לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
82648,264 עוקבים אודות עסקים

פורום תכנון עירוני וסביבתי

ברוכים הבאים לפורום תכנון עירוני, אזורי ותשתיות.
 
הפורום מאגד בתוכו מספר תחומים מרתקים הקשורים לפיתוח
ותכנון של ערים ואזורים וכן מתחומי הנדל"ן השונים (בדגש על התכנון), הוא עשוי לקרוץ לאנשים מתחום התכנון, ההנדסה, הבינוי והתשתיות, או כמובן לגולשים המתעניינים בתחומים
אלו.
 
תחת המטרייה של "תכנון עירוני, אזורי ותשתיות" נעסוק במגוון רחב של
נושאים, ביניהם: פתכנון ופיתוח פיזי, כלכלי וחברתי של ערים או אזורים;  
פיתוח תחבורתי; מרכז מול פריפריה; אוכלוסייה ומגורים;  פרויקטי
תשתיות עירוניים וארציים; תכניות מתאר; תשתית תיירות;  עיצוב
עירוני; שימושי קרקע;  וכל נושא נוסף שתמצאו לנכון לעסוק בו.
כמו-כן הפורום מסוגל לענות ולהתמודד עם סוגיות בנושא קניין במקרקעין, בדגש על רשות (מינהל) מקרקעי ישראל.
 
אני סבור שהתחום בו אנו עוסקים חשוב ביותר, מעצם העובדה שהוא
נוגע לכולנו, בצורה כזו או אחרת, בכל תחומי החיים, ויותר מזה - הוא
יקבע את פניה הפיזיים והחברתיים של ישראל בעתיד.
 
אני מזמין אתכם להשתתף בפורום באופן פעיל ולתרום לנו מהידע,
הדעות והמחשבות שלכם בנושא.
 
בברכה,
ש.
גאוגרף-מתכנן (M.A)
 
(ועם הרבה רגשי תודה והוקרה לקודמי בתפקיד מנהל הפורום: אלון גרינברג
מתכנן ערים ואזורים)

הנהלת הפורום:

אודות הפורום תכנון עירוני וסביבתי

ברוכים הבאים לפורום תכנון עירוני, אזורי ותשתיות.
 
הפורום מאגד בתוכו מספר תחומים מרתקים הקשורים לפיתוח
ותכנון של ערים ואזורים וכן מתחומי הנדל"ן השונים (בדגש על התכנון), הוא עשוי לקרוץ לאנשים מתחום התכנון, ההנדסה, הבינוי והתשתיות, או כמובן לגולשים המתעניינים בתחומים
אלו.
 
תחת המטרייה של "תכנון עירוני, אזורי ותשתיות" נעסוק במגוון רחב של
נושאים, ביניהם: פתכנון ופיתוח פיזי, כלכלי וחברתי של ערים או אזורים;  
פיתוח תחבורתי; מרכז מול פריפריה; אוכלוסייה ומגורים;  פרויקטי
תשתיות עירוניים וארציים; תכניות מתאר; תשתית תיירות;  עיצוב
עירוני; שימושי קרקע;  וכל נושא נוסף שתמצאו לנכון לעסוק בו.
כמו-כן הפורום מסוגל לענות ולהתמודד עם סוגיות בנושא קניין במקרקעין, בדגש על רשות (מינהל) מקרקעי ישראל.
 
אני סבור שהתחום בו אנו עוסקים חשוב ביותר, מעצם העובדה שהוא
נוגע לכולנו, בצורה כזו או אחרת, בכל תחומי החיים, ויותר מזה - הוא
יקבע את פניה הפיזיים והחברתיים של ישראל בעתיד.
 
אני מזמין אתכם להשתתף בפורום באופן פעיל ולתרום לנו מהידע,
הדעות והמחשבות שלכם בנושא.
 
בברכה,
ש.
גאוגרף-מתכנן (M.A)
 
(ועם הרבה רגשי תודה והוקרה לקודמי בתפקיד מנהל הפורום: אלון גרינברג
מתכנן ערים ואזורים)
x
הודעה מהנהלת הפורום
0
המשך >>

לצפיה ב-'כיכר דיזנגוף תרד למפלס הרחוב, מתחתיה חניון'
כיכר דיזנגוף תרד למפלס הרחוב, מתחתיה חניון
17/12/2011 | 01:12
20
23
הפעילים שהתנגדו לחניון לא הצליחו לכופף את חולדאי שמצידו השקיע בסקר של כ-1000 תושבים.  השאלה היא האם לאותם נשאלים הוצגו כל הנתונים וההשלכות של כל אחת מהחלופות.

אני חושב שקודם כל יש בשורה גדולה בעצם הנמכת הכיכר ובנייתה מחדש.  נושא החניון חרג "קצת" מפרופורציות.  יש לפעמים תחושה שבת"א קיים עודף של פעילים ועמותות והם מחפשים כמעט בכוח נושאים שיוכלו להתנגד אליהם או לקדם.  ערי הלווין והפריפריה מלאים בעוולות עירוניות מאוד מהותיות, ובת"א לעומת זאת נתפסים באובססיביות לחניון התת-קרקעי המסכן.  אם אני המתכנן יכול מאוד להיות שגם הייתי מוותר על החניון, אבל מצד שני לא הייתי לוקח את העניין הזה כפרויקט חיי.
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'כיכר דיזנגוף'
כיכר דיזנגוף
17/12/2011 | 12:51
15
בעקרון אני בעד העברת מקומות חניה מהרחוב לחניונים מסודרים כי זה יכול לחסוך את השוטטות האינסופית אחר מקום חניה ליד הבית ולפנות שטח מעל פני הקרקע לטובת הולכי הרגל ורוכבי האופניים. כמובן שצריך לקחת בחשבון את העלות של החניון החדש ואת ההשפעה שלו על מבנה הכיכר לפני שמקבלים הכרעה בנושא, אבל זה ממש לא משהו לצאת עליו למלחמת חורמה. לגבי ההשפעה על הצמחיה האפשרית בכיכר, אני אשמח אם אחד מהמהנדסים בפורום יוכל להאיר את עינינו בנושא. באמת קשה לי לחשוב על חניונים בארץ ששתלו מעליהם צמחיה משמעותית, אבל בחו"ל נתקלתי בלא מעט מקומות בהם אי אפשר היה לנחש שיש חניון מתחת לגן מדהים למעט פתחי האוורור הבודדים.

לגבי הכיכר עצמה, אמנם העיצוב הנוכחי שלה הוא בהחלט לא מזמין (גם בגלל ההזנחה של הכיכר לאורך השנים) וכרוכב אופניים אני משתדל תמיד להמנע ממנה בגלל השיפועים והזוויות הבלתי אפשריות, אבל המחשבה שאם רק יבטלו את ההגבהה הכיכר תחזור להיות כמו בימי הזוהר שלה היא די רומנטית וילדותית. שקט בוודאי לא יהיה שם עם נפחי התנועה של ימינו, והזוהר והחשיבות שהיו לה פעם הם פונקציה של העסקים, האטרקציות וכמובן הנגישות שיהיו באיזור לאחר ההנמכה. מעניין גם מה יהיה מהלך העבודות, בהתחשב בעובדה שאין באיזור מקום למעקפים וככל הנראה יהיה צורך בסגירת הרחובות שעוברים בכיכר לתקופת העבודות. לנתון הזה יכולה להיות השפעה רצינית על המצב של העסקים מסביב לכיכר.

אני מקווה מאוד שביטול המעבר החופשי לכלי רכב מתחת לכיכר לא יפגע בצורה רצינית בתנועת האוטובוסים באיזור שתצטרך לחלוק את נתיבי התנועה המצומצמים בכיכר. מהבחינה הזאת אולי היה עדיף להקים מנהרה לתחבורה ציבורית בלבד (מנהרה אמיתית, לא חלקית כמו הכיכר הקיימת) בציר דיזנגוף.
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'אני יודע שאני בעמדת מיעוט...'
אני יודע שאני בעמדת מיעוט...
<< ההודעה הנוכחית
19/12/2011 | 00:57
16
110
אבל לדעתי זו שטות.
בלי ההפרדה המפלסית הככר תהפוך למעשה לאי תנועה לא גדול במיוחד החנוק ע"י פיח אוטובוסים ושאר כלי רכב - קשה לי לראות מצב שזה יהיה מקום נעים לשבת בו.
זו דוגמא קלאסית לבלבול בין תכנון חזותי והיבטי טיפוח לבין תכנון גיאומטרי מהותי.
זה בערך כמו לעבור דירה כי הריהוט לא מוצלח.
הפתרון המושלם הוא להפוך את הככר למדרחוב עם רק"ל.  אבל אם לא, אז ככר מוגבהת או כל פתרון אחר להפרדה מפלסית הוא הרע במיעוטו.

לגבי החניון אני בעד, אך רק בתנאי שיבוצע כמהלך משולב במסגרתו תוגבל החניה ברחובות הסובבים לצד אחד של הרחוב בלבד ויורחבו המדרכות.  זו יכולה להיות סנונית ראשונה שתהווה מודל לחיקוי באזורים אחרים של העיר ולדעתי זה הדבר הטוב ביותר שיכול לקרות לתל-אביב, שסובלת קשות מהחטא הקדמון של הכשרת חניה על מדרחות, ודחיקת הולכי הרגל לכדי חולדות הנאלצות להתפתל ולהזדחל בין כלי רכב הכובשים כל חלקה טובה.  בכל מקרה הגדלת היצע החניה באזור כה מרכזי של העיר היא פעולה שגויה בהחלט לדעתי, עקב העומסים והזיהום הקשים ממילא באזור.
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'מסכים איתך לגבי החניון והחניה ברחוב'
מסכים איתך לגבי החניון והחניה ברחוב
19/12/2011 | 14:15
4
18
העניין הוא שחניונים תת-קרקעיים עולים עשרות מיליוני שקלים.  כמובן שהעירייה יכולה לרקום "עסקאות חבילה" עם יזמים - תקבל עוד זכויות בניה ובתמורה תקים חניון תת קרקעי, אבל לא תמיד זה יעבוד.

לגבי הכיכר עצמה - הפרדה מפלסית היא פתרון מצוין, אבל מומלץ שמי שצריך לעבור למפלס אחר הוא כלי הרכב ולא הולך הרגל... אני מסכים שהכיכר החדשה יכולה להפוך בעתיד לאי תנועה מזוהם ורועש, אבל לדעתי יהיה אפשר להפחית את ההפרעות ע"י כמה פעולות: מיתון התנועה מסביב לכיכר, ריבוי דרכי גישה בטוחות לכיכר והפרדה מקסימלית בין הכיכר לכביש הסובב ע"י צמחייה מתאימה.
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'אם אתה מדבר על מיתון התנועה באיזור'
אם אתה מדבר על מיתון התנועה באיזור
23/12/2011 | 16:22
3
21
אז הפיתרון הוא לנתצ את כל הנתיבים בזידיגנוף,  דבר שהיה צריך לעשות אותו גם בלי קשר להורדת הכיכר .
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-''
23/12/2011 | 16:45
4
לצפיה ב-'מצטרף לעמדת המיעוט'
מצטרף לעמדת המיעוט
19/12/2011 | 22:03
4
14
משום מה אנשים רוצים שהכיכר תהיה כמו הכיכרות בפריז ובגרמניה, ושוכחים שהכיכר הזו ממדיה הם קטנים במחצית ואולי יותר מהכיכרות בחו"ל.

מה שיהיה לפי התכנית של חולדאי זה אי תנועה שיהיה מנותק מכל התנועה העירונית, שלא יהיה נוח להיות בו ויהיה אי נטוש וכתוצאה מכך מכוער מכיוון שבמקום שאין אנשים רמת התחזוקה יורדת.

חניון עירוני במקום כזה יכול רק להועיל באם הכניסות אליו יהיו נוחות ולא יפריעו לתנועה החוצה את הכיכר.

לדעתי מה שצריך לעשות זה לעצב מחדש את הכיכר הקיימת, כך שתהיה מזמינה ונעימה הן להולכי הרגל החוצים את הכיכר והן ליושבים בה.
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'הבעיה עם הכיכר הקיימת'
הבעיה עם הכיכר הקיימת
20/12/2011 | 10:12
2
12
היא הגישה לחלק המוגבה של הכיכר. הכניסות צרות מידי והשיפוע מאוד לא נוח, ככה שבפועל הכיכר פוגמת בהמשכיות של הרחוב וגם אם ישפצו אותה הבעיה המרכזית תשאר. מבחינת המטרה ליצירת מתחם מזמין ונעים אין מנוס מהנמכה של הכיכר (גם אם לא הנמכה מלאה, אבל לכל הפחות מיתון משמעותי של השיפועים בגישה לכיכר), ובמפלס הכבישים הנוכחי אין מקום לרמפות רחבות וארוכות יותר.
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'למה שלא'
למה שלא
20/12/2011 | 17:43
1
12
יחליפו את המזרקה הקיימת במיזרקה חדשה ויוסיפו עוד קומה תת קרקעית לחניה?
למה להרוס את הגשר במקום?
אם יהרסו את הגשר הככר תהיה קטנה (בגלל הכביש)
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'שוב, הגשר הוא מכשול בפני עצמו'
שוב, הגשר הוא מכשול בפני עצמו
20/12/2011 | 19:40
11
אם הכיכר המוגבהת הייתה נמוכה יותר במטר או אם הרמפות היו רחבות יותר ובשיפוע יותר מתון אז זה לא היה כל כך קריטי, אבל במצב הקיים הכיכר היא פשוט מכשול להולכי רגל ובוודאי לאופניים, והיא קוטעת לחלוטין את הרחוב. גם אם ישפצו את המזרקה ואת כל המתקנים האחרים בכיכר זה לא ישנה את העובדה הזאת.

וכבר כתבתי בהודעה הראשונה שלי שכל מי שחושב שהחזרת הכיכר תהפוך אותה למקום פסטורלי כפי שאולי היא הייתה פעם (אני כותב אולי כי לא חייתי באותה תקופה, ויש לאנשים נטיה לייפות את העבר) משלה את עצמו. לכן לדעתי צריך לבצע שיקוע מלא של דיזנגוף מתחת לכיכר, או לכל הפחות שיקוע של נתיבי התחבורה הציבורית, כך שאפשר יהיה להחזיר את הולכי הרגל למפלס הקרקע בלי לפגוע בתנועה באיזור או להפוך את הכיכר לאי תנועה לא נעים. כמובן שהפתרון האידיאלי יהיה להקים רק"ל לאורך רחוב דיזנגוף ולסגור את האיזור לרוב כלי הרכב הפרטיים, אבל אין טעם להשלות את עצמנו...
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'יכול גם להזיק'
יכול גם להזיק
21/12/2011 | 01:36
9
איני מסבים עם הקביעה שחניון עירוני במקום כזה יכול רק להואיל - ועלי להבהיר את דברי...
בהחלט לגיטימי לטעון שבשקילת מכלול השיקולים, החיוביים והשליליים כאחד, התועלת שבחניון מאין זה גדולה על הנזק.
אך פחות לגיטימי לטעון שאין נזק בצידו.
כפי שציינתי, לדעתי הגורם שעשוי להטות את הכף לכיוון החיובי הוא לא לבחון את החניון כפרויקט נקודתי, אלא כחלק ממהלך אזורי רחב יותר ה'מקזז' את תוספת החניות שבחניון מחניות קיימות במרחב הציבורי הפתוח.
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-' אתה בהחלט מבטא גם את דעתי.'
אתה בהחלט מבטא גם את דעתי.
21/12/2011 | 11:03
1
13
כבר הרבה שנים אני חוכך בדעתי בסוגיה, אבל מאחר ואני לא תל-אביבי, ואפשר לספור על אצבבעות הידיים את הפעמים שביקרתי בכיכר דיזינגוף, נמנעתי להביע דיעה (בעיקר כי נראה היה לי שאני בדעת-בודד, ולאור אי-ההיכרות שלי עם האזור, הנחתי שייתכן ואני טועה).  אבל אני לחלוטין תומך בדעתך!  
מצד שני, אני לא מכיר את סוגיית החניון, אבל לאור מעט המידע שיש ברשותי על בעיות החניה בת"א, וזאת לצד מספר בעיות נוספות מהן נהנית ארץ הקודש, כמו:  מצוקת קרקע, ערכי קרקע גבוהים באזור הליבה,  והסוגיה הבטחונית ("והמבין יבין", כדברי ביביהו), אני סבור שחובה לבנות חניונים תת"ק בכל מקום בארץ (בעקרון...) ובאזור מדינת ת"א בפרט.
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'תוספת לעניין חניונים תת"ק'
תוספת לעניין חניונים תת"ק
21/12/2011 | 11:21
16
לא זו בלבד ש-"חובה לבנות חניונים תת"ק", אלא שלדעתי על המדינה והרשויות המקומיות לסבסד אז הנושא.  ולהלן חלק מהסיבות:
1.  רוב הקרקע במדינה היא בבעלות מדינה.  חניונים תת"ק יאפשרו להגדיל את הצפיפויות (גם הנטו וגם הברוטו).
2.  לדעתי (ולבלי לבחון לעומק), חניונים תת"ק יאפשרו כבישים צרים יותר (ע"ח החניות הציבוריות שבתחום הדרך).  דבר שפירושו הקטנת ההפקעות והגדלת הצפיפות ברוטו (ועוד לא דיברתי על בעיות הפקקים והתנועה).
3.  ניתן לנצל את החניונים לבנייה בתת-הקרקע.
4.  שימושים משולבים ("והמבין יבין"... ).
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'אבל הרק"ל בכלל לא מגיע לאיזור'
אבל הרק"ל בכלל לא מגיע לאיזור
23/12/2011 | 16:19
9
לצפיה ב-'בפורום תל אביב, אתה בעמדת הרוב'
בפורום תל אביב, אתה בעמדת הרוב
26/12/2011 | 01:36
1
20
אני פשוט זועם על התכנית להוריד את כיכר דיזנגוף לגובה הקרקע, וזועם לא פחות על שיטת הכוכב נולד בה "ניצחה" ההצעה להוריד את הכיכר.

זו דעתי על כיכר דיזנגוף:
http://www.tapuz.co.il/blog/net/ViewEntry.aspx?Ent...
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-'כיצד אתה מציע לטפל בנושא השיפוע והמדרגות?'
כיצד אתה מציע לטפל בנושא השיפוע והמדרגות?
27/12/2011 | 17:03
18
אין לי התנגדות עקרונית לכיכר מוגבהת ואני לחלוטין מאמין בחשיבות של ההפרדה בין תנועת הולכי הרגל לתנועת כלי הרכב, גם לטובת הולכי הרגל וגם לטובת כלי הרכב ובמיוחד התחבורה הציבורית. אני גם חושב שכל אלה שמאמינים שהחזרת הכיכר למפלס הקרקע יחד עם תנועת כלי הרכב תחזיר לה את התהילה שפעם אולי הייתה לה משלים את עצמם (או פשוט משקרים).
אבל הבעיה העיקרית שלי עם הכיכר הזאת היא הנגישות אליה, בין אם אלה הרמפות הצרות והשיפוע הבעייתי שלהן או המדרגות הלא מזמינות. כרוכב אופניים אני נמנע מלהגיע לכיכר לא בגלל החזות שלה אלא בגלל שלא נוח לי לחצות אותה, וגם כהולך רגל לא נוח לי לטפס אליה. בנוסף ציינת במאמר שלך את העובדה שלא ניתן להקיף את הכיכר בלי לעקוף את הכבישים סביבה. לכל הבעיות האחרות (שטחים מתים, מכשולים, הזנחה וחזות) יש לא מעט פתרונות, אבל האם הוצע פתרון כלשהו לבעיית הנגישות שלא ידרוש את הנמכת הכיכר?
תכנון עירוני וסביבתי >>
לצפיה ב-' אני לא יודע אם זה רעיון כל כך מוצלח '
אני לא יודע אם זה רעיון כל כך מוצלח
22/12/2011 | 13:04
13
הורדת הכיכר לצורה המקורית תהפוך אותה ל-
כיכר  המדינה  2



כל היופי של הכיכר זה שהיא מעל הכבישים .
ראיתי רעיון של משרד אדריכלים להשאיר את הכיכר איך שהיא
ולצפות את הכל בדשא חי
תכנון עירוני וסביבתי >>

הודעות אחרונות

13:54 | 14.10.19 גילביון
16:40 | 03.09.19 ש מים
14:05 | 04.08.19 טיולוג
09:43 | 01.08.19 ש מים
14:09 | 31.07.19 ש מים
00:12 | 31.07.19 ש מים
13:01 | 25.07.19 ש מים
21:23 | 24.07.19 simo341
07:08 | 19.07.19 simo341
07:03 | 19.07.19 simo341

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ