הדיון המחודש על משכן ומשרד לראש הממשלה

הדיון המחודש על משכן ומשרד לראש הממשלה

נתניהו הצליח שוב לצאת עקום לאחר שתקף את אולמרט בזמנו שאישר סמוך לבחירות ב2009 את הקמת משרד ראש הממשלה החדש הכולל גם מעון למגורים ואילו עכשיו בוחר לאשרר מחדש את ביצוע הפרוייקט שצפוי לעלות כ650 מיליון שקל. ובכל זאת יש משהו צבוע בביקורת על עצם מימוש הפרוייקט לאור העובדה שלא מעט מבנים אמורים לקום בקריית הממשלה בירושלים בשנים הקרובות וקומפלקס משרד ומעון ראש הממשלה הוא רק חלק קטן מכלל המבנים החדשים או שיפוץ וההרחבה המאסיביים המתוכננים למבנים הקיימים בגבעת רם, בנייה כוללת של כ250,000 מ"ר בעלות של מאות מיליונים (לא כולל מעון ראש הממשלה ומשרד חדש למבקר המדינה). רק הקמת משרד מבקר המדינה החדש מוערך ב130 מיליון שקלים ולא שומעים מחאות זעם וככה גם לא שומעים מחאה על ההרחבה המסיבית לקריית הממשלה שכבר יצאה לדרך במרכז להקמת בניין ג'נרי 2 (60,000 מ"ר ב350 מיליון שקלים). המחאה השולית היחידה שהתעוררה הייתה נגד עשרות המיליונים שיעלה שיפוץ מאסיבי לבניין בנק ישראל. מכאן נראה שעיקר המחאה היא עניין אישי נגד שילוב האגף למגורים בלב הקומפלקס למרות שדווקא השילוב הזה ישפר את התפקוד וההתנהלות של ראש הממשלה שלא ייאלץ לנוע עוד במרכז העיר מידי יום בין המשרד למעון המגורים. ומצד שני אפשר לטעון למה נשיא המדינה כן נותר תקוע במרכז העיר. אולי היה צריך לדרוש גם הקמת משכן חדש מודרני ומבודד לנשיא המדינה הרחק מרחביה.
 

amit1270

New member
יש לי שתי בעיות עם התכנית:

1) הבניין שמציגים בהדמיות הוא מכוער ברמות בלתי נתפסות, משדר ניכור ונראה לא משתלב בסביבה (האם אנחנו בדרך לעוד אסון מבית היוצר של רם כרמי?). אני חושב שהגיע הזמן לחזור לאדריכלות מאופקת בלי כל ה"פירוטכניקה" הזאת. אגב, אני לא זוכר איך התקיים הליך בחירת האדריכל והתכנית. לדעתי מבנה כזה דורש תחרות פתוחה עם מידה כלשהי של שיתוף ציבור.
2) העלות נראית גבוהה מאוד. אם ניקח את עלות בניין גנרי 2 כבסיס לחישוב עלות ליחידת שטח נגיע לשטח של מעל 100,000 מ"ר. מישהו יודע כמה מתוכנן?
 

amit1270

New member
יש המשך...

מלבד שתי הבעיות שהעליתי, אני חושב שהעברת בית ראש הממשלה לקריית הממשלה היא מהלך חיוני והבית הנוכחי לא עומד בסטנדרטים ומהווה מטרד בלב שכונת מגורים שקטה. גם העברת משרד ראש הממשלה למבנה חדש היא מהלך רצוי.
 

jeshu

New member
לאדריכלות מאופקת בזה אנחנו די טובים. בינתיים נתקלתי באנשים שתוהים אם התכנון נעשה לפי מודל מערכת הרבייה הנשית, ואם כן, היכן הכניסה?
 
רמת הגימורים יקרה בהרבה מבניין ג'נרי 2

אבל השאלה כמה יעלה בניית כל קריית הממשלה החדשה בהנחה שאינה כוללת אפילו את בניין מבקר המדינה ומשרד ראש הממשלה החדש. אם נגיד עלות בניית ג'נרי 2 היא בסיס לחישוב אז יוצא שבניית כל 250,000 המ"ר החדשים (מ134,000 מ"ר בנויים ל375 מ"ר בנוי בעתיד) יעלה כ1.5 מיליארד שקל וזה עוד בלי מרכיב של עלות קרקע שתינתן בחינם. נוסיף לזה תקציבים שאינם חלק מהקרייה כמו משרד רה"מ החדש (650 מיליון), משרד מבקר המדינה החדש (130 מיליון) ושיפוץ בנק ישראל (177 מיליון). ואגב זה לא כולל עלויות אחרות זמניות כמו ניסיון לחייב משרדי ממשלה להשכיר משרדים זמניים בעיר עד שתושלם בניית הקרייה, עלות פיתוח סביבתי שאמורה להפוך את השטחים בין המבנים לירוקים, קו רכבת קלה שיעבור בקרייה, תוכנית לשדרת חנויות בלב הקריה ומבני ציבור נוספים (ספרייה לאומית חדשה, מוזיאון טבע, מוזיאון איינשטיין, שיפוץ שמתוכנן לאצטדיון האוניבריטה, תוכנית בינוי גדולה במתחם בנייני האומה וכיכר הלאום שכוללת תוספת חניונים תת קרקעיים ועוד). בסופו של דבר שדרוג קריית הממשלה ע"ש בן גוריון תגיע לכמה מיליארדים טובים.
 

amit1270

New member
ממתי מתחם בנייני האומה הוא חלק מקריית הממשלה?

כנ"ל לגבי הרכבת הקלה ועוד כמה פרויקטים ש"הגנבת" פנימה..
 
מאז שייבנו בהם חניון תת קרקעי ומגדלי משרדים..

ואל תתפלא אם עיריית ירושלים תתוקצב ספיישל על פרוייקט הקו הירוק של הרכבת הקלה שישרת את קריית הממשלה.

לא טענתי שכל הפרוייקטים ברשימה ממשלתיים אלא שהמבנים הממשלתיים לצד ההשקעות העירוניות והפרטיות בגבעת רם והכניסה לעיר יעלו בסך הכל מיליארדים (מה שמגמד את העלות של מתחם רה"מ או מבנים אחרים מתוך הסך הכללי). ואם כבר מגניבים פרוייקטים אז חלק ניכר מהמשרדים שייבנו ברובע הכניסה לעיר ישמשו לצרכים ממשלתיים כפי שנעשה גם במבני משרדים שנבנו בשנים האחרונות ברוממה וגבעת שאול ומושכרים למשרדי ממשלה. כך למשל למשרדים הממשלתיים של מחוז ירושלים אמור להיבנות בשנים הקרובות 2 מגדלים של 24 קומות ליד בנין רשות השידור (מתחם משרד החוץ צפון) וגם לבתי המשפט בירושלים אמור להיבנות קומפלקס חדש צמוד לבית המשפט העליון. אפשר לצפות שגם משרדים נוספים יושכרו למשרדי ממשלה.
 

droriko

New member
פרוייקט אלמוג הוא שערורייה קטסטרופלית

אין שום, אבל פשוט אין שום הצדקה לפרוייקט כל כך יקר. יש את התירוץ המטופש הזה שאני שומע ממצדדי התכנית שהיא ״תהפוך את בית ראש הממשלה ליותר יצוגי לאירוח״ איזה בולשיט. אפשר לחשוב שאם ביבי יארח את קרי בבית יותר מפואר אז קרי כל כך יתרשם מזה שהוא יסכים לכל מה שביבי יציע לו-אם זה המשך הכיבוש ואם זה תקיפה אמריקאית באיראן. אם לגלוש לפוליטיקה אז ביבי מתחיל להפנים שהוא הולך להיות ראש ממשלה לדורי דורות, לא משנה מה הוא יעשה, ושאין לו אף מתחרה שמאיים עליו, אז הוא פשוט מרשה לעצמו להשתין מהמקפצה, כי מה הציבור יעשה, ימרוד ויצביע לבוז׳י? זה יותר מדי מזכיר תרבות של דיקטטורים שגרים בארמונות בזמן שהעם שלהם חי בזבל, למה? כי הם יכולים.
 

darkshadow1

New member
המצב היום רחוק מאופטימלי.

אין הרבה היגיון בכך שבית ראש הממשלה תקוע באמצע ירושלים, רחוק ממוסדות המדינה. המצב הנוכחי מקשה גם על ראש הממשלה וגם על תושבי השכונה שליד בית ראש הממשלה.
אז כן, יש היגיון בהקמת בית חדש באזור גבעת רם. אבל אין שום סיבה להכניס תחת הבית הזה את שטחי המשרדים שרוצים להוסיף למשרד ראש הממשלה- צריך להקים אותם בנפרד, בעיצוב יותר צנוע ופחות יקר.
 

droriko

New member
אז שאני אבין

אתה מעדיף במקום להוציא את ה-650 על העניים להוציא אותם על נוחיותם של תושבי רחביה?
 

darkshadow1

New member
מה הקשר ל-650 מיליון ש"ח?

650 מיליון ש"ח זאת העלות של המפלצת שהציע רם כרמי. אני מדבר רק על להעביר את הבית של ראש הממשלה לאזור גבעת רם, או במילים אחרות- לבנות לראש הממשלה וילה במיקום סביר יותר. זה מהלך שהעלות שלו תסתכם בשבריר מהעלות של פרויקט אלמוג (ויחסוך גם לא מעט הוצאות אבטחה). אם יש צורך בשטחי משרדים נוספים עבור משרד ראש הממשלה- שיקימו אותם בנפרד.
 

droriko

New member
אוקי עם זה אני כבר מסכים

האמת שהטיעונים שהצגת בהודעה הלפני אחרונה חדשים לי. פשוט דובריו של ראש הממשלה כל הזמן מפמפמים בתקשורת את הטיעון של הייצוגיות שמרתיח אותי לגמרי. אז או שנתניהו באמת נוהג בחזירות או שהוא צריך להחליף את הדוברים שלו.
 

Gn434

New member
650 מיליון זה כלום

כאשר מדובר בהוצאה חד-פעמית (גם אם היא על פני 20 שנה).
גם האמירה של להוציא על עניים הינה פופליסטית להחריד-הרי ברור שלא יוציאו הוצאה חד פעמית על עניים.
בית רה"מ הוא מוסד מייצג של מדינת ישראל.
משום מה, צרות העין והקנאה בארץ היא כל כך גדולה, שקשה לאנשים לקבל שיש מוסדות ממשלתיים שצריכים להיות ברמת גימור גבוהה.
 

droriko

New member
מה זה חשוב אם זה רב חד פעמי או רב פעמי

במצב שהמדינה מהדקת חגורות ומעלים מיסים אתה לא יכול לזרוק 650 מיליון שקל על שטויות(כן שטויות) אם כבר אתה מוציא את הסכום הזה(שכמו שאמרו פה עם כל ההוצאות הנלוות יעבור את המיליארד) אז לפחות שיהיה על דברים חשובים,וברוך השם לא חסר כאלה כאן. ההיצוגיות של ראש הממשלה בתחת שלי, לי יותר חשוב היצוגיות של העניים,שיחיו בכבוד ולא בבושה.
 

Gn434

New member
שטויות זה לא

הכסף הזה (על פני 20 שנה,אגב) הוא לא מה שיעזור לעניים.
 
למעלה