לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
82648,264 עוקבים אודות עסקים

פורום תכנון עירוני וסביבתי

ברוכים הבאים לפורום תכנון עירוני, אזורי ותשתיות.
 
הפורום מאגד בתוכו מספר תחומים מרתקים הקשורים לפיתוח
ותכנון של ערים ואזורים וכן מתחומי הנדל"ן השונים (בדגש על התכנון), הוא עשוי לקרוץ לאנשים מתחום התכנון, ההנדסה, הבינוי והתשתיות, או כמובן לגולשים המתעניינים בתחומים
אלו.
 
תחת המטרייה של "תכנון עירוני, אזורי ותשתיות" נעסוק במגוון רחב של
נושאים, ביניהם: פתכנון ופיתוח פיזי, כלכלי וחברתי של ערים או אזורים;  
פיתוח תחבורתי; מרכז מול פריפריה; אוכלוסייה ומגורים;  פרויקטי
תשתיות עירוניים וארציים; תכניות מתאר; תשתית תיירות;  עיצוב
עירוני; שימושי קרקע;  וכל נושא נוסף שתמצאו לנכון לעסוק בו.
כמו-כן הפורום מסוגל לענות ולהתמודד עם סוגיות בנושא קניין במקרקעין, בדגש על רשות (מינהל) מקרקעי ישראל.
 
אני סבור שהתחום בו אנו עוסקים חשוב ביותר, מעצם העובדה שהוא
נוגע לכולנו, בצורה כזו או אחרת, בכל תחומי החיים, ויותר מזה - הוא
יקבע את פניה הפיזיים והחברתיים של ישראל בעתיד.
 
אני מזמין אתכם להשתתף בפורום באופן פעיל ולתרום לנו מהידע,
הדעות והמחשבות שלכם בנושא.
 
בברכה,
ש.
גאוגרף-מתכנן (M.A)
 
(ועם הרבה רגשי תודה והוקרה לקודמי בתפקיד מנהל הפורום: אלון גרינברג
מתכנן ערים ואזורים)

הנהלת הפורום:

אודות הפורום תכנון עירוני וסביבתי

ברוכים הבאים לפורום תכנון עירוני, אזורי ותשתיות.
 
הפורום מאגד בתוכו מספר תחומים מרתקים הקשורים לפיתוח
ותכנון של ערים ואזורים וכן מתחומי הנדל"ן השונים (בדגש על התכנון), הוא עשוי לקרוץ לאנשים מתחום התכנון, ההנדסה, הבינוי והתשתיות, או כמובן לגולשים המתעניינים בתחומים
אלו.
 
תחת המטרייה של "תכנון עירוני, אזורי ותשתיות" נעסוק במגוון רחב של
נושאים, ביניהם: פתכנון ופיתוח פיזי, כלכלי וחברתי של ערים או אזורים;  
פיתוח תחבורתי; מרכז מול פריפריה; אוכלוסייה ומגורים;  פרויקטי
תשתיות עירוניים וארציים; תכניות מתאר; תשתית תיירות;  עיצוב
עירוני; שימושי קרקע;  וכל נושא נוסף שתמצאו לנכון לעסוק בו.
כמו-כן הפורום מסוגל לענות ולהתמודד עם סוגיות בנושא קניין במקרקעין, בדגש על רשות (מינהל) מקרקעי ישראל.
 
אני סבור שהתחום בו אנו עוסקים חשוב ביותר, מעצם העובדה שהוא
נוגע לכולנו, בצורה כזו או אחרת, בכל תחומי החיים, ויותר מזה - הוא
יקבע את פניה הפיזיים והחברתיים של ישראל בעתיד.
 
אני מזמין אתכם להשתתף בפורום באופן פעיל ולתרום לנו מהידע,
הדעות והמחשבות שלכם בנושא.
 
בברכה,
ש.
גאוגרף-מתכנן (M.A)
 
(ועם הרבה רגשי תודה והוקרה לקודמי בתפקיד מנהל הפורום: אלון גרינברג
מתכנן ערים ואזורים)
x
הודעה מהנהלת הפורום
0
המשך >>

לצפיה ב-'כיכר אינטראקטיבית בנתניה '
כיכר אינטראקטיבית בנתניה
<< ההודעה הנוכחית
23/12/2011 | 16:42
50
137
לאחרונה הכריזה עיריית נתניה על שדרוג כיכר העצמאות בעיר והפיכתה לכיכר אינטראקטיבית.  נחמד וחשוב שדואגים לחידוש מרכז העיר, אבל עם כל הכבוד (ויש לי המון הערכה לעבודה של מרים פיירברג) תרשו לי לא להצטרף לחגיגה האינטראקטיבית.  

קודם כל, יש לציין שבכיכר מתוכננים כמה אלמנטים ראויים כמו פינות ישיבה, דוכני אמנים, ומשחקי ילדים.  לי יש בעיה עם ה"אינטראקטיביות".

מה זו בכלל כיכר אינטראקטיבית? ע"פ הפרסומים, בכיכר יהיו בין השאר מסכי LED שישמשו בשעות היום להצגת "מגזיני חוצות" בנושאים שונים. בפרקי זמן מוגדרים, תפעל מערכת מצלמות במעגל סגור שתצלם את המבקרים בכיכר ותציג את המראות במסכים.  

בנוסף, תיבנה "מזרקה אמנותית".  מתוך אתר העירייה: " בלב המזרקה, מסך מים חבוי בתוך כדור מתכת ענק, שיפעל במהלך המופע ובכך תהפוך המזרקה לפלטפורמת הקרנה ייחודית.  המופע יוקרן על מסך המים בשילוב סילוני מים, תאורה ייחודית בכל רחבי הכיכר, תוך סנכרון מלא למוזיקה ולהקרנת מופע נוסף על גבי מסכי ה"מימד השלישי" (פסל מסכים אלקטרוניים). בפרקי זמן מוגדרים ייהנו באי הכיכר מחוויה רב-חושית, שכן הכיכר כולה תהפוך לזירת מופע ענקית כאשר כל המרכיבים בה יהווה חלק ממופע סוחף: מזרקות המים ומסכי "המימד השלישי" בשילוב תאורה אמנותית. המוקדים השונים יפעלו בסנכרון מלא ויעניקו לכיכר נופך אמנותי, מרגש ועוצמתי.  בשלב הראשון יופקו 5 מופעים בנושאים שונים, אורך כל מופע כ- 5 דק'. בין נושאי המופע: אלמנטים מעולם המים, מופע מוסיקאלי, מופע תדמיתי אודות העיר נתניה, מופע המעודד חסכון במים, מופע מעולם הספורט ".

מגזינים אלקטרוניים?? מופעי מים אינטראקטיביים??
יש לי הרגשה שהניסיון בנתניה להיות ייחודיים יתנפץ להם בפנים.  לא נראה לי שאחרי שאדם ממוצע צופה 4 שעות ביום בטלוויזיה, מה שהוא צריך (או רוצה) זה לקבל עוד שעות טלוויזיה במרחב הציבורי.  כמו שאני רואה את הדברים, המרחב הציבורי צריך לספק לאדם דברים כמו קשר קהילתי, סביבה תומכת לפעילויות גופניות (או לחילופין מנוחה), חזות סביבתית נעימה ועוד...  "מגזינים אלקטרוניים" לא עונים על הקריטריונים האלה.  

ולא שמעו בנתניה על מזרקת יעקב אגם בכיכר דיזנגוף? על השנים הרבות שהיא עומדת קפואה? על עלויות התחזוקה הגבוהות?

כדי לייצר כיכר עיר אטרקטיבית צריך ללכת לדברים הלכאורה פשוטים - נגישות נוחה, ריהוט רחוב איכותי, חזית מסחר משופצת, ארועי רחוב, צמחייה, מקומות בילוי ואולי גם "אטרקציה" או שתיים, אבל לא מהסוג האינטראקטיבי...  אינטראקטיבי לא יהיה אטרקטיבי בטווח הארוך...   ובכלל, מופעים של אור, לייזר, לדים, צגים למיניהם, אש והשד יודע מה עוד - לדעתי הם סתם טעם רע.  מצד שני, אם כבר הגשרים בנתניה מוארים בלילה בכל מיני צבעים מזעזעים, אז למי כבר יפריעו מופעי הפירוטכניקה הילדותיים בכיכר העצמאות?  מגלומניה במיטבה.
תכנון עירוני וסביבתי >>
כתובות אינטרנט מצורפות:
לצפיה ב-''
23/12/2011 | 17:06
1
גם לי מה שעבר בראש באמצע ההסבר על מהו כיכר אינטרקטיבי זה מזרקת האש והמים של יעקב אגם בכיכר דיזנגוף. פרוייקטים כאלו סופם (אם לא מתחזקים אותם כראוי, ולצערי בארץ נהוג לבנות דברים במיליוני שקלים ולהזניחם) להפוך למטרד בנוף העירוני.
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'אני מסכים עם דעתך'
אני מסכים עם דעתך
23/12/2011 | 17:23
32
3
ובכלל, נדמה שבארץ צריך ללמוד להקצות משאבים לתחזוקת הקיים בצורה נאותה לפני שמתחילים לפזר כסף על דברים חדשים...
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'מסכים איתכם. אמרת תחזוקת הקיים, אלן-->'
מסכים איתכם. אמרת תחזוקת הקיים, אלן-->
23/12/2011 | 18:09
31
2
מדובר באזור, שנחמד מאוד להסתובב בו. הפתגם "כל הוסיף גורע" מכוון היטב לתכנון עיריית נתניה.
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'אני רואה זאת בהרבה ערים'
אני רואה זאת בהרבה ערים
23/12/2011 | 22:08
30
4
אגב גם במקומות שיחסית נחמד להסתובב בהם, אבל עדיין התחזוקה הכללית קלוקלת. אבל בעיקר רואים זאת במרכזי הערים הוותיקות - המרכז הישן מתפורר, וכל המשאבים מושקעים במרכז החדש. למשל ראשון לציון (הצד המערבי מושקע יחסית בעוד המרכז הישן מתפורר) או הרצליה (השקעה רבה באזה"ת והמרינה).
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'בקרוב גם באור עקיבא'
בקרוב גם באור עקיבא
25/12/2011 | 14:56
29
183
המע"ר הקיים די מדורדר בלשון המעטה, אז מה עושים? מקימים מע"ר חדש (בתמונה - השטח הצבוע שצמוד למחלף אור עקיבא).  אין לי בעיה עם מע"ר (או מוקד כלשהו, לאו דווקא מע"ר) חדש, לפעמים המצב הקיים כל-כך קשה שבאמת הכי קל לפתוח דף חדש.  השאלה היא מה עושים עם המע"ר הישן - נותנים לו למות בשקט או שמשקיעים לפחות את המינימום כדי להביא אותו לתפקוד נורמלי, אפילו אם כבר בעתיד לא יהיה לו חלק מרכזי בעיר.
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'אור עקיבא: לא מסכים איתך'
אור עקיבא: לא מסכים איתך
25/12/2011 | 23:58
27
7
באופן עקרוני וכללי אתה צודק, ויש לשקם מע"ר ולא להניח לו לצמוח לחור שחור, אבל דווקא באור-עקיבא העניין לא נכון לדעתי.  ולמה?
1.  כמי שרואה את אור עקיבא במהלך כמה עשורים כבר, אני רואה שינוי דרסטי שמתחולל כתוצאה מהקמת השכונות החדשות.  והשינוי העיקר מתבטא, לפי מה שאני רואה, בהעברת מרכז הכובד מאזור הישוב הישן/המע"ר הישן אל השכונות החדשות.
2.  מרכז הכובד הנ"ל בא לידי ביטוי הן בקיבולת אוכלוסייה, הן בצפיפות הדיור נטו והן בכח הקניה (שנובע - בלי לעשות סקרי אוכלוסין, אלא רק למראה עיניים - מהרמה הכלכלית הגבוהה יותר וממערכת תחבורתית נגישה יותר וחשופה יותר אזורית).

כתוצאה מכך, אני בהחלט סבור שינוי מיקום המע"ר הוא נכון יותר, ומבורך יותר.  לדעתי הוצאת המע"ר אל מחוץ לישוב הישן דווקא תאפשר (ולפי מה שאני רואה - השינוי כבר מתחולל לנגד עיננו) לא להתפתח ולהתרווח  יותר, מבחינת איכות החיים, וברור שהשפעה זו תורגש גם בכל ההיבטים האחרים (הנובעים מירידת המפגעים הסביבתיים בתוך השכונות הישנות, הסובבות את המע"ר הישן).
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'הגהה: "תאפשר לו להתפתח ולהתרווח..."'
הגהה: "תאפשר לו להתפתח ולהתרווח..."
26/12/2011 | 00:00
4
לצפיה ב-'בוא ניקח את כפ"ס ורעננה כדוגמא'
בוא ניקח את כפ"ס ורעננה כדוגמא
26/12/2011 | 11:20
4
5
שתי ערים חזקות באזור השרון.  

בשתיהן נבנו מספר שכונות חדשות בעשורים האחרונים.  
בשתיהן המע"ר הוותיק נשאר על כנו (למרות שתפקודו השתנה קצת עם השנים, בעיקר ברעננה).
בשתיהן המע"ר עבר התחדשות מסוימת (די מינורית) עם השנים.
בשתיהן המע"ר חזק מאוד, שוקק חיים, העסקים די מצליחים.

אין סיבה מוצדקת להעביר מיקום מע"ר רק בגלל צמיחת שכונות חדשות, במיוחד בעיר כמו אור עקיבא שצומחת דרומה וצפונה בזמן שהמע"ר הוותיק ממוקם (פחות או יותר) במרכז הגיאוגרפי.  

כמו שאמרתי, אני לא מתנגד להקמת מע"רים חדשים, גם לא באור עקיבא.  העניין הוא שחלק מראשי הערים, במקום להתמודד עם הבעיות הקיימות, מחליטים לברוח מהן.  

באור עקיבא, לדוגמא, השוק לא מתוכנן לעבור למע"ר החדש, אלא אמור לעבור שדרוג כלשהו.  אבל גם אם ישודרג, העבודה לא תהיה שלמה כל עוד הסביבה שבה הוא שוכן נראית כמו מעברה.

אז אני שמח על המע"ר החדש של אור עקיבא, עיר שעוברת סוג של מהפכה מאוד חיובית, הייתי רק שמח אם היו מטפלים כראוי במע"ר הקיים ובכלל בשכונות הוותיקות של העיר.

תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'רעננה, כפר-סבא ו... אור עקיבא.'
רעננה, כפר-סבא ו... אור עקיבא.
26/12/2011 | 12:46
3
8
אפשר לכתוב דוקטורט על ההבדלים, אבל אין כאן מקום להכל, אז אגע רק בקצה קצהו של קרחון ההבדלים - המאפיינים הפיזיים (לא אכנס כאן להבדלים החברתיי-כלכליים והמיקום במרחב):
את כ"ס אני מכיר מעט טוב יותר מרעננה, אז אקח אותה ואתמקד בה.  יחד עם זה לשתי הערים הללו יש מאפיין אחד זהה, שנבדל בצורה בולטת מאור-עקיבא:  בשתי הערים הללו מדובר על מרכז מסחרי שבנוי לאורך ציר לינארי ארוך מאוד, שחוצה את העיר.  באור-עקיבא מדובר במין "אי-מסחרי", שבנוי באמצע רחוב קצר, עמוס וצפוף, עם בניה נמוכה המשלבת מבני ציבור, מסחר, שרותים ציבוריים ומגורים, בתערובת של שעטנז נוסח מעברות שנות ה-50'.
אני לא יודע איך היתה ההתפתחות ברעננה, אבל יודע מה קרה בכפר-סבא:  שם, המרכז המסחרי התחיל בערך באזור התחנה המרכזית והעירייה.  ניהול עירוני נכון וחזק (וכל הכבוד ליצחק ולד ולקבלני כ"ס!) השכיל למנוע ציפוף נוראי של הרחוב (ראה מה קרה בשאר המושבות הוותיקות שהפכו לערים:  חדרה, רשל"צ, נס-ציונה ואפילו זכרון יעקב ) ולשמור על פרופורציות נכונות (למי שלא יודע:  הקבלנים וויתרו על זכויות בניה!).  למזלה של כ"ס באותו רחוב, בהמשכו הרחוק, היה גם מגרש פנוי גדול מאוד ("פרדס חבס"), שנבנה והפך למרכז מסחרי מוצלח ביותר (אני לא יודע מי היה המתכן, אבל אין ספק שהתכנון של קניון חבס הוא דוגמא ומופת לתכנון נכון ומוצלח לקניון בתוך העיר, שגם תרם למרחב העירוני הפתוח וגם לפיתוח המסחרי בתוך העיר).
במרכז הישן של אור עקיבא אין עתודות קרקע פנויות, יש כביש צר ועמוס, עם אין-סוף בעיות חניה ותנועה, וכח קניה נמוך.
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'ולכ"ס ורעננה היה עוד נס/אוצר'
ולכ"ס ורעננה היה עוד נס/אוצר
26/12/2011 | 23:26
5
היה להן את אד'  קולודני הגדול.
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'ברור שיש הבדלים עצומים בין הערים האלו'
ברור שיש הבדלים עצומים בין הערים האלו
27/12/2011 | 02:05
1
4
אבל זה לא העניין.  הנקודה שלי היא שמדברייך הקודמים יצא שהקמת שכונות חדשות בישוב כלשהו מחייבת את העתקת המע"ר מהחלק הוותיק לאזורים החדשים, טענה שאינה נכונה לדעתי.  

גם בחדרה ובנתניה נבנו עם השנים שכונות חדשות והמע"ר נשאר על כנו.  יש עוד אינספור דוגמאות כאלו.  
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'אני שמח שאנו מסכימים '
אני שמח שאנו מסכימים
27/12/2011 | 09:05
2
צר לי שלא הייתי ברור.
ואין ספק שמיקום המע"ר אמור לנבוע משיקולים רבים וקשה מאוד לבצע הכללות או "חוקי אצבע".  באופן כללי (אם אפשר להיות "כללי"?  אבל אז אסתור את עצמי ), שנינו יודעים שהמיקום "החדש" צריך להתייחס/לקחת בחשבון מגוון עצום של שיקולים.  שניים מהם הם כמובן השיקולים הכלכליים והחברתיים.
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'במחשבה שניה... אור עקיבא'
במחשבה שניה... אור עקיבא
26/12/2011 | 19:11
20
8
במחשבה שניה, ומעבר לכך שאור-עקיבא היא עיר מיותרת, (שהפכה לעיר רק בשל לחץ של ראש מועצה מקושר פוליטית), למעשה המע"ר שיש לה היום הוא אותו מער ישן ומוזנח של פעם.  מה יהיה בעתיד?  אני לא מכיר כ"כ את התכניות, אבל אין ספק שיש להקים מע"ר חדש, ומקומו צריך להיות באיזור מרכז התרבות (המדהים והמפואר) ואת הסיבות מניתי לעיל.
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'עיר מיותרת?!'
עיר מיותרת?!
27/12/2011 | 02:15
19
8
אמנם כרגע רק כ-16 א' תושבים, אבל יש 7000 (!) יח"ד בתכנון (1400 כבר בבניה), מה שאומר תוספת עתידית של בערך 25,000 תושבים. לא פחות חשוב - יש החלטת ממשלה שבשנת 2022 פארק התעשייה המפואר של קיסריה יועבר לשטח השיפוט של אור עקיבא.  זה אומר הכנסה נוספת של עשרות מיליונים בשנה.

שים לב, אני אומר בפעם השלישית כי נראה לי שאתה לא קורא את הדברים שלי - אני לא מתנגד למע"ר החדש, אני פשוט טוען שאי אפשר להסתפק בעבודה הקלה של פיתוח אזורים חדשים כיד היוצר, אלא צריך להתמודד גם עם ההתפוררות של החלקים הוותיקים של העיר.
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'לגמרי!'
לגמרי!
27/12/2011 | 08:59
18
4
בדיוק כמו מודיעין, ואפילו גרוע יותר, מכיוון שהיא יושבת במרכז הארץ, על שטחים בעלי ערכיות גבוהה - הן מבחינת משאבי טבע והן מבחינת כל הקשור להעשרת מי-התהום.  הקמתה מנוגדת לגמרי למדיניות תמ"א 31 (האם ידעת למשל שכל צפון אור-עקיבא, הכוללת כיום יעודי מגורים ואזור תעסוקה, יושבת על מתחם שהיה מיועד לשמורת טבע לפי תמ"א 31?) ותמ"א 6 (זוכר אותה?  "פיזור אוכלוסייה"...  ראה ס' 2.ד' בהוראות התמ"א).

החלטות הממשלה עליהם אתה מדבר רק מחזקות את הטענה שלי, בדבר הטעות והעוול שבהקמת העיר הזו - הן בשל סתירה למדיניות פיזור האוכלוסין (מותר לכתוב כאן "יהוד הגליל"?  "ריבונות ישראלית בנגב"?) והן בשל יצירת מעמסה כלכלית על רשויות סמוכות, ע"י גזילת מטה-לחמן (העברת שטחי שיפוט מבנימינה הקורסת כלכלית לידי עיריית אור עקיבא העשירה באזורי תעסוקה...).
ועוד לא כתבתי על מחלפים מיותרים ובמיקום שנובע מלחצים פוליטיים (אור-עקיבא במקום ג'סר זרקא למשל...).

אגב, אני קורא אותך בעיון ובעניין רב לידיעתך.  אני שמח שאתה תומך בדעתי, בנושא המע"ר (אפשר לחשוב שיש לי אינטרס אישי בעניין   מצידי שיקום על מגרשי הגולף.  מה אכפת לי?), ואני סבור שדווקא פיתוח מער חדש ומודרני, שיתאים לעיר בסדר הגודל והחשיבות של אור עקיבא, יאפשר את שיקום (פיזית, כלכלית וחברתית) המרכז הירוד והקורס (אני מאמין שהמאמר שאני מצרף למטה יעניין אותך מאוד).
תכנון עירוני וסביבתי >>
כתובות אינטרנט מצורפות:
לצפיה ב-'אהבתי בעיקר את המאמר על פלורנטין. מה- 2.12.09'
אהבתי בעיקר את המאמר על פלורנטין. מה- 2.12.09
27/12/2011 | 09:12
8
8
לצפיה ב-'בלוג מעניין מאוד... נתקלתי בו פעם'
בלוג מעניין מאוד... נתקלתי בו פעם
27/12/2011 | 19:02
7
3
היום פלורנטין, מחר שכונת שפירא, התקווה ו...בת-ים... אם כבר מדברים, אז אני מאמין שעוד 10-15 שנה בת-ים תהיה "תל אביב הקטנה" (לפחות סוג של).  

בפלורנטין הג'נטריפיקציה פועלת על אש קטנה כי בסופו של דבר כמעט כולם מרוויחים ומי שלא מרוויח גם לא מדבר יותר מידי.  הבעיה מתחילה במקומות כמו יפו ועכו שמכניסים למשוואה גם ענייני דת, זהות ולאום.

אגב, הבלוג הוא שלך? עוסק איכשהו בתחום?
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'לא. הבלוג לא שלי.'
לא. הבלוג לא שלי.
28/12/2011 | 07:40
3
1
לאיזה "תחום" אתה מתכוון? (אם לכתיבה אז לצערי רק ניירות "יבשים"   ).
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'תכנון / אדריכלות...'
תכנון / אדריכלות...
28/12/2011 | 10:11
2
10
לצפיה ב-'חיובי. (ברור, לא? )'
חיובי. (ברור, לא? )
28/12/2011 | 14:50
1
4
לצפיה ב-'רק רציתי לוודא '
רק רציתי לוודא
28/12/2011 | 16:17
4
לצפיה ב-'אני מבין שהיית בכנס של עמותת מרחב, בבת-ים?'
אני מבין שהיית בכנס של עמותת מרחב, בבת-ים?
28/12/2011 | 16:45
2
1
לצפיה ב-'לא, למה?'
לא, למה?
28/12/2011 | 17:13
1
2
לצפיה ב-'בגלל בת-ים...'
בגלל בת-ים...
28/12/2011 | 18:48
בעקבות הכנס אני הגעתי לאותה תובנה עליה אתה מדבר.
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'לאור עקיבא יש בעיה'
לאור עקיבא יש בעיה
27/12/2011 | 18:50
1
1
היא כלואה בין שני כבישים מהירים אז כדי שהיא תוכל להתפתח כמו כל עיר בריאה נאלצו כנראה לעשות ויתורים על ריאות ירוקות. כשאין ברירה אז אין ברירה.  השכונות החדשות של העיר הן הסיכוי היחיד שלה להתפתח ולמשוך אוכלוסיה יחסית חזקה.  ועובדה שבמשך שנים כמעט לא הייתה הגירה חיצונית לאור עקיבא, רק משפרי דיור מהישוב, עד שהחלה להיבנות שכונת היובל בצפון שמושכת אוכלוסיה גם ממרכז הארץ.

לגבי השטח שהועבר מבנימינה - אני לא מעורה במצב הפיננסי של בנימינה, אבל יודע כזה דבר - הקרקע הזו (נדמה לי 1000 ד') צמודת דופן לאור עקיבא ונמצאת מערבית לכביש 4, אז מה ההיגיון שתשתייך לבנימינה?

גם אני בעד לספח את מועדון הגולף לאור עקיבא נראה לי שקיסריה לא שילמה מספיק "שוחד" כדי שיוותרו לה על האיחוד עם אור עקיבא...
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'זו בדיוק הבעיה!'
זו בדיוק הבעיה!
28/12/2011 | 07:51
במקום להתמודד עם העבודה הקשה של "שיקום עירוני", ממהרים אל הדרך הקלה:  "אלבישך שלמת בטון ומלט", בונים "שכונת סמך" (ע"ע:  "אורות",  "אורות החדשה", "שכונת הפרדסים" ועוד כיד הדימיון של אנשי השיווק), אליה מתנקזת האובלוסייה החזקה, ואילו הישוב הישן נשאר חור-שחור של מצוקה.  וא"כ מתפלאים למה הישוב מוכה פשע ותוהים על "הפערים החברתיים בין השכונות בישוב".  זו בדיוק הבעיה עליה אתה עצמך הצבעת בתחילת הדיון (נו, אני קורא אותך או לא? , כשדיברת על "יצירת מע"ר חדש", במקום לשקם את הקיים!

ואגב, דריסת שמורת הטבע לא היתה חיונית לאור-עקיבא (ואפילו להיפך!  אין לי ספק שאתה מודע לכך ששכונת מגורים בצמידות דופן לשמורת טבע מעלה את ערכי הקרקע).  בהמשך אנסה להביא כאן את הנתונים הגרפיים (אל תתפוס אותי במילה. אנסה...).
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'סקר כלכלי-שיווקי (נדל"ן) באור עקיבא'
סקר כלכלי-שיווקי (נדל"ן) באור עקיבא
27/12/2011 | 18:54
3
אולי יעניין אותך.  מהעבודה אפשר להבין מה הבעייתיות של העיר כיום ואיך התכניות החדשות מהוות פוטנציאל.
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'תמ"א 31 בצפון א.עקיבא'
תמ"א 31 בצפון א.עקיבא
28/12/2011 | 18:52
5
6
"ולתפארת מדינת ישראל".
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'תמ"א 8...'
תמ"א 8...
29/12/2011 | 13:24
4
4
אגב, מה שהבאתי לעיל זו שארית שמורת הטבע, שהוגדרה בתמ"א 8, לאחר שנגזמה ללא רחמים ע"י תמ"א 31.  אם תרצה לראות את גודל הפשע, אוכל להביא גם את המקור/תמ"א 8.
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'השטח הזה נפגע כבר בסוף שנות ה- 80''
השטח הזה נפגע כבר בסוף שנות ה- 80'
29/12/2011 | 18:41
3
2
אם מישהו זוכר הייתה פעם התפרצות פוליו באור עקיבא ובעקבותיה היה מבצע חיסונים ארצי. זה היה כאשר שושנה ארבלי-אלמוזלינו כיהנה כשרת הבריאות, ובעקבות זאת יישרו שטח חולות מצפון ליישוב הקיים לצורך הקמת בריכות חימצון.

אני כותב את הדברים מהזיכרון וייתכן שזה לא 100% מדויק, אך השטח כבר נפגע לפני שהפכו אותו לאזור מגורים.

הפשע הגדול הוא בצד השני של הכביש, שם אושרה שכונה בקיסריה בהוראת שעה של שנות ה- 90', על חלק משטח אותה שמורה (שמורת חרובי קיסריה) - כאשר הוראת השעה נועדה לבנייה לזוגות צעירים ולעולים חדשים, ולא לאוכלוסייה העשירה שמתגוררת כיום באזור.

כעשור מאוחר יותר הוקמה סוללת החיץ בין קיסריה וג'סר א-זרקא, שוב בתחום השמורה (הסוללה "הולבנה" בדיעבד).
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'דיוקים ושמורות טבע'
דיוקים ושמורות טבע
31/12/2011 | 00:15
2
5
1.  אני זוכר משהוא עם אגני הביוב, אבל לא זוכר את המיקום המדוייק שלהם וגודלם.  ייתכן ואתה צודק, אבל ידועים ומוכרים המקרים בהם שוקמו שמורות טבע, ואפילו שמורות "מסובכות" יותר (מישהו אמר "פארק הכרמל"??).
2.  מצ"ב תשריט התמ"א באזור הרלוונטי.  אני חושב שאתה מתבלבל באתר (ושוב:  אני לא חולק על הדברים שכתבת, רק רוצה לדייק).
3.  אם מדברים כבר על "קיר/סוללה אקוסטית שהוקמה ללא היתר", אז הקיר האקוסטי המכוער שהקים אדון יעקב אדרי - ראש המועצה/עיר הקודם של אור עקיבא, במקביל לכביש 2 ובחלק הצפוני של עירו (ביצוע:  משרד השיכון!), הוא ללא היתרים!  ולא זו בלבד אלא ש:
א.  ככל הידוע לי, עד היום אין היתר לקיר הזה (לפחות - בוודאות - זה המצב שהיה לפני כ- 4-5 שנים).
ב.  כאשר תושבי קיסריה ביקשו גם הם הקמת סוללת מיגון אקוסטי, כהגנה מרעשי כביש 2, הם נדחו ע"י המשרד לאיכה"ס והוועדה המחוזית (בטענה של "פגיעה בשמורת טבע"), וזאת למרות שהקיר (הלא חוקי) שהקימה אור-עקיבא משמש כרפלקטור/מגביר קול, שמכוון את כל רעשי הכביש הישר לבתי תושבי קיסריה.
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'תגובות'
תגובות
31/12/2011 | 16:22
1
1
1. שמורת חרובי קיסריה היא עדיין בגדר שמורה מוצעת, מבחינת יכולות אכיפה, ולכן אין באפשרות רשות הטבע והגנים לבצע בה פעולות שיקום כלשהן. זאת בניגוד לפארק הכרמל שהזכרת.
2. לא הבנתי היכן לדעתך אני מתבלבל. גבולותיה המקוריים של ההצעה לשמורת חרובי קיסריה מוכרים לי ממפת שמורות הטבע בישראל ב- 1981, שהם די דומים לאלו שבתמ"א.
3. תודה על המידע לגבי הקיר האקוסטי, זה לא היה ידוע לי (ורק היום יש כתבה בוואינט על "שביל כהנים" בלתי חוקי במימון המדינה, במירון..).
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'שיקום נזקים...'
שיקום נזקים...
01/01/2012 | 08:19
1
כשהמדינה רוצה היא יודעת לשקם נזקים.  אפשרות "יצירתית", כדוגמא, היתה יכולה להיות למשל באמצעות הקרן לשיקום מחצבות.  כמו שחפרו אגני ניקוז בהליך מואץ (בתוך תחום שמורה מוצעת, לדבריך), כך גם ניתן היה לשקם את הנזקים.
ואגב, במשך שנים רט"ג (וגם קק"ל) קיבלו לרשותם (סמכויות פיקוח, אכיפה והרשאה לשימוש) שטחי יער ושמורה רק ע"ס התמ"א.  כל זה עד לפני כ- 7 שנים, בעקבות בג"ץ אט"ד.

באשר ל-"דיוקים":  אני התבלבלתי (לא שמתי לב שהכתם של השמורה בתמ"א 8 ממשיך צפונה ומערבה).  

ואם מדברים על "חריגות בניה/פריעת חוק ע"י רשויות", לצערי אני יכול להביא לך ספר עבה מלא בדוגמאות.
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'מה עשו עם נתניה '
מה עשו עם נתניה
26/12/2011 | 18:57
7
לפי המפות של נתניה -
רוצים להקים מע"ר חדש
דרומית אל המע"ר הישן
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'פיירברג עושה רק טוב לנתניה.'
פיירברג עושה רק טוב לנתניה.
23/12/2011 | 18:20
4
12
אחרי שהשקיעה הרבה מאוד בעיקר בדרום העיר, באזור התעשיה החדש ובעיר ימים, ובטיילת החדשה אני מקווה שתצליח לטפל בהזנחה הקשה שבמרכז העיר. בתחנה המרכזית היא כבר טיפלה והיום התחנה המרכזית של נתניה היא אחת המפוארות בארץ עם צגי מידע ושירותים ברמה של מלון בוטיק.

רציתי לשאול אם מישהו יודע אם במסגרת שדרוג  כביש החוף בין נתניה לחבצלת מתכננים לעשות משהו עם מחלף נתניה  המסוכן, במיוחד בצידו המערבי, שם יש ירידה ממזרח, ירידה ממערב ותחנת אוטובוס בהפרש של אולי 50 מטר.
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'פיירברג עושה בעיקר טוב'
פיירברג עושה בעיקר טוב
25/12/2011 | 14:58
3
17
וציינתי כבר שיש לי המון הערכה לעבודה שלה.  נתניה של היום רחוקה שנות אור מנתניה של לפני 15 שנה.  אבל האם זה אומר שלא ניתן להעביר ביקורת כשצריך?
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'המע"ר של נתניה עובר כמו המע"ר של תל אביב '
המע"ר של נתניה עובר כמו המע"ר של תל אביב
26/12/2011 | 18:59
2
29
המע"ר של נתניה מתרחב דרומה .
כמו המע"ר של תל אביב שהתרחב מזרחה
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'אז אולי בסוף הם ייפגשו? '
אז אולי בסוף הם ייפגשו?
27/12/2011 | 02:17
1
10
לצפיה ב-'אולי בעוד 100 שנה '
אולי בעוד 100 שנה
28/12/2011 | 23:50
11
בינתיים ערי גוש דן לאט לאט מתחברות
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'דומני שבברצלונה הראו מה כיכר עושה לתיירות'
דומני שבברצלונה הראו מה כיכר עושה לתיירות
24/12/2011 | 10:12
3
18

ככה זה נראה ונשמע מקרוב:

http://www.youtube.com/watch?v=f-_5qTA1L_w

(המוזיקה במקור - זו לא תוספת של צלם הקליפ).

מה שלא רואים בתמונה הוא שהמזרקה נמצאת בחזית של ארמון במרכז העיר, שבכל מופע כזה צופים כמה אלפי אנשים (זו אטרקציה תיירותית מפורסמת), ושיש שני מופעים כאלו ביום, בשעות הערב - שנמשכים 20-30 דקות - לא כל הזמן עם אורות ומוזיקה. ולבסוף - כל הרחוב שמוביל לאותה מזרקה מכיל מזרקות מים משני צידי הכביש, והללו מתחילים לפעול באופן הדרגתי כמה דקות לפני שהמזרקה המרכזית מופעלת.
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'גם המזרקה של אגם הייתה אטרקציה בהתחלה'
גם המזרקה של אגם הייתה אטרקציה בהתחלה
25/12/2011 | 15:07
1
10
ואיפה היא היום... כמו שאמרו כאן לפניי, יש בארץ בעיה קשה של תחזוקת מבנים, ריהוט רחוב, תשתיות וכו'.  ישקיעו מיליונים במזרקה "אינטראקטיבית" מהוללת בנתניה, השאלה היא איך תראה אחרי 10 שנים.

אגב, הוידאו שצירפת באמת מרשים, אבל האם זוהי כיכר אירופאית טיפוסית? בוא נחשוב למשל על הפיאצות של רומא.  אני לא זוכר שם שום אטרקציות גרנדיוזיות.  רק מדרחוב, מזרקה קטנה, בתי קפה.  דברים פשוטים.
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'המזרקה של אגם היתה שנויה במחלוקת מההתחלה'
המזרקה של אגם היתה שנויה במחלוקת מההתחלה
01/01/2012 | 08:46
6

לא היה קונצנזוס שמדובר בדבר חיובי, וזה בפירוש היה קטן מכדי להפוך לאטרקציה תירותית.

בניגוד לכיכר של ברצלונה.

לגבי הפיאצות של רומא - אכן, שם זה בנוי אחרת לגמרי - משום שהם מדגישים ארכיטקטורה סטאטית של מבנים ופסלים שמתבססת הרבה על הסטוריה של המקום ועבודות שבנויות בצורה יותר קלאסית ממה שאגם ניסה לעשות - משהו שמחזיק, מבחינה תרבותית, לאורך הרבה יותר זמן. מהבחינה הזו, המזרקות שם מהוות השלמה לפסליםף יותר מאשר הפסלים מהווים השלמה למזרקות. אבל לקרוא לכיכרות הללו משהו קטן? חלקן גדול בהרבה מרוב הכיכרות שקיימות בארץ. לדוגמא, מזרקת המשאלות:

http://olev.photolight.co.il/show_photo/588815.htm...

פיאצה נאבונה (חתיכת כיכר באורך של כמה מאות מטרים - עם שתי מזרקות ממש לא קטנות):

http://www.flickr.com/photos/missus_magik/22143211...

פיאצה ונציה (עם האטרקציה הקטנה שלה - ארמון ונציה):
http://cafe.themarker.com/media/t/993/558/file_0_o...

פיאצה דל פופולו, עם האטרקציה הקטנה של אובליסק בגובה 36 מטרים, שהובא ממצריים):

http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A4%D7%99%D7%90%D7...

וראה תמונות מרשימות יותר פה - שבהן ניתן לראות את הבניה הסימטרית של המבנים בכיכר הזו:

http://www.shtark.co.il/blog/%D7%A6%D7%99%D7%9C%D7...

פיאצה ספאניה:

http://www.museumrome.com/gallery/images/piazza_sp...

אפשר להמשיך לעוד כמה כיכרות פחות מפורסמות ברומא.
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'וככה זה ניראה בדובאי - '
וככה זה ניראה בדובאי -
29/12/2011 | 00:04
11
שיש לך הרבה כסף שנוזל כמו מים  http://www.youtube.com/watch?v=KMc5HSCOLoo&feature=related
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-' ואגב טעם רע'
ואגב טעם רע
24/12/2011 | 10:54
4
9
אני מניח שכולם כאן כבר שמו לב לשילוט בתי הספר בנתניה הגובלים בכביש החוף. כאשר היה מדובר במקום אחד (בי"ס שי עגנון) עוד היה בכך היגיון, אבל השילוט של כל מוסדות החינוך ואפילו מגרש כדורגל כדי שייראו מכביש החוף, מיותר לגמרי.
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'אני דווקא לא שמתי לב'
אני דווקא לא שמתי לב
25/12/2011 | 15:11
1
7
אבל בנסיעה הבאה שלי אביט יותר לצדדים.  אגב, מה שהכי תפס אותי בנסיעה על כביש החוף באזור נתניה זה שרמי לוי תפס פריים לוקיישן ברמות הגבוהות ביותר - גם יש לו פרסומת חינם לעשרות אלפי נהגים ביום וגם פינקו אותו ביציאה מיוחדת מכביש החוף.
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'הכי בולט בלילה, כשהשלטים מוארים בכחול.'
הכי בולט בלילה, כשהשלטים מוארים בכחול.
25/12/2011 | 22:56
14
לצפיה ב-'והמבנה הלוגיטסי של מבשלת הבירה '
והמבנה הלוגיטסי של מבשלת הבירה
27/12/2011 | 09:20
7
לצפיה ב-'כביש חוצה'
כביש חוצה
27/12/2011 | 16:25
6
העניין שיש לי תחושה שעיריית נתניה מתייחסת לכביש החוף, בקטע העובר בתחומה, כמו כל עסק מסחרי המתייחס לעורק תחבורה ראשי (כלומר:  החזית הפונה לכביש הינה חזית מסחרית/שיווקית).
עוד לא גיבשתי מסקנה אם זה חיובי או שלילי (והעניין שבקרוב ילכו בעקבותיה, מן הסתם, ערים נוספות בעלות מאפיינים זהים).
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'לא יודע מה איתכם'
לא יודע מה איתכם
29/12/2011 | 19:04
1
5
אבל כשאניי שומע "כיכר אינטרקטיבית בנתניה" הדבר הראשון שעולה לי בראש זה כיכר עם הימורים באינטרנט .
תכנון עירוני וסביבתי >>

הודעות אחרונות

13:54 | 14.10.19 גילביון
16:40 | 03.09.19 ש מים
14:05 | 04.08.19 טיולוג
09:43 | 01.08.19 ש מים
14:09 | 31.07.19 ש מים
00:12 | 31.07.19 ש מים
13:01 | 25.07.19 ש מים
21:23 | 24.07.19 simo341
07:08 | 19.07.19 simo341
07:03 | 19.07.19 simo341

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ