים שנמצאים בין מסילת הרכבת לבין אזור התעשייה.

הסמכויות של עיריית פ"ת הן אחרות ולא קשורות לתשתיות ארציות שנמצאות תחת האחריות של משרדי הממשלה.

עיריית פ"ת מתכננת להאריך את רחוב הרכבת דרומה עד לרחוב גיסין. רחוב הרכבת הוא הרחוב שיש בו גשר גישה למרכז מיון הפסולת מעל למסילת הרכבת, מעט מערבה מתחנת הרכבת סגולה.

דרך הגשר הזה, תהיה גישה למסלול רכיבה ממרכז העיר ועד לתחנת הרכבת סגולה. מסלול הרכיבה הזה גם יקשר את הפארק החדש בצפון העיר (פארק הירקון של פ"ת) למרכז העיר.

בכלל, כל צפון העיר של פ"ת עומד להשתנות לחלוטין עם חיבור בין דרך אם המושבות לבין אזור התעשייה סגולה, עם הפרדה מפלסית בצומת סגולה, עם מחלף חדש ליד כפר הבפטיסטים שיקשר בין כביש מס' 40 הישן לכביש מס' 40 החדש (כביש עוקף פ"ת), עם סלילת דרך 491 מבית העלמין ירקון לכיוון קניון איילון בר"ג, עם שדרוג מחלף אם המושבות ואפשרות יציאה ממנו צפונה לכביש מס' 4, עם לולאה חדשה במחלף גהה ממזרח לדרום ליוצאים מפ"ת לכביש מס' 4 ועם פארק הירקון החדש שיתחבר לשכונות צפון העיר וגם לפארק הירקון החדש של בני-ברק שיוקם מצפון לדרך 491 החדשה.

כל התכניות האלה כבר אושרו בכל הוועדות ובדרך למימוש בשטח.

















 

ש מים

New member
הכל אמת לצערי


לצערי הרב, ראש העיר ומהנדסת העיר העבריינים יצאו מהפרשות ללא פגיעה.
 
למעלה