שאלה הסטורית

alantan

New member
בהרחבה על מה שכתב קובי

למעשה דרך מספר 1 הסתיימה עד אמצע שנות ה-80 מעט צפונית מצומת הולץ, מול רחוב גולומב. סימנתי באדום את התוואי, פחות או יותר. מה שלא זכור לי, ואולי קובי יכול להבהיר זאת, זה היכן היה הגשר מעל נחל האיילון של המסלול המזרחי.
 

down under

New member
לא היה גשר כזה כי כביש מס' 1

ממזרח למערב (מירושלים ל-אין עדיין נתיבי איילון צפון) היה דרומית לנחל איילון. הרי נחל איילון מגיע מאזור נתב"ג ומתפתל מעט ימינה (צפונה) באזור שהיום זה נתיבי איילון. הכביש המשיך מירושלים דוּך לתוך צומת הולץ המרומזר. אם היית צריך לצפון/מרכז ת"א או הרצליה/נתניה/חדרה/חיפה ובאת מכביש 1 מערב ולא פנית לצפון המדינה במחלף גנות (קרי לא עלית על כביש 4 צפון) הרי שבצומת הולץ פנית ימינה לדרך חיל השריון. נחל האיילון היה מעט צפונית אליך (ימינה ממך) ולכן לא היה צריך גשר מעליו.
 

alantan

New member
תודה על התיקון, אני נזכר עכשיו שאתה צודק

אחרי שמסילת הרכבת נעלמה לה במנהרה מתחת למסלול הדרומי, שני המסלולים התקרבו זה לזה. כלומר המסלול הצפוני/מזרחי היה היכן שעוברות היום המסילות מתחת לגשר קיבוץ גלויות. שם הייתי צריך לשרטט את הקו באדום, ולא מזרחה יותר כפי ששרטטתי. אחד הדברים הזכורים לי כילד הוא מגוון הצמחיה היפה שהיתה בין שני המסלולים של דרך מספר 1. פרדסים היכן שנמצא היום חניון הנתיב המהיר, ופרחים סגלגלים לאורך כל הדרך.
 
למעלה