כיכר אינטראקטיבית בנתניה

ש מים

New member
בגלל בת-ים...

בעקבות הכנס אני הגעתי לאותה תובנה עליה אתה מדבר.
 
לאור עקיבא יש בעיה

היא כלואה בין שני כבישים מהירים אז כדי שהיא תוכל להתפתח כמו כל עיר בריאה נאלצו כנראה לעשות ויתורים על ריאות ירוקות. כשאין ברירה אז אין ברירה. השכונות החדשות של העיר הן הסיכוי היחיד שלה להתפתח ולמשוך אוכלוסיה יחסית חזקה. ועובדה שבמשך שנים כמעט לא הייתה הגירה חיצונית לאור עקיבא, רק משפרי דיור מהישוב, עד שהחלה להיבנות שכונת היובל בצפון שמושכת אוכלוסיה גם ממרכז הארץ. לגבי השטח שהועבר מבנימינה - אני לא מעורה במצב הפיננסי של בנימינה, אבל יודע כזה דבר - הקרקע הזו (נדמה לי 1000 ד') צמודת דופן לאור עקיבא ונמצאת מערבית לכביש 4, אז מה ההיגיון שתשתייך לבנימינה? גם אני בעד לספח את מועדון הגולף לאור עקיבא
נראה לי שקיסריה לא שילמה מספיק "שוחד" כדי שיוותרו לה על האיחוד עם אור עקיבא...
 

ש מים

New member
זו בדיוק הבעיה!

במקום להתמודד עם העבודה הקשה של "שיקום עירוני", ממהרים אל הדרך הקלה: "אלבישך שלמת בטון ומלט", בונים "שכונת סמך" (ע"ע: "אורות", "אורות החדשה", "שכונת הפרדסים" ועוד כיד הדימיון של אנשי השיווק), אליה מתנקזת האובלוסייה החזקה, ואילו הישוב הישן נשאר חור-שחור של מצוקה. וא"כ מתפלאים למה הישוב מוכה פשע ותוהים על "הפערים החברתיים בין השכונות בישוב". זו בדיוק הבעיה עליה אתה עצמך הצבעת בתחילת הדיון (נו, אני קורא אותך או לא?
, כשדיברת על "יצירת מע"ר חדש", במקום לשקם את הקיים! ואגב, דריסת שמורת הטבע לא היתה חיונית לאור-עקיבא (ואפילו להיפך! אין לי ספק שאתה מודע לכך ששכונת מגורים בצמידות דופן לשמורת טבע מעלה את ערכי הקרקע
). בהמשך אנסה להביא כאן את הנתונים הגרפיים (אל תתפוס אותי במילה. אנסה...).
 
סקר כלכלי-שיווקי (נדל"ן) באור עקיבא

אולי יעניין אותך. מהעבודה אפשר להבין מה הבעייתיות של העיר כיום ואיך התכניות החדשות מהוות פוטנציאל.
 

ש מים

New member
תמ"א 8...

אגב, מה שהבאתי לעיל זו שארית שמורת הטבע, שהוגדרה בתמ"א 8, לאחר שנגזמה ללא רחמים ע"י תמ"א 31. אם תרצה לראות את גודל הפשע, אוכל להביא גם את המקור/תמ"א 8.
 
השטח הזה נפגע כבר בסוף שנות ה- 80'

אם מישהו זוכר הייתה פעם התפרצות פוליו באור עקיבא ובעקבותיה היה מבצע חיסונים ארצי. זה היה כאשר שושנה ארבלי-אלמוזלינו כיהנה כשרת הבריאות, ובעקבות זאת יישרו שטח חולות מצפון ליישוב הקיים לצורך הקמת בריכות חימצון. אני כותב את הדברים מהזיכרון וייתכן שזה לא 100% מדויק, אך השטח כבר נפגע לפני שהפכו אותו לאזור מגורים. הפשע הגדול הוא בצד השני של הכביש, שם אושרה שכונה בקיסריה בהוראת שעה של שנות ה- 90', על חלק משטח אותה שמורה (שמורת חרובי קיסריה) - כאשר הוראת השעה נועדה לבנייה לזוגות צעירים ולעולים חדשים, ולא לאוכלוסייה העשירה שמתגוררת כיום באזור. כעשור מאוחר יותר הוקמה סוללת החיץ בין קיסריה וג'סר א-זרקא, שוב בתחום השמורה (הסוללה "הולבנה" בדיעבד).
 

ש מים

New member
דיוקים ושמורות טבע

1. אני זוכר משהוא עם אגני הביוב, אבל לא זוכר את המיקום המדוייק שלהם וגודלם. ייתכן ואתה צודק, אבל ידועים ומוכרים המקרים בהם שוקמו שמורות טבע, ואפילו שמורות "מסובכות" יותר (מישהו אמר "פארק הכרמל"??). 2. מצ"ב תשריט התמ"א באזור הרלוונטי. אני חושב שאתה מתבלבל באתר (ושוב: אני לא חולק על הדברים שכתבת, רק רוצה לדייק). 3. אם מדברים כבר על "קיר/סוללה אקוסטית שהוקמה ללא היתר", אז הקיר האקוסטי המכוער שהקים אדון יעקב אדרי - ראש המועצה/עיר הקודם של אור עקיבא, במקביל לכביש 2 ובחלק הצפוני של עירו (ביצוע: משרד השיכון!), הוא ללא היתרים! ולא זו בלבד אלא ש: א. ככל הידוע לי, עד היום אין היתר לקיר הזה (לפחות - בוודאות - זה המצב שהיה לפני כ- 4-5 שנים). ב. כאשר תושבי קיסריה ביקשו גם הם הקמת סוללת מיגון אקוסטי, כהגנה מרעשי כביש 2, הם נדחו ע"י המשרד לאיכה"ס והוועדה המחוזית (בטענה של "פגיעה בשמורת טבע"), וזאת למרות שהקיר (הלא חוקי) שהקימה אור-עקיבא משמש כרפלקטור/מגביר קול, שמכוון את כל רעשי הכביש הישר לבתי תושבי קיסריה.
 
תגובות

1. שמורת חרובי קיסריה היא עדיין בגדר שמורה מוצעת, מבחינת יכולות אכיפה, ולכן אין באפשרות רשות הטבע והגנים לבצע בה פעולות שיקום כלשהן. זאת בניגוד לפארק הכרמל שהזכרת. 2. לא הבנתי היכן לדעתך אני מתבלבל. גבולותיה המקוריים של ההצעה לשמורת חרובי קיסריה מוכרים לי ממפת שמורות הטבע בישראל ב- 1981, שהם די דומים לאלו שבתמ"א. 3. תודה על המידע לגבי הקיר האקוסטי, זה לא היה ידוע לי (ורק היום יש כתבה בוואינט על "שביל כהנים" בלתי חוקי במימון המדינה, במירון..).
 

ש מים

New member
שיקום נזקים...

כשהמדינה רוצה היא יודעת לשקם נזקים. אפשרות "יצירתית", כדוגמא, היתה יכולה להיות למשל באמצעות הקרן לשיקום מחצבות. כמו שחפרו אגני ניקוז בהליך מואץ (בתוך תחום שמורה מוצעת, לדבריך), כך גם ניתן היה לשקם את הנזקים. ואגב, במשך שנים רט"ג (וגם קק"ל) קיבלו לרשותם (סמכויות פיקוח, אכיפה והרשאה לשימוש) שטחי יער ושמורה רק ע"ס התמ"א. כל זה עד לפני כ- 7 שנים, בעקבות בג"ץ אט"ד. באשר ל-"דיוקים": אני התבלבלתי (לא שמתי לב שהכתם של השמורה בתמ"א 8 ממשיך צפונה ומערבה).
ואם מדברים על "חריגות בניה/פריעת חוק ע"י רשויות", לצערי אני יכול להביא לך ספר עבה מלא בדוגמאות.
 

oschlick

New member
פיירברג עושה רק טוב לנתניה.

אחרי שהשקיעה הרבה מאוד בעיקר בדרום העיר, באזור התעשיה החדש ובעיר ימים, ובטיילת החדשה אני מקווה שתצליח לטפל בהזנחה הקשה שבמרכז העיר. בתחנה המרכזית היא כבר טיפלה והיום התחנה המרכזית של נתניה היא אחת המפוארות בארץ עם צגי מידע ושירותים ברמה של מלון בוטיק. רציתי לשאול אם מישהו יודע אם במסגרת שדרוג כביש החוף בין נתניה לחבצלת מתכננים לעשות משהו עם מחלף נתניה המסוכן, במיוחד בצידו המערבי, שם יש ירידה ממזרח, ירידה ממערב ותחנת אוטובוס בהפרש של אולי 50 מטר.
 
פיירברג עושה בעיקר טוב

וציינתי כבר שיש לי המון הערכה לעבודה שלה. נתניה של היום רחוקה שנות אור מנתניה של לפני 15 שנה. אבל האם זה אומר שלא ניתן להעביר ביקורת כשצריך?
 
המע"ר של נתניה עובר כמו המע"ר של תל אביב

המע"ר של נתניה מתרחב דרומה . כמו המע"ר של תל אביב שהתרחב מזרחה
 
למעלה