"אם מחאת התושבים תהפוך לחסם, מישהו יחוקק חוקים נגדה"

shershku

New member
"אם מחאת התושבים תהפוך לחסם, מישהו יחוקק חוקים נגדה"

אמר זאת לא אחר מאשר יצחקי
לא מספיק שלא משתפים מספיק את הציבור, גם משיתים עליו את הותמ"ל
עכשיו אמר זאת.
 

Ynhockey

New member
מעבר לכותרת הבומבסטית, יצחקי לא אמר משהו יוצא דופן

קראתי את הכתבה, ויצחקי לא ממש אמר את מה שכתוב בכותרת. יש הבדל קטן אך משמעותי. בכל אופן, לדעתי מי שאומר שלא משתפים את הציבור מספיק צודק, וגם יצחקי צודק. מי לא צודק? המוחים בפתח תקווה.
&nbsp
אני גם קרוב ל־20 שנה בעיר, והייתי עד לכל פרוייקט תחבורה טוב נופל בגלל "מחאת התושבים"—בדגש על הקו הסגול והרכבת הכבדה שאמורה הייתה להגיע לתחנה המרכזית. כשפרוייקט כזה נדחה או מתבטל, זו בכייה לדורות, שכן לא תמיד ניתן לתקן את העוול, ואם ניתן אז זה יכול לקחת עשורים. ומי שסובל הכי הרבה זה אותם תושבים מוחים. אז יצחקי צודק כשהוא אומר שהמוחים יורים לעצמם ברגל ושבסוף יהיה צורך לעקוף אותם אם המחאות הבלתי־סבירות תמשיכנה.
&nbsp
זה כמובן לא קשור לעובדה שלא משתפים את הציבור מספיק בתכנון. בקנדה הייתה יוזמה להנגיש את התכנון וזה הצליח מאוד (לצערי לא מצאתי את הרצאת ה־TED בנושא, זה מאוד ישן). אין לזה ממש קשר למחאת הקומץ הקטן לעיל; המוחים הם דווקא אלה שראו את התוכניות ונלחמים לבטלן. הם לא סובלים מחוסר שיתוף.
 

ש מים

New member
נכון אבל

יצחק חוזר ומצהיר ש- "מגורים קודמים לפתרונות תחבורתיים". זה אבי אבות ההתנערות השלטונית ממצוקות האזרחים!

ובעברית יותר "משלנו": האם אמממא של "לשים זין על האזרחים"!
 

משה12333

New member
אביגדור יצחקי אחראי על בניית יחידות דיור. הוא לא אחראי על

בניית כבישים ותחנות רכבת.

בשביל זה יש את שר התחבורה כץ שבכל יום מפתח את תשתיות התחבורה של מדינת ישראל ומזניק אותן בזמן קצר בכמה עשורים קדימה.

בקשר למתחם סירקין החדש, השר כץ מתכנן מהפיכה תחבורתית מסביב לו:

1. תחנת רכבת שלישית לפ"ת, ממזרח למתחם החדש, בסמוך אליו, על המסילה המזרחית החדשה.

2. שדרוג תחנת הרכבת סגולה המושמצת והפיכתה למתח"מ (מרכז תחבורה משולב) שיכלול חניות מסודרות לאוטובוסים ולרכבים פרטיים, עם גישה לתחנת הרכבת שתיבנה מחדש כדי לאפשר הגעה מכל כיוון אליה (כרגע יש רק גישה מצפון אליה).

3. כביש עוקף פ"ת (כביש 40 החדש) שייבנה ככביש מקורה מתחת למתחם החדש ושיוציא את התנועה צפונה ודרומה על כביש 40 החוצה מפ"ת (החוצה מכביש דרך ירושלים). הכביש יתחיל מדרום ליד צומת קניון סירקין ומצפון ליד צומת כפר הבפטיסטים. רק מתחת למתחם סירקין החדש הוא יהיה מקורה.

4. שדרוג כל הכבישים מסביב למתחם עם הרחבתם, בניית גשרים, בניית מחלפים. כביש 471 (מכבית), כביש 444 (כביש המחצבות), כביש 483 (הכביש לראש העין), כביש 4713 (הכביש לכפר סירקין) ישתנו לחלוטין.

5. חיבור ישיר ע"י כבישים חדשים למתחם, מכביש 444 ממזרח (עם גשר מעל המסילה המזרחית החדשה) ומכביש 471 ממחלפון נחלים שיעבור שדרוג רציני (ייבנה למחלפון עוד גשר במקביל לגשר הקיים בו כעת).


אין במדינת ישראל, בתקופת השר כץ, שום התנערות שלטונית ממצוקת האזרחים.

(גם בלוד, השר כץ מתכנן מהפיכה תחבורתית עם סלילת כביש עוקף לוד והחיבורים אליו. גם ביבנה עם מחלף כניסה חדש לעיר. בראש העין, הכביש העוקף כבר מוכן. כך בכל עיר ועיר, יש כביש חדש, מחלף חדש, תחנת רכבת חדשה שהשר כץ חונך או מתכנן).











 

Ynhockey

New member
לא יודע מה יצחקי חושב על תחבורה, אבל

מה שעולה מהכתבה (איך שאני רואה את זה), זה שהוא לא מוכן להמתין לפרוייקטי תחבורה משמעותיים כדי לבנות דיור. סה"כ אני לא רואה מה קונטרוברסיאלי באמירה מסוג זה, בהתחשב בהקשר שנאמרה.

ברור שעדיף לבנות את התחבורה קודם, לא רק כי היא תהיה יעילה יותר, אלא גם כי זו הדרך היחידה לאפשר לחברות התחבורה להרוויח ללא סובסידיות (המודל היפני שבשימוש גם בהונג קונג וסינגפור, שבו חברות רכבות/מתע"ן מקבלות קרקע לפיתוח נדל"ן בסמוך לתחנות שנבנות באמצע שום מקום). עם זאת, בישראל כל פרוייקט תחבורה גדול נכשל או נדחה עד כה בגלל מחאות מהסוג שיצחקי חווה, וכן חסימה מצד ראשי ערים. בינתיים מצוקת הדיור גברה בקצב מהיר יותר ממצוקת התחבורה, ובהקשר זה (לדעתי) אין שום דבר מוזר במה שיצחקי אומר.

כמובן, זה לא אומר שלא צריך לבנות מתע"ן, ולדעתי שני שרי האוצר האחרונים מבינים את זה הרבה יותר טוב מקודמיהם. בנושא הזה פחות שואלים את משרד השיכון, ולדעתי טוב שמשרד השיכון יתקדם בקצב שלו והתחבורה בקצב שלה—ברור שאחד מהם "ינצח במרוץ", אבל זה עדיף ממצב שכל רשות מחכה לשניה וע"י כך מעכבת על הפתרון הכולל של גם דיור וגם תחבורה.
 

משה12333

New member
היום, אביגדור יצחקי התראיין ארוכות בשעה 16:30 ברדיו ברשת ב'

של תאגיד השידור הציבורי "כאן" והסביר בבירור את תכנית הממשלה.

הוא הסביר שמטרת הממשלה היא לתכנן עד לשנת 2040, בנייה של 2.6 מיליון יחידות דיור במדינת ישראל, כדי לחסל את משבר הדיור החמור שהיא סובלת ממנו.

הוא הסביר שאין לממשלה ברירה אחרת אלא לבנות ולבנות ולבנות בשיא המרץ כדי שכל אדם צעיר במדינה יוכל לקנות לעצמו דירה.

הוא הסביר שאין כרגע מספיק דירות לאזרחי ישראל ושרק בנייה בהיקפים דמיוניים תגרום לירידת מחירי הדיור.

 
למעלה