מדריך מצולם לתחלואי המרחב העירוני שלנו

ש מים

New member
ממתי אתה מתרגש מגופות?


 

FiReBall

New member
תקנה עירונית פשוטה

כל עסק חייב לדאוג לנקיון המרחב שבין דלת החנות וחלון הראווה ועד לכביש.
 
בעייתי...

זה תפקיד העירייה לדאוג לניקיון המרחב הציבורי ולא של עסקים קטנים שבמקרה נמצאים ליד הרחוב. אח"כ העירייה תטיל קנסות במקום לשלוח עובדי ניקיון... לא רעיון טוב.
מה גם שזה לא אשמתו של עסק קטן כמו חנות נעליים שהציבור מלכלך מחוץ לחנות שלו. ועוד יותר אם פותחים לי באסטה מול החנות, למה שאני אצטרך להתמודד עם הבעיה? לא חוקי? שהעירייה/משטרה יטפלו בזה...
מה שצריך הוא חוק זהה לסינגפור. לכלכת - שילמת.
 
במציאות הרבה עסקים דווקא מנקים

את המרחב הציבורי שסמוך לעסק שלהם, פשוט כי הם מבינים שזה יתרום לביזנס.
 

highrise

New member
בעסק זה הרבה יותר פשוט. אפשר לא לתת רשיון עסק

אפשר לא לתת ואפילו לשלול רשיון לעסק. למשל משרדים או חנויות שבעליהן שיפצו רק את החלק הפנימי אבל יש אליהן מפגעי נגישות, סכנות מטיח או ציפוי נופל, חזות בניין לא הולמת.
לא לתת רשיון עסק ולשלול רשיון עסק אם לא ישקיעו גם בתחזוקת החזות החיצונית.
 

שמש27

New member
ואני דווקא לוקח את התמונות שלך למקום אחר

כן, אתה צודק, זה אנחנו אשמים.
אך ורק אנחנו.

כי גם אחרי 64 שנות עצמאות, יש לי לפעמים את התחושה שאנחנו מתנהגים כאילו זה לא ממש שלנו פה. כאילו המנדט אוטוטו חוזר, או שאנחנו פה רק לכמה רגעים, אז מה אכפת לנו איך זה נראה...

אנשים מלכלכים בלי סוף את המרחב הציבורי. מלכלכים, ומטנפים, והורסים, ולא דואגים. מי בכלל דיבר על לבצוע בתים בצהוב ולחדש את הצבע פעם בשנה? קודם כל אל תזרוק נייר ברחוב, אפילו לא של מסטיק.
וההתנהגות, והאלימות, והנהיגה, והשחיתות, ולדפוק את המדינה, ולא לשלם מיסים, וכוסאומו המדינה הזה - אז ככה זה נראה. מדינת כוסאומו.

ונכון שזה עניין גם של תקציבים, ושמדינות עשירות יותר ישקיעו יותר גם במרחב הציבורי, אבל זה גם עניין של תרבות. ובחירה. כל ההתמקדות הזאת במלחמה הבאה, בביטחון, באיראנים, בגרעין - שמה את החיים שלנו בהולד כבר 64 שנים. וזה לא הגיוני.

עדיף כבר לחתום הסכם שלום על השטן בכבודו ובעצמו, ורק להתחיל לחיות כבר. להיות מדינה מתוקנת, עם אנשים מתוקנים.


תודה על הפרויקט שלך. ראוי לכתבה בעיתונות הארצית.
 

zahipan10

New member
אתה צודק, אבל הכל עניין של חינוך

אם אנשים יחנכו את הילדים שלהם לניקיון המצב יהיה הרבה יותר טוב, אבל מי יחנך את ההורים? לפני שלושה ימים ראיתי אמא שזורקת שקית ביסלי למדרכה כשיש פח אשפה בדיוק 3 וחצי מטר ממנה והבן שלה בן 7 נראה לי שאל אותה למה זרקת את השקית לפח, ואז הוא הרים את השקית ביסלי וזרק לפח, אז אולי הילדים שלנו יחנכו אותנו.
דרך אגב בבאר שבע המצב של הניקיון השתפר, הציבו מאות פחי אשפה ברחבי העיר ואנשים לומדים לזרוק אשפה לפח ולא לרחוב, אם לפני שנה כמעט כל מי שירד מהאוטובוס היה זורק מסטיק או את הקבלה של האוטובוס על המדרכה כשיש פח אשפה מטר מאחוריו ופשוט הוא הולך לכיוון השני, אז כיום אני רואה יותר ויותר אנשים שהולכים אחורה לעבר הפח כדי לזרוק את האשפה שלהם ואז הם ממשיכים לדרכם.
 
חקיקה ותקציבים יוכלו לעזור

אבל קודם כל זה מתחיל בחינוך,מודעות ותרבות.

אתן לכם דוגמא - יצא לי לדבר עם מכר שמתגורר בבניין משותף של בערך 30 דירות בצפון ת"א. הבניין די ישן אבל הדירות שוות הון תועפות והבעלים מאוד עשירים. בבניין יש ועד אבל הוא לא ממש מתפקד ויוצא שהשטחים הציבוריים מאוד מוזנחים ולא מטפלים בבעיות שמתעוררות.

המכר שלי הציע לדיירים ולוועד לקחת חברת ניהול. אמנם מוסיפים עוד כמה שקלים (בשביל הדיירים באזור הזה זה כלום כסף) אבל מקבלים גם תוצאות. למרות ההיגיון שבזה, לא היו קופצים על המציאה. המכר שלי מספר שהדירות שם (גם שלו) הן ארמונות לכל דבר וברגע שיוצאים מפתח הדירה נכנסים לסוג של חירבה, וזה לא מפריע להם משום מה. אז כסף לא פותר הכול... ולך תחנך עשירים בני 60+ להתחיל לדאוג למראה של הסביבה שהם חיים בה. הרי למה לשפץ את המעלית אם במקום זה אפשר לקנות מסך לד 60 אינץ'?
 
יופי של מדריך הבאת לנו

מעניין ומרגישים שהביקורת שלך אמיתית ובאה מהלב (למרות שעל כמה סעיפים אני לא כל כך מסכים איתך).

ואחרי שפרקת את זעמך, מתי תארגן לנו "מדריך לפניני המרחב העירוני בישראל"?
 

yairp4

Active member
כל כך נכון

יש בארץ תרבות של זלזול במרחב הציבורי גם מצד הרשויות וגם מצד הציבור וחבל שכך.
אבל נראה לי שקצת הגזמת עם השיוך של הבעיות האלה לארץ בלבד - יצא לי לראות חוטי חשמל עיליים בכל העולם (כולל העולם המפותח) וזה ממש לא מחזה נדיר או ייחודי לישראל. מסכי טלוויזיה ענקיים לפרסומות? אני מניח שאין צורך לפרט את כל הערים בעולם שמתהדרות בזוועה הזאת, כולל לא מעט שהפכו את המסכים האלה לאטרקציות. חתולי רחוב? נסה להתחמק מלדרוס סנאים בקיץ בעיר צפון אמריקאית ממוצעת.
בקיצור, אין ספק שצריך לשמור על הגישה השיפוטית ולהציג את המראות האלה בפני כולם, אבל אין צורך להפוך את זה לבעיה ייחודית לישראל.
 

maormp

New member
אסור לשכוח גם את עצי הפיקוס

שבאביב צובעים את המדרכות בצהוב חרדל מכוער ובקיץ מסריחים את מרכזי הערים וגורמים לטראומה עמוקה יותר מהאקליפטוסים של הבקו"'ם
 
עוד בעיה במרחב העירוני, בעיקר ביישובים הרריים

אפשר לראות בכתבה הבאה - מה קורה כאשר הקבלנים מתייחסים לשטח הפתוח כמרחב התארגנות ופינוי עפר.
 

amit1270

New member
גם בירושלים

העירייה טוענת שהיא נלחמת בתופעה, ואכן בשנים האחרונות זה קצת פחת, אבל לא נפסק לחלוטין. רחוק מזה.
 
למעלה