איזה כביש יותר בטיחותי עבור נסיעה לים המלח, כביש 31 או 90?

Ronen756

New member
איזה כביש יותר בטיחותי עבור נסיעה לים המלח, כביש 31 או 90?

לקראת נסיעה לים המלח-עין בוקק בעוד שבוע, אשמח לעצתכם איזה כביש הוא יותר בטיחותי, כביש 90 או כביש 31? לא נסעתי בכבישים האלה כבר יותר מ20 שנים ככה שזה כאילו אני נוסע שם פעם ראשונה.. אנחנו יוצאים מרמלה ככה שהכי אידיאלי היה עלות על מחלף נשרים לכביש 6 ומשם להמשיך לכביש 31.. אבל הבעיה היא שכביש 31 נחשב לכביש מוות, אחד הכבישים הכי מסוכנים בארץ, כביש דו סטרי, בדואים שנוהגים בצורה פראית וירידות תלולות וחוץ מזה גם יש שם כרגע עבודות בכביש..אגב ידוע לכם מה מצב העבודות בכביש? אם הכביש הוא כבר לא דו סטרי אז זה משנה את כל התמונה מבחינתי.. עכשיו האופציה השנייה היא נסיעה בכביש 90 דרך ירושלים.. הבעיה היא שהכביש הוא מעבר לקו הירוק ואפשר להגיע שם בטעות ליריחו או מקומות יותר בעיתיים.. וחוץ מזה ממה שהבנתי כביש 90 בדרך הזאת הוא לכל אורכו דו סטרי.. לעומת זאת בכביש 31 מדובר בקטע דרך הרבה יותר קצר..בסביבות 40 ק"מ.. וחוץ מזה יש בכביש 90 סכנת בולענים מאוד גדולה..ראיתי לא מעט דיווחים על בולענים ענקיים שנפערו בכביש..ככה שאני מתלבט מה האופציה הפחות גרועה, אשמח לעצתכם בעניין.. ואם יש דרך שהיא עדיפה בהלוך ודרך שעדיפה בחזור, גם אשמח לדעת..הנסיעה בשני הכיוונים היא באור יום...תודה רבה.
 
כביש 31 בפירוש

מרבית הכביש, שבסופו של דבר מתחבר אל כביש 90 ( לאורך ים המלח - צפונה ), הוא כיום כביש מודרני והנסיעה בו קלה. אולי למעט ( עדין ) קטעים קצרים בהם עדין מתבצעת עבודה ובהן חייבים ( כמו תמיד ) לנהוג בזהירות.
 

Ronen756

New member
אבל הירידה מערד לים המלח היא עדיין מאוד מסוכנת, לא?

באמת יצא לי בינתיים לקרוא על השדרוג הגדול של כביש 31 ועל העובדה שבחלקו הגדול הוא דו מסלולי עם הפרדה, אבל ממה שהבנתי הסכנה הגדולה שנשארה היא קטע הכביש מערד לים המלח.. ירידה של 1000 מטר..עם הרבה עיקולים חדים.. ובידיעה פה נכתב גם על "משאיות בנתיב הנגדי שלוקחות את הפניה גם על הנתיב שלך".. שזה הכי הפחיד אותי. ככה שאני עדיין מאוד חושש בעניין זה..ובהתחשב בעובדה שהקטע הזה עדיין מאוד מסוכן לכאורה, למה קבעת שהוא "בפירוש" עדיף? מה בעצם הבעיה מבחינתך בכביש 90? הדברים שציינתי כמו בולענים, קטע כביש מאוד ארוך שהוא דו סטרי,כביש שהוא מעבר לקו הירוק וכו'? או שיש איתו עוד איזשהן בעיות שבגללן כביש 31 בפירוש עדיף בעיניך?
 
מי שנוהג בזהירות אינו פוחד בירידות

מה לעשות שים המלח מצוי 400 ויותר מטרים מתחת לפני הים ובכל כביש שתבחר יש לרדת את ה - 1000 מטרים.
כמה שזכור לי, במרבית העליות קיימים שני נתיבים לעליה, כך שגם משאית כבדה יכולה להסתדר.
גם הנוף ונקודות התצפית בדרך מעשירים את הנסיעה בחיקו.
באשר לכביש 90, עד כמה שידוע לי הוא עדין "רחוק" מהאזור בו מתפתחים הבולענים. . הבעיה היא הדרך להגיע אליו, שאינה סימפטית ואינה מאירה פנים בלשון המעטה.
 

Ronen756

New member
תודה רבה על ההסברים, שכנעת אותי, נלך על כביש 31..


 

ש מים

New member
למה שלא תיסע בתח"צ?

לאור החששות (וככל הנראה מיעוט הנסיון בנהיגה באזורים אלה ואי-היכרות הסביבה), נראה לי שתחבורה ציבורית תהיה התשובה הנכונה והטובה ביותר.
בהצלחה.
 

Ronen756

New member
אני נהג ותיק ומנוסה, לא צריכה להיות בעיה..

פשוט אני תמיד אוהב לבדוק דברים מראש ולקבל את ההחלטות הטובות ביותר..אין פה איזשהו חשש ספציפי שקשור לנהיגה. וכמובן גם שאוטובוס יהיה חשוף לאותן סכנות בדיוק כמו נהג רכב פרטי. אבל האמת שבדקתי עכשיו סתם מסקרנות לראות מה האופציות של התחבורה הציבורית ומה שמצאתי זה אוטובוס שיוצא מתל אביב ועושה את דרכו לים המלח במשך 3 שעות לפי הלו"ז..ועם עיכובים בדרך זה וודאי יגיע גם ל-4 שעות..נשמע כמו סיוט. מסכנים האנשים שאין להם ברירה אחרת ובאמת חייבים ליסוע בתחבורה ציבורית לים המלח..
 

manomer

New member
אם זה שיקול, אז גם מבחינת חווית נהיגה

כביש 90 הוא איום ונורא - צר, חשוך בחלקים גדולים שלו וזיעה ניגרת במורד המצח בכל פעם שמשאית מגיעה ממול. 31, בטח לאחר השדרוג, הוא אופציה עדיפה בהרבה.
 

Ronen756

New member
תודה, כביש 31 אכן נשמע אופציה הרבה יותר טובה..

למרות שלא שיערתי לעצמי שכביש 90 עד כדי כך גרוע..
וחשבתי גם על הנקודה הזאת שאתה כותב, שעדיף כביש עם עיקולים שבו כלי הרכב נעים במהירות איטית יחסית מאשר כביש ישר עם משאיות שבאות לעברך במהירות מטורפת..
ראיתי גם סרטון שמתאר את חווית הנסיעה בקטע הכביש של ערד-סדום ונראה אחלה כביש..עם שוליים רחבים יחסית..אספלט מתוחזק..כאשר בסרטון דומה שראיתי לגבי כביש 90 נראה שהאספלט במצב מזעזע עם הרבה סדקים בכביש..גם נתקלתי בכתבה די מעניינת אך ישנה בנוגע לכביש, ונשמע שאכן בנו את הכביש באופן מוצלח למדי עם שיפועים קבועים ולא חדים וכנראה שזה גם מה שמשך אליו הרבה אופנוענים, שרבים מהם נהרגו בקטע הכביש הזה, ולכך היה חלק משמעותי שכביש 31 ובפרט הקטע של סדום-ערד זכה לכינוי "כביש המוות".
 

choo

Active member
נסעתי בכביש 31 לפני כמה חודשים - צריך ליסוע לאט בפיתולים

&nbsp
נסעתי עם חבר שסרב ליסוע דרך השטחים, למרות שזמן הנסיעה דרך כביש 31 אמור להיות ארוך יותר.
&nbsp
בקטע של הפיתולים נוסעים לאט (60 קמ"ש זה הכי הרבה "בקטעים הישרים" של הפיתולים, בתנאי שאין לפנייך מישהו שנוסע לאט יותר), ופשוט להימנע מעקיפות (היה שלב שלפנינו נסעה מכונית איטית יחסית - לקח כמה קילומטרים עד שהיתה הזדמנות לעקוף אותה בצורה בטוחה).
&nbsp
לגבי משך הנסיעה - גם ברכב פרטי הנסיעה מתל אביב לים המלח תיקח זמן רב למדי. אנחנו ביצענו עצירה בערד בכיוון הלוך באחת מתחנות הדלק כדי לקנות אוכל ושתיה ולשחרר מעט את הרגליים. זה הוסיף עוד 10-15 דקות למשך הנסיעה.
 
למעלה